Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 698526 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #225 Dátum: 2008.03.12 16:02:57 »
Idézetet írta: "murray"
drukkoljatok péntek reggel vizsgázik a kocsim :hmm:
szerelõm viszi, ki akarta cseréltetni a két hátsó sárvédõ ivet, amit lekentem hammeritevel.
villámygyorsan lebeszéltem róla. normális lakatosmunkát én még nem láttam nem fogja vmi barom szétvagdosni a kocsim, a rozsda miatt. :turelmetlen:


Én drukkolok. Azon ne múljék komám.

Én már láttam normális lakatosmunkát. Csak ritka a jó szaki. Aki tényleg jól megcsinálja.
Amúgy csak leglancoltad a vizsga miatt vagy le is szedted elötte a rozsdát?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #226 Dátum: 2008.03.12 19:17:08 »
Szia Murray!

Hacsak nem KPM-hez viszed, nem gondolom, hogy gond lenne. Ha közlekedésbiztonságilag rendben van -miért is ne lenne- és gondozottnak hat, akkor tuti megkapod.

Esetleg vidd olyan helyre, ahol nem olyan kekecek.

Nekem is kell majd egy kis rozsdaápolást végeznem. Úgy vettük, hogy szépen le voltak festve a kényes helyek eladásra, de a tél elõhozta. De nem vészesek. Nekem októberben lesz esedékes a mûszaki, addig szeretnék még egy alvázvédõzést is csinálni rajta, mert szeretem ha le van védve frissen.

üdv nagyzo
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Corolla '90 elõtt
« Válasz #227 Dátum: 2008.03.13 08:38:36 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
drukkoljatok péntek reggel vizsgázik a kocsim :hmm:
szerelõm viszi, ki akarta cseréltetni a két hátsó sárvédõ ivet, amit lekentem hammeritevel.
villámygyorsan lebeszéltem róla. normális lakatosmunkát én még nem láttam nem fogja vmi barom szétvagdosni a kocsim, a rozsda miatt. :turelmetlen:


Én drukkolok. Azon ne múljék komám.

Én már láttam normális lakatosmunkát. Csak ritka a jó szaki. Aki tényleg jól megcsinálja.
Amúgy csak leglancoltad a vizsga miatt vagy le is szedted elötte a rozsdát?


a két hátsó sárvédõ iven volt felületi rozsda. azt lekentem rozsdamaróval + fehér hammerite oszt jóvan. a szerelõ mondta h belül is dolgozik a rozsda de én semmi lukat nem érzek ha belülröl végighuzom a kezem. nem izgat a dolog ez az autó már igy marad.
láttam én már ilyen "lakatosmunkát" hát sirva is fakadtam.

Atis, a múltkori kicserélt új izzónk megint kiégett! mia túrótól :hmm:
mindegy nem érdekel.
a kipum lukas újra /eredeti/  azt lehet h kicseréljük  kb 25 ropi.
a motor jó. a futómû, lengökarok telók jók. avval semmit nem kell csinálni. fékbetétek cserések asszem
nemtom mennyi lesz. 40-50bõl szeretném megúszni.  :crazy:
a vizsga fullos lesz a mozaik útcában :sir: . ott lakom a fene egye meg :figyellek:
holnap du megyek érte
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #228 Dátum: 2008.03.14 16:22:50 »
Idézetet írta: "murray"

a két hátsó sárvédõ iven volt felületi rozsda. azt lekentem rozsdamaróval + fehér hammerite oszt jóvan. a szerelõ mondta h belül is dolgozik a rozsda de én semmi lukat nem érzek ha belülröl végighuzom a kezem. nem izgat a dolog ez az autó már igy marad.
láttam én már ilyen "lakatosmunkát" hát sirva is fakadtam.

Atis, a múltkori kicserélt új izzónk megint kiégett! mia túrótól :hmm:
mindegy nem érdekel.
a kipum lukas újra /eredeti/  azt lehet h kicseréljük  kb 25 ropi.
a motor jó. a futómû, lengökarok telók jók. avval semmit nem kell csinálni. fékbetétek cserések asszem
nemtom mennyi lesz. 40-50bõl szeretném megúszni.  :crazy:
a vizsga fullos lesz a mozaik útcában :sir: . ott lakom a fene egye meg :figyellek:
holnap du megyek érte


Majd látszódik idõvel kijön e ujra a rozsda. Ha nem akkor nem kell lakatus. Ennyivel meg átmegy a vizsgán.

Koma az izzócsere módszerét már ismered. Azt hitem azóta már kiegészítetted a "nem Toyota szabványos" izzókészletedet.  :nagymosoly: Amúgy megnéztem a szürke szerszámos tatyóm oldalát ott díszeleg rajta Toyota jel. Meg a kerékkulcsba is bele van ütve a Toyota felirat.  :vag2:

NA majd mond meg a végösszeget ha elkészült az öreg. Kiváncsi vagyok. Én szeretem magam vinni a KPM-re de izlések és pofonok.

Most vettem egy PNA-t. Úgyhogy most már odatalálok a PILISI PLUS-hoz.  :)  De olyan hülye rögzítõt adtak hozzá hogy nem tudtam neki helyet találni. Úgyhogy igyazi villanyszerelõ megoldás született. Két kábelköteg csatit hozzábilincseltem a középsõ szellõzõhöz és arra akasztottam a PNA tartó mûanyagját. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #229 Dátum: 2008.03.14 16:30:27 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"

a két hátsó sárvédõ iven volt felületi rozsda. azt lekentem rozsdamaróval + fehér hammerite oszt jóvan. a szerelõ mondta h belül is dolgozik a rozsda de én semmi lukat nem érzek ha belülröl végighuzom a kezem. nem izgat a dolog ez az autó már igy marad.
láttam én már ilyen "lakatosmunkát" hát sirva is fakadtam.


Majd látszódik idõvel kijön e ujra a rozsda. Ha nem akkor nem kell lakatus. Ennyivel meg átmegy a vizsgán.


Kijön a rozsda újra. Már hogyne jönne ki, át van rohadva a lemez (még ha nem is úgy tûnik). A sárvédõívek mindig belülrõl kifelé rohadnak szét. Ilyen festegetõs módszerrel csak odázni lehet a végleges szétesést - mondjuk ez azért nem egy gyors folyamat, nekem is már '98-ban kezdett rozsdásodni a Camry jobb hátsó íve, és csak '06 tavaszára ment annyira szét, hogy már nem lehetett tovább halogatni a kihegesztését. Ha az ember rendszeresen lekenegeti, akkor lassabban rohad. De biztosan :roll: !

Amúgy -természetesen- létezik rendes, tisztességes lakatosmunka. Nekem a Camryn a bal hátsó ívet pl. még 2000-ben cserélték - azóta is hibátlan. Mondjuk ez a mûvelet 30 ezerbe került - akkor. Na ja - a jó munkának itt is, mint mindig, ára van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #230 Dátum: 2008.03.14 20:42:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Kijön a rozsda újra. Már hogyne jönne ki, át van rohadva a lemez (még ha nem is úgy tûnik). A sárvédõívek mindig belülrõl kifelé rohadnak szét. Ilyen festegetõs módszerrel csak odázni lehet a végleges szétesést - mondjuk ez azért nem egy gyors folyamat, nekem is már '98-ban kezdett rozsdásodni a Camry jobb hátsó íve, és csak '06 tavaszára ment annyira szét, hogy már nem lehetett tovább halogatni a kihegesztését. Ha az ember rendszeresen lekenegeti, akkor lassabban rohad. De biztosan :roll: !

Amúgy -természetesen- létezik rendes, tisztességes lakatosmunka. Nekem a Camryn a bal hátsó ívet pl. még 2000-ben cserélték - azóta is hibátlan. Mondjuk ez a mûvelet 30 ezerbe került - akkor. Na ja - a jó munkának itt is, mint mindig, ára van.


Hát ha felületi rozsdája volt akkor nem jön ki. De ha már benne van a hajlam akkor tényleg ki fog jönni. De valszeg elõbb utóbb lakatos kell neki.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Corolla '90 elõtt
« Válasz #231 Dátum: 2008.03.17 08:50:05 »
szasztok,

na levizsgázott a kocsi. 37et kért 40et adtam
amit vót:
két elsõ fékbetét csere, fékolaj csere /én aszittem annak a jó szine szürkés fekete  :oops: ,a szerelõm közölte h nem, és azt is h igen fos öreg volt.
vmi fékcsõ vmi gumi csere. asszem amiben a fékolaj megy.
kulpung szte jó. ezen meglepödtem.
motorhoz hozzá sem kellett nyúlni. fõdarabok jók, futomû, lcsillapitok, szilentek, kutyacsont stb jó.
a leggyengébb része ugyebár a rohadó sárvédõiv, ami kb egy év múlva ismét elkezd rügyezni de ez engem nem érdekel.
kipu picit likas volt, bekente vmi pasztával és kész. de ha legközelebb kilukad kap egy új dobot.
kb ennyi.

Komám, ha vmi navi gondod van szólhatsz
de a szellözöröl vedd le a cuccot mert le fog törni!
pont azon gondolkodm h beleappilikálom a régi PDA-mat meg a zsinoros gps antennámat állandóra a kcosiba.
a cd tartó nagy dobozban el is férne. és hót kényelmes is lenne.. :szemez:
csak hát a lopások..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #232 Dátum: 2008.03.17 18:23:53 »
Idézetet írta: "murray"
szasztok,
na levizsgázott a kocsi. 37et kért 40et adtam
amit vót:
két elsõ fékbetét csere, fékolaj csere /én aszittem annak a jó szine szürkés fekete  :oops: ,a szerelõm közölte h nem, és azt is h igen fos öreg volt.
vmi fékcsõ vmi gumi csere. asszem amiben a fékolaj megy.
kulpung szte jó. ezen meglepödtem.
motorhoz hozzá sem kellett nyúlni. fõdarabok jók, futomû, lcsillapitok, szilentek, kutyacsont stb jó.
a leggyengébb része ugyebár a rohadó sárvédõiv, ami kb egy év múlva ismét elkezd rügyezni de ez engem nem érdekel.
kipu picit likas volt, bekente vmi pasztával és kész. de ha legközelebb kilukad kap egy új dobot.
kb ennyi.

Komám, ha vmi navi gondod van szólhatsz
de a szellözöröl vedd le a cuccot mert le fog törni!
pont azon gondolkodm h beleappilikálom a régi PDA-mat meg a zsinoros gps antennámat állandóra a kcosiba.
a cd tartó nagy dobozban el is férne. és hót kényelmes is lenne.. :szemez:
csak hát a lopások..


Na ha azt mondja jó a kuplung akkor fogadjuk el. Már csak azért is mert 50-60e rel megdobta volna a költségvetést. A fékolajat illik négyévente cserélni. A sárvédõívet meg akkor majd minden tavasszal lekened. :D  Na jól van akkor most két évig megint nem zargatnak. :)

A navival semmi gondom nincs. Egy Wayteq N400-ast kaptam 2gb-os kártyával. Amire rányomtuk az IGO térképszoftvert. Azt azóta megy mint a parancsolat. Mondjuk itt helyileg használhatatlan a cucc mert az utóbbi fél évben minden megváltozott a városban. Felturták az egészet. ÉS a térkép még az elötti. Na de nem is azért vettem mert nem találok haza a saját városomban. :)

Hát agyilag én is eljátszottam a dolgot, hogy letörik. De nem a kart meg hasonlókat tettem fel. Csak a tartókonzol végét ami olyan nehéz kb mint egy szemüvegtartó. És a PNA sem valami nehéz cucc. Nincs is nagy erõkar hogy szagassa a szellõzõt. Szerintem kibírja, de ha nem akkor is ott marad a PNA csak akkor gyártatok valamit a rács helyére. Mert egyszerûen ott van a legjobb helyen. Nincs messze a kezemnek. Hallani is jól hallom a parancsokat. Vagy 1,5 napig agyaltam rajta hova tegyem és nem találtam jobb helyet. Sajnos csak egy öntapadós kart adtak a cuccal ami csak a szélvédõn tapad. Így azt nagyon behatárolt a dolog.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

feles

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Corolla '90 elõtt
« Válasz #233 Dátum: 2008.03.24 13:27:08 »
Sziasztok!

Köszönöm a multkori segitséget:)

De sajnos az autó megint problémás...most az a helyzet hogy beinditás után a töltés jelzõ lámpa néha elkezd villogni.
Vagy ha egyes-kettesben megyek és nyomok egy kis gázt akkor is csinálta tegnap este... Nem tudok rájönni hogy mi lehet a probléma
A szíj elég feszes, nem csúszik, az akkumulátor saruja pedig nem oxidált. Furcsa dolog.
Rámértem az aksira , alapból 12,4 V ot ad, inditáskor leesik 11,2 re, és miután megy a motor 14,4 re felugrik. Szóval reggel megint jó volt.
Ez jelentheti azt hogy a generátorom hamarosan meg fog halni? Elvileg 20 ezer km-el ezelõtt volt szénkefe cserés.
Sztem elviszem hamarosan egy autóvillamossági emberhez, de azért érdekelne a véleményetek.

Elõre is köszönöm
Toyota Corolla E80 2E 5 ajtós Hatchback

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #234 Dátum: 2008.03.24 15:19:01 »
Idézetet írta: "feles"
Sziasztok!

Köszönöm a multkori segitséget:)

De sajnos az autó megint problémás...most az a helyzet hogy beinditás után a töltés jelzõ lámpa néha elkezd villogni.
Vagy ha egyes-kettesben megyek és nyomok egy kis gázt akkor is csinálta tegnap este... Nem tudok rájönni hogy mi lehet a probléma
A szíj elég feszes, nem csúszik, az akkumulátor saruja pedig nem oxidált. Furcsa dolog.
Rámértem az aksira , alapból 12,4 V ot ad, inditáskor leesik 11,2 re, és miután megy a motor 14,4 re felugrik. Szóval reggel megint jó volt.
Ez jelentheti azt hogy a generátorom hamarosan meg fog halni? Elvileg 20 ezer km-el ezelõtt volt szénkefe cserés.
Sztem elviszem hamarosan egy autóvillamossági emberhez, de azért érdekelne a véleményetek.

Elõre is köszönöm


Tehát ha jól értem, nem csak alapjáraton csinálja? Mert ezzel kizárhatjuk azt a lehetõséget, hogy esetleg túl alacsony az alapjárati fordulatszám, és ezért ott nem megfelelõ a töltés.

És akkor ez esetben tényleg esélyes a generátor, mint hibaforrás. A feszültségszabályozóval is lehet gond, ez valószínûleg a generátorba van integrálva (legalábbis a Camrynél így van). Tényleg meg kéne nézetni villamossági szakival.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

feles

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Corolla '90 elõtt
« Válasz #235 Dátum: 2008.03.24 16:13:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tehát ha jól értem, nem csak alapjáraton csinálja? Mert ezzel kizárhatjuk azt a lehetõséget, hogy esetleg túl alacsony az alapjárati fordulatszám, és ezért ott nem megfelelõ a töltés.

És akkor ez esetben tényleg esélyes a generátor, mint hibaforrás. A feszültségszabályozóval is lehet gond, ez valószínûleg a generátorba van integrálva (legalábbis a Camrynél így van). Tényleg meg kéne nézetni villamossági szakival.



Tegnap beinditottam és alapjáraton villogott, de ha kicsit pörgettem akkor is csinálta néha, szóval szerintem nem jó elõjel.. Egyébként néha van olyan hogy túlzottan visszaszabályozza magát az alapjárat, szóval a normál fordulatszám 850 körül kellene hogy legyen, és leesik 700 körülre. Ezt sem tudom hogy mitõl van. Valószinüleg a karburátoron kéne állitani.

Szerintem is a generátor lesz a hibás. Holnap el is viszem a szervizbe, aztán majd kiderül mit mondanak.
Toyota Corolla E80 2E 5 ajtós Hatchback

Doky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.zalaportal.hu
Corolla '90 elõtt
« Válasz #236 Dátum: 2008.03.24 21:52:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "feles"
Sziasztok!

Köszönöm a multkori segitséget:)

De sajnos az autó megint problémás...most az a helyzet hogy beinditás után a töltés jelzõ lámpa néha elkezd villogni.
Vagy ha egyes-kettesben megyek és nyomok egy kis gázt akkor is csinálta tegnap este... Nem tudok rájönni hogy mi lehet a probléma
A szíj elég feszes, nem csúszik, az akkumulátor saruja pedig nem oxidált. Furcsa dolog.
Rámértem az aksira , alapból 12,4 V ot ad, inditáskor leesik 11,2 re, és miután megy a motor 14,4 re felugrik. Szóval reggel megint jó volt.
Ez jelentheti azt hogy a generátorom hamarosan meg fog halni? Elvileg 20 ezer km-el ezelõtt volt szénkefe cserés.
Sztem elviszem hamarosan egy autóvillamossági emberhez, de azért érdekelne a véleményetek.

Elõre is köszönöm


Tehát ha jól értem, nem csak alapjáraton csinálja? Mert ezzel kizárhatjuk azt a lehetõséget, hogy esetleg túl alacsony az alapjárati fordulatszám, és ezért ott nem megfelelõ a töltés.

És akkor ez esetben tényleg esélyes a generátor, mint hibaforrás. A feszültségszabályozóval is lehet gond, ez valószínûleg a generátorba van integrálva (legalábbis a Camrynél így van). Tényleg meg kéne nézetni villamossági szakival.



Én már összefutottam a problémával és a szénkefék cserélye megoldotta a problémát.
Remélem tudtam segíteni!

Doky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.zalaportal.hu
Corolla '90 elõtt
« Válasz #237 Dátum: 2008.03.24 22:28:26 »
Idézetet írta: "joco"
ugy kezdödött, hogy belsõ fõtengelyszimeringes lett az autó.
600ezer kilométer van benne, ráfért már a csere.
ugy gondoltuk, tömitéseket is cserélünk, itt hengerfel tömitésre, szelemszár szimeringre, vezérmûtengely
szimeringre, meg hasonlókra gondolok.
a dugattyukhóz, hajtó, és nyugvócsapágyakhoz nem is nyultunk, mert nem volt értelme.
a motor szépen járt. és 6liter megállitotta, pedig autómata.
szétszedtem a mocit, a hengerfejet megcsináltattam, itt arra gondolok, hogy szelepeket, vezetõt,
szimeringet cseréltem, szelepfészkeket tisztitották ki, becsiszolták az új szelepeket , sikolták stb.
összeraktam az autót, hozzá kell tenni, nem ma kezdtem, nem is profi vagyok, de egészen értek hozzá.
minden a helyén, jött az inditás, beindult, és a füst.....  hát mint egy gõzmozdony.
hófehér gõz jött a kipufogon. az ecomomy folyamatosan a pirosban.
az autó végülis ment mint egy veszett bika, de a gõz csak jött.

hengerfej le, nyomásproba, stb. minden tökéletes.
új tömités, összerakás, a jelenség ugyan az.

az autó 6hónapja áll, mert abszolut nem tudom mit kezdjek vele.

röviden ennyi!


Sziasztok!

Nekem is hasonló gondjaim vannak a Corollámmal (2E, 1.3 55 XL)
Ott kezdõdött, hogy összefolyt a víz és az olaj (kakaószínû lett a fagyálló)
Ezután hengerfejtömítés csere, szelepek becsiszolása, szelepszár szimeringek cseréje, szelephézag állítás, hengerfej síkra marás, nyomáspróba (szakszervízben) ..... meg ami kell
ezek után megint elõjött a probléma kb 250 km után (vagy akkor vettem észre)
újabb hengerfej tömítés hátha gyári hibás volt
a probléma távábbra is fönnáll csak most már az olaj is fogy meg a víz is
tanácstalan vagyok valaki segítsen tanáccsal, bátorítással ..... nagyon sajnálnám az autót megszerettem.
Elõre is köszönöm!!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #238 Dátum: 2008.03.24 23:24:24 »
Gyerekek, nem akarok nagyon nagy hülyeséget írni, de nem lehet, hogy a blokkot is síkba kéne csiszolni? Bocs, ha butaságot írtam :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Doky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.zalaportal.hu
Corolla '90 elõtt
« Válasz #239 Dátum: 2008.03.24 23:33:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Gyerekek, nem akarok nagyon nagy hülyeséget írni, de nem lehet, hogy a blokkot is síkba kéne csiszolni? Bocs, ha butaságot írtam :?

Jocó talán meg tudná mondani, mert neki talán jó lett.
A blokk egy nagy öntöttvas tömb kicsi esélyét látom, hogy vetemedne, de azért köszönöm utána nézek.