Bocs hogy beleszólok, de Skoda-ról lévén szó volna hozzáfűznivalóm. Ismerős hölgynek páréves fábiája hengerfej cserére szorult amúgy keveset jár vele. Ismerős fiatalembernek Oktáviáján indexrele csere, állitólag tipushiba, a tavasszal a motra magától felbőgött és addig ment maximális fordulaton amig szószerint szétrobbant, hiába vette le a gyújtást is.
Az Octavia, nyilván PDTDI volt, és turbóhiba miatt húzta fel a motor saját magát, öngerjesztve. Kötve hiszem, hogy ezt az indexrelé okozta, sokkal inkább a hozzá nem értés.
Ha a turbó elszáll és húzza a motort is, akkor egyetlen egy megoldás van: Sebességbe be, kuplung fel és megfullasztani a motor, bármennyire is gyilkosnak tűnik, de kibírja és nem szakad szét a motor.
Úgyhogy botorság - és akkor még óvatosan fogalmaztam - egy indexrelére kenni a motorkrachot.
A hengerfej probláma gyakori a Fábián, de erre is csak azt tudom írni, hogy a sima szívóknak is kell melegedési és hűlési fázis, pláne akkor, ha olyan vékony a fala, mint ennél a motornál.