Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 698364 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Corolla '90 elõtt
« Válasz #165 Dátum: 2008.02.07 09:02:46 »
Ha alapjáraton bemelegszik, de menet közben visszahûl, vagy nem melegszik be, akkor tuti nem jó a termosztát.

gaborbol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Corolla '90 elõtt
« Válasz #166 Dátum: 2008.02.07 10:44:58 »
Termosztát 3 napos gates markájú 82 C fokos, gyári adatlap 80-85 C fokost ír és biztos hogy jó.
Vízpumpa nem lehet szar? Vagy a termoszát ház, esetleg abban valami?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #167 Dátum: 2008.02.07 11:22:26 »
Idézetet írta: "gaborbol"
Termosztát 3 napos gates markájú 82 C fokos, gyári adatlap 80-85 C fokost ír és biztos hogy jó.
Vízpumpa nem lehet szar? Vagy a termoszát ház, esetleg abban valami?


Én is azt mondom a leírásod alapján, hogy a termosztát jó. Meg szerintem a vízpumpa is; ha az rossz lenne, nem tudnál így közlekedni a kocsival, felforrna a víz. De az egészben a legfurább, hogy azt írod, a fûtõradiátor csövei is melegek, és maga a radiátor új. Én ennek alapján egyáltalán nem tudom megérteni, hogy miért nem fût :?: Fûtenie kellene. Azt megnézted, hogy pár km menet után is ugyanolyan melegek-e a radiátor csövei? És a levegõáramlás stimmel, tehát nincsenek valahol szétcsúszva, megtörve stb. a fûtés levegõcsövei? Magyarul a szellõzés rendben mûködik-e, fújja a levegõt ahogy kell, csak éppen meleg helyett hideget fúj?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gaborbol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Corolla '90 elõtt
« Válasz #168 Dátum: 2008.02.07 16:51:06 »
Azt hiszem megvan a gond, talán nincs elég nyomás a rendszerben. A radiátorról elmenõ és a radiátorba bemenõ legvastagabb gumicsöveket könnyedén össze tudom nyomni. Amikor elérte az üzemi hõmérsékletet akkor nagyon forrók lesznek a csövek, néha simán akár két újjal is össze tudom nyomni õket.
Lehet ,hogy valahol kosz van a rendszerben, vagy döglõdik a vízpumpa, vagy meg van szorulva és lassabban tud forogni...
(holnap átslagolom az egész rendszert amikor teljesen kihült az autó, szépen szakaszokra lebontva, akkor kiderül, hogy kosz-e vagy más.)
Azt mondjátok meg legyetek szivesek, hogy nálatok kemény-e a 2 legvastagabb vízcsõ ami a radiátorra csatlakozik amikor meleg a motor.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #169 Dátum: 2008.02.07 17:16:14 »
Idézetet írta: "gaborbol"
Fûtés csap 100 % hogy jó. Kiszedtem, kipucoltam, kipróbáltam jó.Tegnap kijöttem vele a városból a víthõfok kb. negyen állt. Elrugtam 130-ig,mentem kb  3 kilómétert,  vízhõfok meg se moccant. Visszaértem a  városba hagytam egy helyben járni alapjáraton, szépen felment a víz középre. A termosztát is fix, hogy jó 3 napja cseréltem újra, 82 c-nál nyit, és  hõérzetre pont ott is nyit, tuti hogy jó.
Most vagy ennyire jó a hûtése vagy, valami gáz van még mindíg valamivel. Megpróbálok berakni egy darab kartont a hûtõ elé, hátha ...


Hol állt? Négyen? Ezt most nem értem. A negyed állást jelentené?  A lényege a dolgoknak, hogy a vízhõfokmutató indulás után szépen elkezd felmenni középállásba és utána onnan el sem mozdul. Ha 130-nál a mutatód nem kúszik fel félig akkor gond van. Mégpedig termosztát szokott lenni. Biztos, hogy pont a kocsidba való termosztátot vettél?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #170 Dátum: 2008.02.07 17:28:57 »
Idézetet írta: "gaborbol"
Azt hiszem megvan a gond, talán nincs elég nyomás a rendszerben. A radiátorról elmenõ és a radiátorba bemenõ legvastagabb gumicsöveket könnyedén össze tudom nyomni. Amikor elérte az üzemi hõmérsékletet akkor nagyon forrók lesznek a csövek, néha simán akár két újjal is össze tudom nyomni õket.
Lehet ,hogy valahol kosz van a rendszerben, vagy döglõdik a vízpumpa, vagy meg van szorulva és lassabban tud forogni...
(holnap átslagolom az egész rendszert amikor teljesen kihült az autó, szépen szakaszokra lebontva, akkor kiderül, hogy kosz-e vagy más.)
Azt mondjátok meg legyetek szivesek, hogy nálatok kemény-e a 2 legvastagabb vízcsõ ami a radiátorra csatlakozik amikor meleg a motor.


Hát õszinte leszek nem fogdostam a csöveket. De a meleg gumi általában puhább.
Ha a vízpumpa meg van szorulva és nem forog úgy ahogy kéne azt azonnal meghallod mert az ékszíj elkezd rajta csúszni és annak hangja van. Mindenesetre jó vadászatot. Kívánom találd meg amit keresel.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

gaborbol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Corolla '90 elõtt
« Válasz #171 Dátum: 2008.02.07 17:37:55 »
Negyeden áll a mutató, nem megy fel a vízhõfok, a termosztát fix hogy jó, és jól is mûködik.Nem nyit ki amíg nem kell, és nem is marad nyitva.
Nemrég vettem az autót a fûtés már rossz volt benne, sok tapasztalatom nincs róla,nincs viszonyítási alapom, hogy milyennek kéne lennie, de  egyre inkább azt gondolom a nyomással lesz gond. Vagy kosz vagy a vízpumpa döglõdik.

Azt mond meg légyszives, hogy a két vastag vízcsõ ami a radiátorra megy, azok mennyire kemények, ha üzemmeleg a rendszer, esetleg nyitva a termosztát.

UI:Köszi :) Ha ez sem jön be akkor õ nyert, feladom :)

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #172 Dátum: 2008.02.07 18:12:55 »
Idézetet írta: "gaborbol"
Negyeden áll a mutató, nem megy fel a vízhõfok, a termosztát fix hogy jó, és jól is mûködik.Nem nyit ki amíg nem kell, és nem is marad nyitva.
Nemrég vettem az autót a fûtés már rossz volt benne, sok tapasztalatom nincs róla,nincs viszonyítási alapom, hogy milyennek kéne lennie, de  egyre inkább azt gondolom a nyomással lesz gond. Vagy kosz vagy a vízpumpa döglõdik.

Azt mond meg légyszives, hogy a két vastag vízcsõ ami a radiátorra megy, azok mennyire kemények, ha üzemmeleg a rendszer, esetleg nyitva a termosztát.

UI:Köszi :) Ha ez sem jön be akkor õ nyert, feladom :)


Az a gondom, hogy amit írsz. A vízhõfok nem megy fel félállásba ha úton van az autó csak akkor ha álló helyzetben van az tipikus termosztát problémát jelent. Fõleg akkor ha a termosztát nem szabályoz csak nyit. Ha a vízpumpa haldoklik, vagy dugulásod van akkor inkább túlmelegedne az autó. Túlmelegedést okozhatna a termosztát is ha nem nyit de az itt nem játszik.

Na most a nyomás kérdése az szerintem túlmelegedéshez vezetne. Mindenesetre a tartályból nem szlopizza a tartalék vizet?

Az meg, hogy milyen a fûtésed függ a vízhõfoktól. Nekem egyszer az autópályán szart be a termosztátom és onnantól érezhetõen esett a fûtés teljesítménye. És a mutatóm nem is ment negyedállás fölé.

Hát ahhoz hogy a kérdésedre válaszoljak üzemmelegre kéne járatni a rendszert. Az meg ma nem jön össze.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

gaborbol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Corolla '90 elõtt
« Válasz #173 Dátum: 2008.02.08 08:13:24 »
Update!

Ma beértem a melóhelyre, a motor nem volt üzemmeleg.Termosztát zárva volt. Állt a parkolóba,alapjárton hagytam bemelegedni, kinyitott a termosztát. Hagytam járni még egy kicsit, hûtõ és a rajta lévõ vastag csövek tûzforróak,de szinte alig van bennük víz. Hûtõn lévõ venti is bekapcsolt, radiátor sapkát leszedtem,1 csepp víz sem jött ki, látszólag tele van a rendszer vízzel.Kis tartályból nem szlopizza a vizet, hanem nyomja bele ész nélkül, miközben a fõ csövekben egyre kevesebb a víz...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Corolla '90 elõtt
« Válasz #174 Dátum: 2008.02.08 09:45:10 »
sztem a mutató állása nem irányadó. nekem a legnagyobb melegben is fûtés mellett is az alsó harmadban van. a feléig csak nagy terhelés miatt megy fel.
de sokat számit a léghutés is
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #175 Dátum: 2008.02.08 15:07:12 »
Idézetet írta: "gaborbol"
Update!

Ma beértem a melóhelyre, a motor nem volt üzemmeleg.Termosztát zárva volt. Állt a parkolóba,alapjárton hagytam bemelegedni, kinyitott a termosztát. Hagytam járni még egy kicsit, hûtõ és a rajta lévõ vastag csövek tûzforróak,de szinte alig van bennük víz. Hûtõn lévõ venti is bekapcsolt, radiátor sapkát leszedtem,1 csepp víz sem jött ki, látszólag tele van a rendszer vízzel.Kis tartályból nem szlopizza a vizet, hanem nyomja bele ész nélkül, miközben a fõ csövekben egyre kevesebb a víz...


Micsoda? Járó motornál le lehetett venni a hûtõkupakot és nem nyomta a vizet ész nélkül? ÉS levegõs a rendszered? Hát nem kis gubancod van az biztos. Ha meg tudod oldani amit mondtál. Hogy szétveszed a rendszert és átmosod az tényleg nem rosz gondolat.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

gaborbol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Corolla '90 elõtt
« Válasz #176 Dátum: 2008.02.08 19:58:58 »
Ma délután, az egész hûtõ rendszert szétkaptuk és kimostuk és átslagoltuk. Szó szerint 3 marék rozsdás törmelék jött ki belõle.A fûtõradiátorra menõ csövön volt egy gombostû fejü lyuk azt is sikerült kijavítani. Mit ne mondjak ég-és föld a különbség. Holnap reggel még egyszer szétkapunk mindent, és megint átküldjük a rendszert.Úgy tûnik a radiátor belseje rendesen el van korrodálva, de majd holnap megkapja a csomagját...: )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #177 Dátum: 2008.02.15 01:50:14 »
Idézetet írta: "gaborbol"
Ma délután, az egész hûtõ rendszert szétkaptuk és kimostuk és átslagoltuk. Szó szerint 3 marék rozsdás törmelék jött ki belõle.A fûtõradiátorra menõ csövön volt egy gombostû fejü lyuk azt is sikerült kijavítani. Mit ne mondjak ég-és föld a különbség. Holnap reggel még egyszer szétkapunk mindent, és megint átküldjük a rendszert.Úgy tûnik a radiátor belseje rendesen el van korrodálva, de majd holnap megkapja a csomagját...: )


Figyi! Ha a tisztogatás után is megmarad a hiba, akkor én kicserélném a "sapkát" a hûtõn és a kiegyenlítõtartályon is. Ezeknek szerepük van a hûtõfolyadék áramlásában, okozhatják azt, hogy a rendszeredben nem alakul ki túlnyomás, ergo nem megfelelõen mûködik.

A leírásod alapján szerintem kutya baja a termosztátodnak. Ebben gyakorlatilag biztos vagyok.

(Egyébként most látom, hogy te is pécsi vagy. Ha gondolod, akár össze is futhatunk, megkonzultálni a problémát...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #178 Dátum: 2008.02.21 16:21:13 »
Sziasztok!

Úgy jártam, hogy ma bementünk vásárolni Szegedre. És mikor indultunk volna az elsõ üzlet elõl tovább,
nem indult az autó.

Minden elõjel nélkül.

Mintha nem kapott volna áramot az önindító. Biztosítékok egy hiján rendben voltak (azt az egyet is kicseréltem), az akku pozitív saruja laza volt, azt szerszám híján jól rányomkodtam, megnéztem az önindító sarukat, de ott nem volt semmi laza.

Mindenesetre betoltuk, és úgy elsõre beindult.

Ilyet még nem csinált. Itthon leállás után sem indul. A kontroll lámpák enyhén elhalványodnak mikor próbálnék indítani, de semmi, még egy kattanás sem.

Van valakinek valami ötlete?

(központi záras, immobilájzeres), de azok teljesen jól mûködnek.

Nem tudom mi lehet még a gond.

Segítsetek....
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Corolla '90 elõtt
« Válasz #179 Dátum: 2008.02.21 20:55:49 »
Esetleg önindító behúzómágnese? :hmm:
Gabe 254.