Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Chiptuning  (Megtekintve 80580 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7927
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Re: Chiptuning
« Válasz #180 Dátum: 2009.12.16 11:06:58 »
Tuningbox-al kapcsolatban honnan lehetne olvasgatni tapasztalatokat?
Guglival elég nehezen lehet találni róla.
Ismét szóba került, hogy a Sárkánynak nem ártana néhány + lóerő és Nm :D
Laco 73 :D

leszilaci

  • Vendég
Re: Chiptuning
« Válasz #181 Dátum: 2009.12.17 09:25:18 »
Tuningbox-al kapcsolatban honnan lehetne olvasgatni tapasztalatokat?
Guglival elég nehezen lehet találni róla.
Ismét szóba került, hogy a Sárkánynak nem ártana néhány + lóerő és Nm :D
minek az?
jaaaa...tudom már....füstokádó sárkányt szeretnétek :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7927
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Re: Chiptuning
« Válasz #182 Dátum: 2010.01.01 17:48:11 »
Most a legutolsó csillagállás szerint inkább csiptuning lesz, mert a porlasztócsúcsot jobban károsítja a box, a chip az a turbót is bizgerálja, így osztottan terheli jobban a porlasztót ill turbót.
141-170paci elvileg.
Laco 73 :D

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Chiptuning
« Válasz #183 Dátum: 2010.01.01 18:48:54 »
Sziasztok!
1.4-es benzines chiptuninggal mi a tapasztalat fogyasztás, motor élettartam!
Engem érdekelne!
gy
zegény vagyok

szkaresz27

  • Vendég
Re: Chiptuning
« Válasz #184 Dátum: 2010.02.13 19:34:42 »
Már írtam camry topicban is,de pár napja kértem ajánlatot chipre a 3.0-ra, de csak tuningbox-os megoldás van rá...de én kevesellem a 10-12%Le és a 10-15% nyomaték növekedést 60ezer Ft-ért!!
188Le-ből lenne ca 210LE 255Nm meg 300 körül ahogy számolgatom....szerintem az nem lenne annyira észrevehető!! :innocent:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8539
Re: Chiptuning
« Válasz #185 Dátum: 2010.02.13 19:49:31 »
Már írtam camry topicban is,de pár napja kértem ajánlatot chipre a 3.0-ra, de csak tuningbox-os megoldás van rá...de én kevesellem a 10-12%Le és a 10-15% nyomaték növekedést 60ezer Ft-ért!!
188Le-ből lenne ca 210LE 255Nm meg 300 körül ahogy számolgatom....szerintem az nem lenne annyira észrevehető!! :innocent:

szivo benzinesböl nemigen lehet többet kihozni chippel, de én a tuningboxos modszert hanyagolnám, biztos van olyan mester aki megtudná csinálni....
amugy meg nemolyan kevés az a 10-12% + le, még valami ***a kipufrendszerrel lehetne hozzá csalogatni pár lovat..... :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

szkaresz27

  • Vendég
Re: Chiptuning
« Válasz #186 Dátum: 2010.02.13 19:52:36 »
sehol nincs chip sajna....már ebay-en is meg mindenhol nézegettem,pedig van plusz ECU-m is,szóval elég egyszerű lenne,azt átchipelni,és csak bedobni az autóba,ha meg gyárira szeretném akkor vissza a régi ECU!!

TamaHUN

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Toyota Corolla E11
Re: Chiptuning
« Válasz #187 Dátum: 2010.02.14 14:04:17 »
Sziasztok!

Ha valakit érdekel egy valóban jó és hozzáértő motorvezérlő tuning, akkor keressen meg :) Tudok ajánlani egy uriembert aki sztem a legjobb. Nekem egy 1,4 VVT-i Corollám volt, motor átfüzve 1,6 ra. Felhívtam embert hogy lenne egy ilyen gond hogy 1,4 motorvezérlő 1,6motorhoz kéne jokis program :)
Minden gond nélkül megoldottaa, az autó nagyon jó lett. Mért érték még nincs de lesz. Azt tudom ami eddig megvert azt most én kenem el rendesen :)

Ja és normális árakon dolgozik, illetve nem a szokásos "chiptuningos" megoldás hgoy felrakok rá valami előre megírt szart. Padon csinálja, addig amíg nem lesz tökéletes! :)

Üdv

Tama

TamaHUN

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Toyota Corolla E11
Re: Chiptuning
« Válasz #188 Dátum: 2010.02.14 14:11:40 »
sehol nincs chip sajna....már ebay-en is meg mindenhol nézegettem,pedig van plusz ECU-m is,szóval elég egyszerű lenne,azt átchipelni,és csak bedobni az autóba,ha meg gyárira szeretném akkor vissza a régi ECU!!


Hali!

Erre van egy jó megoldás kell venni egy a te motorvezélőegységedbe lévő EPROM helyett egy annak megfelelő üreset (filléres összeg), és a motorvezérlőt megtokozni, igy az eprom cserélthető lesz. De ha jól van megírva egy teljesítménynövelt motorvezérlő felesleges cserélgetni, mert ugye annak ellenére hogy a befecskendezési mennyésget növeled, a megfelelő keverékképzéssel és az előgyújtással a hatásfokot is növelni kell egy chiptuninggal, ha keverék összetétetle és az előgyújtás tökéletesen van összelőve nem fog többet enni sőt :) Ha finoman mész megdöbbentő mennyivel eszik kevesebbet :)

Üdv

Tama
Amúgy akit én mondtam előző levelemben padon, szívó benzines motorra 40e ért írja meg.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re: Chiptuning
« Válasz #189 Dátum: 2010.02.14 15:24:20 »
Itt a fórumon egy srácnak az 1.4-esből 1.8 lett.  ;)
         

tutinet

  • Vendég
Re: Chiptuning
« Válasz #190 Dátum: 2010.02.14 18:36:09 »
Sziasztok!

Ha valakit érdekel egy valóban jó és hozzáértő motorvezérlő tuning, akkor keressen meg :) Tudok ajánlani egy uriembert aki sztem a legjobb. Nekem egy 1,4 VVT-i Corollám volt, motor átfüzve 1,6 ra. Felhívtam embert hogy lenne egy ilyen gond hogy 1,4 motorvezérlő 1,6motorhoz kéne jokis program :)
Minden gond nélkül megoldottaa, az autó nagyon jó lett. Mért érték még nincs de lesz. Azt tudom ami eddig megvert azt most én kenem el rendesen :)

És ha szabad kérdenzi is , akkor kérdezném, hogy a tuningos mit mért miket mért a motoron mikor állított valamit ?
Keveréket mivel mérte ? És mivel mérte a gyújtást ?
Mivel olvasta ki a gyári programot ? Hogyan írta át ?

Az 1.4 és az 1.6-os motor vezérlésében meg nem nagyon van nagy eltérés, jórészt a mindkét motor azonos cikkszámú alkatrészekből van pár alkatrész kivételével.

trizso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Chiptuning
« Válasz #191 Dátum: 2010.02.18 14:19:54 »
Sziasztok!

Elöljáróban magamról annyit, hogy ebben a témában(is) műszaki analfabéta vagyok, a kevés infómat kábé félnapos a témába vágó netes olvasgatásból szereztem...(szóval nem röhög)
Talán a totalcaron olvastam, hogy biztonsággal( élettartam, üzembiztonság) csak az azonos blokkok, különböző teljesítményre állított változatai között lehet "gondolkozni". Pl:tdi motorok lebutított változataiból lehet erősebb változatot csinálni, a különbség a motorvezérlésben van...  Ami viszont engem érdekel, hogy az avensisben, covban, celicaban, mr2-ben, rav4-ben (129,129,136,140,143,125 Le és 1794cm)  dolgozó 1 ZZ-FE motor esetében is csak a vezérlésben van- e különbség? Nyilván a 129Le-ből szeretnék 143Le-t.Várom válaszotokat, hangsúly a biztonságon van...

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
  • Autó: Celica GT4 ST205
Re: Chiptuning
« Válasz #192 Dátum: 2010.02.18 21:15:42 »
Srácok nem akarok elszomorítani senkit,de 10 pacit szinte alig lehet megérezni.Ha jobban tele van a csomagtartó,vagy tele a tank vagy plusz 1 személy van a kocsiban akkor meg egyáltalán nem.Én is próbálkoztam az 1.6-ossommal még régebben és találtam egy céget akik 15 pacit ígértek.találkoztunk,beforrasztottak valamit aztán elöntötték benzinnel a motort egészen addig amíg check enginem lett.A progizás úgy ment,hogy ültem a kocsiban és menet közben kellett huzatnom az autót és érzésre megmondani hogy most jobban húz vagy sem.Mindezt 50ezerért 3 éve.Hazafelé tartva beijedtem a check engine-től és visszamentem hogy szedjük ki.Megtörtént és aztán annyira sok benzint kapott az autó,hogy ha nem 4000-res fordulaton indultam,akkor lefulladt az autó.Hívtam az ürgét megint és elmentünk egy zöldkártyáshoz aki visszaállította a jó értékeket.Ezt nem én fizettem és a pénzemet is visszakaptam.

Ebből csak annyi a tanulság hogy benzines tuning sajna nem ér annyit mint a feltöltött autó chippelése szóval hatalmas pénzeket én nem fizetnék érte.Kivéve,ha jópár dolog ki van cserélve  a motorban esetleg légszűrő,kipufogó is van és ezeket hozzá tudják hangolni.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Chiptuning
« Válasz #193 Dátum: 2010.02.19 08:36:06 »
Sziasztok!

Elöljáróban magamról annyit, hogy ebben a témában(is) műszaki analfabéta vagyok, a kevés infómat kábé félnapos a témába vágó netes olvasgatásból szereztem...(szóval nem röhög)
Talán a totalcaron olvastam, hogy biztonsággal( élettartam, üzembiztonság) csak az azonos blokkok, különböző teljesítményre állított változatai között lehet "gondolkozni". Pl:tdi motorok lebutított változataiból lehet erősebb változatot csinálni, a különbség a motorvezérlésben van...  Ami viszont engem érdekel, hogy az avensisben, covban, celicaban, mr2-ben, rav4-ben (129,129,136,140,143,125 Le és 1794cm)  dolgozó 1 ZZ-FE motor esetében is csak a vezérlésben van- e különbség? Nyilván a 129Le-ből szeretnék 143Le-t.Várom válaszotokat, hangsúly a biztonságon van...


A kulonbsegek amitol 129 helyett 143 loero:
- mashogy programozott motorvezerlo
- szivo es kipufogooldali szelepek atmeroje 1mm-el nagyobb
- mas a dugattyuk teteje
- mas a szivooldali vezermutengely
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Chiptuning
« Válasz #194 Dátum: 2010.08.22 00:05:13 »
sziasztok ide is hozzászólok pár okosságot saját tapasztalatomból...


Toyota nem egyenlő chiptuninggal kivétel az ujjak ugyebár...

Sajnos ebben az egyben a toyota nem jár az élvonalon inkább fogalmazhatnék úgy is hogy hátulról az elsők vagyunk ebben... De van kiskapu!!!

Nekem egy gyári 3S-GT 1genes ECU hajtotta a kocsimat ami már 0,7 bar feletti töltő nyomáson tiltott és igazábol nem élvezhettem semmit se a másfél millás motorombol mire majdnem kész lett.. Chiptuning? Írható ECU? VEMS? ezek a kérdések merültek fel bennem.. aztán kb fél évet jártam utána ezekkel a tapasztalatokkal...

Chiptuning = gyorsítani tudják az ECU-t ami azt jelenti hogy 10% kal kitolják a tiltási tartományt! Ha valakinek 7800 nál tilt a motor akkor ez +10% azaz 8580 nál fog tiltani ettől a kocsi kemény 25 ezer FT az ára!!! És igen itt jön az hogy NEKEM TOYOTÁM van nem Hondám!!!! ergo nem biztos hogy ezt fogja a mi kis dübörgő szívünk szeretni egy idő után

Írható ECU = Nagyon sok Írható ECU illetve piggy backes ecu-k vannak a piacon sok sok és megannyi ezer forintért... tapasztalataim szerint amit kipróbáltam az egy HKS FCON piggy backes ecu volt a gyári szerint 1,2 báros töblett nyomást enged illetve megemeli a rendszer nyomásomat (üzemanyag ) és ebből kö kemény plusz 60 lovat hozhatok ki a kocsiból... beletettük kipróbáltam és csodák csodájára egy dolgot nem éreztem a kocsiba:D a lóerőket :D tehát semmit se ért címszóval visszadobozoltam és visszaküldtem pénz vissza és mint aki jól végezte dolgát gyűjtök egy normális irható ECU-ra személy szerint a megasquart írható ECU jait preferálom de hozzá kell tennem műszaki analfabéták ne kezdjenek bele! inkább bízzák szak emberre amit megsugok itthon nem található!

VEMS = Mint irható ECU bizony nagyon jó dolog tud lenni nagyon sokszor hangoztatják hogy olcsó nagyon és csodákra képes... kicsit ironikusra véve a csoda szavacskát! Én személy szerint nem próbáltam ki de egy kedves ismerősöm egy turbo mr2 ben igen az ő tapasztalatát tudom ide leírni!
Nagyszerű a Vems nagyon jó szépen mutatott a karácsonyfa alatt majd 2 hónap múlva egy rostokoló porosodó műhely asztalon amellett két kalapács volt egyik 5 kgos a másik 15 kg volt, és azon tűnődtem hogy melyikkel is sújtsak le erre a 400 ezer FT os rakás kakira... Mit értem el vele? másféél liter többlet fogyasztást nyomaték vesztést és lóerő csökkenést...Visszaraktam a gyári normál ECU-t és sokkal jobb lett tőle a kocsim..Tehát VEMS-et ne vegyél!!! Hívta így fel rá a figyelmemet, én hiszek neki mert még nagyon sok más fórum olvasótól is hallottam hasonló megoszlásokat!
gy Toyota sosem hagy cserben...