Ezekrõl van valakinek konkrét tapasztalata ?
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_reszletes&termek_id=637
Vagy még inkább ez izgat:
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_reszletes&termek_id=645
Hû bakker! Megnéztétek a részletes leírást és a beállítást is? "..potméter tekerése jobbra, gázfröccsök adagolása mellett, amíg a motor le nem fullad, itt balra tekerjük vissza, míg a motor hirtelen gázadásra sem dadog." A megadott bekötések és a leírás szerint ez a cucc a lambda szonda jelét hamisítja meg és a légmennyiségmérõvel is babrál. Gondolom ezt a két adatot úgy hamisítja meg, hogy a motorvezérlés azt hiszi, hogy még benne van a lambda szonda által megszabott normál emissziós tartományban (esetleg folyamatosan szegény keveréket érez), közben meg a légmennyiségmérõ hamis adatai alapján dönti be a benzint a hengerekbe. Tanulságos, hogy megpróbálják a ventillátorokat direktre kapcsolni, vagyis szerintem a motor melegszik mint állat. Aki ész nélkül használja, az tuti hengerfejesre hajthatja a gépét. Az meg a legnagyobb kamu, hogy a kibocsátás a megengedett értékek alatt marad, hiszen amikor kiiktatják a lambda szondát és döntik be a benzint, nincs az a motor, amin rendes zöldkártyának megfelelõ értékeket lehet mérni.
A tuning lambda szonda meg még butább cucc, csak egy fix, a motorvezérlés által szegény keveréknek értelmezett jelet küld, aminek hatására az vadul elkezd többlet benzint nyomni.
Hát nem tudom, én mindkettõtõl félteném az autómat. Az elsõ szerintem rendkívüli módon alkalmas a motor gyors tönkretételére és mindkettõvel ki lehet csinálni a nem túl olcsó katalizátort is.
Azt nem értem, hogy ha valaki tuningol egy motort, akkor miért nem úgy kezdi, hogy gyári katalizátor ki, programozható motorvezérlõ be a gyári helyére, majd elkezdi a szívó és kipufogó oldalt hangolni, a vezérlést pedig a programozható elektronikában próbálgatni?! Persze ezt annak tudatában, hogy az emissziós értékek köszönõ viszonyban sem lesznek a gyárival és bármilyen más alkatrész is megszenvedheti a tuningot.