Szerző Téma: Chiptuning  (Megtekintve 123100 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Chiptuning
« Dátum: 2004.10.17 19:09:11 »
Tapasztalatok, címek, telefonszámok...

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Re: Chiptuning
« Válasz #1 Dátum: 2004.10.22 10:41:09 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Tapasztalatok, címek, telefonszámok...


Én is csak infót gyűjtenék, ha tud valaki valamit, akkor kérlek jelezzetek.

Probléma köröm: Maradandó károsodást szerez-e kis dieselem, ha kap egy csini kis chip modult?

Ez nem igazi chip tuning, marad az eredeti chip bent és az eredeti software is. Ez egy kis kütyü, ami a motor vezérlés és a motor közé kerül. Megnöveli a gázolaj nyomásást a motortérben és a benya mennyiséget is növeli. Ezzel a 75 lovas dieselbő lelehet 90 pacit kicsalni és a 170 Nm-ből akár 210 is lehet. Azért ez már durva.

Most ajánlottak egy JR típusú modult, ami 20e km-t futott és semmi gond nem volt vele. Igaz egy ráncfelvarrás előtti gépbe volt. Talán nem változott annyi minden, hogy ez gondot jelentsen.

Jó lenne ha valakivel tudnék jókat vitázni a kérdésről.
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Chiptuning
« Válasz #2 Dátum: 2004.10.22 10:45:24 »
leírtam a yaris topicba a véleményemet!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Chiptuning
« Válasz #3 Dátum: 2004.10.22 10:55:40 »
www.gx-tuning.com

Ez nem rossz oldal és beszéltem is velük telefonon, de ők aztán belepiszkálnak a gyári chip software-be rendesen, tehát nálam kilőve.

Turbó nyomást növelnek meg minden. (Nem tagadják, hogy 7-10%-os károsodás várható is itt) Még nitro-t is szívesen bepakolnak egy Volvo S 60- ba, ami alapból is 300 ló körül mocorog. Bővebben az oldalon. Állatok, de profik.
Üdv: Kishaver 74

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Chiptuning
« Válasz #4 Dátum: 2004.10.22 11:02:24 »
Idézetet írta: "SzzS"
leírtam a yaris topicba a véleményemet!


Ja láttam :(  Tőled nem ezt vártam.... :lol: Azt hittem buzdítasz majd. :lol:  Sajnálod a mocit? Károsít szerinted? Azt gondolom, hogy a nagy fordulat sem jó igazán? Akkor inkább a több benya nagyobb nyomáson, mint 6-7000-es fordulat.

Azért vagyok most így elindulva, mert használtan ajánlgatnak nekem egyet és gyári ár 126, most használtba első ár 80e. A rugó 25, de ez alku tárgya. HA a kettőre együtt ráugrok, akkor szerintem egészen jól le tudom nyomni az árat. Ja van még neki egy sport légszűrője is. Na ezt aztán használtan abszolút nem akarok. Vagy megéri azt is? Nem hiszem.

Tudom te már vágod a történetet, de mások, akik csak itt olvassák, tudják meg mi a szitu. Bocs az ismétlésért.
Üdv: Kishaver 74

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Chiptuning
« Válasz #5 Dátum: 2004.10.22 11:35:43 »
maximum szétkúrod a turbót!

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Chiptuning
« Válasz #6 Dátum: 2004.10.22 19:45:31 »
Idézetet írta: "SzzS"
maximum szétkúrod a turbót!

Meg a többit...
music     

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Chiptuning
« Válasz #7 Dátum: 2004.10.23 19:30:02 »
Na, ma kaptam ajánlatot chip tuningra. Toyota szervízben csinálják, 65 e Ft, visszavásárlási garanciával. Ez már igy kicsit gyanus, azt mondják hogy sokaknak nem vált be. 13-15%-os teljesítménynövelést igértek benzines kocsinál.  :?:
Véleményetek? Toyota szervízben csak nem rontják el? Vagy mégis?
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Chiptuning
« Válasz #8 Dátum: 2004.10.24 14:43:17 »
Idézetet írta: "molnarl"
Véleményetek? Toyota szervízben csak nem rontják el? Vagy mégis?

Attól függ, mellikben... :wink:  :!:
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Chiptuning
« Válasz #9 Dátum: 2004.10.24 16:54:08 »
Idézetet írta: "molnarl"
Na, ma kaptam ajánlatot chip tuningra. Toyota szervízben csinálják, 65 e Ft, visszavásárlási garanciával. Ez már igy kicsit gyanus, azt mondják hogy sokaknak nem vált be. 13-15%-os teljesítménynövelést igértek benzines kocsinál.  :?:
Véleményetek? Toyota szervízben csak nem rontják el? Vagy mégis?


Ez valami gyári chip,hogy ott csinálnák? Mert akkor elvileg mindegyik márkaszervizben megtalálható kell hogy legyen.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Chiptuning
« Válasz #10 Dátum: 2004.10.24 16:55:49 »
Nem tud valaki normális áron teljesítménymérést itt a Pesti oldalon? Pesti u környékén van az ATC,de azok 20 ezret kérnek érte...   :shock:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Chiptuning
« Válasz #11 Dátum: 2004.10.24 17:00:13 »
Találtam a vezess.hu -n a fórumok között egy illetőt,aki most chipelte az új dízel Avensisét.A neve apaarpi,nem ismeri valaki véletlenül?  :)

Szóval itt van egy kis idézet tőle,a chip utáni adatok:

Gyári teljesítmény: 116 LE/3600
280 Nm/2000-2200

A méréseket a Budakalászi Istvánkó Bosch szervízzel csináltattam (teljesitmenymeres.hu) vadi új gép, 3 hónapos, 4X4-est is mér.

Széria : 118,6 LE/3715
284,4 Nm/2315

PBox-al: 140,3 LE/3500
328,2 Nm/2090

Ami csak a görbéből és a 100 fordulatonként kinyomtatott adatokból olvasható ki: tuninggal a nyomaték egészen 3000-ig 300 Nm felett van, a teljesítmény 2500-4200-ig folyamatosan a gyári 116 felett. A teljesítményleadás nem olyan folyamatos, mint előtte, 2000 körül jön egy lórugás. Ami jellemző, a nyomaték változása: 1800 168 nm Pbox széria 245
1900 205 275
2000 265 278
2100 328 281

Tehát 2000-ig erősebb volt tuning nélkül. Kicsit máshol kell váltani ezután, kb. 300 ford.-al feljebb.
Rugalmasság (saját, többszöri mérés)

60-100 IV. 7,5 sec PBox 6,2 sec
80-120 V. 11,5 sec 9 sec

Ez tetszett. (Már az eredeti sem volt rossz, a 2 literes benzinesekhez képest)

A fogyasztás az első tankolásig (700 km, ma , tuning előtt) 6,3 L. A ma utána megtett 200 km pontosan ugyanennyi, tehát nem változott. Ezen csodálkoztam, növekedésre számítottam, főleg, hogy közben sokat próbálgattam, gyorsulgattam.

ÁR:175500 Ft. Garancia: 3 év
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Chiptuning
« Válasz #12 Dátum: 2004.10.24 17:28:31 »
Idézetet írta: "music"
Attól függ, mellikben... :wink:  :!:


Győri szervíz.  :?:
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

apaarpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
    • http://www.horvathpince.hu
Chiptuning
« Válasz #13 Dátum: 2004.11.11 23:05:56 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Találtam a vezess.hu -n a fórumok között egy illetőt,aki most chipelte az új dízel Avensisét.A neve apaarpi,nem ismeri valaki véletlenül?  :)

Én ismerem ! :lol:

Ha van valakinek kérdése a tapasztalatokkal kapcsolatban, szívesen válaszolok.

Üdv !
paarpi    Avensis II D4D Sol Elegant

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Chiptuning
« Válasz #14 Dátum: 2004.11.12 07:43:40 »
Idézetet írta: "apaarpi"
Én ismerem ! :lol:

Ha van valakinek kérdése a tapasztalatokkal kapcsolatban, szívesen válaszolok.

Üdv !
Van :!:
Mennyivel nőt a lábad és ehhez képest a fogyi hogy alakult? Milyen chip-el kezelték a verdádat? Ha nem fájó pont, akkor: Mennyiért csinálták meg? Mit meséltek a szerelők a motor egyes alkatrészeinek tönkremeneteléről? egyéb dolog is jár a chip-hez? Mondjuk sport légszűrő, gyáritól vadabb kipuf rendszer és hasonló?
Üdv: Kishaver 74