Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 687987 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #60 Dátum: 2007.12.02 22:20:36 »
Nos, azt valóban a leírás alapján már melegen állítottam, persze amennyire az lehetséges volt fülre, mert igazából 3600-as fordulatig kellett volna állítani.
De, két csavar van a hidegindító résznél és az egyikre azt írta, hogy ne állítsuk el.  Azt sajna már elõtte megtettem, úgyhogy... (a másikkal kell 3600-ra belõni, meleg motornál).

És ezek után fogadott ez a probléma. (bár már az elõzõ elállítás után is elõjött a háromhengeres 'mumus' :kormom: ) Persze ford.számmérõ kellene, egyértelmû.

Egyébként a három beállítási fázist végigjártam, (de csak érzésre persze mûszer hiányában).

Mindenesetre köszi
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #61 Dátum: 2007.12.07 19:09:50 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Kedves Atis!

Hát jókor jöttek a leírások. Addig állítgattam leírás nélkül, hogy már 12liter lett az átlag fogyasztásom.

Aztán igyekeztem értelmezni a leírtakat, és az alapján elvégezni a beállításokat (bár fordulatszámmérõm nincs és még nem szereztem anyagi okok miatt), de máris 8.05 l-re szelidült a fogyasztás.

Bizonyára ennek kapcsán áll fenn a probléma: hidegindításkor elõször szépen pörög a motor, majd visszább esik a fordulatszám, és olyan minha csak három henger menne. Egy kis melegedés után, ha elindulok vele talán 3-4 perc helyre áll a motor járása, de addig érezhetõen egyenetlenül jár.

Ha állítok rá akkor rövid idõ múlva rendben felpörög a motor, de akkor meg vissza kell állítanom, hogy nagyon ne pörögjön. Nem tudom, lehet, hogy ezek gyárilag magas fordulaton indulnak hidegen? Mert a fülem nem igen viseli el, ha nagyon pörög hidegen. Arra gyanakszom, hogy igen magasabbra kell hagynom egy kicsit, és akkor jó lesz, de ezt még nem sikerült pontosan belõnöm.

Nem tudom sikerült-e érthetõen leírnom, és hogy tudsz-e javasolni valamit?
Ezek a corollák milyen fordulatszámon járnak hidegindításkor? Sajnos ezt sem tudom.

üdv Nagyzo


A háromhengeres dolog nekem úgy hangzik, hogy túl korán visszaszabályozza a keveréket az automata szivató, magyarán a motor túl rövid ideig kap dúsabb keveréket. Utána már szegényebb keveréket kap holott még hideg - ezért dadog, ezért hagy ki. Aztán ahogy felmelegszik, kisimul.

Egyébként fsz-mérõ nélkül, fülre, tényleg nem érdemes ezzel kínlódnod. Nem fogod tudni megfelelõen megcsinálni. Legalábbis rövid idõre fel kéne keress egy szervízt, hogy a fordulatszámot ismerve lehessen végrehajtani a beállítást.

Nemtom amúgy, hogy mennyi kell legyen ennek a motornak az alapjárata hidegen, de 1500-1600-at simán lehetségesnek tartok, ilyenre van példa. Tehát az, hogy alapjáraton hidegen magasan pörög, még nem feltétlenül baj. Kérdés persze megintcsak, hogy ez pontosan mennyi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #62 Dátum: 2007.12.07 20:25:33 »
Köszönöm válaszod Atis!

Amit írtál elgondolkodtat.

Próbáltam egy szerelõt, akirõl jót mondtak, de azt mondta, hogy a gyári elõírásra állítva biztos nem lenne jó, merthogy nem mai gyerek már a kocsi (kopott a motor, meg minden  mivel nem új), szóval fülre elég azt.

És így nem vittem el.

A szkennelt könyvben nincs valami errõl, márhogy hidegen mennyi lehet az alapjárata?

Mert eredetileg annyi volt, hogy még harmadikban is húzott, szóval sokaltam. (Megfontolandó azért az 1500-as fordulat, azt hiszem a zsigulin is kb annyira húztam rá a kézi szivatót (mert abban azért volt ford.szám mérõ).

Elég nehéz megértetnem magam szerelõvel, hogy nekem így meg így állítsa be, nekik is van szakmai önérzetük. :szomoru:
Úgyhogy egyenlõre itt tartok, próbálgatom.

Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.

Üdv Nagyzo
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #63 Dátum: 2007.12.08 01:24:45 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Próbáltam egy szerelõt, akirõl jót mondtak, de azt mondta, hogy a gyári elõírásra állítva biztos nem lenne jó, merthogy nem mai gyerek már a kocsi (kopott a motor, meg minden  mivel nem új), szóval fülre elég azt...


Mondd meg neki, hogy használja gyújtósnak a bizonyítványát, amit anno a suliban kapott :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #64 Dátum: 2007.12.08 09:37:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Nagyzo"
Próbáltam egy szerelõt, akirõl jót mondtak, de azt mondta, hogy a gyári elõírásra állítva biztos nem lenne jó, merthogy nem mai gyerek már a kocsi (kopott a motor, meg minden  mivel nem új), szóval fülre elég azt...


Mondd meg neki, hogy használja gyújtósnak a bizonyítványát, amit anno a suliban kapott :turelmetlen:


Sajnos tapasztalat, hogy a "jó" szerelõk nem szeretnek öreg autókkal bíbelõdni. És ebbe a körbe leginkább benne van a japán autók vákumvezérelt karburátora. Ha meglátják hideglelést kapnak. Nagy hozzértés, közepes meló kis pénz. Inkább nem foglalkoznak vele.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #65 Dátum: 2007.12.08 09:59:53 »
Idézetet írta: "Nagyzo"

Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.


Nézd attól, hogy azt mondja a szerelõ, hogy a motor kopott. Attól még a gyári beállítással kell kezdeni és max utána finomhangolni a beállításokat. Fülre állítani ilyesmit meg szerintem nem igazán lehet. Utoljára csajoktól hallottam hasonló stílusú koptató dumát. Igaz nem ebben a témakörben. :)

Az a baj, hogy neked nem elég ha egy szerelõre azt mondják, hogy jó. Neked olyan kell aki tudja mi az, hogy karburátor. Abból meg nagyon kevés van. NEked ha jól emlékszem V tipusú karbid van. Az egy elég strapabíró darab. Ha egyszer jól ki van pucolva meg beállítva akkor évekig nem kell hozzányúlni. Állítólag egy gond szokott vele lenni. Ha a hidegindító része bekrepál mert azt beszerezni nagyon drága.

A legfõbb tanácsom az, hogy találj egy megfelelõ szakit aki ért a karbikhoz. ÉS ha ez nem pont ott lesz ahol laksz akkor kalkulálj be egy utat. Ha jól sejtem, Hozzád Szeged van a legközelebb. Ha van ott ismeretséged tudd meg van e a városban karburátor mûhely vagy olyan szaki aki tényleg ért a karbikhoz. És ha találsz akkor is elöbb próbáld meg szóban leinformálni milyen a tudása konkrétan ehhez a karbihoz. Arra készülj fel, hogy a karbi állítás nem egynapos meló. Mert ha melegen beállítja akkor már hidegen nem tudja nézni. Vagyis csak másnap reggel tudja nézni a hidegindítást. Viszont ha egyszer normális munkát végez valaki akkor nem kell szarakodnod vele.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #66 Dátum: 2007.12.08 19:32:14 »
Idézetet írta: "ATIS"

Állítólag egy gond szokott vele lenni. Ha a hidegindító része bekrepál mert azt beszerezni nagyon drága.



Azt nem tudod véletlen, milyen az ha bekrepál a hidegindító része?

Egyébként teljesen egyetértek, én is pont így gondolom (szerelõ, beállítás dolog).

Amúgy azt veszem észre, hogy egyre inkább szeretem ezt az autót. Egyre jobban. :szivecske:


Egyébként én olyan csavart is elállítottam szerencsésen (még a leírás kézhezvétele elõtt), amit csak szétszedett karburátor mellett lehet szögmérõvel beállítani (a hidegindító résznél)... Úgyhogy... Na majd.
Igen V tipusú karbim van, de szét azért nem szedtem.

üdv..
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #67 Dátum: 2007.12.08 20:02:07 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Idézetet írta: "ATIS"

Állítólag egy gond szokott vele lenni. Ha a hidegindító része bekrepál mert azt beszerezni nagyon drága.



Azt nem tudod véletlen, milyen az ha bekrepál a hidegindító része?


Nekem a leírásod alapján nem tûnt úgy, hogy bekrepált volna. Írtad, hogy emeli az alapjáratot hidegen meg minden.

Persze olyan bekrepálás is lehetséges, hogy nem kapcsol ki az automata szivató, hanem meleg motornál is aktív marad, de ezt azért csak észrevennéd, pl. abból, hogy bazi sokat fogyasztana az autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #68 Dátum: 2007.12.09 00:13:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Nagyzo"
Idézetet írta: "ATIS"

Állítólag egy gond szokott vele lenni. Ha a hidegindító része bekrepál mert azt beszerezni nagyon drága.


Azt nem tudod véletlen, milyen az ha bekrepál a hidegindító része?


Nekem a leírásod alapján nem tûnt úgy, hogy bekrepált volna. Írtad, hogy emeli az alapjáratot hidegen meg minden.

Persze olyan bekrepálás is lehetséges, hogy nem kapcsol ki az automata szivató, hanem meleg motornál is aktív marad, de ezt azért csak észrevennéd, pl. abból, hogy bazi sokat fogyasztana az autó.


Csak egyet lehet érteni Palaczk bátyóval.  :nagymosoly:  

Én sem tartom valószínûnek, hogy bekrepált volna a cucc. Sokkal valószínûbb, hogy eltekertél olyat amit nem kellett volna, és nem sikerül beállítanod. Ha bekrepál a hidegindítód akkor utána zabálja a benzint meg nem nagyon tudod beindítani hidegen. (Ezt Pesten mondták a karburátorosok, úgyhogy gondolom igaz.)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #69 Dátum: 2007.12.09 00:23:49 »
Idézetet írta: "Nagyzo"

Egyébként én olyan csavart is elállítottam szerencsésen (még a leírás kézhezvétele elõtt), amit csak szétszedett karburátor mellett lehet szögmérõvel beállítani (a hidegindító résznél)... Úgyhogy... Na majd.
Igen V tipusú karbim van, de szét azért nem szedtem.


Én zöldkártyáztatni is úgy vittem el, hogy azt mondtam, ha valamelyik ügyi megpróbálja állítgatni a karbimat a helyszínen töröm el a kezét. Aki nem ért hozzá ne állítgassa. Bár a te esetedben, ha jól értem már egy elállított kocsit kaptál. Nézd hozzáértõ szerelõt kell találni. Ezt nem tudom eléggé hangsúlyozni.

Van egy nagy szervízkönyv aminek valami olyasmi a címe, hogy Japán Karburátorok. Angol nyelvû a cucc. Viszont ha valamelyik szerelõnek megvan és olvasni is tudja akkor lehet, hogy megtaláltad az embered.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #70 Dátum: 2007.12.09 09:14:33 »
Tanulgatom. Értem amit mondtok. Nem feszítek annyira rá a témára azért.

Majd meglesz. Én is úgy vittem annak idején a zsigulit is meg most a corollát is hogy ne állítsák el. Persze jó is lett.""

Kitapasztaljuk egymást az autóval.

Például, azt vettem észre, hogy a fojtószelep dölésszögét állító csavart kicsit túlcsavarva (hidegindítás alkalmával) beindul, majd leáll. Aztán persze szépen újra beindul (ha beindítom). Azon visszább vettem és mindjárt jobb lett. Mondom majd meg lesz.

Azért köszönöm a biztatást. Olvasgatom az angol nyelvû szkenneltet (Atistól) okosodom egy picit.
Leírást szívesen fogadnék még. Például azokról a kis szelepekrõl amik a vákumot szabályozzák, ha lehetne magyarul, (de ha van még angolul is).
Meg gyújtással kapcsolatosan is. Meg gyertyahézaggal is. Nem mintha ahhoz hozzá kívánnék nyulni.

Köszönöm elõre is.

Üdv...   Szeretem egyszerûen ezt az autót.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #71 Dátum: 2007.12.09 11:37:44 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Meg gyertyahézaggal is. Nem mintha ahhoz hozzá kívánnék nyulni.


Ha a kocsid katalizátoros, akkor a gyertyahézag 1.1. Ha katalizátor nélküli, akkor 0.8.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #72 Dátum: 2007.12.09 12:17:03 »
Katalizátor nélküli. Köszi.

Azokat is megnéztem azért és (ahogy írod is) 0.8-ra állítottam.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #73 Dátum: 2007.12.09 18:51:59 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Katalizátor nélküli. Köszi.

Azokat is megnéztem azért és (ahogy írod is) 0.8-ra állítottam.


Na most ebben az az érdekes, hogy ha a típusba való gyertya van benne, akkor azon eleve 0.8-ra van belõve a gyertyahézag gyárilag :hmm: ... Mondjuk, ha a gyertya már öreg, akkor a hézag megnõhet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #74 Dátum: 2007.12.09 22:38:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Nagyzo"
Katalizátor nélküli. Köszi.

Azokat is megnéztem azért és (ahogy írod is) 0.8-ra állítottam.


Na most ebben az az érdekes, hogy ha a típusba való gyertya van benne, akkor azon eleve 0.8-ra van belõve a gyertyahézag gyárilag :hmm: ... Mondjuk, ha a gyertya már öreg, akkor a hézag megnõhet.


JA bemész a márkakereskedésbe és veszel négy gyertyát. Az egész nem kerül többe 4-5e-nél. Biztos, hogy belevalót kapsz és gyárilag be lesz lõve a hézag.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.