Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 118216 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Mágus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #240 Dátum: 2011.05.07 11:43:38 »
Üdv. Mindenkinek!

Tolatóradart, esetleg kamerát, illetve parkolást segítő rendszert szeretnék beszerelni előre és hátra apám Corollájába. Szerintetek melyik a jobb? Amelyik hanggal jelez, vagy a kamerás? Esetleg a kettő kombinációja? Melyik gyártmányt javasolnátok, és hol lehetne utánajárni még a témának? Gagyi, olcsó, és horror áru termékek kizárva! Normális közép áras termékre gondoltunk. Létezik ilyen? Ha tudtok segítsetek ötletekkel!
Köszönettel Pali.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #241 Dátum: 2011.05.21 22:46:56 »
Helyenként poén, egyébként pedig a kötelező alapok.  :) (forrás: deviltuning)

19 elcseszett tuning cucc, amelyektől még a mai napon meg kell szabadítanod szegény autódat...
Van néhány olyan "tuning"-nak nevezett kiegészítő, amely nem hogy javítana az autód külsején, hanem egyenesen elrondítja és cikivé teszi a megjelenését. Ha ilyesmi vásárlását fontolgatod, akkor jusson majd az eszedbe, hogy jobban jársz, ha autódat inkább meghagyod az eredeti állapotában...
Legyen ez az ellenőrző listád. Fusd át gyorsan és ha találsz benne, olyan retket, amiért pénzt adtál egy gyenge pillanatodban, már meg is lesz a hétvégi program :)
Ne aggódj a tuningtársadalom nem haragszik rád ezekért a kezdeti botlásokért... XD

Krómcsík:
Igaz ez jól mutat (gyárilag!!!) sok autón, de az utángyártott műkrómcsík a következők miatt marhára ciki...
1. Látványosan műanyag, még a vak is látja, hogy nem eredetileg volt az autón, hanem utólagosan ragasztotta rá emberünk ezt az olcsó kínai giccset.
2. Nem olyan egyenletesen fénylik, mint a gyári krómcsíkok. Hullámosan fut rajta a fény így még a Volkswagenek csomagtér ajtója alján lévő krómcsík helyettesítésére sem alkalmas.
3. Fix a szélessége, ellenben a gyári krómcsíkokkal, ahol az autó ízléses megjelenésének érdekében változik a szélesség.
4. A hajlítás nehezen megoldható és ahol hajlik, ott nem fut egyenesen, felpúposodik és gyűrődik, tehát elég sufnis lesz a végeredmény.
5. A toldásoknál nem gömbölyödik le a széle, mint a gyári krómcsík esetében és látszik a vágás, így elég egyértelmű, hogy egy utólag felkókeszolt cuccról van szó.
6. Bámulatos milyen helyekre bírják felragasztani emberek. Ajtókeretre és lámpára épp eszű autótervező, vagy tuner nem rakná fel.
Az ajtót azért gáz körberagasztani vele, mert bár a passaton van egy krómkeret az oldalsó szélvédő körül, amely egy egységgé keretezi az oldalsó 3 üveget, de az ajtó illesztéseinek kiemelésével ezzel pontosan az ellenkezőjét éred el. A gyári ablakkeret pontosan az autó vonalait egyszerűsíti, míg, az ajtók körberagasztása 4 felé osztja és magasítja az autót. (és ocsmány)
7. A műkrómcsík pontosan olyan, mint a zsigulikon és a 70es, 80as évek autóin fellelhető krómcsík volt. Miért kell egy modern autóból zsigát csinálni??? (Semmi bajom a zsigákkal, azokon jól áll, de egy modernebb autón kifejezetten tré)
8. Mit keres krómcsík egy tuning autón? Most akkor elegáns az autó, vagy sportos, mert nem mindegy. Ki az aki elegáns zakóhoz egy sportos suhogós joggingot vesz fel? Ja és hány WRC-n láttál már krómcsíkot?

Milyen esetekben jó mégis a műkrómcsík?
Maximum az előbb említett 70es és 80as évek autóinak eredeti krómcsík pótlására, de ott is csak óvatosan.

Króm rendszámtábla keret:
Erről is ordít, hogy egy 2 forintos kínai giccs. Egyetlen autóra sem tettek ilyet gyárilag a tervezők, vagy ha igen, akkor azt is az autó vonalaihoz igazították, pl. a Ford Escort rendszámtábla bemélyedését övező króm keret. z alapvető bibi ezzel a találmánnyal, hogy a rendszámtáblát a tapasztalt tuner megpróbálja elrejteni és nem kiemelni. Márpedig a króm rendszámtábla keret pontosan azt emeli ki az autón, ami még egy lepukkant Dacia-n is fellelhető extra. Másik gondja, hogy még véletlenül sem közelíti meg a minősége az autók gyári krómozott elemeit, nem fut rajta úgy a fény és messziről látszik hogy hullámos. Ez a hullámzás kb. olyan, mint amikor a kasznis ránéz egy hullámos lemezű autóra és azonnal látja rajta, hogy rommá volt törve és gány rajta a kasznis munka. Ha szép az autód, akkor ne rakj rá gányolásra emlékeztető hullámos elemeket és ne emeld ki azokat a részeit, amelyeket inkább el szoktak rejteni.

Kamu légbeömlők:
Tisztelet a kivételnek, mert azért vannak ezek között olyanok is, amelyeket azért elbír egy normális tuning autó, de sajna ezek többsége továbbra is giccs kategória. Mi a gond velük? Még véletlenül sem illeszkednek az autó formavilágához, lehet hogy vagányan illeszkednek formailag a tuningbolt szögletes polcához, de gyakran úgy néznek ki az autóra feltéve, mint amit odahánytak. Gondolom nem árulok el vele nagy titkot, hogy egy gyári légbeömlőt nem csak úgy odavágnak a rajzasztalon a tervezők az autóra, hanem addig rajzolják, amíg az normálisan illeszkedni fog az autó vonalaihoz. Sajna nincs olyan univerzális légbeömlő, amely passzolhatna minden autó vonalaihoz éppen ezért komoly tuner nem rak ilyen univerzális szemetet egy autóra. 

Cápauszony antenna:
Ne ez még egy igazán vagány tuningcucc, főleg a műkrómozott, kék leddel a tetején. Ki az a félkegyelmű, aki elhiszi, hogy az autód egy ilyen zsigvásáros szeméttel gördült ki, egy komoly tuningcég műhelyéből... Nem is értem azokat az embereket, akik ilyesmiért adnak ki pénzt. Azt hiszik hogy olyan elismerést kapnak az autójukra, mint egy új 5ös BMW-re?

Jahh, és ha már itt járunk...
Króm ablakspriccelő:
Te hallottál már ablakspriccelő tuningról? Mert én még  nem. Némi tuningos múlttal már sikerült rájönnöm, hogy lehet tuningolni féket, motort és az autó kaszniját, de hogy ablakspriccelőt??? Amikor arra vetemedik valaki, hogy króm spriccelőt vegyen az autójára, akkor nem fut át az agyán, hogyha betolná a vasát egy neves tuningcéghez, akkor ők raknának-e ilyesmit az autójára. Hááát nem tudom, lehet, hogy az AMG embereinek egytől egyig rossz az ízlésük.

Tankajtó matrica:
Ki hiszi el, hogy a gyári virsli kerekeken, vagy egy szolid tuninggal megáldott autón verseny tankolónyílás van? Na jó nagyanyám, azért csont nélkül bevenné. A másik gond ezzel, hogy az autó alakját úgy szokás kihangsúlyozni, hogy az ilyen szeplő, vagy bibircsók jellegű feltűnő cuccokat (kilincs, oldalindex) leszedik. Minél kevesebb bibircsók töri meg az autó vonalait, az annál szebb látványt nyújt. Ha mindenki leszedi az ilyesmit, akkor mi értelme a leplasztikázott rákos burjánzás helyére egy műrákos műburjánzást tenni fél méterrel arrébb? 

Alumínium sportantenna:
Ez csak akkor ciki, ha nem fekete. Ha szép fénylő antennát raksz az autód tetejére, akkor (erről volt szó a germános cikkben) magasítod optikailag az autód kinézetét. Én örülök annak, ha tuner barátaim feketére  festik, vagy karbonoztatják az autójuk tetejét, mert ez is laposítja a vasat, de a fényes antenna ordít, hogy HELLÓÓÓ ITT VAGYOK, LÁTJÁTOK ITT AZ AUTÓ TETEJE!!! HŰŰ MILYEN MAGAS VAGYOK!!!! márpedig a magas autók nem sportos autók. A fekete rövid antenna nem gáz mert nem ordít.

Rendszám a hátsó ablakban és egyéb vicces matricák:
Semmi gond nem lenne a matricákkal, ha igényesek és egyediek lennének, mint ahogyan ezt neves külföldi tuning találkozókon látni is lehet, sőt van olyan is, amely még egy ötperces hullámokban visszatörő röhögési rohamot is kivált az emberből. De a "száguldunk és félünk", "apámtól van oszt" és hasonló magyar kisipari tömegtermékeken ki fog egy jót kacagni? Tömegcucc, cseppet sem poénos és főleg nem eredeti. A "FICKO" "SANYI" "TUNER" és hasonló feliratoktól pompázó pótrendszám dettó.

Kívánságlista, az autó oldalán:
Biztos láttál már ilyet. Ez az, amikor fel vannak sorolva az autó ajtaján a beépítésre került neves márkák. Miért nevezik kívánságlistának? Azért mert az ilyen felsorolásnak 99%-ban semmi köze nincs a valósághoz. Főleg akkor igaz ez, ha a listában szerepel pl. egy NOS felirat, amely azt feltételezi, hogy egy néhányszázezres nitro szett lapul az autóban, közben látszik az autón, hogy még felnire sem futotta a tulajnak, nemhogy nitróra. Csak azt lehet becsapni egy ilyen felsorolással, aki kicsit sem konyít a tuninghoz, de egy ilyen ember nem is fogja értékelni a munkádat még akkor sem, ha az autód árának ötszörösét költötted tuningra. Akinek pedig van némi fogalma a tuning világáról meg fog mosolyogni.

Nonfiguratív és tűzgolyó matricák, sárkányminták:
Elárulok egy titkot... Egy normálisan felmatricázott, vagy megfestett autó dekorációját nem tuning üzletekből szokás megvenni. Van egy pár autóépítős műsor a televízióban és egyikben sem láthatsz olyat, hogy jön a szaki, kezében ötven előre legyártott univerzális matricával és elkezdi ragasztgatni az autót.  Egy dekorációt rendesen át kell gondolni, meg kell tervezni és az autó vonalaihoz kell illeszteni, ez pedig nem fog menni univerzális matricákkal.

Krómszpojleros ablaktörlő:
Lehet, hogy csak én vagyok buta, de mondja már el nekem valaki mit kell tuningolni egy ablaktörlőn? Oké, hát vágomén hogyaza kis fényes szpojler odaszoríccsaja szélvédőre aztaz ablaktörlőt nagytempónál, de.... de mindegy, hagyjuk... Tudom, szép fényes, rá van írva, hogy részing és olcsó volt a tecsóba. 

Dicsekvés a legalja autóhifi márkákkal:
Nem akarok márkákat emlegetni, de azért nem árt tisztában lenni azzal, hogy mit hirdetsz az autódon. Azt, hogy szar a zeném! Vagy azt, hogy igényes! Mielőtt bematricázod az autódat, azért nem árt szétnézni autóhifi fórumokon és leinformálni a boltban hozzád vágott matricán szereplő hárombetűs márkát. Hidd el segítőkész a hifis társadalom is és segít megkímélni magad attól az égéstől, amely a piacos minőségű hifivel való büszkélkedés velejárója. 

Nem gyári dísztárcsa:
Oké nem született mindenki gazdagnak. Sőt semmi gond nincs a gyári dísztárcsákkal. Ha nem engedi meg a büdzse az alufelnit, akkor nyugodtan leszedeted a dísztárcsát és guruljon az autó fekete acélfelnin, amíg szaporodik a felnirevaló. Az acélfelni cseppet sem ciki, ám az alulefelniutánzatú, főleg "pörgővel" ellátott dísztárcsa a legnagyobb ratyiság, amit a tuningvilág valaha is látott. 

Kormányvédő:
Egy tuning autóba sportkormány dukál! Mit keres egy vagány autóban egy kétforintos, 80as évek zsigulijaiból visszamaradt porfogó? Ne érts félre, ugyanis nem gáz a gyári kormány, úgyhogy nem kell mindent eldobni és sportkormányt rendelni a devil boltból, de a kormányvédő nem tuningfelszerelés, bármennyire is sárkánymintás, vagy ferraripiros.

Egy igazi férfi butikot csinál az autójából:
Annyira édibédi és cukimuki, amikor a kicsi kis plüsscsi állatkák fürtökben lógcsiznak a belső tükörcsiről és ellepik a műszercsi falcsit... blöööööáááááhhh. Szerintem csak a csajok aggatják tele ilyenekkel az autójukat.

Sportülés(huzat):
Aki kitalálta, azt fel kellene rúgni földkörüli pályára.... Egy tuning autóba sportülés való, vagy ennek hiányában nem számít gáznak a gyári ülés sem. Én nem láttam még olyan vakvarjút, aki elhinné egy húszfilléres üléshuzatról, hogy sportülés van az autóban. Ha pedig elhiszi, akkor valószínűleg sokat fog érni az elismerése. Nem arról van szó, hogy nem léteznek ezekből igényesen megalkotott darabok, hanem arról hogy sportülésnek akarnak látszani, holott még véletlenül sem azok.   

Trepni lemez utánzatú műanyag szőnyeg:
Na hát ez is... Hatalmas vakegérnek kell lenni ahhoz, hogy elhiggye valaki, hogy a rally-ban használatos alumínium treppni van az autóban. Egy tízéves gyerek is vágni fogja, hogy a kínai műanyagcuccáért adtál ki kétezret, mert nem volt pénzed megcsináltatni alumíniumból ugyanezt. Hidd el semmi baj nincs a klasszikus szőrös szőnyeggel... :)

Mindenféle utólagosan beszerezhető tuning ajtóütközők és lökhárító tuningkopásvédők:
Tuning kopásvédő a lökös sarkán = annyira WRC részing pilóta vagyok, hogy még parkolni sem tudok normálisan anélkül, hogy ne húznám meg a kocsi sarkát. Tuning, ufó mintázatú gépkocsiajtó sarokütköző = a hétvégét megkoronázandó legfőbb programom, hogy elmegyek a tecsóba ott meg kell az ilyen, mert könnyen elszabadulnak az indulatok a parkolóban köztem és a tecsótársaim között. 

16v, turbo, 4x4 és hasonló gyári feliratok:
Ha gyárilag van egy ilyen felirat az autón... hát istenem, meg lehet szokni, vagy le lehet szedni róla. Csak azt nem értem, hogy miért szemetelik tele az autójukat emberek efféle más autóról leműtött, vagy akciósan beszerzett feliratokkal. Komoly ember látja, hogy ezek utólag kerültek oda. Csak akkor érdemes már csak poénból is egy 1.6i feliratot tenned az autóra, ha egy ultrabüntető gyorsulásibajnok autód van hatalmas turbo motorral.
         

celicáss

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #242 Dátum: 2011.05.21 23:45:12 »
Helyenként poén, egyébként pedig a kötelező alapok.  :) (forrás: deviltuning)


Látom nagyon nem hagy Téged ez nyugodni ez a gagyi tuning..... :D :D
Szinte harcolsz ellene. :yes:

Az Ave-s figurának is megmondtátok :)

LionTR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
    • http://www.abbys.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #243 Dátum: 2011.05.24 20:31:28 »
Hát az itt felsoroltak ellen harcolni is kell! :)

Namek

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
  • '95 Celica 2.0 GT
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #244 Dátum: 2011.06.05 08:36:38 »
Nekem elsődolgom volt , amint megvettem az autót: "lekéktelenitettem"...
Ami ment a "kukába": Kék dobókocka, kék üléshuzat, kék lábtörlő...plusz valag kis kék ***, ragacs, stb...
Igazság szerint azt vallom a tuningról, ha már "hörög" a motortér allatt valami, utánna már lehet foglalkozni a külsővel...Természetesen akkor is csak szigorúan igényesen!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #245 Dátum: 2011.08.17 13:10:27 »
Mi lehet a hiba, ha adott egy BT-s ELM327, működik, látja a telefon, de a Waiting for valid ECU response hibát kapom 5 percen át (utána meguntam). Motor vvt-i.

És egy diag-ról OBDII-re átalakító kábellel 4EFE motorhoz csatlakoztatva még csak be se kapcsol az ELM. Nem dugtam volna rá rendesen a csatira a kábelt...? :?: :hmmmm:
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #246 Dátum: 2011.08.17 13:27:43 »
Gyujtás rá volt adva?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #247 Dátum: 2011.08.17 13:51:22 »
Gyujtás rá volt adva?
Persze, gyújtáson és járó motornál is néztem mindkettőt.
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #248 Dátum: 2011.08.17 15:17:55 »
Akkor küldd vissza, hogy selejt - amúgy amikor rádugod az OBD csatlakozóra villognak rajta a LED-ek - már ha vannak?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #249 Dátum: 2011.08.17 15:20:15 »
Akkor küldd vissza, hogy selejt - amúgy amikor rádugod az OBD csatlakozóra villognak rajta a LED-ek - már ha vannak?
Igen, mennek a LED-ek, szóval sztem oké és a kolleganő autójával össze is tudtam kapcsolni (elm és telefon BT-n), csak épp nem kommunikál (lehet progihiba, pénteken letesztelem a mikrotalin).
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #250 Dátum: 2011.08.17 15:28:57 »
Ja, hogy másikon ment, akkor OK. Próbáld meg a kódokat terminálon keresztül lekérni. Windows-on a Hyperterminál ilyen, nem tudom telefonon van-e valami hasonló. Itt van róla leírás.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Kormány bőrözés
« Válasz #251 Dátum: 2011.09.13 17:07:00 »
Talán ide illik a leginkább.
Ma voltam és bőrbe húzták a kormányomat, itt
Előtte Toyota szervízben dolgozott, így a kormány leszerelése neki nem volt probléma. A bőrözés szép lett. Az élményről majd késöbb beszámolok.  :clap:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #252 Dátum: 2012.04.22 00:26:07 »
Valamelyik nap olvastam akedvenc japánautós magazinoban egy kis érdekességet. Bemutattak egy 700 lóerős Lancer Evo IX-et, illetve azt a specialista céget, aki ezekből 800 lóerőig bármennyit ki tud hozni. A lényeg, hogy leírja, hogy az ember megvette az autót és betolta ebbe a műhelybe, kicsengette a pénzt a belső csinosítgatására és átépítésére is (Bride ülések stb). Csak azt nem vágom, hogy az ilyen tuningnak mi az értelme? Ebben nem pont az a szép, hogy az ember maga csinálgatja vagy fokozatosan csináltatja és minden apró eredménynek örül? Ez olyan, mintha valaki bélyeget gyűjtene és azzal kezdené, hogy megvesz egy több ezer db-os gyűjteményt...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #253 Dátum: 2012.04.22 08:38:05 »
Sokan vannak, akiknek nincs affinitásuk, idejük erre és szeretnének egy professzionálisan elkészített átépítést. Nincs ezzel semmi gond.  ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #254 Dátum: 2014.03.09 20:52:24 »
Na végre, úgy néz ki, hogy van/lesz (egyszerűsített) legális megoldás kagylóülésre, 4,6 pontos övre, sportkormányra:
http://www.carstyling.hu/blog_shower.php?id=1353

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...