Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6596743 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Carina
« Válasz #36105 Dátum: 2024.02.14 19:08:15 »
Sziasztok, van valakinek ötlete, hogy a csomagtartó nem zár be,akkor bowden vagy zár hiba lehet? Mennyire macerás kicserélni a bowdent és zárat? Csinált már valaki? Köszönöm. Attila

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36106 Dátum: 2024.02.14 20:48:20 »
Szia!

Ez elég kevés infó, de:
1. Ha meghúzod a nyitókart, akkor a bovdenen érzed, hogy mozog, illetve visszahúzza a kart elengedéskor?
2. A mechanikát próbáltad kenni (csavarlazító, WD40...)? A kulccsal tudtad nyitni, a zár nem akad?

Én először megkenném a mechanikát, mert a csomagtérajtón van a köröm, ami beakad, az nem billen valamiért a helyére, vagy elmozdult valami esetleg.

Szerk.:
Én ki szoktam nyitni a csomagtérajtót, és a zárba meg a mechanikára nyomom a sprayt (a rá való vékony műanyag csővel), mozgatom a kulccsal, és törölgetem a koszt, amit kihoz a cucc (ezt a kilógó mechanikáról).
A kocsiszekrényben levő stabil nyelvet is nézd meg (ahol a kapcsoló van), nem mozdult-e el?
A bovdent szerintem nem nehéz megkenni, ha leveszed a kárpitot. Ha elszakadt, akkor csere, vagy lehet venni szálat méterben, és behúzni egy újat, mondjuk a diót rá valahogy megoldani akkor. De csak nem a bovden szakadt el.
« Utoljára szerkesztve: 2024.02.14 20:56:24 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36107 Dátum: 2024.02.15 11:27:55 »
Sziasztok, van valakinek ötlete, hogy a csomagtartó nem zár be,akkor bowden vagy zár hiba lehet? Mennyire macerás kicserélni a bowdent és zárat? Csinált már valaki? Köszönöm. Attila
Szia!
Nem világos: meg sem fogja a zár a csomagtartót, vagy csak nem lehet bezárni a kulcs balra fordításával? Mert ez utóbbi nálam is fennáll, és biztosan zárprobléma, de nem foglalkoztam vele. Kinyitni úgyis kulccsal lehet kívülről, ha bezárnám, akkor nem tudnám a nyitó kallantyút használni belülről. Ha pedig elfelejtem, hogy be van zárva, akkor vagy a nyitó fület törném le (én így vettem az enyémet), vagy a bovdent tépném le.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36108 Dátum: 2024.02.15 22:35:46 »
Szia!
Nem világos: meg sem fogja a zár a csomagtartót, vagy csak nem lehet bezárni a kulcs balra fordításával? Mert ez utóbbi nálam is fennáll, és biztosan zárprobléma, de nem foglalkoztam vele. Kinyitni úgyis kulccsal lehet kívülről, ha bezárnám, akkor nem tudnám a nyitó kallantyút használni belülről. Ha pedig elfelejtem, hogy be van zárva, akkor vagy a nyitó fület törném le (én így vettem az enyémet), vagy a bovdent tépném le.

Szia Zoli!

Én meg úgy vettem az enyémet, hogy kinyitni sem lehetett a kulccsal a csomagtartót, előző tulaj mindig a karral nyitotta.
De balra nem is tudom elfordítani, és belül sem látszik kallantyú, szerintem ez a japán szedánnál nincsen.

Egyébként van tapasztalatotok az Orlen E10 prémium 100 benzinnel? Mert nálam most jóval 8 liter alatti lett az átlagfogyasztás hála Istennek, pedig ugyanúgy használom, ahogy eddig. Nem tudom, hogy a melegebb idő miatt lehet-e, mert akkor nálatok is kellene látszódjon. Amúgy meg az E10 miatt alacsony fordulaton sokkal jobban teljesít, viszont ez az E10 ETBE, remélem bírni fogja  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36109 Dátum: 2024.02.16 10:20:37 »
Szia Dani!
Köszönöm az infót! A kezelési útmutató a zárszerkezetekre nézve ezexerint több ponton is pontatlan. A liftbacknél szerepel pl. egy hátsó üléstámla rögzítő zár, ami az enyémben nem volt.

A decemberi fogyasztás magas volt: 8.5l, de ebben a rossz termosztát és a légtelenítés miatti álló járatások is benne voltak. A januári fogyi egy literrel kevesebb átlagban. Februárban még nem kellett tankolni, de hasonlóan fog alakulni: 500km-nél a második negyed közepén áll a mutató (400-nál volt vízszintes). A relatív meleg besegít. Nálunk nincs Orlen, én elégedett vagyok a három betűs (középső 'M') céggel.
Ha a bioetanol gondot okozna, azt már nálam több mint tíz éve megtette volna.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36110 Dátum: 2024.02.16 14:07:19 »
Szia Dani!
Köszönöm az infót! A kezelési útmutató a zárszerkezetekre nézve ezexerint több ponton is pontatlan. A liftbacknél szerepel pl. egy hátsó üléstámla rögzítő zár, ami az enyémben nem volt.

A decemberi fogyasztás magas volt: 8.5l, de ebben a rossz termosztát és a légtelenítés miatti álló járatások is benne voltak. A januári fogyi egy literrel kevesebb átlagban. Februárban még nem kellett tankolni, de hasonlóan fog alakulni: 500km-nél a második negyed közepén áll a mutató (400-nál volt vízszintes). A relatív meleg besegít. Nálunk nincs Orlen, én elégedett vagyok a három betűs (középső 'M') céggel.
Ha a bioetanol gondot okozna, azt már nálam több mint tíz éve megtette volna.

Szia Zoli!

Én is köszönöm!
Az etanol miatt azért elgondolkodtam, mikor az utángyártott szűrők leírásánál azt láttam, hogy nem bírják az etanolt, bár azt nem tudom, milyen arányról beszélnek.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #36111 Dátum: 2024.02.17 08:31:44 »
Kalapos:
Én is úgy vettem a Carinát, hogy nem nyílt kulccsal az 5. ajtó. Az újpesti Toyota szerviz (ha jól emlékszem) petróleumban kimosta a zárszerkezetet (idén lesz 20 éve), azóta jó. Néha fújok bele WD40-et.
Akkor valami eldöbbentő árat mondtak zárcserére, de szerencsére nem volt rá szükség.
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re:Carina
« Válasz #36112 Dátum: 2024.02.20 11:44:09 »
A bovdent szerintem nem nehéz megkenni, ha leveszed a kárpitot. Ha elszakadt, akkor csere, vagy lehet venni szálat méterben, és behúzni egy újat, mondjuk a diót rá valahogy megoldani akkor. De csak nem a bovden szakadt el.
Szia!
Nekem pár éve elszakadt a bowden, azóta csak kulccsal nyitom. Akkoriban sokat kerestem a megfelelő bowdent, de nem találtam ('97-es Carina, jobbkormányos -> balkormányos áttervezéskor csak a vezetőüléshez vezető részt tervezték át, így a csomagtérhez átmegy a másik oldalra a hátsó üléssor alatt)
Honnan lehet új bowdent beszerezni?
Csere:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36113 Dátum: 2024.02.20 13:01:55 »

Szia!

Régen vettem biciklisboltban, méterre adták.
A végére megfelelő méretű köracélból könnyen meg lehet csinálni a diót, ahogy a képeken nézem. Egy lyuk bele, és rá lehet sajtolni a bovdenszálra.
Gondolom a bovdenház ép. Egyébként meg érdemes megkenni újonnan.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36114 Dátum: 2024.02.20 14:29:25 »
Kalapos:
Én is úgy vettem a Carinát, hogy nem nyílt kulccsal az 5. ajtó. Az újpesti Toyota szerviz (ha jól emlékszem) petróleumban kimosta a zárszerkezetet (idén lesz 20 éve), azóta jó. Néha fújok bele WD40-et.
Akkor valami eldöbbentő árat mondtak zárcserére, de szerencsére nem volt rá szükség.
üdv:
villanó
Szia Péter!
Nekem meg a kesztyű tartó zárja nem működött megvételkor, át kellett lamellázni. A csomagtartó nyitó karjának pótlása sem volt egyszerű: nem gyártották már, akkoriban alig volt bontott alkatrész, a jobb kormányosé nem jó bele, csak a hatchback Corolla szerkezete csereszabatos  Úgyhogy nem is zavar, hogy nem tudom rázárni a csomagtérajtót.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36115 Dátum: 2024.02.24 20:26:59 »
Szia Dani!
Köszönöm az infót! A kezelési útmutató a zárszerkezetekre nézve ezexerint több ponton is pontatlan. A liftbacknél szerepel pl. egy hátsó üléstámla rögzítő zár, ami az enyémben nem volt.

A decemberi fogyasztás magas volt: 8.5l, de ebben a rossz termosztát és a légtelenítés miatti álló járatások is benne voltak. A januári fogyi egy literrel kevesebb átlagban. Februárban még nem kellett tankolni, de hasonlóan fog alakulni: 500km-nél a második negyed közepén áll a mutató (400-nál volt vízszintes). A relatív meleg besegít. Nálunk nincs Orlen, én elégedett vagyok a három betűs (középső 'M') céggel.
Ha a bioetanol gondot okozna, azt már nálam több mint tíz éve megtette volna.
48.8l ment bele második kattanásra, 628km után: 7.8l/100km - ez csupa rövid távokból jött össze.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36116 Dátum: 2024.02.24 21:00:57 »
48.8l ment bele második kattanásra, 628km után: 7.8l/100km - ez csupa rövid távokból jött össze.

Szia Zoli!

Köszönöm szépen  :flowers:
Lehet, hogy időjárástól van akkor, nekem is 7,73 körül volt, ami Pécsen szerintem nagyon jó, de a következő hónapra is kíváncsi vagyok  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36117 Dátum: 2024.03.08 19:51:05 »
Sziasztok!

Eljött ebben az évben a vezérléscsere ideje (6 év nálam, a kilométer az nincs még 40.000 benne). Ha meg vezérléscsere, akkor cserélem a tervek szerint a vízpumpát (11 éves, és pici szivárgás látszik, bár a folyadékszint láthatóan nem csökken) és az arra csatlakozó, blokk mögött vastag gumicsövet is, ami ki tudja, milyen régi, a közepe elég púpos, de hála Istennek mg bírja.
Ezért most megvettem a szelepfedéltömítést, az alátéteket és a gumicsövet gyáriban, együtt 21 ezer forint, de ebből a 10 centis cső 8600 pénz  :eek: Abban bízom, hogy gyári lévén bírni fogja a gyűrődést, különben nagy átverés a dolog...Szerintem veszek ilyen méretű noname vízcsövet autósboltban, ha már megvan a méret  :lol:
A szelephézagokat is nézem ilyenkor. Lassan 80 ezer km óta nem állítottam rajta, kíváncsi vagyok, kell-e.

A kipufogó kifúj kicsit, de nem bírom ezt sokáig, ezért már megvettem a tömítéseket, csavarokat, anyákat, új (erősített) flexicsövet (lehet ott is gond lesz, ki tudja, legfeljebb elteszem, de nagyon brutálisan néz ki), hőálló pálcákat, hogy holnap megcsinálom. De arra jutottam, hogy kicserélem a katalizátort is, ezért leveszem a méretet, és a Szakálnál (ha bejön a méret tippem), akkor 23 egy Bosal lapos katalizátor, ezt még jövő hétre be szeretném rendelni.

A gyári cuccok:
« Utoljára szerkesztve: 2024.03.08 20:14:24 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36118 Dátum: 2024.03.15 18:08:28 »
Sziasztok!

Lassan megvettem mindent, ami kell a kipufogóhoz, meg a vízpumpa és a szelephézagoló alátétek kivételével a vezérléscseréhez is, hála Istennek.
A kipufogón gondolkodok erősen, mert elvileg holnap állok neki. Cső is lett, Bosal 54-es 2m-es, egész jól néz ki.

A Bosal univerzális katalizátor, ami benne van, lefelé néz a hővédő lemezével. Kiderült, hogy ez jól áll, mert az autón van hővédő lemez, ez a kocsi alatti dolgokat védi, ha mondjuk kiszáradt füves részen állna meg az ember, hogy ne gyújtsa fel.

A katalizátor mögötti karimás csatlakozó csúnyán szétégett, ott is fúj ki. Hegeszteni esélytelen, elpárolog az anyag. A katalizátor után elvileg 50-100 fokkal magasabb a hőmérséklet, mint előtte, gondolom emiatt van. Oda nem vettem ilyen csatlakozót, mert drágának találtam (15000 HUF utángyártottban), így bilincselni fogom a csövet. Van 350 fokot bíró pasztám, ami határeset, de szerintem ha nem is bírná, attól még tömíteni fog, szétesni meg nem tud  :hmmmm:

Ha úgy van, ahogy tervezem, akkor szétvágom a csövet a katalizátor után (láncos vágóval), leveszem a leömlőről, meg a gumibakot lecsavarom, és így lejön az eleje. Ha úgy látom, lecserélem a flexicsövet is erősítettre. A leömlőn a 3 tőcsavarból egy vége letörött, ezt nem tudtam beszerezni még, ha gond lenne vele, van kipufogócsavar, valahogy megpróbálom megoldani azokkal. Ha a hátsó részt nem kell levenni így, akkor viszonylag hamar meglehet a dolog. Hőálló pálcákat vettem (legalábbis a boltban azt mondták, hogy az) 25 db-ot, remélem elég lesz, legfeljebb négyszer kell a csőnél körbevarrni...

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #36119 Dátum: 2024.03.16 15:58:41 »
Kedves Dani,
arra nincs ötleted, hogy ki tudná az enyémen kicserélni fülétől-farkáig a kipufogó rendszert? Flexicsövet és katalizátort már cseréltettem rajta jó régen, ideje lenne egészben hozzányúlni. Én sajnos nem tudok rá sok időt szánni, meg szerelgetni.
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)