De akkor sem értem, hogy miért kell átláni egy autón ahhoz hogy meglássam fékez vagy lassít!
Hali
Nem kell, de biztonságot ad.
1. Mert a féklámpa 0-1 állapotú, és nem látod belõle, hogy mekkora fékezés következik.
2. Ezen kívül mindig látok egy-két idiótát, aki vagy nem ismeri a motorféket és 10 másodpercenként fékez egy rövidet, vagy folyamatosan rámászik az elõtte lévõre, úgy hogy állandóan fékre kell lépnie.
3. Pesten van egy érdekes jelenség. Amikor "a sor" nagyot fékez. Mondjuk 20 autóval elõtted valaki nyom egy nagyobb fékezést, és az utána következõk mind rövid követési távolságot tartanak, ezért egyre nagyobb erõvel kell elkezdeni fékezniük. Nos ez a folyamat teljesen kiszámíthatatlan, de könnyen azon veheted észre magad, hogy az elõtted lévõ egyszercsak tapossa a féket. Ha látod vmennyire, hogy mi zajlik elõtte, akkor könnyebben elkerülheted, hogy belecsússzál.
Legutóbb az M7-esen találkoztam a szombati tömegben a sor jelenséggel, azzal nehezítve, hogy a sor eleje a lejtõ alján, míg mi a lejtõn voltunk, rosszabb tapadással. 130-al haladtam a belsõ sávban, rendes követési távolságot tartva, egy E11 mögött. Elkezdtem fékezni vele együtt, de egyszercsak azt vettem észre, hogy vészesen közeledik, kb. megduplázta a fékerõt, amikor lekövettem, akkor felsírtak egy rövid idõre az elsõ kerekek, bár az ABS nem kapcsolt be. Mögöttem egy Suzuki nagyon észnél volt, mert egyrészt idõben fékezett, másrészt jobbra húzodott, hogy balról be tudjon csúszni az az idióta 206-os P. amelyik a nyakában lihegett és nem tudott megállni, még kb. 2 méter hiányzott neki...