Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 697903 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #105 Dátum: 2007.12.19 09:13:00 »
Idézetet írta: "murray"
ird már meg a motorkodod. 2E vagy 2E-E ?
forgalmiban /zoldkártyán van
a suerviz cd szerint a gyertyahézakod 0.08 mm


Jézus!!!!! Azt még beállítani is gáz lenne. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #106 Dátum: 2007.12.19 10:19:30 »
Idézetet írta: "Nagyzo"


1)___szóval kérdésem az, hogy valószínû, hogy valami gond van a kettes hengernél? Mi lehet a baj? (Szelepszár szimering?) Szikra  egyébként másik gyertyával szépen van.


Hát ha köpi olajjal a gyertyát akkor ott gond van. De most az tényleg olaj volt? És tényleg nem a gyertya halt meg és azért lett olyan? Ha most megveszed a kereskedésben az új Denso gyertyákat és utána megint köpi a gyertyát akkor kéne tovább menni. Mennyire füstöl a kocsi? Fogy az olaj a kocsiból? Ilyesmi kérdésekre kell válaszolni.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #107 Dátum: 2007.12.19 12:17:19 »
Sziasztok!

Szóval, akkor 1.1 lesz a hézag, azt jól van. (Mert most 0.8).

2E a motorszám eleje.


Üdv.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #108 Dátum: 2007.12.19 12:20:29 »
ÉS mi a hézag jelentõsége? Fontos az valamennyire, és nyilván igen de miben, és mennyire, hogy 0,8 vagy 1,1?


De már lassan nekem mindegy lesz. :mivan:


De azért jó lenne tudnom.

üdv. Köszi.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corolla '90 elõtt
« Válasz #109 Dátum: 2007.12.19 18:23:39 »
Idézetet írta: "Nagyzo"
ÉS mi a hézag jelentõsége? Fontos az valamennyire, és nyilván igen de miben, és mennyire, hogy 0,8 vagy 1,1?


De már lassan nekem mindegy lesz. :mivan:


De azért jó lenne tudnom.

üdv. Köszi.


A gyertyahézag pontos beállítása az optimális szikraátvitel és intenzitás miatt fontos.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #110 Dátum: 2007.12.19 22:32:27 »
Idézetet írta: "Trotter66"


A gyertyahézag pontos beállítása az optimális szikraátvitel és intenzitás miatt fontos.



Nos, értem, csakhát kacifántos ám a helyzetem, mint olvashattad, mert gyárilag olyan gyertyát javasolnak, és olyan is van benne, aminek elvileg 1.1 kellene a hézagja lennie, de legutóbb 0.8-at hallottam, és annyira lett belõve.

Most készülök gyertyacserére, és a gyári denso-nak 1.1 lesz a hézaga állítólag gyárilag.

Szóval összességében még mindig nem tudom, mennyit változik ha átállítanám 1.1-re 0.8-ról?

De most ezzel nem bíbelõdök, amúgy meg asszem, hogy a hézagolómban az 1.0 mm-es a legnagyobb, úgy hogy nem is tudnék pont 1.1 -et ráállítani.


Mi a vélemény?
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Corolla '90 elõtt
« Válasz #111 Dátum: 2007.12.19 23:02:26 »
Véleményem szerint vegyél olyan gyertyát amit a könyv ír, ne "barkácsolj"...
 :kacsint:

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #112 Dátum: 2007.12.19 23:07:59 »
Idézetet írta: "Misi"
Véleményem szerint vegyél olyan gyertyát amit a könyv ír, ne "barkácsolj"...
 :kacsint:


Ja, ja igyekszem, csakhát volt némi ellentmondás (meg talán van is),
de asszem a toyota márkakereskedés által megadott densot veszem, már meg is rendeltem délelõtt,
volt azzal is kavarás, de mindegy.

Majd meglátjuk milyen lesz azzal. Majd beszámolok róla.

üdv.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corolla '90 elõtt
« Válasz #113 Dátum: 2007.12.20 18:20:21 »
Na akkor összefoglalva.

A szervíz hülyeséget mondott azzal, hogy ez a Denso W16EXRU-11 "spéci" gyertya. A világon semmi spéci nincs benne, ez egy közönséges mezei gyújtógyertya, mellesleg ez és az NGK BPR6EY-11 pontos megfelelõi egymásnak.

A szervíz azzal is hülyeséget mondott, hogy az NGK feleannyit menne el, mint a Denso. Megkérdezném tõlük, hogy ugyan mire alapozzák ezt? Az NGK és a Denso gyertya azonos minõségi színvonalon állnak, gyakorlatilag ízlés dolga, hogy melyiket választja az ember. Tökmindegy.

Ha a gyári katalógus 1.1-es gyertyát ír az autódba, akkor olyat tegyél bele. A 0.8-at én írtam korábban, és netes gyertya-katalógusok alapján írtam, de lehet hogy azok tévedtek, tekintsük a gyári adatot mérvadónak. Föltéve, hogy az illetõ aki a márkaszervízben utánanézett, pontosan nézett utána. Én jobb szeretek az ilyesminek magam utánanézni (vagy legalábbis vetni egy pillantást a képernyõre/katalógusba, amit az illetõ néz), mert nem 1x és nem 2x láttam, hogy a legnagyobb jószándék mellett is elnéznek dolgokat.

Ami az új gyertyáidat illeti. Tényleg annyit tudsz tenni, hogy figyeled, hogy a kettes henger gyertyájával ismét lesz-e probléma. Ha lesz, akkor nyilván nem a gyertyában keresendõ a hiba. Ez esetben én elõször kicserélném a gyújtáskábelt és megnézném, hogy minden OK-e az elosztófejjel (szükség esetén kicserélném azt is). Ha a gyertya ezután is leáll, akkor azzal a hengerrel vmi mechanikai probléma van, legrosszabb esetben törött a gyûrûje, az pl. tud ilyet okozni, hogy a gyertyát beköpi olajjal és emiatt a gyertya leáll. De ez esetben látható kék füstje kellene legyen a kipufogódnak (olyankor, amikor jár mind a négy henger), és számottevõ olajfogyasztásod is kellene, hogy legyen.

Tájékozódási célzattal egy kompressziómérést csináltathatnál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Corolla '90 elõtt
« Válasz #114 Dátum: 2007.12.20 20:09:38 »
Nagyzo a motorodba tényleg a Denso W16EXR-U11 gyertya való. Amit eleve úgy kapsz, hogy be van lõve a gyári 1,1-es hézag. Azon ne változtass.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #115 Dátum: 2007.12.21 07:44:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na akkor összefoglalva.

A szervíz hülyeséget mondott azzal, hogy ez a Denso W16EXRU-11 "spéci" gyertya. A világon semmi spéci nincs benne, ez egy közönséges mezei gyújtógyertya, mellesleg ez és az NGK BPR6EY-11 pontos megfelelõi egymásnak.

A szervíz azzal is hülyeséget mondott, hogy az NGK feleannyit menne el, mint a Denso. Megkérdezném tõlük, hogy ugyan mire alapozzák ezt? Az NGK és a Denso gyertya azonos minõségi színvonalon állnak, gyakorlatilag ízlés dolga, hogy melyiket választja az ember. Tökmindegy.

Ha a gyári katalógus 1.1-es gyertyát ír az autódba, akkor olyat tegyél bele. A 0.8-at én írtam korábban, és netes gyertya-katalógusok alapján írtam, de lehet hogy azok tévedtek, tekintsük a gyári adatot mérvadónak. Föltéve, hogy az illetõ aki a márkaszervízben utánanézett, pontosan nézett utána. Én jobb szeretek az ilyesminek magam utánanézni (vagy legalábbis vetni egy pillantást a képernyõre/katalógusba, amit az illetõ néz), mert nem 1x és nem 2x láttam, hogy a legnagyobb jószándék mellett is elnéznek dolgokat.

Ami az új gyertyáidat illeti. Tényleg annyit tudsz tenni, hogy figyeled, hogy a kettes henger gyertyájával ismét lesz-e probléma. Ha lesz, akkor nyilván nem a gyertyában keresendõ a hiba. Ez esetben én elõször kicserélném a gyújtáskábelt és megnézném, hogy minden OK-e az elosztófejjel (szükség esetén kicserélném azt is). Ha a gyertya ezután is leáll, akkor azzal a hengerrel vmi mechanikai probléma van, legrosszabb esetben törött a gyûrûje, az pl. tud ilyet okozni, hogy a gyertyát beköpi olajjal és emiatt a gyertya leáll. De ez esetben látható kék füstje kellene legyen a kipufogódnak (olyankor, amikor jár mind a négy henger), és számottevõ olajfogyasztásod is kellene, hogy legyen.

Tájékozódási célzattal egy kompressziómérést csináltathatnál.




Köszönöm szíves válaszod.

A toyota angol nyelvû progijával nézték a márkaszervízben, és csak ezt az egyet adta ki.
A denso minõségére -valószínû az ügyintézõ véleménye volt.

Hát még mindig a régi gyertyák vannak benne (3+1 megoszlásban, de azzal is szépen megy, szépen indul)
majd ha sikerül bejutnom az új gyertyákért beszámolok róla.

És azokat nem fogom babrálni :10:


üdv és köszi
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #116 Dátum: 2007.12.21 07:47:41 »
Idézetet írta: "ATIS"
Nagyzo a motorodba tényleg a Denso W16EXR-U11 gyertya való. Amit eleve úgy kapsz, hogy be van lõve a gyári 1,1-es hézag. Azon ne változtass.



Köszönöm, így lesz.


üdv
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Corolla '90 elõtt
« Válasz #117 Dátum: 2007.12.21 07:51:12 »
Megfogadom tanácsaitokat.

Nagyon köszönöm.

Atis küldenél még nekem leírást a gyújtásról is , meg ezekrõl , -nem mintha bele akarnék nyúlni, csak tájékozódásképpen.

üdv
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Corolla '90 elõtt
« Válasz #118 Dátum: 2007.12.24 13:40:34 »
Sziasztok!

megint kellene egy kis segitség!

89-es 2E 12V 75Le kisautómat összeraktuk, de valami nem stimmel. autó, mint ez nem szivatott még meg ennyire. a szelepdekli tetején van két "kimenet" az eggyik a levegöszûrõ házzal, a másik a k szívocsonkba van vezetve. a probléma hogy ott jön az olaj. mi lehet a probléma??

Segitsetek ha tudtok!

Esetleg, még ha valaki tudna nekem küldeni szervizanyagokat, azt megköszönném!!
Józsi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Corolla '90 elõtt
« Válasz #119 Dátum: 2007.12.25 12:27:41 »
elküldöm neked a szerelési könyvet -magyar-abban benne lesz.
ne ijedj meg jó kis motor ez :szemez:
eccer összerakod király lesz.
27én elküldöm vagy felrakom vhova
vagy adj egy mailcimet olyan 5-10 megás darabokban elküldöm a könyvet zippelve
üdv
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002