Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6596119 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35940 Dátum: 2023.01.30 12:45:11 »
Sziasztok!

Buék!  :flowers:

Én is rendszeresen benéztem, de mivel semmi semmi történt, és nálam is csak most állt össze minden, így bánatomban a nagy topicot nézegettem, ahol az üzemanyag és SUV savazás/dicséret zajlott.

Tökéltesen ellentétben zajlanak Kalapos és az én fejlesztéseim, minél nagyobb zajra  vágyom a teljesítmény javára  ;)

Na de akkor ami eddig történt.

A fillérekért vett , és hihetetlen büszkeséggel viselt gyári resonator csövem kevesebb mint 200km alatt szétesett. Én is beléptem a flexi klubba ezzel. Hogy ennek poénja is legyen, természetesen a műszaki vizsga előtt pár órával történt, de még aznap  késedelem nélkül minden összeállt.  Sajnálom, de nagy illúzió volt, hogy a legnagyobb jóindulattal is 25 éves, feleslegesen túlbonyolított alkatrész ki tudja hány km után bontásból még engem is szolgáljon.

A májusi tali óta két dolog foglalkoztat, mindegyik Kalapos gördülő ( vagy száguldó ) laborjához kötődik. Az egyik a front splitter, amire fél éve nem tudok időpontot egyeztetni az eladóval....  :lol: , a másik, a többletlevegő bejuttatása. Három hete szántam rá magam, hogy belevágok, és tökéletes bizonyitéka, hogy a telefon hallgatózik, a youtube feldobott egy Pistiszerel c. videót. Ebben egy kb kortárs svéd acélba, de nem Saab-ba kerül a lehető legnagyobb lazasággal egy valóban gombokért beszerezhető csőkészlet, amiről csak a + vélemények jöttek.

Ha emlékeztek, tudjátok, hogy nem szeretek, és szerintem nem is tudok mérni. Sajnos ezen már nem tudok változtatni, minden azonnal kell, és így is, úgy is sikerülni fog elven működöm. Belenéztem a motortérbe, kacagva bólintottam, berendeltem, elhoztam, kibontottam, zokogtam.

Ezt megelőzte ismételten az összes Toyota bontó zaklatása, hogy agggyáááá légszűrőházat, mert nyilván a sajátomat rakom el hermetikus vitrinbe, nem fogom vagdorászni  :nono:

Meglepődve tapasztaltam, hogy ez is hiánycikk  :hmmmm: Rövidre zárva  3útból sikerült 1,5-et szereznem. 3 különböző méretben  [rohog]. Cikkszámok stimmelnek.

Én nem tudom milyen elszeretkezett bankimennyországos 4nyelvű országspecifikus modellem van, de azért vicces pillanatok ezek. Még mielőtt ezek kiderültek, olyan iparos kört vágtam az egyik ház aljára, hogy az nem gyárinak, hanem prototípusnak hatott. Itt persze még mindig nem tudtam, hogy kb felesleges volt minden. Kezemben a házzal és a csővel mentem a garázsba, hogy 5perc meló és próbakarika, majd élménybeszámoló. A ház tetejét rögtön rápróbáltam a proto-ra, nem volt jó. Nem baj, vegyük ki az autóból a gyárit.   :eek: Ajjajj!!!!!!! Ott egy tartóbak, amin a cső akkor sem fér át, ha fele akkora. Vegyek egy másikat, és vágjam szemből? Nem jó, mert ahova terveztem, ott a duda. Úgy is utálom, leszerelem és felrakom majd  máshova. Nem jó, sehogyan nem lehet kivezetni. Itt kellett volna úgy dönteni, hogy nézzük kisebbet, de nem erre sodort az elmebaj.

Az itthoni leggyorsabb 1.6-osban cold air van, ebbe próbáltam kutakodni, de csak 4AFE Corolla, és  távolkeleti beszámolók voltak elérhetőek, Carina nem.

Itt már azért nézegettem, és csak vágással lehet helyet csinálni, amit semmi képen sem szerettem volna és árban is már sok lett volna, nem beszélve a pucoválás nehézségéről. Úgy alakult, hogy nagyon ,,beteg" Hondásokkal vagyok jóba, és ott született meg egy ötlet. Itt találkozik Kalapos hangszigetelése és az én bömbölésem.  Ezekbe a régi autókba elég nagy doboz van elrejtve, ami rezonátorként üzemel, csökkenti a szívózajt alul, és a fojtószelephez csatlakozó tömlőn is van egy picike. Nyilván mínuszok vannak, nyilván semmi sincsen raktáron ami kellene, így mire minden kezemben volt, már órák, napok mentek el a farigcsálásra, illesztésre, próbálásra, újabb beszerzésre stb. Másik szívócső is kellett, mert a gyárimat nem bántom. :nono:  Így legalább a bontós gyermeke idén is mehet síelni  :lol:
A szét és összeszerelés mindent egybevetve szerintem fél nap kőkemény fújós hangszer. Ha van hely, meleg, folyamatos villany, lehet hogy kevesebb.

Sok szilikon csati, egy alu cső, bilincsek hada és ez a gégecső végre összeállt, és tegnap elég jól működött. Nem lett több paci, de váltásnál éreztem, hogy semmi torpanás nincs, mintha úgy váltanék, hogy nem veszem el a gázt, nem tudom jól leírni az élményt. Nem lett hangosabb, nem az van. hogy egy nyitott V8 mellett állsz, egyszerűen a szívás minden pillanata halható ha nyitva van a géptető. Belülről semmivel sem zavaróbb. Vmax továbbra sincs, de amivel pályázni lehet, bőven elég. Városban pedig tökéletes ezekkel a beállításokkal. Fogyasztásról még (mindig) nincs releváns infom, ha kifogy a tavalyi tank, jelzem.

Szóval 2db rezonátor kiiktatva, a gégecső levezetve a gyári légszívóból a lehető legközelebb lökhárítóhoz ( ez sajnos a mérete miatt csak a hűtő belső sarkáig ér) . Ha lesz még1x ennyi szabadidőm, meg talán jó idő, lehet, hogy megcsinálom, hogy oda érjen, ahova tervezve van, bár szerintem itt lent hidegebb van, mint a maszknál.

Fáradságom miatt sajnos a tökéletesre fényezett hátsó fekete díszcsíkot lehúztam a beállásnál, így azt majd javítani kell, valamit új váltógombra vadászom, de lehet, csak bőrözve lesz. Már van elképzelés  :otlet:

Nagyon örülök Villanó, hogy  az eddig is NonPlusUltra autód többet tud pihikézni, és így még tovább örvendhet annak az állapotnak! 

Felkerült ide egy szegény kombi  :clap:, már tudom, hogy másnak is van

Balesetmentes élvezetes autózást Mindenkinek!
Szia Miki!

Örülök, hogy nem vagyok egyedül a kísérletezgetéssel! Ha szólsz a projekt tervedről, talán lerövidíthettem volna a fáradozásodat, de igaz, hogy akkor hol marad a felfedezés izgalma?  :D

A rezonátordob teljesen felesleges ha direkt levegő bevezetést csinálsz, és az így felszabadult hely lehetővé teszi, hogy a légszűrőház gyári bementeti nyílását használd, a szilikoncső vége pedig a bal oldali ködlámpatakaró helyén (kicsavarozható) közvetlen kapja a menetszelet. A többletlevegő az, amit váltáskor érzékelsz, csökken a szívási veszteség, mert amikor lelépsz a gázról, és bezáródik a pillangószelep, a levegő így is áramlik felé, s váltás után rálépve a gázpedálra, kinyitva a fojtószelepet ez azonnal rendelkezésre áll. Ezért ilyen sima az érzet.
Ha többet is akarsz, az is megoldható egyszerűen (nálam váltáskor lökésszerűen meglódul a kocsi). De ezt inkább megmutatnám, kísérletezni kell kicsit. Hidd el: ez a motor is ki tudja csavarni a kormányt a gyorsításkor.  :yes:

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35941 Dátum: 2023.01.30 14:58:54 »
Köszönöm!

Én lennék a legboldogabb, ha legurulhatnék majd fejleszteni  :hug:   Az biztos, hogy egy ilyen autón ezek nagyon nagy élmények, amikor az ötletből eredmény is lesz, ami kifizetődő. Bennem az maradt meg anno , hogy a többletsúly ( szigetelések) ellenére mindenki aki kiszállt mellőled, annak fülig ért a szája és a pokolba kívánta a sajátját  [rohog]

Csak a Legjobbakat!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35942 Dátum: 2023.01.30 17:11:05 »
Várlak bármikor szeretettel!  ::)
Tavaszra tatalán a garázs is kiürül, és fedett helyen lehet babrálni a kocsival.

Igen, kifizetődő, mert azt se felejtsük el, hogy ésszel használva egy ilyen rendszer még csökkentheti is a fogyasztást!  :otlet: De ha nem ez a cél, úgyis jó  ;)
Ez bármelyik kocsival megvalósítható! Ha megírtam volna a kalandjaimat Linával, mondjuk a Népítéletekben, az lett volna a címe, hogy "Egy befejezetlen autó"

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35943 Dátum: 2023.02.16 17:38:09 »
Sziasztok!
Nekem kezdettől nem egyértelmű, hogy milyen gyertyahézag kell a motorhoz. A Denso keresője sem segít. Hoz 0.8-ast és 1.1-est is.
Nem szoktam hozzányúlni a gyári beállításhoz, de most ránéztem a gyertyákra (úgy 20ezer km lehet bennük), rendben van a kinézetük, nem olajos, nem kormos - újaban az olajat sem eszi, nem tudom miért javult  :?: - , de a hézagot összeütöttem 0.8 mm-re. Teljesítménye nem változott, viszont a füstkibocsátás látványosan csökkent.
Lehet, hogy ez a jó beállítás? Használ mégvalaki Denso TT K20-ast?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35944 Dátum: 2023.02.16 19:48:48 »
Szia Zoli!

A Haynes az angolhoz 1,1-es hézagot ír a Champion gyertyához.
Nekem a japánhoz a Denso K20R-U kell gyárilag, ahhoz csak 0,8mm-t találtam, és mindig annyira is állítom, bár a dobozból kivéve is annyi szokott lenni.
Ha kisebb a hézag, az kevésbé terheli a trafót, ez biztos. Ha jól megy vele és kevésbé füstöl, akkor szerintem hagyd 0,8-on, ártani biztosan nem fog.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35945 Dátum: 2023.02.16 20:26:49 »
Szia Dani!
Köszönöm a gyors választ és a megerősítést! Én is arra gondoltam, hogy a trafónak nem árt, inkább ez a jobbik szitu. Az angolhoz hoz K20-ast és K16 -ost is, de ez utóbbiakkal megjártam: alacsonyabb hőértékűek, és anno széttörtek egy tartós terhelésnél ( horvát autópályázásnál ), azóta inkább a 20-ast használom.
 Egyébként egy gyertya mutatott kifújásnyomokat, de nem ért végig a porcelánon, nem foglalkoztam vele, egyenletesen jár.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35946 Dátum: 2023.02.20 15:11:33 »
Szia Zoli!

Ebben sajnos nem tudok érdemben segíteni (PK20R), de az eddigi cseréknél nem volt hézagmérés, de hibátlanul működött/működik. Túl vagyok a 90en km számláló tekintetében és még a héten képes beszámolóval jelentkezem váltógomb témában  :shuriken: :yinyang:

Találtam poliuretán szilenteket előre, hátra, ( semmi sem indokolja a cserét, de most nagyon jó áron kapnám) de itt anno azt olvasta, hogy hátul semmi extra, de elől borzalom macera a csere. Ez igaz?

Hirdetnek  egy gyönyörű jobb kormányosát minimális mérfölddel ahhoz képest, kíváncsi lennék, lenne-e olyan műhely, ahol vállalnák a balosítást.
 :hmmmm:

Kellemes napot!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35947 Dátum: 2023.02.22 14:09:55 »
Szia Miki!
Én sem szoktam piszkálni a gyári beállítást a gyertyákon, legfeljebb ha megnő a hézag, akkor igazítok rajta, de mindig zavart a korom
 a kipuffogóvégen, ami akkor is jelen volt, amikor még nem ette az olajat, most pedig füstmentes, a kipufogó vége tisztul, normálisan húz - szóval ennél a típusnál vsz. ez a jó beállítás. A fogyi 52 liter lett 710 km-re. Az se rossz.
Az első szilentek valóban nehezebben hozzáférhetőek, de azért nem kell hozzá akna. Egy sima 3/4-es krovával megoldható. És nagyon megéri, bár a tiédben még kevés km van, de nekem évekkel korábban kellett volna lépnem. Amikor a kutyacsontok kétévente feladják, akkor biztosan itt az ideje. Más kérdés, hogy nálam nem is jó méretű volt betéve: 20 helyett 21mm-es belső átmérővel, és nem vagyok benne biztos, hogy nem a szerelő akart így stabil kuncsaftot magának... :censored:

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35948 Dátum: 2023.02.22 20:01:56 »
Ryuk: Mi baj a váltógombbal?
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35949 Dátum: 2023.02.23 06:29:21 »
Köszi Zoli!
Akkor jó ha van tartalék alapon bespájzolok. Szerintem márciusba már tudok releváns fogyasztást is, most félig van és 350-et mentem, főleg pályán tempóval. Olajban a Motul-ra, minden más boszikonyhás lötyiben a Liqui Moly-ra esküszöm, raktam anno bele SpeedTec benzin adalékot, mondanám, hogy érzem, de ennél most valahogy nem jön át. Mondjuk nem nekem kell, hogy jót tegyen  ;)

A gombbal annyi van csak, hogy mivel teljesen megváltozott az üléspozi, és annyira fura ez a műanyagos anyag, amiből van, hogy nagy ritkán lecsúszik a kezem, meg picit néha elfáradok  [rohog]  Hiába, nyomorult, kifejletlen női T-Rex kezem van Alien királynő ujjakkal :lol:  És ami mindenkinek áldás lenne, az engem nagyon érdekelt, hogy a 2  Caddy-nél miért érzem jobban a váltást.  :hmmmm:  Sokkal közvetlenebb, nyersebb.

Magyarán a Carina-ban gyakorlatilag akár ujjbeggyel is tudom tilitolizni  a kart, a többinél ,,küzdeni" kell.  Nagyon régen vágyom egy igazi TRD AE86 gombra, de 30-35 év távlatából ez elég költséges passzió. Barátnőm kiszúrta, hogy egy hete csak fórumokat kutatok, véleményeket és persze megtalálta, hogy Japánból mennyi lenne..... Jobban bánik a pénzzel, mint én, így gondolta okos lesz, és rendelt egy hmmmmmm......... másolatot. Nem nagyon tudok hazudni,jópofizni, ha valami nem úgy sikerül, ahogy terveztem, de azért nem lett belőle szakítás  :censored:  :innocent:

A mázli az volt, hogy ennek is utánanéztem anno, és meglepően jókat írtak az új generációs változatokról, ami nem az 5 dodós wishes, alis cucc. Tudtam, hogy nem olcsó, és még költeni is kell rá, de rögtön kipróbáltam Nos. Megkaptam a Countach ( nem a mostani gagyi ) élményt. Tényleg bőrből van, tényleg jó az alakja , csak színben, szagban meg pár dologban  nem stimmel. Számokban a gyári Carina 280!!!!!! gramm, ez 145. A gyári TRD azt hiszem szintén 300alatt van valamivel.  Tudtam kölcsönkérni egy másik kedvencet, MOMO Anatomyco-t, mind a 2 változatot de kb ugyanazt nyújtja, mint a gyári Toyota, csak jobb a kivitelezés. Szóval összességében jól sikerült az első lépcső, az, hogy sikerült-e gyári kinézetre hozni, az ma derül ki.  A lényeg, hogy kaptam egy tök jó mechanikus váltási érzést, és mivel más a forma, tapadás, kényelmesebb is. Persze ez majd hosszútávon derül ki.

Szép napot Mindenkinek!

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35950 Dátum: 2023.02.23 15:06:30 »
Minden fillért megért  :clap:  Nem tökéletes, de így még egyedi is (próbálom magam vigasztalni :yinyang:

https://drive.google.com/drive/folders/1JVObNu7axCRqGSimTC1coa1LrvxaEknP?usp=sharing

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35951 Dátum: 2023.02.23 15:43:19 »
Minden fillért megért  :clap:  Nem tökéletes, de így még egyedi is (próbálom magam vigasztalni :yinyang:

https://drive.google.com/drive/folders/1JVObNu7axCRqGSimTC1coa1LrvxaEknP?usp=sharing
Jól néz ki!  ::)
Ha megengedsz egy javaslatot. látszik a képeken, hogy hol van az a gyári merevítés szegély, ami a váltószoknyát lenne hivatva kiemelni. Nos ez gyárilag gyenge anyagból készült, így nem tölti be a szerepét. Ha megerősíted valamivel, akkor így fog állni az is:
http://toyota.drive.place/images/toyota/toyota_carina_e_i_hatchback_5d_2.jpg

Ehhez csak le kell nyomni a váltószoknyát, és a fém kerete kipattan a helyéből.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35952 Dátum: 2023.02.23 19:57:59 »
Köszönöm!  Látod ez eszembe sem jutott. Az első pillanattól, hogy beleültem, ilyen volt, csak a váltókar felsőrésze látszott ki de nagyon. Az nagyon zavart.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35953 Dátum: 2023.02.24 13:02:48 »
Minimum 24 éve mindegyik ilyen... lehet, hogy a prospektus fotója is csak azért sikerült, mert előtte beállították.   :D
De az a szerencse, hogy a költséghatékonyság szándéka akkor még csak idáig terjedt  :lol:

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35954 Dátum: 2023.02.26 15:59:29 »
Köszönöm Zoli!

Ha már arra jártam, kipucoltam, bár  meglepően nagy tisztaság fogadott. Meg 6 forint és némi pókháló :) Újra zsíroztam mindent, és miután visszapattant, tényleg pofásabb. Bár nem zavart, de tudat alatt legmélyen szívesen lecseréltem volna a kortárs Corolla műanyag redős változatára.

https://drive.google.com/file/d/110aOK0RFZBuQ_T8aENcORYBuEZziB17K/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1UCOfV8D8uzbfaDhloWWomkhN0Nuaa039/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1WQaX0_STUGMvgwFMn9wNyCJlxOiK6HOc/view?usp=sharing

Széles utat Mindenkinek!