Szerző Téma: Chiptuning  (Megtekintve 123227 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Chiptuning
« Válasz #120 Dátum: 2007.08.23 23:44:30 »
Idézetet írta: "u_istvan"

Azt nem értem, hogy ha valaki tuningol egy motort, akkor miért nem úgy kezdi, hogy gyári katalizátor ki, programozható motorvezérlõ be a gyári helyére, majd elkezdi a szívó és kipufogó oldalt hangolni, a vezérlést pedig a programozható elektronikában próbálgatni?!


Mert amit leírtál kb. 10x (vagy még többször annyi) mint egy ilyen biszb*sz tuning, amúgy hatása tényleg van (negatív is ahogy Te is írtad) egyik srácnak (régebben irkált a fórumba is) volt ilyesmi cucc az 1.4es Corijába, szépet kaptam egy piroslámpás gyorsulásnál, pedig az enyém sincs ellustulva :kacsint:  de félreértés ne essék, egyetértek, én se tenném be...

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Chiptuning
« Válasz #121 Dátum: 2007.08.24 00:38:48 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "u_istvan"

Azt nem értem, hogy ha valaki tuningol egy motort, akkor miért nem úgy kezdi, hogy gyári katalizátor ki, programozható motorvezérlõ be a gyári helyére, majd elkezdi a szívó és kipufogó oldalt hangolni, a vezérlést pedig a programozható elektronikában próbálgatni?!


Mert amit leírtál kb. 10x (vagy még többször annyi) mint egy ilyen biszb*sz tuning, amúgy hatása tényleg van (negatív is ahogy Te is írtad) egyik srácnak (régebben irkált a fórumba is) volt ilyesmi cucc az 1.4es Corijába, szépet kaptam egy piroslámpás gyorsulásnál, pedig az enyém sincs ellustulva :kacsint:  de félreértés ne essék, egyetértek, én se tenném be...
Legjobban az a sok apró csúsztatás bosszant, amit leírnak hogy eladhassák ezeket a bigyókat. Normál emisszió, szinte alig nõ a fogyasztás, teljesen biztonságos, típusra szabott csatlakozók, komoly fejlesztés a háttérben ... Ezek mind kamu és az emberek nyalják be, kiadják érte a több 10ezer pénzt. Szerintem ezen akkora árrés van mint a füvescigin. Egy ügyes villanyszerelõ kb. 2 nap alatt összerakja egy átlag autóra ezt a tuningcuccot 1000 Ft alkatrészköltségbõl, utána már csak forrasztgatni kell futószalagon.
Bár ez az oldal meglepõen õszinte volt, amikor írta hogy elõfordul melegedés, lehet hogy lefullad, lassul a gázreakció, megemelkedik az alapjárat ... Így legalább aki figyelmesen és ésszel olvas, az sejti mit vesz.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Peti

  • Vendég
Chiptuning
« Válasz #122 Dátum: 2007.08.24 10:38:16 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Egy ügyes villanyszerelõ kb. 2 nap alatt összerakja egy átlag autóra ezt a tuningcuccot 1000 Ft alkatrészköltségbõl, utána már csak forrasztgatni kell futószalagon.


Ez így van, ha jól emlékszem a srác -akit mondtam- is doityourselfbe nyomta, csinált magának egy ilyen fix jeles cuccot, annyival szerencsésebb, hogy belülrõl kapcsolható volt, tehát nem non-stop ömlött bele a benzin...

ratman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Chiptuning
« Válasz #123 Dátum: 2007.09.10 12:22:45 »
Idézetet írta: "LML"

SZVSZ felejtsd el ezeket.

Kb 1-3% ot hozhat, és 10-20% fogyasztást bukhatsz.... Megéri? Ugye hogy nem.

Kipuff rendszer+szívó oldali tuning, veztengely, és végül chip, esetleg könnyített lendkerék.
Ennyi amit egy Yaris TS el lehet szívó motorral csinálni.
Saccra olyan 125 Le kijöhet ezektõl, magyarul kb 15-20% többlet, és kb 300-400e ft befektetett lóvé.

Van még a 135Le-t csináló kompresszor, és a 150-180 lovat tudó Turbo-Kit.

Meg a Celica/Corolla TS mint alternatíva, default 192Le :D
Van 150Le gyári Turbo-Yaris is, de az meg elérhetetlen árban van.


Ahm, hát közel a 200 lóhoz már biztos nem elsõkerékhajtásban gondolkoznék..  ;)
Egy kb. 10-15 LE-re lenne szükségem, úgy érzem. A motort nem szeretném megbontani. Bármit is csinálok, a kipufogó és szívóág brutális tuningjával sem hiszem, hogy 7-8 LE-nél több hozható. Persze úgy, hogy marad katalizátor a rendszerben. Versenykatalizátorra meg nem szeretnék költeni, cseppet rossz az ár/érték aránya.
Én sem támogatom a benzint az égéstérbe öntõ buta tuningokat, de az sem igaz, hogy a csiptuning elvetendõ. Ezt bárki tudhatja, aki próbálta már. Sajnos ez (is) a környezetvédelem rovására megy, de az hiszem, én már elég fát ültettem ahhoz, hogy megengedhetem magamnak.

LML

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 253
Chiptuning
« Válasz #124 Dátum: 2007.09.13 14:07:04 »
Van a Yarishoz is LSD, TRD csinál hozzá. Múltkor kb 110e ftnak megfelelõ euróért ment el egy vadi új az ebay.de-n, egyébként 250 körüli listaára van, ha jóltudom.

Kinti (USA) tapasztalatok alapján a féltengely elõbb törik, mint a váltó, és az is olyan 200Le ig bírja keréken.

Én eléggé körbejártam a témát, rendeltem turbos-s leömlõt is a kocsihoz, csak nem küldte el a paraszt amerikai. (mondjuk jobb is, mert hirtelen felindulásból fogtam volna bele).

Így komolyabban utánnaolvasva a kompresszor nem jelent túl nagy macerát, és kb 400-500e ftból megállna beszerelve. Egy kipuff tuninggal együtt olyan 145 lovat hozna, ráadásul turbolyuk nélkül.

Én egyelõre a katalizátortól hátrafelé kinyitom egy kicsit a rendszert (csövezés, középdob, hátsódob), meglátjuk mit hoz a dolog, ha minden jólmegy a jövõ hónapban meg is lépem a dolgot.
Szívem szerint kidobnám a katalizátort is, de egyrészt akkor törölgethetem folyton a hibakódokat (éljen az EU4 es norma, meg a szabályzott katalizátor), másrészt meg nem szeretnék kipufogó szelep beégést a 30e kmt sem futott motorban.




Idézetet írta: "ratman"
Idézetet írta: "LML"

SZVSZ felejtsd el ezeket.

Kb 1-3% ot hozhat, és 10-20% fogyasztást bukhatsz.... Megéri? Ugye hogy nem.

Kipuff rendszer+szívó oldali tuning, veztengely, és végül chip, esetleg könnyített lendkerék.
Ennyi amit egy Yaris TS el lehet szívó motorral csinálni.
Saccra olyan 125 Le kijöhet ezektõl, magyarul kb 15-20% többlet, és kb 300-400e ft befektetett lóvé.

Van még a 135Le-t csináló kompresszor, és a 150-180 lovat tudó Turbo-Kit.

Meg a Celica/Corolla TS mint alternatíva, default 192Le :D
Van 150Le gyári Turbo-Yaris is, de az meg elérhetetlen árban van.


Ahm, hát közel a 200 lóhoz már biztos nem elsõkerékhajtásban gondolkoznék..  ;)
Egy kb. 10-15 LE-re lenne szükségem, úgy érzem. A motort nem szeretném megbontani. Bármit is csinálok, a kipufogó és szívóág brutális tuningjával sem hiszem, hogy 7-8 LE-nél több hozható. Persze úgy, hogy marad katalizátor a rendszerben. Versenykatalizátorra meg nem szeretnék költeni, cseppet rossz az ár/érték aránya.
Én sem támogatom a benzint az égéstérbe öntõ buta tuningokat, de az sem igaz, hogy a csiptuning elvetendõ. Ezt bárki tudhatja, aki próbálta már. Sajnos ez (is) a környezetvédelem rovására megy, de az hiszem, én már elég fát ültettem ahhoz, hogy megengedhetem magamnak.

gs400

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Chiptuning
« Válasz #125 Dátum: 2007.09.14 07:58:45 »
Sziasztok! Még új vagyok ezen a fórumon, és még nem rágtam át magam a hozzászólásokon, ezért ha nyitott kapukat döngetek, akkor bocs.

A kérdés. Tud-e valaki olyan motyót ami kiveszi a sebességkorlátot a Lexus-ból?  Kösz.

ratman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Chiptuning
« Válasz #126 Dátum: 2007.09.18 13:59:05 »
Hát igen, a katalizátor rengeteget fog a motoron. Egy versenykatalizátorral az ember pofája leszakad, annyira meg tud változni az autó, pörög, harap, sõt még hörög is.. :) De mint írtam, sajnálom rá a pénzt, a katalizárort meg én sem merem teljesen kidobni. Jövõ héten megy fel a gépre egy Remus hátsó dob, pszihés tuningnak az is jó lesz. Kiváncsi leszek, 5000RPM-nél nél milyen hang lesz belül tõle.

A 192LE-rõl meg ennyit: (ezért is írok, most futottam bele, tanulságos:)

http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=53182

Peti

  • Vendég
Chiptuning
« Válasz #127 Dátum: 2007.09.18 19:22:10 »
Idézetet írta: "ratman"


A 192LE-rõl meg ennyit: (ezért is írok, most futottam bele, tanulságos:)

http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=53182


Ezt az ítéletet már régebben belinkelte valaki, de még mindig mosolyt fakasztó... :sebaj:

gs400

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Chiptuning
« Válasz #128 Dátum: 2007.09.19 07:32:50 »
Hát igen, ezek tényleg komoly dolgok. Az emberünk nagyon hitelesnek tûnik Celica ügyben. Nem tudom tapasztaltátok-e, hogy a német kocsikra valami egészen más fizikiai törvényszerûségek vonatkoznak. Kevesebb lóerõvel, nagyobb tömeggel jobban gyorsulnak, és jobban mennek mint a hasonló japán verdák. Jellemzõ a Passat bûvölet. Nem egy ismerõsöm 2,5 TDI Passat-ja 250KM/h-nál szabályoz. 185Le, nagy kocsi. Ezek valószínûleg légüres térre vontakoznak. No persze az óra tud ilyen értékeket mutatni, de azért egy 8 általánost végzett ember is tudja, hogy ez lehetetlen.
Apámnak van egy Honda Ciciv VTI-je 4 ajtós. Szégyenletes, hogy hogyan maradnak el a híres diesel szörnyszülöttek 1,9 PDTDI és 2,0 literes társaik. Jellemzõen finoman vezetek, de ezek a GS400-ast is levillogják 180KM/h körül is. Persze én hagyom, hogy elmenjenek, de olyankor már nem suhannak, inkább vánszorognak.

Peti

  • Vendég
Chiptuning
« Válasz #129 Dátum: 2007.09.19 10:39:13 »
Idézetet írta: "gs400"
Hát igen, ezek tényleg komoly dolgok. Az emberünk nagyon hitelesnek tûnik Celica ügyben. Nem tudom tapasztaltátok-e, hogy a német kocsikra valami egészen más fizikiai törvényszerûségek vonatkoznak. Kevesebb lóerõvel, nagyobb tömeggel jobban gyorsulnak, és jobban mennek mint a hasonló japán verdák. Jellemzõ a Passat bûvölet. Nem egy ismerõsöm 2,5 TDI Passat-ja 250KM/h-nál szabályoz. 185Le, nagy kocsi. Ezek valószínûleg légüres térre vontakoznak. No persze az óra tud ilyen értékeket mutatni, de azért egy 8 általánost végzett ember is tudja, hogy ez lehetetlen.
Apámnak van egy Honda Ciciv VTI-je 4 ajtós. Szégyenletes, hogy hogyan maradnak el a híres diesel szörnyszülöttek 1,9 PDTDI és 2,0 literes társaik. Jellemzõen finoman vezetek, de ezek a GS400-ast is levillogják 180KM/h körül is. Persze én hagyom, hogy elmenjenek, de olyankor már nem suhannak, inkább vánszorognak.

off
A népítéleten 5db Celica lehúzás van, FULL látszik hogy mind az ötöt egy és ugyanazon ember írta, lehet látni a stílusból, elõ-elõjön hogy a külseje tök jó, 250lóerõre várt, de helyette semmit nem megy, továbbá nemegyszer van az 1.9es pdtdi misztérium, meg hogy a 350Z a nyerõ helyette...

Amúgy a helyzet az lehet hogy egy amerikai import, hátul dobfékes 130akárhánylovas automata lehet a szenvedõ alany, az tényleg nem egy rakéta, már máshol is olvastam, hogy nem nagyon érdemes gyorsulósdit játszani vele, de így 5x combóba leírva már elég gyenge eresztés, ráadásul egyszer vvtli, egyszer manuál váltós 192lovas :szemforgat:  

Jópofa dolog lenne ez a népítélet ha legalább az 1IPcím=1ítélet dolgot ellenõrizgetnék, legalábbis egy típuson belül... :|
on

gs400

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Chiptuning
« Válasz #130 Dátum: 2007.09.20 07:23:41 »
Az amerikai piac különleges dolgokat tud eredményezni. Az 55MPH-s sebességkorlát miatt, meg azért hogy  sportos kinézetû autója legyen az emberkének, emiatt lebutítanak autókat, de ez alapján ne ítéljük meg egyértelmûen a típust.  Az európai modelleknél is van ilyen pl A6 1.9 110 LE motorral
Vezettem automata Celicát. Sport kapcsoló+padlógáz=szedte a lábát.

TurboPower

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Chiptuning
« Válasz #131 Dátum: 2008.02.21 19:04:09 »
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogyan kell kinullázni egy toyota ecu-t?

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Chiptuning
« Válasz #132 Dátum: 2008.02.29 08:49:11 »
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Chiptuning
« Válasz #133 Dátum: 2008.03.18 11:19:43 »
Valaki tudja hol lehet beszerezni TTE tartozékokat?
Érdekelne mennyibe kerül E12 Corollához a PERFORMANCE KIT D-4D (TD340-26220-00, Wagon 66kW(90PS)

leszilaci

  • Vendég
Chiptuning
« Válasz #134 Dátum: 2008.03.18 11:35:18 »
Idézetet írta: "kari"
Valaki tudja hol lehet beszerezni TTE tartozékokat?
Érdekelne mennyibe kerül E12 Corollához a PERFORMANCE KIT D-4D (TD340-26220-00, Wagon 66kW(90PS)

márkaszerviz. szerintem...