Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 698528 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #195 Dátum: 2008.02.22 17:46:56 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
Sziasztok!

Úgy jártam, hogy ma bementünk vásárolni Szegedre. És mikor indultunk volna az elsõ üzlet elõl tovább,
nem indult az autó.

Minden elõjel nélkül.

Mintha nem kapott volna áramot az önindító. Biztosítékok egy hiján rendben voltak (azt az egyet is kicseréltem), az akku pozitív saruja laza volt, azt szerszám híján jól rányomkodtam, megnéztem az önindító sarukat, de ott nem volt semmi laza.

Mindenesetre betoltuk, és úgy elsõre beindult.

Ilyet még nem csinált. Itthon leállás után sem indul. A kontroll lámpák enyhén elhalványodnak mikor próbálnék indítani, de semmi, még egy kattanás sem.

Van valakinek valami ötlete?

(központi záras, immobilájzeres), de azok teljesen jól mûködnek.

Nem tudom mi lehet még a gond.

Segítsetek....


Azóta rendberaktad már a pozitív sarut? Vezeték ér nincs elérve? Saru jó állapotú? Kell e drótkefézni? Meghúztad azóta? ( Az egyik haver trönyóját egyszer ezért kellett elvontatnom. MErt laza volt a saruja és nem indult. Csak otthon jöttünk rá, hogy meg kell húzni.)

Amúgy hány éves az aksid? Mindenesetre töltsd fel. Esetleg nézesd meg terhelõvillával. Ha nem jó csere.

Indítómotort utána babráltasd szerintem. Ha már meg vagy gyõzõdve róla, hogy minden egyébb jó.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #196 Dátum: 2008.02.22 20:03:46 »
A sarut azóta meghúztam rendesen (még tegnap), szerintem az jó állapotú, bár alatta zsír van legalábbis olyasminek nézem.
Az akksi a kocsival együtt lett véve, mármint a kocsi részeként fél éve, nem tudom hány éves lehet, de egyébként varta, és nem tudok savsûrûséget mérni benne mert totál le van zárva, azt mondják gondozásmentes.

Mindenesetre holnap tökre letisztogatom a sarukat attól  a zsírfélétõl, (bár azt mondják hogy az jót tesz az oxidáció ellen, de nem tom, hogy nem szigetel-e tulságosan). Kábelek ránézésre jók.

Holnap többet tudok, mindent amit írtatok megkísérlem. ezer köszi. aztán beszámolok.

Üdv nagyzo

ui:
A gyertyacsere óta sokkal jobban húz az autó, így a gyári 1.1-es hézaggal. Csak most így érzem, hogy van ereje is az autónak. Köszönöm, az ezirányú segítségetek is. :pofa:
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #197 Dátum: 2008.02.22 20:41:30 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
A sarut azóta meghúztam rendesen (még tegnap), szerintem az jó állapotú, bár alatta zsír van legalábbis olyasminek nézem.
Az akksi a kocsival együtt lett véve, mármint a kocsi részeként fél éve, nem tudom hány éves lehet, de egyébként varta, és nem tudok savsûrûséget mérni benne mert totál le van zárva, azt mondják gondozásmentes.

Mindenesetre holnap tökre letisztogatom a sarukat attól  a zsírfélétõl, (bár azt mondják hogy az jót tesz az oxidáció ellen, de nem tom, hogy nem szigetel-e tulságosan). Kábelek ránézésre jók.


Zsírt azt szoktak rá tenni. Azzal nincs gond.
Mondjuk akkutöltõvel gondoltam feltölteni. A terhelõvillával sem savsûrûséget mérsz hanem azt, hogy amit lead feszkót azt tudja e tartani. Ergó tudja e tartani az áramot amikor az indítómotort kéne forgatni.
És tényleg van gondozásmentes de egyszer az is elhasználódik. Mindössze azt kéne tudni az most van e?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #198 Dátum: 2008.02.22 21:30:30 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
A sarut azóta meghúztam rendesen (még tegnap), szerintem az jó állapotú, bár alatta zsír van legalábbis olyasminek nézem.
Az akksi a kocsival együtt lett véve, mármint a kocsi részeként fél éve, nem tudom hány éves lehet, de egyébként varta, és nem tudok savsûrûséget mérni benne mert totál le van zárva, azt mondják gondozásmentes.

Mindenesetre holnap tökre letisztogatom a sarukat attól  a zsírfélétõl, (bár azt mondják hogy az jót tesz az oxidáció ellen, de nem tom, hogy nem szigetel-e tulságosan). Kábelek ránézésre jók.

Holnap többet tudok, mindent amit írtatok megkísérlem. ezer köszi. aztán beszámolok.

Üdv nagyzo

ui:
A gyertyacsere óta sokkal jobban húz az autó, így a gyári 1.1-es hézaggal. Csak most így érzem, hogy van ereje is az autónak. Köszönöm, az ezirányú segítségetek is. :pofa:


Nehogy letisztogasd azt a zsírt, az saruzsír, direkt oda való, jobb kontaktot tesz lehetõvé és segít megelõzni a korróziót.

Amit meg kéne még nézned, az az akkukábelek másik vége. Tehát a pozitív, ami az önindítóra csatlakozik, és a negatív, ami valahol a karosszériára. Fene tudja, lehet hogy tényleg lelazult valamelyik. Bár ez nekem nem magyarázza meg azt, amit arról írtál, hogy a gyújtáskulcs elfordításakor áramfelvétel van (elhalványodnak a lámpák), csak az önindító nem forog. Számomra ez továbbra is önindító-hibának hangzik. Aztán majd meglátjuk...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #199 Dátum: 2008.02.22 22:05:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Bár ez nekem nem magyarázza meg azt, amit arról írtál, hogy a gyújtáskulcs elfordításakor áramfelvétel van (elhalványodnak a lámpák), csak az önindító nem forog. Számomra ez továbbra is önindító-hibának hangzik. Aztán majd meglátjuk...


Miért nem? Az indításhoz nagy áramfelvétel kell. Ha a rendszer bármely eleme nem tudja átengedni vagy elõállítani a szükséges anyagot akkor ezt produkálja a rendszer. Legyen az áramforrás, vezeték, vezetékcsatlakozás vagy indítómotor. Mondjuk ebböl a felsorolásból a legtöbbször az aksival szokott gond lenni. De majd kiderül most épp melyik kavar.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #200 Dátum: 2008.02.23 09:58:46 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nehogy letisztogasd azt a zsírt, az saruzsír, direkt oda való, jobb kontaktot tesz lehetõvé és segít megelõzni a korróziót.
Amit meg kéne még nézned, az az akkukábelek másik vége. Tehát a pozitív, ami az önindítóra csatlakozik, és a negatív, ami valahol a karosszériára. Fene tudja, lehet hogy tényleg lelazult valamelyik. Bár ez nekem nem magyarázza meg azt, amit arról írtál, hogy a gyújtáskulcs elfordításakor áramfelvétel van (elhalványodnak a lámpák), csak az önindító nem forog. Számomra ez továbbra is önindító-hibának hangzik. Aztán majd meglátjuk...


Még jó, hogy olvasol.... :hipnozis:  :hipnozis:  :kacsint:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #201 Dátum: 2008.02.23 09:59:38 »
Szerintem továbbra is egyértelmûen KH.  :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #202 Dátum: 2008.02.23 11:14:40 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nehogy letisztogasd azt a zsírt, az saruzsír, direkt oda való, jobb kontaktot tesz lehetõvé és segít megelõzni a korróziót.
Amit meg kéne még nézned, az az akkukábelek másik vége. Tehát a pozitív, ami az önindítóra csatlakozik, és a negatív, ami valahol a karosszériára. Fene tudja, lehet hogy tényleg lelazult valamelyik. Bár ez nekem nem magyarázza meg azt, amit arról írtál, hogy a gyújtáskulcs elfordításakor áramfelvétel van (elhalványodnak a lámpák), csak az önindító nem forog. Számomra ez továbbra is önindító-hibának hangzik. Aztán majd meglátjuk...


Még jó, hogy olvasol.... :hipnozis:  :hipnozis:  :kacsint:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Egyrészt nem olvastam elõtte a ti hsz-aitokat, frankón :nana: ! Másrészt utána valóban olvastam, és láttam hogy ugyanazt írtuk le többször, de nem szerkesztettem ki a magamét, mert arra gondoltam, ha valamit többen erõsítünk meg, az meggyõzõbb tanács. Nem :) ? Épp elégszer fordul elõ, hogy vki kérdez valamit, és ahányan vagyunk, annyiféle véleményt írunk rá. Én a magam részérõl mindig nyugodtabb vagyok, ha a kérdésemre többektõl kapok egybehangzó választ.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #203 Dátum: 2008.02.23 11:18:58 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Bár ez nekem nem magyarázza meg azt, amit arról írtál, hogy a gyújtáskulcs elfordításakor áramfelvétel van (elhalványodnak a lámpák), csak az önindító nem forog. Számomra ez továbbra is önindító-hibának hangzik. Aztán majd meglátjuk...


Miért nem? Az indításhoz nagy áramfelvétel kell. Ha a rendszer bármely eleme nem tudja átengedni vagy elõállítani a szükséges anyagot akkor ezt produkálja a rendszer. Legyen az áramforrás, vezeték, vezetékcsatlakozás vagy indítómotor. Mondjuk ebböl a felsorolásból a legtöbbször az aksival szokott gond lenni. De majd kiderül most épp melyik kavar.


Azt írta Nagyzo, hogy bementek Ópusztaszerrõl Szegedre (ez pár tucat km ha jól emlékszem) vásárolni, és az autó a szegedi elsõ megálló után egyszer csak nem indult. Vagyis mi történt? Ópusztaszeren még simán indult, utána ment egy csomót a motor, vagyis kapta az akksi a töltést. És aztán egyszer csak se kép-se hang. Na, én ennek alapján zárnám ki az akkumulátort a lehetséges okok közül. A többi (KH, önindító) benne van a pakliban, én az indítóra tippelek továbbra is, aztán majd kiderül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #204 Dátum: 2008.02.23 12:49:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Azt írta Nagyzo, hogy bementek Ópusztaszerrõl Szegedre (ez pár tucat km ha jól emlékszem) vásárolni, és az autó a szegedi elsõ megálló után egyszer csak nem indult. Vagyis mi történt? Ópusztaszeren még simán indult, utána ment egy csomót a motor, vagyis kapta az akksi a töltést. És aztán egyszer csak se kép-se hang. Na, én ennek alapján zárnám ki az akkumulátort a lehetséges okok közül. A többi (KH, önindító) benne van a pakliban, én az indítóra tippelek továbbra is, aztán majd kiderül.


Az a bajom, hogy sokszor az idõssebb aksik nem egyértelmûen rosszak. Hanem szórakoznak veled. Csak vegyünk egy olyat hogy a rázkódástól pont úgy áll össze az alján a trutyi, hogy mire visszaérsz a vásárlásból vagy miböl akkor nem indul. Aztán betolod hazamész és az újabb rázkódáskor már megszûnik a hiba. De persze csak idõlegesen.
Volt olyan kollegám aki azt mondta: Ha kb öt évet kibírt az aksim és egyszer nem indul akkor nem is vizsgálódok hanem cserélem az aksit. És ha utána nem indul akkor keresek tovább.
De persze ezt most nem azért írtam le mert ez a tanácsom csak eszembejutott. Mindenesetre szerintem korai lenne kizárni az aksit. Elõbb nézetném meg az aksit terhelõvillával minthogy nekiessek az indítómotornak. Már csak abból a megfontolásból, hogy az egy jóval egyszerûbb mûvelet.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #205 Dátum: 2008.02.23 13:02:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Bár ez nekem nem magyarázza meg azt, amit arról írtál, hogy a gyújtáskulcs elfordításakor áramfelvétel van (elhalványodnak a lámpák), csak az önindító nem forog. Számomra ez továbbra is önindító-hibának hangzik. Aztán majd meglátjuk...


Miért nem? Az indításhoz nagy áramfelvétel kell. Ha a rendszer bármely eleme nem tudja átengedni vagy elõállítani a szükséges anyagot akkor ezt produkálja a rendszer. Legyen az áramforrás, vezeték, vezetékcsatlakozás vagy indítómotor. Mondjuk ebböl a felsorolásból a legtöbbször az aksival szokott gond lenni. De majd kiderül most épp melyik kavar.


Azt írta Nagyzo, hogy bementek Ópusztaszerrõl Szegedre (ez pár tucat km ha jól emlékszem) vásárolni, és az autó a szegedi elsõ megálló után egyszer csak nem indult. Vagyis mi történt? Ópusztaszeren még simán indult, utána ment egy csomót a motor, vagyis kapta az akksi a töltést. És aztán egyszer csak se kép-se hang. Na, én ennek alapján zárnám ki az akkumulátort a lehetséges okok közül. A többi (KH, önindító) benne van a pakliban, én az indítóra tippelek továbbra is, aztán majd kiderül.


Igen, beindult, aztán valóban ment a motor DE: nem volt rendes kontakt, mert laza és/vagy korrodált volt a kötési pont, és nem tudta rendesen tölteni/ vagy egyáltalán tölteni az akksit a generátor. Ezért a KH-k összeadódtak és ennek eredménye volt a technikai KO. :nana:  Én ennek alapján egyértemûsítem a KH-t az akkusaruk és a bekötési pontok körül. :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #206 Dátum: 2008.02.23 13:04:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyrészt nem olvastam elõtte a ti hsz-aitokat, frankón :nana: ! Másrészt utána valóban olvastam, és láttam hogy ugyanazt írtuk le többször, de nem szerkesztettem ki a magamét, mert arra gondoltam, ha valamit többen erõsítünk meg, az meggyõzõbb tanács. Nem :) ? Épp elégszer fordul elõ, hogy vki kérdez valamit, és ahányan vagyunk, annyiféle véleményt írunk rá. Én a magam részérõl mindig nyugodtabb vagyok, ha a kérdésemre többektõl kapok egybehangzó választ.


Ez logikus Mester! :mrgreen:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #207 Dátum: 2008.02.23 16:23:22 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Igen, beindult, aztán valóban ment a motor DE: nem volt rendes kontakt, mert laza és/vagy korrodált volt a kötési pont, és nem tudta rendesen tölteni/ vagy egyáltalán tölteni az akksit a generátor. Ezért a KH-k összeadódtak és ennek eredménye volt a technikai KO. :nana:  Én ennek alapján egyértemûsítem a KH-t az akkusaruk és a bekötési pontok körül. :nagymosoly:


De mindeddig teljesen rendben mûködött az az autó. Pont most jött elõ a kontakthiba? Nem kizárt, de semmivel nem nagyobb az esélye, mint annak, hogy pont most xart be az önindító.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #208 Dátum: 2008.02.23 17:16:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Igen, beindult, aztán valóban ment a motor DE: nem volt rendes kontakt, mert laza és/vagy korrodált volt a kötési pont, és nem tudta rendesen tölteni/ vagy egyáltalán tölteni az akksit a generátor. Ezért a KH-k összeadódtak és ennek eredménye volt a technikai KO. :nana:  Én ennek alapján egyértemûsítem a KH-t az akkusaruk és a bekötési pontok körül. :nagymosoly:


De mindeddig teljesen rendben mûködött az az autó. Pont most jött elõ a kontakthiba? Nem kizárt, de semmivel nem nagyobb az esélye, mint annak, hogy pont most xart be az önindító.
A KH bármikor és bárhol elõjöhet, nem kell annak logika.... Az önindító dettó....  De akkor is én a KH-ra szavazok a tüneti leírás alapján. Ettõl még lehet az önindító is akár.... :kacsint:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #209 Dátum: 2008.02.23 17:39:25 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"

De mindeddig teljesen rendben mûködött az az autó. Pont most jött elõ a kontakthiba? Nem kizárt, de semmivel nem nagyobb az esélye, mint annak, hogy pont most xart be az önindító.
A KH bármikor és bárhol elõjöhet, nem kell annak logika.... Az önindító dettó....  De akkor is én a KH-ra szavazok a tüneti leírás alapján. Ettõl még lehet az önindító is akár.... :kacsint:  :nagymosoly:


Ez van. Senki sem lehet okosabb a valóságnál. Megvannak a lehetõségek és az esélyek. Akár fogadhatnánk is. A vesztes rendel háron Jimmy számot egy Rokkocsmában.  :nagymosoly:

Kicsit rendet tettem a postokban. Trotter :kacsint:
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.