Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6605310 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #36120 Dátum: 2024.03.16 18:47:06 »
Sziasztok!

Úgy látszik most kipuf időszak jön ránk. Nekem is tavaly kezdődött, igaz ott a leömlő csere is közbeszólt. Tény, hogyha jól áll össze, érezhető a hatása a 30+éveshez képest.  Ha budapesti cím játszhat, akkor Bagi-Zab kft amit maximálisan tudok ajánlani. Itt kaptam brutál erősített flexi csövet és nincs lehetetlen.  A betört csavarok pótolhatóak cikkszám alapján szinte bármilyen gyártótól, egész tág árazásba.

Kegyesek voltak az égiek, tegnap minden kötelező dolog megtörtént, olaj-szűrő-fagyálló csere , öblítés, rendszerátmosás ( 5x!!!!  :lol: :cry: ) és azt hiszem szeptember óta full pucoválás, csillogtatás. Köszönöm Zoli a trisós megerősítést, hatékony volt és már a 3. átöblítésnél klasszisokkal szebb víz jött le, igaz, a kristálytisztáig nem jutottunk el, de nem vagyok telhetetlen. Olajból majdnem sikerült 3 liternél picivel többet betáplálni, fagyállóból is 3egész valamennyi, így legalább megint nyugalom van egy darabig. Bár még szerintem 7000sem volt az olajba, de érezhető volt a friss hatása a vezetésnél.

Sok boldog kilométert Nektek!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36121 Dátum: 2024.03.23 20:12:14 »
Kedves Dani,
arra nincs ötleted, hogy ki tudná az enyémen kicserélni fülétől-farkáig a kipufogó rendszert? Flexicsövet és katalizátort már cseréltettem rajta jó régen, ideje lenne egészben hozzányúlni. Én sajnos nem tudok rá sok időt szánni, meg szerelgetni.
üdv:
villanó

Szia!

Sajnos nem ismerek senkit, akit ajánlhatnék  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36122 Dátum: 2024.03.23 20:42:19 »
Sziasztok!

Ma reggel 8-tól este 8-ig csináltam a kipufogót, pedig tegnap már nagy előkészületek voltak, kocsi billentő meg miegymás. Aztán szerelés közben észrevettem, hogy a jobb féltengely gumiharangjai eresztik a zsírt, hát nem volt őszinte a mosolyom :( szerintem ha a műszakis helyem vállalja, akkor azt ott csináltatom meg, nagyon nincs hozzá humorom, hátha ők csukló levétel nélkül is megoldják, majd beszélek velük.

Szóval ami volt:
1. Flexicső csere erősítettre, ennek a a belseje egy gégecső gyakorlatilag.
2. Katalizátorcsere, univerzális Bosal-ra, kb. olyan, mint ami benne volt.
3. Egy részen a cső cseréje (54mm-es Bosal aluplattírozott cső, egész jó cuccnak tűnik, de csak 2m-es szálban adják, nekem kb. 30 centi kellett...), illetve repedések javítása. Első és középső csatlakozóknál új tömítések, csavarok, anyák, ahol kellett.

Annyi, hogy visszarakáskor derült ki, hogy feszül a cső, mert csak a hosszot ellenőriztem próbaképpen. Beindítottam, csendes meg minden, de ez nem tetszik  :no: A flexicső elég érdekesen áll, szerintem annak sem használ. Jövő héten pár napig kell használni, aztán lehet, hogy kitalálok valamit rá  :hmmmm:

Kiderült, hogy alapvetően az volt a baj, hogy a katalizátor után a csatlakozó idom egyszerűen szétégett, több helyen kifújt. Jó, hogy nem esett szét. Vettem egy új csatlakozót, valami arany áron, 12000 volt kedvezménnyel. Ennek az egyik oldala irányba törik, de persze nem jó irányba, ez le kellett vágni és 90 fokkal elforgatni. A legnagyobb méreg a leömlő csatlakozónál eltört tőcsavar kiszedése volt. Megvettem az újat (tipp: a T22 Avensisé lényegében ugyanolyan, és majdnem egy ezressel olcsóbb gyáriban, mint a Carináé), de a régi az utolsó leheletéig küzdött: fagyasztóspray - nem, gázlámpa hevítés - nem, aztán nem volt más, kifúrtam a földön fekve a helyéről, hát nem kívánom még egyszer  :no:. Először 4,5-es fúróval, aztán 6,5, aztán 8-as jött, végül a magméret 8,5. A kb. 23 mm hosszú csavart, ennyi maradt meg belőle. Egy héj maradt, ezt is úgy kellett kibányászni kis csavarhúzóval meg kalapáccsal  :surrender:
Aztán ment bele az új tőcsavar, visszament mindenhol, de a középső gumibaknál emelni kellett a csövet, és tettem a bak alá két 10-es anyát, mert így is feszül, a felxicső enyhe S alakot formál. Kell egy szinteltolást tennem valahogy bele szerintem  :hmmmm: A menetekre tettem rézspray-t, remélem könnyebb lesz majd szétszedni, ha kellene.

Szóval időkényszerben voltam, mert jön az eső, az autó meg kell, elvileg csütörtökön rá tudok majd nézni, remélem addig nem lesz gondja  :otlet:
Gyakorlatilag 7 helyen kellett körbevarrni a csövet (flexicső két oldala, katalizátor két oldala, csatlakozó két oldala, plusz a csonk elforgatása 90 fokkal), elektródával nem volt annyira szuper. Vettem valami hőálló spéci pálcát, ami öntvényen kívül minden acélra jó (Elga 312), de csak 2,5-esben volt. Ezzel 1,5-es falvastagságot nagyon ésszel kellett... Vettem 35-öt, maradt 11,5, fő a biztonság  :D

Hála Istennek már megy, egész csendes, de majd tesztelem, fekvőrendőrnél főleg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36123 Dátum: 2024.03.28 12:59:02 »
Sziasztok!

A kipufogóról megint,most rövidebben.

Hála Istennek nem volt baj eddig vele, csendes a rendszer, de ma szabadságon vagyok, és délelőtt levettem az elejét. Nagy az arcom, mert a középső dob előtti csatlakozót múltkor lecseréltem, és most a hátsó részt rajta tudom hagyni, vagyis le tudom szedni külön az elejét, nem kis kényelem :D
Levételkor úgy vettem észre, mintha a hőterhelés miatt a feszülés kisebb lett volna annál, mint amikor felraktam, tehát idomult egész hosszban.
Egy helyen megvágtam a csövet, nyitottam rajta, behegesztettem egy V alakú csődarabot. Most kettő pálca elég volt majdnem két körbevarráshoz, a múltkor sikerült hozzá rutint gyűjteni. Visszaraktam, de nem igazán feszül kevésbé, viszont a flexicső talán jobban áll most. Mikor raktam vissza a leömlőre, a múltkori új Toyota gyári tőcsavar szépen kihúzta a meneteket. Nagyon mérges lettem volna, viszont most az volt a jó, hogy tegnap hoztam el a Bárditól ilyen okból rendelt három 35 mm hosszú M10x1,25-ös FA1 kipufogócsavarokat (350 Ft / db). A leömlőn a lyukat kifúrtam 10-esre, aztán ment bele a csavar, alulra meg rézspray plusz az anya, és nem kell vacakolni vele  :otlet:
A csöveket lefújtam 5-600 fokig hőálló horganyspray-vel, mert bár aluplattírozott és a varratok is hő- meg korrózióállók, de a hegesztés mellett eltűnik az alumínium róla. A flexicsőtől a katalizátorig is lefújtam, a katalizátort nem. Szétvágáskor érdekes volt, hogy a katalizátornál belül víz volt, akkor gyakorlatilag működik a cucc. Arra figyeljetek, hogy ha valaki venne univerzális Bosal katalizátort (cikkszám: 099-948_BOSAL), akkor a hővédő lemez katalizátor felőli peremén reszelje le a sorját, mert olyan mint a borotva és kétszer vágtam el vele az ujjamat múlt héten.

Most ugyanúgy megy fülre, remélem bírja majd, mert most tervezünk menni Bp-re autópályán.

A nyári gumikat sajnos nem tudtam feltenni, mert észrevettem, hogy hiányoznak róluk ragasztott súlyok, és a gumis csak jövő héten tudja vállalni. Nem tudom, milyen bóvli cuccot raktak fel, régen nem volt ilyen bajuk.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36124 Dátum: 2024.03.28 13:08:54 »
A jobb féltengelyhez is megvettem a cuccokat:
Belső porvédő gumiszett (BluePrint), külső univerzális porvédő gumiszett (Kamoka) plusz ehhez szerelőkúp.
Azt tervezem, hogy idén cserés a hajtóműolaj, azt leengedem, és kiveszem az egész féltengelyt. Szétszedem a belső csuklót, kipucolom, és belülről megpróbálom a külső porvédőt feltenni, hátha át tudom tenni a tengelyen levő rezgéscsillapító gumin. Ha nem, akkor a kúppal megpróbálom feltenni kívülről, aztán ha ez sem megy, akkor lebányászom a külső csuklót és felrakom a most vett újat (ez amúgy tartalék).
Ezután felteszem a belső gumiharangot, felzsírzom és összerakom. Nagy segítség volt, hogy megtaláltam Kamikaze kb. 10 éves hozzászólásában a féltengelyszimmeringek számait, így azok is megvannak már. Az olajba lesz majd Xado adalék.
A vízpumpa van még vissza, meg pár hézagoló alátét a vezérléscseréhez, de azt pár hónap múlva tervezem, és akkor egy darabig remélem megint megy a kocsi, talán még a fékeket kell megnézni, legalábbis remélem. Valaki tud esetleg mondani jó minőségű vízpumpa cikkszámot, ami biztosan a 4A-FE-hez való?

Az őszi műszaki előtt kicsit ki kell égetnem a kipufogót, de nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a környezetvédelmi mérés eredménye, ugyanis a füst most szagra sokkal jobb, mint volt  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2024.03.28 13:10:56 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36125 Dátum: 2024.03.29 12:17:36 »
Sziasztok!

Nem nagy mozgás van, de remélem azért, mert mindenkinél jó minden  :yes:
Nem tudtam rajta hagyni a télieket, holnapra 26 fokot mondanak, az nagyon amortizálná őket, tehát feltettem a nyárikat.

Holnap a terv szerint teszt, addig még tankolok és kell vennem pályamatricát is, és bízom benne, hogy nem szakad el valami az úton  :hmmmm:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36126 Dátum: 2024.03.31 12:21:47 »
Sziasztok!

Megvolt a hosszabb út, autópálya + országút is, volt érdekes tapasztalat.
Az út lején levő nagyobb füstölés megint megvolt, pedig a katalizátor új. Szerintem a leömlő környékén van az a rész, ahol begyűjti a sok városi használat miatt a szennyeződést és az ég ki ilyenkor. Amikor kiégett, utána már sosem volt ilyen füst mögöttünk.
Visszafelé gyengébb volt a motor, mint odafelé, de ezt annak tudom be, hogy reggel hideg volt, délután meg már 25 fok felett volt, illetve utolsó olajcserénél benne maradt a régi légszűrő, azt most lecseréltem. Hála Istennek sehol sem volt gond vele amúgy, ez már nagy eredmény, hogy minden egyben maradt.
Fogyasztási adat még nincs, majd holnap tervezek tankolni. Közben megrendeltem a másik oldalra is a féltengely gumiharangokat. Arra gondoltam, hogy ha a jobb oldalon szétmentek, akkor a másik oldal is idő kérdése, aztán most esedékes a váltóolaj cseréje is, akkor meg az a legegyszerűbb, hogy lejön a régi olaj, kijön mindkét féltengely, ezeket megcsinálom, féltengelyszimeringeket is ki lehet cserélni, és ha lenne annyi hely, akkor a hátsó gumibakot is... ez most a terv, majd meglátjuk, mit sikerül megcsinálni. A jobb oldalon ráadásul a talpas gömbfej is cserés, a bal oldalon majd megvizsgálom. Idén sok minden jött össze, de nem panaszkodom, régóta megy már az, hogy csak beülök és megy.
A tesztelés meg folytatódik...

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #36127 Dátum: 2024.04.04 17:18:27 »
Tényleg kicsit alább hagyott az élet, de biztos Mindenki a jóidőre ( tartósa jóidőre) készíti fel a vasakat  ;)

Nagyon hasznosokat írsz és élvezet olvasni, nem mellesleg le a bukóval a sajátkezes megoldásokkal.

Remélem majd nyár elején sikerül egy nagyobb volumenű összejövetelen találkozni Mindenkivel!  Nálam a következő project egy kombi beszerzése Carina-ból illetve lámpamosó kivitelezés, de ahogy eddig nézem, szinte esélytelen mindenből működőt és jót találni. Utángyártott nem is volt, gyárihoz relé, szivattyú, kábelköteg stb...... [rohog]

Szép napot!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36128 Dátum: 2024.04.12 16:51:28 »
Sziasztok!

Köszi a biztatást, ma is dolgoztam rajta kicsit. Sajnos nem volt több erőm, vagyis a jobb oldalt tudtam megcsinálni, pedig a balon is gondolkodtam...De hála Istennek legalább ez úgy néz ki, hogy megvan. Még nem próbáltam, mert olajat nem töltöttem a váltóba, azt később.
Tapasztalatok, hátha jól jön valakinek:
A belső féltengelycsukló kiszedése a váltóból megsz*vatott. Feszítővassal próbáltam, ahogy a javítási írja, hát az nem pálya. Megpróbáltam: Youtube-on találtam egy módszert: kiütővilla! Azzal rögtön kijött, csak egy csomó idő elment előtte :(
A szimering nagyon rossz helyen van. Vagy a kipufogót kell leszedni, vagy az alsó merevítőt... Erre már nem volt lelki erőm: megvizsgáltam, úgy tűnt, hogy jó lesz még, menti vissza a féltengely. Jobb első talpas gömbfej is cserés volt, bal oldalon az is jó  :hmmmm:
Szétszedve a féltengelyt kiderült, hogy a belső harang tökéletesen jó volt,de volt rajta 1 db 1 cm-es hasadás, amin kb. az összes zsír kiment belőle  :eek: Ráadásul volt benne szabadon egy zégergyűrű, a gyári hasított, ami a csillagot fogja fel a tengelyre! Viszont a tengelyen volt egy másik zégergyűrű, nem értem, mit műveltek ezzel. Lehet, hogy a szabad gyűrű csinálta a bajt, nem tudom. A belső rugós gyűrűt is hagytam a régit benne.
A váltón a töltő és leengedőcsavarokat kicserélem, találtam a Bárdinál nagy keresés után  (FEBI31704), ez teljesen jónak tűnik, imbuszcsavar réz tömítéssel.

Ha mégis folyna a szimering, akkor majd nyáron nekiállok jobban lebontani a dolgokat, de nagyon remélem, hogy jó lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36129 Dátum: 2024.04.17 18:57:42 »
Sziasztok!

Rég jártam erre, látom Mikinél, Dani nál vannak fejlemények!  ::) Dani, ügyes vagy! :clap:
Nálam sokáíig semmi különös,  Lina tette a dolgát a rövid távú rohangászásban (márciusi fogyi 44.22 L/618km ~ 7,15L); aztán kiderült, hogy jó, hogy nem mentünk messzebb, mert elszállt a generátor. Egyik reggel frissen töltött akksival indulás, este alig tudtam beállni a garázsba. Töltés nuku, holott egy hete alapjáraton még 14,2 V. Ami viszont bosszantó, hogy a töltésjelző lámpa nem világított, pedig az izzója jó  :hmmmm:
Szerencsémre a szomszédom kollégája autószerelő, este kivettem a generátort, odaadtam, másnap délután meg is hozta: szénkefék jók voltak, de az egyik csúszógyűrű úgy elkopott, hogy csak nyomokban tartalmazott rezet, hátső csapágy is ragadt, úgyhogy teljes renoválás: 42 ezerbe fájt. Még semmi gondja, de ha tippelnem kell, akkor felkészül az önindító.
Eddig is gondolkodtunk második kocsin,valami kisebb, futkorászásra nem sajnált gyöszön, aztán elhalt a dolog, de ez most érthtően megint előjött...Legjobban az egészben az fáj, hogy Húgomék közben lecserélték az E11-es Corollájukat, erről lemaradtunk  :cry:

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #36130 Dátum: 2024.04.20 10:58:47 »
Sziasztok, a generátoron már én is gondolkodtam, hogy preventív jelleggel cserélni kellene... Lehet felújítottat venni, nem túl drágán.
Azért nehéz belegondolni, hogy huszonsok év alatt mennyit forgott! Racionálisan nyilván már nem számíthatunk arra megbízhatóságra, mint az első 15-20 évben, de én most kihívásnak és kísérletnek tekintem, hogy meddig lehet fenntartani egy ilyen autót?

üdv: villanó

illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36131 Dátum: 2024.04.20 15:41:38 »
Sziasztok!

Az nagyon jó fogyasztás Zoli  :yes:  Nekem 7,8 körül volt.
Ránéztem a generátorra, Szakálnál 50 egy felújított. 12 ezer a diódahíd + feszültségszabályzó. A leírások alapján a Denso robusztusabb kivitel, mint  Bosch: amikor 10 éve kicseréltem a csapágyakat, meg a keféket, minden jónak tűnt, hála Istennek most is megy. Azt gondolom, ha preventív jelleg, akkor a kefékre kellene ránézni.
Önindító nálam is kérdés, vannak kefék és egy komplett önindító tartalékban, ami remélem jó.
Most az a bajom, hogy megint nem tudom pontosan, hogy mi a bele való lambdaszonda, mert másra emlékszem, mint amit most hoznak a webshopok. Bár a kipufogó javítás óta még nem tudom pontosan, milyen lesz a fogyasztás.  A feszülés még megvan, de megy... nem tudom, mikor érek oda.
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.20 15:50:33 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36132 Dátum: 2024.04.20 17:02:49 »
Sziasztok!

A legfrssebb adat 48,8/640 km ~7,6 L. Nem tudom, hogy a generátor kiesése esetleg belejátszhat-e a fogyiba?
Peti: ha nincs másik kocsi, akkor ennyi idősen/futás után szerintem nem felesleges a generátor cseréje/vizsgálata. Nálunk Bosch van, a szénkeféket a fesszabályzóval együtt cserélték, de gondolom, anélkül is lehetne. A csapágynak nem volt hangja, de elég darabos volt a hátsónak a mozgása, örülök, hogy mindkettőt cserélték. És ha szét van szedve, akkor látod, hogy a csúszógyűrűk milyen állapotban vannak. A sztorim tanulsága az, hogy amíg van egy molekula fém rajtuk, addig dolgozik, szóval nincs előjele a megkotlásának. Szóval igen: lehet egy felújítottra cserélni biztonságosabb. Bele sem akarok gondolni, hogy ez több száz km-re otthontól történik... :wacko:

A kép magáért beszél, látszik, hogy a szénkefék is a működésük végén voltak :
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=4881713623998449.jpg

A fura, hogy ezt a cikkszámot nem hozza semmi, ami hasonló, de más csatlakozós, az meg
Autodocon a Bosch fesszabályzó több, mint 60 e Ft! De sem itt, sem az
Amazonon épp nincs belőle
Nyílván más márka került bele. Ha a doboz erre utal, amiben a jiszerelt alkatrészeket visszaadták, akkor ilyen kerülhetett be

Amikor húgomék E11-esében megadta magát az önindító, akkor annak azért volt előjele, a főtengelyjeladó hibával is el tudtam indítani nagy nehezen, de ez váratlanul makkan meg.
Egyébként egyetértek Veled, ami a kocsi fenntartását illeti, sokan elképzlni sem tudják, hogy én értékelem ezt a futásteljesítményt...

Dani: emlékeim szerint nálunk más a cikkszáma a lambdaszondának, de mikor nekem kellett, épp nem volt kapható, így univerzális Denso került bele, így a gyári csatlakozót nem lehetett használni, forrasztva lett, de azóta is múködik.
Kíváncsi vagyok a kipuffogós szerelés végeredményére. A mutorház felöli felfügggesztést nem kellett cserélni, Anno nálam teljesen kiszopósodott már a gumi, utána határozottabba nstabilabb lett.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36133 Dátum: 2024.04.20 17:42:09 »
...
Nyílván más márka került bele. Ha a doboz erre utal, amiben a kiszerelt alkatrészeket visszaadták, akkor ilyen kerülhetett be
...
Közben Autodocon megtaláltam AS-PL ARE0062 Generátor szabályozó
Hátha segít valakinek..

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36134 Dátum: 2024.04.21 18:33:51 »
Sziasztok!

 

Hőmérsélet jeladó segítséget szeretnék kérni. Hidegen nem indul, vagy csak nagyon nehezen, néha egy kis gázpedál segítséggel az autó. Olyan is előfordult, hogy 3-4nap pihentetés után elsőre indult. Ez így nem túl megbízható.A benzinszűrőt 2 hete cserélték, nem segített rajta. Meleg indítással nincs gond.

Cikkszám alapján (83420) szerintem a termosztát mögött ovális alakú, két pólusú jeladó kellene bele, de itt négyszög alakú jeladót látok, aminek a cikkszáma 0280130077 (ami Toyota kód alapján 89422-...) és nekem valahogy nem stimmel. Lehet nem eredeti? Nektek milyen van és tudtok-e cikkszámot, ellenállás értéket mondani?

Múlt hét óta hiba nélkül elsőre indul hidegen, úgy, hogy ezt a jeladót lehúzom. Így checkengine lámpával rögtön indul 1400 1/perc fordulattal, utána visszadugva az alapjárat emelkedik kicsit.

Vettem új Hella jeladót, de a probléma nem oldódott meg. Lehet nem itt kellene keresnem a hibát? Van még néhány jeladó, ami hibás értéket küld az ECU felé? Ennyit számít, ha esetleg más gyártó jeladója van benne?

 

Szobahőmérsékleten mértem ellenállást. Ami benne volt 2,32 kΩ, míg a másik új jeladó 3,2 kΩ.

A képeket később töltöm fel.
Ez érdekes:





Ősszel végül megvettem a 143 ezer km-t futott '96-os 1.6 bordó GLi-t, amit más nem mert 😊. Azóta csak 1500 km körül autóztam vele. Nincs még bizalmam, főleg az indítás miatt.


Akkor még jól indult, bár összehasonlíva az előző '97-es szedánnal szerintem többet teker az indító még meleg motornál is.

Néha checkengine lámpa van 2000-es fordulaton, gázadásra eltűnik, de bosszantó. Még januárban 21 (oxigén szenzor)és 25 (levegő/benzin arány)-hibakódot villogtattam ki. Lehet ezzel összefüggésben?

Szerintem jól megy, fogyasztást még nem mértem, nem mertem teleankolni, de lehet magasabb...

Sajnos egészségügyi gondok miatt nem nagyon foglalkoztam az autóval. Néha gurultam vele 50-100km-ket, de egy ideig nem volt gond a hideg indítással.

A szerelőnél már elköltöttem egy nagyobb összeget, de még nincs vége...

Vezérlés, vízpumpa, hűtőradiátor, folyadékok, hátsó stabpálcák, féltengely gumiharangok, első fékbetét.



Az autó DNS-e SB164ABK00E164857

https://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1996/carina-e-ukp/at190l-blmnkw/3_273530_006_/electrical/8401_switch-relay-computer#89620


Köszönettel
Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.21 19:06:20 írta kisbal »
Balázs