Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Chiptuning  (Megtekintve 65477 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tschokker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.boxter.hu
Chiptuning
« Válasz #60 Dátum: 2006.09.18 14:49:43 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Ear"
Olvass vissza, Szeke gyorsan letett az ötletrõl, és le is írja a miértet.

Használjatok acetont!  :nagymosoly:  
Most ez az új mániám  :nagymosoly:   Holnapután elkezdem az adagolását, kb 3 hét múlva tudok reális eredményt mondani (kb. addig tart a 3 telitank gázolaj) :)


Mi van aceton ügyben ?
ekem ugyan Hondám van, de a baráti körömben van Yaris TS , Celica GT , Corolla 1.4 . Egyébként teljesítményméréssel és tuninggal foglalkozom . www.boxter.hu

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Chiptuning
« Válasz #61 Dátum: 2006.09.18 20:28:25 »
Idézetet írta: "tschokker"
Mi van aceton ügyben ?

Majd írok az Off topic/Aceton topikba, ha lesz valami. Egyelõre áll a projekt. Hánykolódik a cucc a csomitartóban.  :|
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

tschokker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.boxter.hu
Chiptuning
« Válasz #62 Dátum: 2006.09.19 08:36:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Neeem, nem is füstölne, ott írják a honlapon, hogy "a gyári kibocsátási értékek" nem változnak  :pofa:  :nagymosoly:
Nem is a pénz meg a gari a fõ probléma. Nézegettem a nyomatékgörbéket a gyártó cég eredeti honlapján. Jelenleg a maximális 160Nm-t és 75Le-t 2000-es fordulat közelében leadja a motor. A chippelés után ugyanezen értékeket 3000 környékén hozná és 4000 körül lenne a tuning 90Le/200Nm! Tehát sokkal "benzinesebben" kellene vezetni - ami meg már nem akkora poén  :?

Ha tehetnék vele egy próbát, szívesen kipróbálnám; de a megvételt a jelenlegi információk birtokában inkább elhalasztanám  :wink:


Nem jól van értelmezve a lényeg ! Miért kéne "benzinesebben" vezetni egy dizelt tuning után ?
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton, tehát ha valaki tudott "dizelesen" közlekedni eddig az ezután is tud mivel alacsony fordulaton még jobban megy mint edddig. Ha pedig magas fordulaton több a növekmény azt nem muszály kihasználni, erre találták fel a gázpedált és a váltókart.
A károsodás lehetõsége meg érdekes téma, mert széria autót is lehet dúrván használni, és tuningoltat meg finoman. Nem kevés széria autót visznek mostanában szervizbe motorikus probléma miatt, és elég sok tuningolt megy évek óta hibamentesen. Szóval a lényeg hogy ez a téma leginkább a tulaj használati stílusától függ, meg attól hogy milyen autót vesz és hol tankol.

Elnézést ha esetleg kioktatóra sikerült, de évek óta ezeket a félreértéseket hallgatom.

u.i. : Félreértések elkerülése végett a tuningolt autók esetén természetesen a normálisan megcsináltakra gondoltam , és nem a szomszéd vagy a haver útmutatásai alapján esetleg félretuningoltakra !
ekem ugyan Hondám van, de a baráti körömben van Yaris TS , Celica GT , Corolla 1.4 . Egyébként teljesítményméréssel és tuninggal foglalkozom . www.boxter.hu

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Chiptuning
« Válasz #63 Dátum: 2006.09.19 10:21:28 »
Idézetet írta: "tschokker"
Miért kéne "benzinesebben" vezetni egy dizelt tuning után ?

Csak örülni tudok annak, ha nem így van!

De valamelyik chiptuningos cég honlapján a görbét látva jött ez a megállapításom. Az eredeti 160Nm-es nyomatékot ~3000 környékén hozta, a gyári ~2000 körülivel szemben. Az is igaz, hogy utána 3000 felett még nõtt a nyomaték, míg tuning nélkül ugye akkor már kifullad.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Chiptuning
« Válasz #64 Dátum: 2006.09.19 15:40:44 »
Idézetet írta: "tschokker"
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton...


Ez azért nem minden tuningra igaz.

tschokker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.boxter.hu
Chiptuning
« Válasz #65 Dátum: 2006.09.19 17:14:31 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "tschokker"
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton...


Ez azért nem minden tuningra igaz.


Olvasd el mégegyszer a hozzászólásomat, és az utóiratot is ! Az ilyen felesleges reakciók miatt írtam oda !
ekem ugyan Hondám van, de a baráti körömben van Yaris TS , Celica GT , Corolla 1.4 . Egyébként teljesítményméréssel és tuninggal foglalkozom . www.boxter.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Chiptuning
« Válasz #66 Dátum: 2006.09.19 20:40:55 »
Idézetet írta: "tschokker"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "tschokker"
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton...


Ez azért nem minden tuningra igaz.


Olvasd el mégegyszer a hozzászólásomat, és az utóiratot is ! Az ilyen felesleges reakciók miatt írtam oda !


A rendes tuningba sok minden belefér. Technikailag hibátlan lehet egy pályaversenyautó jellegû tuning is, ahol az alapjárat 2500 és alig bírja tartani a motor, és 4000 alatt nincs nyomaték. A legtöbb átalakítás tapasztalatom szerint bizony kompromisszumokkal jár, bár az oldaladon nagyon valóban nagyon korrekt módon vannak leírva a lehetõségek.

tschokker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • http://www.boxter.hu
Chiptuning
« Válasz #67 Dátum: 2006.09.20 08:11:24 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "tschokker"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "tschokker"
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton...


Ez azért nem minden tuningra igaz.


Olvasd el mégegyszer a hozzászólásomat, és az utóiratot is ! Az ilyen felesleges reakciók miatt írtam oda !


A rendes tuningba sok minden belefér. Technikailag hibátlan lehet egy pályaversenyautó jellegû tuning is, ahol az alapjárat 2500 és alig bírja tartani a motor, és 4000 alatt nincs nyomaték. A legtöbb átalakítás tapasztalatom szerint bizony kompromisszumokkal jár, bár az oldaladon nagyon valóban nagyon korrekt módon vannak leírva a lehetõségek.


Egy dizel széria utcai Yarisról volt szó, ne keverd a szezont a fazonnal !
ekem ugyan Hondám van, de a baráti körömben van Yaris TS , Celica GT , Corolla 1.4 . Egyébként teljesítményméréssel és tuninggal foglalkozom . www.boxter.hu

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Chiptuning
« Válasz #68 Dátum: 2006.09.20 08:46:42 »
Idézetet írta: "tschokker"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "tschokker"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "tschokker"
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton...


Ez azért nem minden tuningra igaz.


Olvasd el mégegyszer a hozzászólásomat, és az utóiratot is ! Az ilyen felesleges reakciók miatt írtam oda !


A rendes tuningba sok minden belefér. Technikailag hibátlan lehet egy pályaversenyautó jellegû tuning is, ahol az alapjárat 2500 és alig bírja tartani a motor, és 4000 alatt nincs nyomaték. A legtöbb átalakítás tapasztalatom szerint bizony kompromisszumokkal jár, bár az oldaladon nagyon valóban nagyon korrekt módon vannak leírva a lehetõségek.


Egy dizel széria utcai Yarisról volt szó, ne keverd a szezont a fazonnal !


A beírásod nekem elég általánosnak tûnt...  :hmm:

Tom

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Chiptuning
« Válasz #69 Dátum: 2006.09.20 10:55:45 »
Idézetet írta: "Orffyreus"
Sziasztok!

Találtam egy kis érdekességet Yarishoz. Gondoltam megosztom veletek.

http://www.speedydelivery.co.uk/car-tuning-power/toyota-yaris.shtml


Kíváncsi vagyok a véleményetekre. :wink:

Üdv, Orffyreus



Üdv!

Sztem ezt felejtsétek el!

Ez viszont mért eredmény: http://fototar.t-online.hu/kep/media/2/2000963

A TS-ben van tartalék, amit a légtömeg mérõhöz csatlakoztatott egység programozásával kiaknázható.
A pécsi Boxter szervíz eredménye.

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Chiptuning
« Válasz #70 Dátum: 2006.09.21 19:08:17 »
Ki mit tud mondani nekem TS Yaris chiptuninghoz? A légtömegmérõ átprogramozása mit változtat? Mennyibe kerül? HOl lehet ilyesmit csinálni és hány éves a kapitány?  :nagymosoly:
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Chiptuning
« Válasz #71 Dátum: 2006.09.21 21:33:22 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Ki mit tud mondani nekem TS Yaris chiptuninghoz? A légtömegmérõ átprogramozása mit változtat? Mennyibe kerül? HOl lehet ilyesmit csinálni és hány éves a kapitány?  :nagymosoly:


Én tegnap ültem egy frissen tuningolt TY Yarisban.  :nagymosoly:   8)
Bocs, még konkrét adatokat nem tudok írni. Sopron mellett csinálják, haveromnak kedvezményes ár volt (40e körüli ár). A gyári computer mögé van bekötve a szerkezet, ami megváltoztatja a gyári jeleket. Jelenleg kb 10-15%-ra állították. Szerintem érezhetõ volt a különbség. Betétszûrõ volt a kocsiban még.
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Chiptuning
« Válasz #72 Dátum: 2006.09.21 22:38:34 »
Szerintem minden ilyen egyszerû chiptuning, tuningbox ugyanúgy mûködik. A légmennyiségmérõ és a lambda szonda adatait téríti el, ezzel becsapja a motor vezérlését. A legtöbb box nem is típusspecifikus (max a csatlakozók), hanem az adott típusnál használt jel "erõsségéhez" igazítják boxban lévõ poti beállítását. Az egyszerûbb tuning mester ezt megteszi fülre, vagy diesel autónál hogy még pont ne füstöljön. A probléma az, hogy ha kicsi a teljesítmény változás, akkor elégedetlen az ügyfél, ha meg nagy, akkor az emissziós értékek elszállnak és az autó többi alkatrésze is megsínyli a dolgot. Persze ha tudatosan vállaljuk, hogy bizonyos alkatrészeket erõsebbre kell cserélni, mások meg hamarabb tönkremennek az elõírtnál, akkor nincs gond.
Ha nekem annyi pénzem lenne hogy tuning autót építsek, kerítenék egy Suprát. Átépíteném a futómûvet, féket, kapna egy egyszerû bukókeretet, biztonsági tankot és sportüléseket, kidobálnék mindent ami nem kell az autóba (kárpit, h. ülés, hifi, légzsák) és csak utána kezdeném a motort piszkálni. Utána másik kuplung, másik váltó és hopp, ennél a résznél felébredek! :vezetes:
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Chiptuning
« Válasz #73 Dátum: 2006.09.22 15:28:01 »
Idézetet írta: "u_istvan"
diesel autónál hogy még pont ne füstöljön.
Mostanában sokat megyek fõúton, és autópályán. Nincs az a dízel, ami gázadásra ne füstölne. Ezek jellemzõen JC*- vagy fiatalabb kocsik. Volt 1 Jés rendszámú Fiat Scudo, hegynek fölfelé lenyomtam, tehát még padlógázt se nyomott, mivel akkor neki kellett volna lehagynia, és olyan füstöt eregetett, hogy látni nem lehetett  :szomoru:
Laco 73 :D

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Chiptuning
« Válasz #74 Dátum: 2006.09.23 16:30:37 »
Alapjáratban vagy fölötte kicsivel még pont nem füstöl ...
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98