Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6576383 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35925 Dátum: 2022.12.12 16:13:25 »
 :surrender: upsz! Elnéztem, szóval nem is teker, akkor beragadt bendix/szénkefék kopása lehet ok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35926 Dátum: 2022.12.12 17:57:24 »
Sziasztok!

Nekem is vannak indítási gondjaim...Tavaly télen volt az első eset, hogy nem forgatta meg az önindítót, csak sokadik próbálkozásra, akkor a karácsonyi hirtelen felmelegedésre és nagy páratartalomra gyanakodtam, de azóta is megtréfál néha. Éppen ma reggel, vagy 3 perc próbálkozás után kapcsolt csak az önindító. Testkábel, csavar korrózió lehet a gond? Valami relé kattan csak a jobb oldali műszerfal mögött. Mintha letiltaná valami az önindító áramellátását?

Nekem anno Marutin azért csinált ilyet, mert szakadt lett a forgórész, és ha pont abban a pozícióban állt meg, akkor nem tudott újra elindulni - bronzkefék jók voltak pedig. Annyit csinált, hogy halk kattogás volt indítózáskor. Bontott önindító megoldotta a dolgot.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Carina
« Válasz #35927 Dátum: 2022.12.14 17:08:44 »
Sziasztok!

Nekem is vannak indítási gondjaim...Tavaly télen volt az első eset, hogy nem forgatta meg az önindítót, csak sokadik próbálkozásra, akkor a karácsonyi hirtelen felmelegedésre és nagy páratartalomra gyanakodtam, de azóta is megtréfál néha. Éppen ma reggel, vagy 3 perc próbálkozás után kapcsolt csak az önindító. Testkábel, csavar korrózió lehet a gond? Valami relé kattan csak a jobb oldali műszerfal mögött. Mintha letiltaná valami az önindító áramellátását?
Szia!
Nekem is ugyanilyen gondjaim voltak a Carinámmal, nagy nehezen rájöttünk, hogy az akku és a motorblokk közti testkábel motor felőli vége nem érintkezik rendesen, azt kicsavarva és megtisztítva megszűnt a hiba.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
tartósság
« Válasz #35928 Dátum: 2022.12.15 11:20:49 »
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9517
Re:Carina
« Válasz #35929 Dátum: 2022.12.15 16:25:07 »
Ilyenből volt 5 ajtósunk, tényleg strapabíró vas!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35930 Dátum: 2022.12.21 16:56:14 »
A kisfiamnál levő biztonsági öv megmakacsolta magát, kb. 70 centit már nem húzott vissza a végéből. Ez elég zavaró, mert ez tartja menet közben az üres gyerekülést, ami így bebilleg nekem és kitakarja a szélvédőnek egy részét.
Ma kimentem, megnézni mi van: előtte már kipörgettem az övet, ami kb. már hengeres volt, de nem az volt az oka. A végén kattant is amikor megállt, úgyhogy nem bíztam abban, hogy a babatörlős övpucolás segít, de adtam neki egy esélyt. Elkezdtem törölgetni egy kendő, aztán kettő, nem megy vissza. Kivettem a kalaptartóból a műanyagot, nézem, elég közel van az automata, gondoltam megkenem valamivel, hátha. Ahogy világítok, meg helyezkedek, egyszer csak az öv huss, visszament rendesen a helyére hála Istennek ...  :clap:
Na ez az, amit nem gondoltam volna egy jövőre 29 éves autónál, és mégis  :yes:

Ironsides

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Carina
« Válasz #35931 Dátum: 2022.12.31 19:22:59 »
Sziasztok!
Ma reggel a drágaságom (Carina E 97es 2.0 benzin) a pöccre indulás után 2-3 másodpercre leáll. Gyakorlatilag a kulcs elfordításával indul, felpörög, de utána leáll. Tapasztalt valaki hasonlót?
Köszönöm

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35932 Dátum: 2022.12.31 19:53:41 »
Sziasztok!
Ma reggel a drágaságom (Carina E 97es 2.0 benzin) a pöccre indulás után 2-3 másodpercre leáll. Gyakorlatilag a kulcs elfordításával indul, felpörög, de utána leáll. Tapasztalt valaki hasonlót?
Köszönöm

Szia!

Ennek a 16. oldalától nézd meg szerintem. Itt kb. minden lehetséges ok ott van, a hidegindító injektor is (talán 2.0-nál ez is van már).

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35933 Dátum: 2023.01.15 15:33:16 »
BUÉK!

Kb mindennap benézek, de senki sem írogat...
Néhány hét kihagyás után tegnap próbáltam beindítani a Carinát, de az akksi már nem akarta. Kapott egy újat, azzal már szépen futott. Akkumulátorcsere alkalmából  pedig sikerült beejtenem egy kulcsot a motortérbe, közvetlenül a hűtő alatt van a műanyag védőlemezen (nem sikerült elérnem...), így ezen még dolgozni kell egy kicsit. (A Carina meg azért pihen ennyit, mert pár hónapja kaptam egy Skoda Kamiq céges kocsit.)

Veletek mi van?

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35934 Dátum: 2023.01.19 11:30:45 »
Sziasztok,

Szép cink bevonatú csavarra cseréltem az első lampánál lévő testcsavart és a motorblokkon is megtisztítottam a másikat. Köszi mindenkinek a tippeket!
Szerintem nem ez lesz a gond, de egyenlőre jól indul. Nehéz lesz bebizonyítani a szerelőnek, hogy háromszor megviccelt és perceket kellett várni, mire hajlandó volt forgatni az önindító.
Olajfogyasztásom nem változott, az autópálya menet (4500 fordulatszám) azért fogyaszt. Most Motul xclean 5w-30
Lassan vizsgáztatni kell, csináltam egy hibalistát, első helyen a fűtőradiátor tisztítás, vagy csere áll. Nagyon fagyos a levegő, a szélvédőt is alig tudja párátlanítani, bár a bejövő csövek forróak.
Egyébként élmény vezetni.

Találós kérdés. Hol készült a csatolt fénykép?
« Utoljára szerkesztve: 2023.01.19 11:58:22 írta kisbal »
Balázs

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35935 Dátum: 2023.01.19 18:10:49 »
Dömös?
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35936 Dátum: 2023.01.20 09:06:47 »
Balázs

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35937 Dátum: 2023.01.22 12:17:18 »
BUÉK!

Kb mindennap benézek, de senki sem írogat...
Néhány hét kihagyás után tegnap próbáltam beindítani a Carinát, de az akksi már nem akarta. Kapott egy újat, azzal már szépen futott. Akkumulátorcsere alkalmából  pedig sikerült beejtenem egy kulcsot a motortérbe, közvetlenül a hűtő alatt van a műanyag védőlemezen (nem sikerült elérnem...), így ezen még dolgozni kell egy kicsit. (A Carina meg azért pihen ennyit, mert pár hónapja kaptam egy Skoda Kamiq céges kocsit.)

Veletek mi van?

üdv:
villanó
B.Ú.É.K! Mindenkinek!

Nem sok minden történt a kocsival, de ezek talán másoknak is tanulságos lehetnek.
Fogyasztásban elértem az eddigi mélypontot: 8.2L Belenyugodtam a használat jellege miatt, csakhogy:
Amióta egyszer ráijesztettem a nyestre, már nem használja kilátónak a kocsi tetejét, de bosszút állt a kis görény.  Vagy egy hónapja pucoltam a fojtószelepet járó motornál. amikor megcsípett a gyújtókábel. Nyáron tettem nagyobb méretű gégecsöveket a gyújtókábelekre, mikor láttam a nyomát a motorházban, de ezt hanyagoltam, mert végé volt rajta gyári szigetelés, és azt hittem, hogy ez elég. Hát nem. Ott voltak a pontszerű lyukak a kábelen a borítás alatt...Ráadásul nagyon könnyen lejött a trafóról és elosztóról a pipa, ez nem zárja ki a párát - ennyit az utángyártott Tesla kábelszettről. Vissza gyári, rá pluszban a 16-os gégecső. Na ezt csócsáld!

Más: már korábban írtam a műszerfal utólagos zajszigeteléséről. Most teljessé tettem az "A" oszlopok tövénél is, az eredmény engem is meglepett. Szóval ha valaki gondolkodna ezen az olcsó komfortjavításon, csak biztatni tudom  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35938 Dátum: 2023.01.22 13:20:04 »
B.Ú.É.K! Mindenkinek!

Nem sok minden történt a kocsival, de ezek talán másoknak is tanulságos lehetnek.
Fogyasztásban elértem az eddigi mélypontot: 8.2L Belenyugodtam a használat jellege miatt, csakhogy:
...
Ja, ami lemaradt: azóta egy tanknyi tapasztalat van csupán, a fogyasztás lement 7.2-re! Nem biztos, hogy csak a kábel befolyásolta, de sanszos, hogy szerepe van benne.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35939 Dátum: 2023.01.29 16:20:23 »
Sziasztok!

Buék!  :flowers:

Én is rendszeresen benéztem, de mivel semmi semmi történt, és nálam is csak most állt össze minden, így bánatomban a nagy topicot nézegettem, ahol az üzemanyag és SUV savazás/dicséret zajlott.

Tökéltesen ellentétben zajlanak Kalapos és az én fejlesztéseim, minél nagyobb zajra  vágyom a teljesítmény javára  ;)

Na de akkor ami eddig történt.

A fillérekért vett , és hihetetlen büszkeséggel viselt gyári resonator csövem kevesebb mint 200km alatt szétesett. Én is beléptem a flexi klubba ezzel. Hogy ennek poénja is legyen, természetesen a műszaki vizsga előtt pár órával történt, de még aznap  késedelem nélkül minden összeállt.  Sajnálom, de nagy illúzió volt, hogy a legnagyobb jóindulattal is 25 éves, feleslegesen túlbonyolított alkatrész ki tudja hány km után bontásból még engem is szolgáljon.

A májusi tali óta két dolog foglalkoztat, mindegyik Kalapos gördülő ( vagy száguldó ) laborjához kötődik. Az egyik a front splitter, amire fél éve nem tudok időpontot egyeztetni az eladóval....  :lol: , a másik, a többletlevegő bejuttatása. Három hete szántam rá magam, hogy belevágok, és tökéletes bizonyitéka, hogy a telefon hallgatózik, a youtube feldobott egy Pistiszerel c. videót. Ebben egy kb kortárs svéd acélba, de nem Saab-ba kerül a lehető legnagyobb lazasággal egy valóban gombokért beszerezhető csőkészlet, amiről csak a + vélemények jöttek.

Ha emlékeztek, tudjátok, hogy nem szeretek, és szerintem nem is tudok mérni. Sajnos ezen már nem tudok változtatni, minden azonnal kell, és így is, úgy is sikerülni fog elven működöm. Belenéztem a motortérbe, kacagva bólintottam, berendeltem, elhoztam, kibontottam, zokogtam.

Ezt megelőzte ismételten az összes Toyota bontó zaklatása, hogy agggyáááá légszűrőházat, mert nyilván a sajátomat rakom el hermetikus vitrinbe, nem fogom vagdorászni  :nono:

Meglepődve tapasztaltam, hogy ez is hiánycikk  :hmmmm: Rövidre zárva  3útból sikerült 1,5-et szereznem. 3 különböző méretben  [rohog]. Cikkszámok stimmelnek.

Én nem tudom milyen elszeretkezett bankimennyországos 4nyelvű országspecifikus modellem van, de azért vicces pillanatok ezek. Még mielőtt ezek kiderültek, olyan iparos kört vágtam az egyik ház aljára, hogy az nem gyárinak, hanem prototípusnak hatott. Itt persze még mindig nem tudtam, hogy kb felesleges volt minden. Kezemben a házzal és a csővel mentem a garázsba, hogy 5perc meló és próbakarika, majd élménybeszámoló. A ház tetejét rögtön rápróbáltam a proto-ra, nem volt jó. Nem baj, vegyük ki az autóból a gyárit.   :eek: Ajjajj!!!!!!! Ott egy tartóbak, amin a cső akkor sem fér át, ha fele akkora. Vegyek egy másikat, és vágjam szemből? Nem jó, mert ahova terveztem, ott a duda. Úgy is utálom, leszerelem és felrakom majd  máshova. Nem jó, sehogyan nem lehet kivezetni. Itt kellett volna úgy dönteni, hogy nézzük kisebbet, de nem erre sodort az elmebaj.

Az itthoni leggyorsabb 1.6-osban cold air van, ebbe próbáltam kutakodni, de csak 4AFE Corolla, és  távolkeleti beszámolók voltak elérhetőek, Carina nem.

Itt már azért nézegettem, és csak vágással lehet helyet csinálni, amit semmi képen sem szerettem volna és árban is már sok lett volna, nem beszélve a pucoválás nehézségéről. Úgy alakult, hogy nagyon ,,beteg" Hondásokkal vagyok jóba, és ott született meg egy ötlet. Itt találkozik Kalapos hangszigetelése és az én bömbölésem.  Ezekbe a régi autókba elég nagy doboz van elrejtve, ami rezonátorként üzemel, csökkenti a szívózajt alul, és a fojtószelephez csatlakozó tömlőn is van egy picike. Nyilván mínuszok vannak, nyilván semmi sincsen raktáron ami kellene, így mire minden kezemben volt, már órák, napok mentek el a farigcsálásra, illesztésre, próbálásra, újabb beszerzésre stb. Másik szívócső is kellett, mert a gyárimat nem bántom. :nono:  Így legalább a bontós gyermeke idén is mehet síelni  :lol:
A szét és összeszerelés mindent egybevetve szerintem fél nap kőkemény fújós hangszer. Ha van hely, meleg, folyamatos villany, lehet hogy kevesebb.

Sok szilikon csati, egy alu cső, bilincsek hada és ez a gégecső végre összeállt, és tegnap elég jól működött. Nem lett több paci, de váltásnál éreztem, hogy semmi torpanás nincs, mintha úgy váltanék, hogy nem veszem el a gázt, nem tudom jól leírni az élményt. Nem lett hangosabb, nem az van. hogy egy nyitott V8 mellett állsz, egyszerűen a szívás minden pillanata halható ha nyitva van a géptető. Belülről semmivel sem zavaróbb. Vmax továbbra sincs, de amivel pályázni lehet, bőven elég. Városban pedig tökéletes ezekkel a beállításokkal. Fogyasztásról még (mindig) nincs releváns infom, ha kifogy a tavalyi tank, jelzem.

Szóval 2db rezonátor kiiktatva, a gégecső levezetve a gyári légszívóból a lehető legközelebb lökhárítóhoz ( ez sajnos a mérete miatt csak a hűtő belső sarkáig ér) . Ha lesz még1x ennyi szabadidőm, meg talán jó idő, lehet, hogy megcsinálom, hogy oda érjen, ahova tervezve van, bár szerintem itt lent hidegebb van, mint a maszknál.

Fáradságom miatt sajnos a tökéletesre fényezett hátsó fekete díszcsíkot lehúztam a beállásnál, így azt majd javítani kell, valamit új váltógombra vadászom, de lehet, csak bőrözve lesz. Már van elképzelés  :otlet:

Nagyon örülök Villanó, hogy  az eddig is NonPlusUltra autód többet tud pihikézni, és így még tovább örvendhet annak az állapotnak! 

Felkerült ide egy szegény kombi  :clap:, már tudom, hogy másnak is van

Balesetmentes élvezetes autózást Mindenkinek!