Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 118399 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #225 Dátum: 2010.01.20 18:50:44 »
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #226 Dátum: 2010.01.20 22:30:28 »
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #227 Dátum: 2010.01.21 18:54:21 »
 :hug: :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Cooper911

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #228 Dátum: 2010.03.30 21:31:56 »
Sziasztok.

Szeretném a 04 es Corolla Wagon gépjármüvemben a riasztó beszerelést megtoldani egy hátsó ajtó elektromos nyitó-csukó berendezésel. (tehát nem csak elektromágnes, hanem valami motor ami felnyomja meg lehúzza az ajtót)
Létezik ilyen Corolla specifikus nyitó, vagy az álltalánosokból kell valamit barkácsolni?

Köszi.
Ja ha Zala megyében tudtok jó autovillamossági szakit vagy szervizt aki/ami megbizható és vállal riasztóbeszerelést esetleg a fenti kütyüvel is tud szolgálni akkor a cimét megköszönném :)
Corolla '04 Wagon
Corolla '96 HB 5dr
___________________
Corolla は決して失敗しない

celicáss

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #229 Dátum: 2010.10.16 20:49:03 »
Na, az az ominózus cheat a TUNERS VS. POLICE "játékhoz". Így
nagyobb eséllyel indulunk harcba a muszakin vagy a közúti
ellenorzéskor.

******************************************************************************
*******************

A tuning és a hatóság - LÁTHATATLAN ELONYÖK

Az autó muszaki jellemzoit megváltoztató tuning illeszkedését az
autóhoz komolyan kell venni, általa nem romolhat a kocsi
biztonsága. A hatóságok a muszaki vizsgán és a közúti
ellenorzéskor a feltuno dolgokra figyelnek

Majd minden autós ismeretségi körében elofordult már, hogy a
kocsiról rendori ellenorzéskor, vagy a muszaki vizsgán
lecseréltették a túl hangosra sikeredett kipufogót, lekapartatták a
túl sötétnek ítélt üvegfóliát, leszereltették a nem odavalónak
minosített széles felnit. A hatóságok elsosorban a jól látható
dolgokra harapnak. Sok tuningfogás azonban - bár megváltoztatja
az autó alapjellemzoit - nem hirdeti önmagát, így a vizsgán is rejtve
marad, hacsak a tulajdonos nem beszél róla.
Az elmúlt pár évben a legtöbb vizsgakonfliktust az üvegfóliázás
okozta. A szabályok szerint a szélvédo nem lehet színezett,
eltekintve a napellenzo csíktól, a vezeto melletti oldalablakoknak a
beeso fény 75 százalékát, a többinek a 70 százalékát kell
átengednie. Gyárilag már színezett üvegu autót elméletileg nem
szabad fóliázni, mert a gyári szín a beeso fény 15-20 százalékát
lefogja, aleghalványabb fólia pedig minimum 20-30 százaléknyit
felfog. A két érték összeadódva már szabálytalan sötétséget jelent.
A muszaki vizsgán egyszeru fénymérovel ellenorzik a
fényátereszto képességet, atúl sötétre fóliázott autót csak akkor
engedik át, ha a helyszínen lekaprják a fóliát. A vizsgán kérhetik a
fólia mubizonylatát is, ugyanis az igazolja, hogy a magyar
szabványnak megfelelo az anyaga, például égésekor nem
szabadul fel klórgáz. A szigorú szabály ellenére a vizsgáztatók
sokszor elnézoek, és a tapasztalatok szerint a mubizonylatos
fóliával sötétített kocsikat még 50 százalékos fényátereszto
képességgel is átengedik. Rendori ellenorzéskor a
kellemetlenséget szintén a mubizonylat felmutatásával lehet
elkerülni.
A következo látványos tuningelem, amely a hatóságnak szemet
szúrhat, a széles felni. A szabályok szerint csak az autógyár által
engedélyezett méretu felniket és gumikat hordhat az autó.
Nagyobb méret felszerelése már átalakításnak minosül, és így a
Közlekedési Felügyelet (KF) engedélye szükséges hozzá. Persze
a kerékcseréhez senki sem kér engedélyt, a vizsgára fentfelejtett
széles felni csak akkor bukhat meg, ha a gumi kilóg a sárvédo alól,
vagy a vizsgán feltunik, hogy a felni széle hozzáér valamelyik
futómuelemhez.
Tuningalkatrészek felszerelésekor, akárcsak az egyszeru
alkatrézcseréknél, az új elem illeszkedésér és minoségére kell a
legnagyobb súlyt helyezni. Különösképpen igaz ez a könnyufém
felnik vásárlásakor. Mivel a könnyufém tárcsa divatcikk, nagy
tételben gyártják és vásárolják, sokszor több kézen átfutva,
teljesen bizonytalan eredettel. Az ismeretlen eredetu felniknek
nincsenek meg a forgalomba hozásukhoz szükséges engedélyeik,
amelyeket muszaki vizsgálatok alapján, például fáradási
vizsgálatok elvégzése után adnak meg. A magarországi
engedélyezés alapja a kibocsátó ország engedélye, például német
eredetu felninél a TÜV papírja.
A vizsgálat nélküli felniknek bizonytalan az anyagminosége, a
terhelésnek kitett részein (perem, csavarbekötési pontok)
megrepedhet, majd eltörhet. Felni vásárlásakor kérni kell a
mubizonylatot, amely nemcsak az áru eredetérol tanúskodik,
hanem az is szerepel a papíron, hogy milyen márkák milyen
típusaira szerelheto fel a keréktárcsa. A típus alkalmaságra
nagyon oda kell figyelni, mert az oda nem való felni káros
mértékben terheli a futómuvet, illetve önmagát. Nem elég, hogy a
csavarfuratok száma egyezzen, a furatok osztókörének, az
agyfuratnak, a túllógásnak is mind meg kell felelnie. (Sárvédo alól
kilógó gumival külföldön is megállítják az autót. A kocsi addig nem
mehet tovább, míg a tulaj nem hoz a lemez alá féro gumikat.)
Nem látványos, de a hangjával feltuno a sportkipufogó rendszer.
Átmegy a vizsgán, ha nem túl hangos, az európaival összhangban
lévo magyar szabályok szerint ugyanis az utólag felszerelt
kipufogórendszer nem lehet hangosabb a gyárinál. Más hangú
lehet, de zajosabb nem. A vizsgán csak akkor buktatják meg a
zajosnak tuno kipufogóval szerelt autót, ha a kipufogódobok
megkapták a H vagy E jóváhagyási jelet, ami bizonyítja, hogy a
terméket engedélyeztették és az megfelel az aktuális
szabványoknak.
Kedvlt tuningfogás a játék a lámpák színeivel. Minden a mattított
és fehér indexekkel kezdodött, ma viszont már bármit kapni
bármilyen színben, akár szürke fényszórót is. A vizsgán a
megfelelo színu és ereju fénykibocsájtát nézik. Rossz színt, vagy
fényerot a bura és a mögé szerelt izzó is okozhat. Ha nem tetszo
a fény, a vizsgán a bura és az izzó E vagy H jelét keresik, a jelölés
mentes és a festett darabokat ki- és leszereltetik. A rendorök az
utcán inkább csak a feketére festett burákért szólnak. A lámpák
számát is vizsgálják, elöl 2 tompított és 2 vagy 4 távolsági
fényszóró lehet bekötve, ködlámpából 2-t lehet felszerelni elore és
hátra egyaránt. Ha hátra egyet szerelnek, annak a helye a bal
oldalon van, de nem lehet a féklámpa mellett. Minden utólag
felrakott világjtótest muszaki vizsgáján megkövetelik az E és H
jelet.
A külso díszítoelemeknél és a spoilereknél a szabály szerint a
felszerelés után az autó hossza és szélessége nem módosulhat öt
százaléknál nagyobb mértékben. A sárvédonek takarnia kell a
gumit. További követlmény, hogy a felszerelt idomok nem
fokozhatják baleseti sérülésveszélyt.
A belso tér módosításába lényegében nem szólnek bele a
szabályok. ülést lehet cserélni, az egyetlen feltétel, hogy az új is
állítható legyen. A kormány szintén cserélheto, feltétel, hogy
legyen mubizonylata, és hogy a mérete tíz százaléknál nagyobb
mértékben nem térhet el az eredetitol. A kormány jóváhagyása
biztonsági szempontból szükséges, balesetnél nem törhet, csak
görbülhet.
A látható változtatások után jöhetnek a láthatatlanok. Elméletileg
az autó teljesítményét 10 százaléknál jobban növelo minden
beavatkozáshoz engedélyt kell kérni a KF-tol. A kocsi valóságos
teljesítményét azonban sehol sem mérik, így nem derül ki a
változtatás. A KF engedi a csiptuningot, a vizsgán sem buktat meg
csiptuningolt autót, mert a tapaszatalat szerint a
programvariálással 10 százalékon belül marad a
teljesítménynövekedés. Lényegében a motor tartaléka szabadul fel,
egyetlen feltétel, hogy az emissziós eloírásokat teljesjtse az autó.
A futómu átépítésének, keményebb, sportosabb rugók és
lengéscsillapítók beszerelésének két akadálya lehet. A kocsi
megbukhat a muszaki vizsgán, ha nem állja ki a lengéscsillapító
vizsgálatát. A rázógépen a legkisebb megmaradó talperot mérik, s
addig nincs baj, amjg a kerék a földön marad. Amint elpattog a
kocsi, nem kap pecsétet a forgalmijába akár tuningolt akár csak
rossz állapotú a futómuve. A ásik bukási lehetoség a fékpadon
érhati a tuningolt futómuvu kocsit. A feszesebb hangolású
futómutol megváltozik a karosszéria fékezéskori bólintásának a
mértéke, ez zavarhatja a fékero-szabályozót, amely blokkolásig
fékezheti a hátsó tengely kerekeit - blokkolásgátlós kocsiknál
nincs bukásveszély. A vizsgahelyek többsége pedálerot, nem elso-
hátsó fékhatást mér. A kocsik többségénél állítható a fékero-
szabályozó, szakszervízben az új futómujellemzoknek megfeleloen
kell beállítani, így elkerülheto a bukás.
A fék átépjtése engedélyköteles, a KF akkor ngedélyezi, ha a
fékeroelosztás nem változik meg, azaz fékezéskor megmarad a
gyári egyensúly az elso és a hátsó tengely között. Egyetlen
feltétel ekkor is, hogy csak E vagy H jellel ellátot alkatrészeket
használjanak fel.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #230 Dátum: 2010.10.16 20:57:08 »
Sztem aki a fentiekkel (legalábbis a jelentős részével) nincs tisztában és úgy áll neki autót (sz)építeni, az meg is érdemli, hogy elkapják... :szemez:
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.16 21:00:02 írta kleingy »
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #231 Dátum: 2010.10.17 14:03:03 »
Idézet
"A vizsgán csak akkor buktatják meg a zajosnak tuno kipufogóval szerelt autót, ha a kipufogódobok megkapták a H vagy E jóváhagyási jelet, ami bizonyítja, hogy a terméket engedélyeztették és az megfelel az aktuális szabványoknak."

 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

szvsz. helyesen: ....csak akkor nem buktatják meg.....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #232 Dátum: 2010.10.19 14:41:20 »
Sztem aki a fentiekkel (legalábbis a jelentős részével) nincs tisztában és úgy áll neki autót (sz)építeni, az meg is érdemli, hogy elkapják... :szemez:

Fogalmam sem volt róla, hogy hátul hány db ködzáró fény engedélyezett. Nemrég kaptam egy "tuning" hátsó lámpát, ami "E" jellel rendelkezik.
Nekem gyárilag a lökhárítóban bal oldalt volt 1 db ködlámpa, jobb oldalon pedig 1 db tolató pilács. Mivel az új lámpámban van tolató lámpa is, ezért felvezetékeztem, és
a lökősben lévő tolatólámpát ki szeretném cserélni pirosra, azaz 1 helyett 2 hátsó ködlámpám lenne. Pont kapóra jött ez a cikk.  ;)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #233 Dátum: 2010.10.19 14:47:03 »
Kettő darab ködfényszóró és kettő darab ködzárófény a megengedett maximum.  A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #234 Dátum: 2010.10.19 14:49:42 »
Kettő darab ködfényszóró és kettő darab ködzárófény a megengedett maximum.  A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!

Igen, köszönöm!

És mivel a lökősbe van, ezért közel sincs a féklámpához, maxiszabályos leszek.  :)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #235 Dátum: 2010.10.19 14:58:31 »
A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!

Ezt most nem teljesen értem. Minimum 2ködfénynek kell lennie?

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #236 Dátum: 2010.10.19 15:26:22 »
A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!

Ezt most nem teljesen értem. Minimum 2ködfénynek kell lennie?

Az az elejére vonatkozik  ;)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #237 Dátum: 2010.10.19 16:57:34 »
A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!

Ezt most nem teljesen értem. Minimum 2ködfénynek kell lennie?
Nem, hanem ha van ködfényszóró, az csak 2 db lehet. Se több, se kevesebb.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #238 Dátum: 2010.10.19 18:03:17 »
A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!

Ezt most nem teljesen értem. Minimum 2ködfénynek kell lennie?
A minimum-maximum sáv: 2 (kettő) darab.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #239 Dátum: 2010.10.19 21:22:31 »
A ködfényszóró esetében a kettő darab a minimum-maximum darabszám!

Ezt most nem teljesen értem. Minimum 2ködfénynek kell lennie?
A minimum-maximum sáv: 2 (kettő) darab.

A többit "munkalámpa" néven illetik. :)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!