Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 717418 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #645 Dátum: 2009.01.06 23:53:19 »
Szívás hegyek....

De hátha tudnátok segíteni  :innocent:

Szóval van Szegeden egy tuti karbis (még mindig ez a téma nálam), mivel a Pécsi kirándulás ugrott.. Elvittem neki az autót...
Telefonba azt mondja: 99%, hogy oké meg tudja csinálni a karbit, csak meg kell nézni, hogy nem olyan elektromos fajta, amihez minden baromi drága...

Elvittem... szűrő le... döbbenet.. hát ehhez kb 5 éve nem gyártanak javító-felújjító készletet, úgyhogy nem tud segíteni. (egyébként mindenestől 15-20eFt_ból kijött volna a komplett karbi felújítás, gyujtás belövés)....

Hát most cáfoljatok rám, hogy lehet valahol kapni.
Amúgy azt mondja, hogy az a gáz, hogy 5-7-9-9 a kompresszió, és ez hidegen annyit jelent, hogy tényleg csak 3 hengerrel indul az autó...
Szóval ezen a karbi felújítás nem biztos, hogy segítene. ...
Felgyűrűztetni meg 100e körül van, azt meg most hagyjuk...

Na szóval első mondatom ide vissza: szívás.
De cáfoljatok meg KÉRLEK! :?:

Nem tudlak sajnos megcáfolni. Én már -úgy emlékszem- korábban is írtam neked, hogy ez a kompresszió sajnos erős kopásra utal. Már a 9 is határeset, a 7 kopáshatár alatt van, az 5 kritikán aluli. Először ezt kéne rendbe tenni, mert ilyen kompresszióval nem csoda, hogy nem működik normálisan a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #646 Dátum: 2009.01.07 00:01:42 »
KOma: mér nem mentél el egy kúthoz?

Koma: Mert utálok a kúton kunyerálni kompresszort ha egyébként nem tankolok. Meg van garázsom. Szóval nem gond ha fel kell rakni töltőre az aksit. Csak én marha elfelejtettem megtenni.

Miért kéne kunyerálni  :ph34r: ? Odamész a kútra és felfújod a kerekeidet. A töltő berendezés bárki számára elérhető, nem kell kérni. Én még olyan kúton nem jártam, ahol kérni kellett volna.

ezt én sem értem. még bicilklit is szoktam fujni a shellnél nem érdekel senkit
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #647 Dátum: 2009.01.07 00:03:15 »
Tényleg kedves vagy Murray!

Ez a beszéd! így van.
Egyébként a zöldkártyán simán átmegy saját értékkel, csak a gyári toyota értékektől marad el messze :)
Ez lesz, megy amígy megy.

Tényleg nem tudok mást tenni. Rákölteni ekkorát.... szóval szép dolog, de hol éri az meg.

köszönöm józanságod, és őszinteséged.
Üdvözöllek
Nagyzo


Nem értek egyet veled, szerintem csak akkor elfogadható ötlet a kocsit így használni tovább, ha mondjuk egy éven belül el akarod adni. A kompresszió alapján a motorod sürgősen felújításra szorul, bármikor bekövetkezhet az az állapot, hogy már üzemmelegen sem fog menni az egyik henger - és akkor hogy adod el  ::) ? El KELL felejteni ilyen korú autónál ezt a hülyeséget, hogy "nem éri meg", mert a javításra NEKED van szükséged, ahhoz, hogy normálisan, rendeltetésszerűen tudd használni az autódat. Ahelyett, hogy 3 hengerrel, nagy fogyasztással kínlódnál. Három lehetőség van, ezek közül kettő ésszerű: 1. megcsináltatni az autót; 2. eladni, de most azonnal. A 3. lehetőség: így használni tovább - de ez nem "józanság", hanem igénytelenség és hazardírozás. Nem kívánom neked, hogy azután jöjj rá, hogy mégiscsak muszáj megcsináltatnod (mert különben nem tudod eladni), miután már két éven át így kínlódtál vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #648 Dátum: 2009.01.07 00:05:01 »
hagyd a gyuruzést. hajtsd amig lehet, legyen rajta fék meg muszaki meg nézzen ki vhogy. csakmenjen
aztán majd elviszik ha lesz pénzed másikra.
soha nem jon vissza a pénz amit rákoltenél. muszakin meg átmegy igy is

Ember, a kolléga motorja olyan szinten xarrá van kopva, hogy hidegen 3 hengerrel jár :excl: 7-es és 5-ös kompressziója van két hengerében, gondolom, olvastad te is! Komolyan adsz ilyen tanácsokat, hogy ne csináltassa meg, hanem így használja tovább?  :banging: Ezen az alapon, hogy "nem éri meg"? De hiszen ez az autója, amit minden nap használ! Hú de rohadt nagyot tudnék most káromkodni  :censored:
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 00:08:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #649 Dátum: 2009.01.07 09:40:21 »
nyugi má.
nem mindig jár neki 3 henger csak rövid utakon. utána jó. muszaki , ZK-án átmegy. kinéz vhogy.

az auto ér 2 kilot
beáll egy szervizbe lehet h leveszik még 2 kiloval
lehet h még jol el is baffák! lásd carinás srác
az auto továbbra is 2kilot ér
kit érdekel h mennyi a kompresszio? ezek az autok -már elnézést-de romok. az enyém is.
menjen és gyüjtsön egy másikra mellette. 
nem kell fetisizálni ezeket a kocsikat.
csak menjen.

..esetleg valamennyire én is hajlok h csináltassa meg. de csak kizárolag tipusfanatikus barátokkal /irtam lejjeb a clubbol/ akik féláron és szeretetbol csináljak
NEHOGY beálljon vele vmi szervizbe ahol leveszik. egy bontott 2E motor 30 korul van..fene tudja
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 09:45:21 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #650 Dátum: 2009.01.07 09:46:27 »
Könyörgöm, hamarosan nem fog menni az autója!!! Ezt próbálja Palaczk is írni. Ez a gáz, mert innentől állandó para lesz, hogy elindul-e egyáltalán a verda vagy sem.
Mellesleg az előző autómat 100 ezerért vettem 20 évesen és 22 évesen a másfélszeresét költöttem teljes motorgenerálra (a többi egyéb javításról ne is beszéljünk, a Cori árának a fele legalább ráment 6 év alatt).
És igenis megérte, mert utána négy évig egy szinte teljesen hibamentes kocsim volt!!!

Igazad van, szervizbe ne, CSAK hozzáértő fanokkal csinálják meg.
         

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #651 Dátum: 2009.01.07 10:23:38 »
Könyörgöm, hamarosan nem fog menni az autója!!! Ezt próbálja Palaczk is írni. Ez a gáz, mert innentől állandó para lesz, hogy elindul-e egyáltalán a verda vagy sem.
Mellesleg az előző autómat 100 ezerért vettem 20 évesen és 22 évesen a másfélszeresét költöttem teljes motorgenerálra (a többi egyéb javításról ne is beszéljünk, a Cori árának a fele legalább ráment 6 év alatt).
És igenis megérte, mert utána négy évig egy szinte teljesen hibamentes kocsim volt!!!

Igazad van, szervizbe ne, CSAK hozzáértő fanokkal csinálják meg.

Köszi a tanácsot.. mindenkinek.
Hát az van, hogy elindul az autó, és a fentiekben leírtak szerint ez még csoda számba is megy :) csak a korábbban leírt kellemetlenségeim vannak, de az tünetileg nem egy dráma. Már hamarabb is ráhagyhattam volna a próbálkozással, hogy jól be tudjam állítani a karbit, de eddig nem jött elő hogy az a kompresszió hiány- illetve eltérések miatt van, mármint, hogy hidegen egy ideig nem jár csak három henger- de ebben sem vagyok 100%-ig biztos, mert a gyertyák javarészt szépek, na igen van amelyik nem,,, de azért jár.

Lehet, hogy egy év mulva már más lesz a helyzet, vagy hamarabb.
Most nem tudok rákölteni többet - miután 300ezerért vettük 50ből írták át, kapott négy téligumit 30-ért, 5000-ért négy gyertyát, olajcsere+szűrők, meg a tavalyi műszaki előtti felkészítés, mely műszakival együtt 140 volt. tehát kb 540-ezernél tartunk...
Persze minden autóra költeni kell.... ja.

Hát ez van. Most nincs több rávaló.
Kompresszió növelő adalékot javasoltak pl STP, ami nem túl drága, de jól jöhet a motornak - a karbisnál.

Azt hiszem ennyiben vagyok kénytelen maradni magammal.

Egyébként meg az a bajom, hogy nem rádióval utazok, akkor nem figyelnék oda mindenféle nem oda illő zajra :) ...
Tökéleteset várok egy 20 éves autótól... amit ki tudja ki hogy hajtott, kezelt. Ennyi.. Belátom, hogy illendő volna felújítani, de most nem megy.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #652 Dátum: 2009.01.07 10:25:53 »
Egyébként meg az a bajom, hogy nem rádióval utazok, akkor nem figyelnék oda mindenféle nem oda illő zajra :) ...
Sokszor mentem én is panaszkodni az előző autóval szervizbe (ismerősökhöz), hogy ezt meg azt hallok és nézzék meg a kocsit. A válasz 99%-ban az volt, hogy nem hallgatom elég hangosan a rádiót!  :D
         

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #653 Dátum: 2009.01.07 10:35:04 »
Egyébként meg az a bajom, hogy nem rádióval utazok, akkor nem figyelnék oda mindenféle nem oda illő zajra :) ...
Sokszor mentem én is panaszkodni az előző autóval szervizbe (ismerősökhöz), hogy ezt meg azt hallok és nézzék meg a kocsit. A válasz 99%-ban az volt, hogy nem hallgatom elég hangosan a rádiót!  :D

Megmondom őszintén, hogy az olyan szervízesekkel nem értek egyet. Szerintem nem törekednek a teljességre.. mert mindennek megvan az oka. Persze én sem vagyok mágnás miska, hogy mindent kicseréltessek.... de kicserélték a lengéscsillapítókat, de még mindig nem sima a hangja, illetve hangtalan, hanem zörgés hallatszik.... akkor most mi van ott..

Vagy lehet nekem nem is kellene autó? Nem azért vannak olyanok - többségben, amelyik autóban nincs zaj, nem verődik... stb.
Amúgy meg tudom különböztetni a keményre fújt gumi miatti zajokat.... tehát nem az a gond.

No mindegy is,,,, nincs olyan kapcsolatom, ahová - ahonnan úgy hozhatnám el az autót, hogy wow minden jó.... az is amit megcsináltak rajta. lásd lengés csillapító.

hát ez van.

Esetleg Cori rajongó jól jöhetne itt Szeged környékén, bár mondom most nincs pénzem rá.
Azt hogy mi lesz? Másik autóban úgy egy jó 5 évig nem gondolkodhatok.... jelen kilátások szerint.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #654 Dátum: 2009.01.07 11:14:52 »
hát Zo, eléggé drága  volt ez a kocsi+ eleve rádobtál +200e és sehol nem vagy. :no:

ez elozo corim nekem is iylen volt. 200ért vettem rádobtam +200at és 130ért vitték el mert elegem lett h hengerfejes volt a szerviz után is.
ki is vágtam mert jött ez.


"Megmondom őszintén, hogy az olyan szervízesekkel nem értek egyet. Szerintem nem törekednek a teljességre."

-miről beszélsz? szarnak azok a kocsidra, összekalapálják oszt levesznek..kis kivétellel..

a lengéscsill. csere nekem is megvolt. az kell. 40 volt nekem is.

nemtom mi legyen. mivel nincs pénzed hagyd..
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 13:20:36 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #655 Dátum: 2009.01.07 14:14:57 »
Azt hogy mi lesz? Másik autóban úgy egy jó 5 évig nem gondolkodhatok.... jelen kilátások szerint.

Ebben az esetben végképp nem kérdés, hogy meg kéne csináltatnod a motorodat. Vagy szerezni bele egy jobb állapotú bontott motort (BP-en vannak olyan tisztességes Toyota bontók, ahol kizártnak tartom, hogy rád sóznának valami xart), vagy felújíttatni (gyűrűzés, továbbá szükség esetén főtengely köszörülés, csapágyazás). Mert ha tényleg ennyire rossz a kompressziója, akkor ennyi ideig biztosan nem fogja bírni - föltéve persze, hogy nem évi 1-2 ezer km-t mész vele. Jön majd az a műsor, hogy elkezd nehezen indulni hidegen, egyre tovább tart majd a háromhengeres fázis, egyre többet eszik, egyre kevésbé megy... Nem fogod megúszni.

Itt Pécsett ismerek olyan szerelőt, aki meg tudja csinálni ezt a munkát rendesen. Toyotákkal foglalkozik a 90-es évek eleje óta, ért hozzájuk. 15.-én járok nála legközelebb - ha gondolod, megkérdezhetem, hogy mibe kerül nála nagyjából egy ilyen művelet, tól-ig.

De amúgy biztos, hogy jól mérték neked azt a kompressziót  :hmmmm: ? Ez a gondolat szöget ütött a fejembe. Bakker, 5-ös kompresszió az egyik hengerben, az halál! De igazából a 7-es is az. Szvsz vedelnie kéne az olajat a kocsidnak, füstölnie kéne stb. Nem nagyon tudok olyat elképzelni, hogy egy motor 7-es és 5-ös kompressziójú hengerekkel, nomeg két másikkal amelyekben szintén csak 9 van, látszólag normálisan működjön, menjen, szép legyen a hangja stb. Nem akarod esetleg újra leméretni, nem ugyanott persze, ahol először mérték?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #656 Dátum: 2009.01.07 14:17:28 »
kit érdekel h mennyi a kompresszio? ezek az autok -már elnézést-de romok. az enyém is.

Ezek az autók nem romok. Már elnézést, de az én két 25 éves autóm nem rom; a Camry sem, a 366 ezer km-e ellenére. Aki vezette már, az tudja, hogy nem rom. Rommá akkor lesz egy autó, ha így állsz hozzá, hogy "kit érdekel, hogy mennyi a kompresszió?"  :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #657 Dátum: 2009.01.07 14:23:22 »
Köszi a tanácsot.. mindenkinek.
Hát az van, hogy elindul az autó, és a fentiekben leírtak szerint ez még csoda számba is megy :) csak a korábbban leírt kellemetlenségeim vannak, de az tünetileg nem egy dráma. Már hamarabb is ráhagyhattam volna a próbálkozással, hogy jól be tudjam állítani a karbit, de eddig nem jött elő hogy az a kompresszió hiány- illetve eltérések miatt van, mármint, hogy hidegen egy ideig nem jár csak három henger- de ebben sem vagyok 100%-ig biztos, mert a gyertyák javarészt szépek, na igen van amelyik nem,,, de azért jár.

Lehet, hogy egy év mulva már más lesz a helyzet, vagy hamarabb.
Most nem tudok rákölteni többet - miután 300ezerért vettük 50ből írták át, kapott négy téligumit 30-ért, 5000-ért négy gyertyát, olajcsere+szűrők, meg a tavalyi műszaki előtti felkészítés, mely műszakival együtt 140 volt. tehát kb 540-ezernél tartunk...
Persze minden autóra költeni kell.... ja.

Hát ez van. Most nincs több rávaló.
Kompresszió növelő adalékot javasoltak pl STP, ami nem túl drága, de jól jöhet a motornak - a karbisnál.

Azt hiszem ennyiben vagyok kénytelen maradni magammal.

Egyébként meg az a bajom, hogy nem rádióval utazok, akkor nem figyelnék oda mindenféle nem oda illő zajra :) ...
Tökéleteset várok egy 20 éves autótól... amit ki tudja ki hogy hajtott, kezelt. Ennyi.. Belátom, hogy illendő volna felújítani, de most nem megy.

No, elolvastam én is a történetet, javarészt leírták a többiek, hogy mi az ábra, mit lehet csinálni.

Az adalékkal kapcsolatban midenféleképpen le kell, hogy írjam a következőket: ha úgy döntessz, hogy beleöntöd, akkor a motort végleg halálra ítéled, de legalábbis szét kell szedni és felújítani, minimum a gyűrűket.

Sok ilyen adalék fut a piacon én a Daihatshuba a Finis nevű terméket töltöttem. Igaz nekem nagy volt az olajfogyasztás. Időleges megoldást jelentett csak, nemrég teljes szimmeringcsere volt mindenütt a motorban kapott finom olajat és annyi. Megoldódott a dolog.

Finissel azt értem el, hogy láthatóan nemm volt olajfüstje a verdának és kevesebett csipegetett.

Szóval, ha betöltöd, csak elodázod a problémát.
Véleményem szerint a következőket kellene most eldöntened. (félre ne értsd, nem akarlak befolyásolni, csak objektív lenni)
1. megtartod a kocsit, és később felújítani a motort szükség szerint, ha lesz rá anyagi keret.
   Bele az adalékot, lehetőleg alapos piackutatást követően, mert van annyi kókler termék a piacon, hogy csak na, aztán kiböjtölni valahogy a javításig.
2. Azonnal meghirdetni a kocsit, szabadulni, míg lehet.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #658 Dátum: 2009.01.07 16:21:45 »
Ezekkel a "kompresszió-növelő" adalékokkal az a baj, hogy besűrítik az olajat, és így hideg motornál nagyon rossz lesz a kenés. A kopottságból adódó problémákat ideiglenesen tényleg eltüntetik/csökkentik, de amúgy magát a kopást csak felgyorsítják. Én ilyet csak akkor tennék bele, ha már nem akarnám hosszabb ideig megtartani az autót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #659 Dátum: 2009.01.07 19:54:50 »
én sem raknék bele semmit csak az olajat állandoan utanatolteni amit megevett és kész.
ne hazudjunk a motornak se egymásnak. menni fog ez a motor úgy is. japan, ugyebár.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002