Sziasztok!
Persze, hogy megtaláltam a Lada hűtőcsövet, miután leadtam a rendelést, de kellett ez a tanulópénz
Mindenesetre ezúton is köszönet
FLint-nek.
Nagyon sok segítséget lehet itt kapni. Éljen a fórum!
Közben előjött egy újabb hiba a hűtőrendszerben, ami magyarázhatja a hűtőfolyadék fogyást is: anyósoldali párásodás, amt alig lehet eltüntetni, síkos jelleg az üvegen: klasszik fűtőradiátor szivárgás. De a vsz. csak kezdődő, mert fagyállószag ugyan volt, de a szőnyeg még száraz maradt. Azt gondolom, érthető, hogy nem volt kedvem még egyszer megbontani a rendszert, úgyhogy maradt a lusta megoldás: szivárgásgátló. Csak felét töltöttem bele, nem akarok a szükségesnél több trutyit, de ennyi is elég volt, hogy megszűnjön.
Az elmúlt pár hétben Lina alatt töltöttem pár órát: megértettem, hogy kéri a törődést, valóban csak használtam mostanában, megint csillaggarázsos lett pár éve, másra kellett az idő/energia - elhanyagoltam, na. Amit feltárt, annak nem mind örültem...
Tíz éve nem másztam be a kocsi alá...Nos: a Korant kezelés+ kerámia spray fedőréteg jól bírta a fékelőelosztónál, a tank alján, és a hátsó "hídon" - kivéve az alsó pontot, ahol a krokodil emelő nyomorgatta, de ahogy a tíz év előtti gyenge fotókon is látszik: ez bizony nem új keletű hámlás. Viszont ahol kerámia spray is került rá: a lengőkarok bekötési piontjai, hegesztései hibátlanok!
De a Korant nem mindenhol vált be: a hátső stabilizátor rúdról levelekben foszlott az anyag - érdekes, hogy alatta nem mindenhol volt rozsda. Lehet, hogy a rúd csavaró mozgása a magyarázat?
A kerámia spray beválásáról van még egy bizonyságom: a tankbetöltő csövet is kezeltem Koranttal tíz éve: az üzemanyag csövet lefújtam utána spray-vel, de a mellette lévő vékonyabbat, a szuszogó csövét nem. Az üzemanyag cső gyakorlatilag hibátlan volt, viszont a mellette lévő olyan állapotban, hogy drótkefével nem mertem nekiesni.. sem a fém fékcsöveknek, azokon a szakaszokon, amelyekhez tíz éve még nem kellett hozzányúlni
De megrángattam őket, felkészülve, hogy törni fog valahol, és cserélni kell némelyiket, vagy az egészet, ahogy van, de elég stabil volt még ilyen állapotban is. Úgyhogy maradt a smirgli, és egy újabb fajta rozsdapassziválás. Már jeleztem a fórumon, hogy kipróbáom az Owatrol olajat. Nos, kerti bútorokon, erkélykorláton tökéletesen bevált, több mint egy éve átvont vasak hibátlanok, pedig semmiféle fedőréteg enm került rájuk.
Smirgli után ezzel kentem át a csöveket, stabilizátor rudat, hátsó hidat, küszöb alső peremét. A megfelelő szerszám ehhez a fogkefe volt (nem kell röhögni: ezzel lehet a padlólemez alatt körkörösen hozzáférni - rágumizott papírtörlődarab, plusz fólia segített, hogy ne folyjon minden rám) Utána kapott két réteg rozsdagátló alapozót, egy réteg zománcot, a végén kerámia spray-t (a tízéves flakon még működött
).
Átkentem olajjal a hátső sárpofozók mögötti kasznit is: amit a hátsó lökós takar, de a víz/sár megtalálja. Még nem volt gond.
Ami hátravan az már csak kozmetika: tíz éve még teljesen rendben volt a padlólemez, most három helyen van kézzel ledörzsölhető futórozsda foltocska, de semmi olyan, ami három RO55-ös ecseteléssel ne volna passziválható. Uggyanez a helyzet a kipuffogó doboknál is. Alvázvédőt, fedő festéket a padlólemezre nem akarok kenni, inkább alánézek időnként, látni aakarom, mi a helyzet, nem elfedni.
A hátsó sárpofozókból is eltávolítottam egy lapát földet - tényleg jobb lenne kivágni a az aljukat. Kipucoltam a sárvédő peremeket, és a küszöb alső peremének belső felét is: ez visszahajlik a kocsi felé és itt is megúl a por/só. Illetve van egy sunyi rész, amiről talán nem mindenki tud: az első sárpofozók mögött a sárvédő alsó pereme ráhajlik a küszöbre, és ott egy vájatot alkot: nos fogkefével kellet azt is kipucolni: teljesen tele volt sárral. A festés hibátlan volt alatta, de ezt is lejkezeltem a biztonság kedvéért.
A végén olyan tettem, amit talán csak egyszer eddig: alapos mosás után levakszoltam a küszöböket is: jobban ráfér így télen, mint a motorháztetőre
Tavasszal jön az üregvédőzés, elvégre annak is pár éve.