Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 118564 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Beszélgessünk...
« Válasz #135 Dátum: 2005.06.02 15:42:08 »
Idézetet írta: "BÉGÉ"
Hello,

Váltógomb csere gondolatával kacérkodom.
Van valakinek (jó)tapasztalata valamelyik márkával ill. kialakítással?
Elsősorban gömb formájúra gondoltam, lehetőleg bőr borítással teljes felete színben.  Nem hivalkodó kivitelben, nem akarom, hogy emiatt nyomják fel a kocsit.
Valahogyan a gyári gomb nekem nem kényelmes.
Az utángyártott váltógomboknak megbízható a rögzítése (mert ugyebár az nem biztos, hogy menetes)?
Köszönettel:

Momo, az jó, nem tom, ilyen típusban van -e, azt kis csavarral oldalról kell rögzíteni, tehát univerzális. Én is gondolkodtam a cserén, csak felvilágosítottak, hogy ennek van súlya, és az segít a váltásnál, viszont a tuning cuccoknak nincs súlya. Meg megszoktam már. Ha lecserélem, az azért lesz, mert a mostani már elpörög néha, és ez zavar.
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #136 Dátum: 2005.08.29 20:12:44 »
Lymphater és mindenki, aki ért hozzá egy kicsit!

Valamiért a fejembe vettem a 4A-FE --> 4A-GE konverziót. (talán a gti carina vezetése tette ezt :D ). Ha megvan a donor motor, mit kell róla átrakni? Egyáltalán, megoldható ez, és ha igen, mennyiből? (tegyül fel, hogy megvan már a két motor). A ráfordított munkaórák száma nem számít, inkább csak az elvi megvalósíthatóság érdekelne.
Beszéljetek le róla, vagy beszéljetek rá :D

Köszi,
Üdv: Szeke
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #137 Dátum: 2005.08.29 20:17:21 »
Idézetet írta: "Szeke"
Lymphater és mindenki, aki ért hozzá egy kicsit!

Valamiért a fejembe vettem a 4A-FE --> 4A-GE konverziót. (talán a gti carina vezetése tette ezt :D ). Ha megvan a donor motor, mit kell róla átrakni? Egyáltalán, megoldható ez, és ha igen, mennyiből? (tegyül fel, hogy megvan már a két motor). A ráfordított munkaórák száma nem számít, inkább csak az elvi megvalósíthatóság érdekelne.
Beszéljetek le róla, vagy beszéljetek rá :D

Köszi,
Üdv: Szeke



Kiveszed az egyiket, beakasztod a masikat kompletten. Ha eladod akkor meg visszarakod. De asszem 15e Ft az atepitesi engedely.....

De feltételezem, hogy más a computerja is.
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #138 Dátum: 2005.08.29 20:24:31 »
Idézetet írta: "Kpeki"
Kiveszed az egyiket, beakasztod a masikat kompletten. Ha eladod akkor meg visszarakod. De asszem 15e Ft az atepitesi engedely.....

Igen, erre én is gondoltam, viszont én véglegesíteni szeretném a dolgot, legálisan. Azaz blokkcsere nélkül (ennyi erővel belerakhatnék egy 3S-GTE motort, annak lenne értelme  :wink:  ). A hengerfej+comp.+szívósor, ilyesmi cserére gondoltam. Hátha akad itt ember, aki tud ilyenről konkrét információval szolgálni. Valószínűleg nem én vagyok az első, akinek a fejében ilyesmi megfordult  :wink:  

Idézetet írta: "Kpeki"
De feltételezem, hogy más a computerja is.

Persze, biztosan. Az az egyik lényege a dolognak.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Beszélgessünk...
« Válasz #139 Dátum: 2005.08.30 07:37:48 »
Szeke:
Motor, Computer+komplett kábelköteg, esetleg ha nagyobb a hűtő akkor azt is...
ugye,mint általában a gtikben, sokkal erősebbek a féltengelyek,így én azt is cserélném a helyedben, valamint ha van hozzá váltód akkor azt is...mert  a gtik-ben erősebb a diffi és más a váltóáttétel is!

Röviden tömören egy komplett elejét tegyél fel!!!

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Beszélgessünk...
« Válasz #140 Dátum: 2005.08.30 07:42:10 »
Még valami, ha van lehetőséged akkor inkább a gti-blokkból marattasd ki a motorszámot és üttesd bele azt a számot ami a forgalmidban van...
gondolom egy márkakereskedésben biztos van motorszámbeütő,de ha nincs akkor biztos be lehet szerezni egyet...! ez a legegyszerűbb és akkor ha el akarod adni az autót akkor nem kell magyarázkodni,hogy miért volt benne moci cserélve,stb, hanem csak eladás előtt visszaugrasztod bele a régit és kalap-kabát!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #141 Dátum: 2005.08.30 09:09:53 »
Idézetet írta: "SzzS"
Szeke:
Motor, Computer+komplett kábelköteg, esetleg ha nagyobb a hűtő akkor azt is...
ugye,mint általában a gtikben, sokkal erősebbek a féltengelyek,így én azt is cserélném a helyedben, valamint ha van hozzá váltód akkor azt is...mert  a gtik-ben erősebb a diffi és más a váltóáttétel is!

Röviden tömören egy komplett elejét tegyél fel!!!

Én... izé.... csak egy kis motortuningot szeretnék... A 4A blokk elméletileg ugyanaz mindkét motorban, igaz? Akkor miért ne lehetne a hengerfejük és szívósoruk meg ilyesminek a cserélésével kombinálni a kettőt?  :?
Nekem csak más vezérlés kellene, nem másik autó  :oops:   :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #142 Dátum: 2005.08.30 09:12:19 »
Idézetet írta: "SzzS"
Még valami, ha van lehetőséged akkor inkább a gti-blokkból marattasd ki a motorszámot és üttesd bele azt a számot ami a forgalmidban van...
gondolom egy márkakereskedésben biztos van motorszámbeütő,de ha nincs akkor biztos be lehet szerezni egyet...! ez a legegyszerűbb és akkor ha el akarod adni az autót akkor nem kell magyarázkodni,hogy miért volt benne moci cserélve,stb, hanem csak eladás előtt visszaugrasztod bele a régit és kalap-kabát!

Akkor vázolom terveimet: öcsémnek szeretnénk venni egy Corolla GTI-t. Viszont az már túl erős lenne neki (csak nem kéne meghalnia), ezért a vezérlést megcserélném a két motoron. Nekem lenne egy kicsit erősebb kocsim, neki meg egy jól menő Corollája, ami nem túl brutális.
Nem lenne túl praktikus motorszámok átütögetésével játszani (amúgy nem rossz ötlet).
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #143 Dátum: 2005.08.30 10:01:56 »
Hát illene mindent cserélni, de a hengerfejet sztem nem lehet attenni, mer tmidnig modositanak valamit, +1 olajcsatorana, stb...
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Beszélgessünk...
« Válasz #144 Dátum: 2005.08.30 10:04:39 »
Idézetet írta: "Szeke"
Lymphater és mindenki, aki ért hozzá egy kicsit!

Valamiért a fejembe vettem a 4A-FE --> 4A-GE konverziót. (talán a gti carina vezetése tette ezt :D ). Ha megvan a donor motor, mit kell róla átrakni? Egyáltalán, megoldható ez, és ha igen, mennyiből? (tegyül fel, hogy megvan már a két motor). A ráfordított munkaórák száma nem számít, inkább csak az elvi megvalósíthatóság érdekelne.
Beszéljetek le róla, vagy beszéljetek rá :D

Köszi,
Üdv: Szeke


Ez a dolog engem is érdekelt volna.De aztat mondták hogy a szívósor,a hengerfej,a dugók,szelepek mások,csavarbekötések is eltérnek kicsit. :(

Tényleg egyszerűbb a komplett mocit átrakni mint farigcsálni az eltérő csavarok miatt.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #145 Dátum: 2005.08.30 10:05:27 »
Idézetet írta: "Kpeki"
Hát illene mindent cserélni, ...

Egy alapból 1200 kilós autó kap kb. +10% teljesítményt, és ehhez már mindent méretezzek át??  :o  Csak nem fogom  :wink:  Ha felrak az ember egy sportdobot, gyertyákat, sportlégszűrőt, ilyesmiket, akkor is méretezze át a fékeket, futóművet, féltengelyeket, mindent?  :shock:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #146 Dátum: 2005.08.30 10:08:15 »
Idézetet írta: "Profy"
Ez a dolog engem is érdekelt volna.De aztat mondták hogy a szívósor,a hengerfej,a dugók,szelepek mások,csavarbekötések is eltérnek kicsit. :(

Köszi!
Amúgy ki mondta?
És pontosan melyik csavarok térnek el? És melyik verziójú 4A-FE-t próbáltátok melyik fajtájú 4A-GE-vel? Mert ugye van mindkét motorból többféle verzió...  Próbálok neten is kutatni dokumentációk után, bár kevés sikerrel. Mindenesetre annyit már kiderítettem, hogy 4A-GEből létezett 20 szelepes (hengerenként 5) verzió is, "silvertop"nak becézik :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Beszélgessünk...
« Válasz #147 Dátum: 2005.08.30 11:26:08 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Profy"
Ez a dolog engem is érdekelt volna.De aztat mondták hogy a szívósor,a hengerfej,a dugók,szelepek mások,csavarbekötések is eltérnek kicsit. :(

Köszi!
Amúgy ki mondta?
És pontosan melyik csavarok térnek el? És melyik verziójú 4A-FE-t próbáltátok melyik fajtájú 4A-GE-vel? Mert ugye van mindkét motorból többféle verzió...  Próbálok neten is kutatni dokumentációk után, bár kevés sikerrel. Mindenesetre annyit már kiderítettem, hogy 4A-GEből létezett 20 szelepes (hengerenként 5) verzió is, "silvertop"nak becézik :D


Ja a 20 szelepes silvertopp a 4A-GZE. :D

Sajna a blokk és a szelepfedél csatlakozása más. :( Csak hogy nekünk se legyen jó. :(  Forrásom AE86 a driftelő corolla tulaja nála 4A-GE mocorog a kocsiba.

Bár eddigi vizsgálódásom során a lóerő változás inkább elektronikus leszabályozás mint mechanikus dolog motortipuson belül.

Mindjárt nézek neked idevágó lapokat. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Beszélgessünk...
« Válasz #148 Dátum: 2005.08.30 11:28:18 »
Az EPC CD-ken lévő robbantott rajzok alapján konkrét infóhoz lehet jutni.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Beszélgessünk...
« Válasz #149 Dátum: 2005.08.30 11:30:47 »
Idézetet írta: "robi"
Az EPC CD-ken lévő robbantott rajzok alapján konkrét infóhoz lehet jutni.


SAjna nem!Mindkét mocira ua a rajzot hozza. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16