Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6581066 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35895 Dátum: 2022.11.08 18:52:33 »
Egyelőre nem értem ennek a jelenségnek a fizikai okát: letapadt gyűrűknél sebességváltásnál a kuplung kinyomásakor miért pörög föl a motor? Majd még keresgélek.
Szerintem a terhelés szűnik meg, ez nem vezérlés vagy befecskendezés függő, hanem mechanikai oka van: de nem kuplunghiba okozza, hanem a súrlódás nagy mértékű csökkenése. A hosszabb út során eltűnt a jelenség, kisebb fordulaton is nyomatékosabb lett, a motorfék intenzívebb: nem tudom mással magyarázni ( a gázbovdenem hibátlan, időnként teflonnal be szoktam fújni).

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35896 Dátum: 2022.11.08 19:42:02 »
A gázbovden látható része nálam is rendben volt. Ott voltam, amikor kihúzta a szerelő, és valahol középen volt benne egy kis szögtörés és rojtosodás.

Amikor először jelentkezett a felpörgés, azt hittem valamit én rontottam el,  utána sokáig nem jelentkezett.

üdv:villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35897 Dátum: 2022.11.08 20:41:09 »
A gázbovden látható része nálam is rendben volt. Ott voltam, amikor kihúzta a szerelő, és valahol középen volt benne egy kis szögtörés és rojtosodás.

Amikor először jelentkezett a felpörgés, azt hittem valamit én rontottam el,  utána sokáig nem jelentkezett.

üdv:villanó
Köszönöm szépen a tippet! :yes: :flowers: Valóban mechanikai problémára gyanakszom.
Az, hogy a használati mód befolyásolja a jelenséget, inkább a gyűrűk letapadása felé terel.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35898 Dátum: 2022.11.12 07:02:29 »
Sziasztok!

Felteszek egy képet  ::)
https://kepkuldes.com/image/iqiuoR

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35899 Dátum: 2022.11.12 18:14:44 »
Sziasztok!

Felteszek egy képet  ::)
https://kepkuldes.com/image/iqiuoR
Remek!  ::)
Végül 47.5L lett 681km-re, 7 literes fogyasztás még nyári gumikkal, most cseréltem télire, kíváncsi leszek a különbségre. Ezzel a gumival sokkal csendesebb, és tökéletes az egyenesfutása, a nyári gumi rezonanciáját végül nem tudtam megoldani, lehet, hogy idő előtti csere lesz belőle.
https://kepkuldes.com/image/iqqwm7

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35900 Dátum: 2022.11.12 21:38:46 »
 :eek:  Eszeveszett jók ezek a fogyasztási képek, adatok.  500km-rel álltam be tegnap a kútra, 43 ment bele. Lehet, hogyha hagyom kifutni nullára, megközelítő számokat kitudtam volna hozni. Én is tegnap cseréltem, mondjuk nem fog sokat segíteni, mert extrem hülye méretet, és még hülyébb felnit választottam anno, de ez van, majd 4év múlva csere :)  A Caddy-n egy hete van felrakva, és furcsa mód én is
 komfortosabbnak éreztem, pedig az idő még nem  indokolta volna. Érdekes.

Ma mentem egy 200km-es túrát, hát, a fizikával nem lehet vitatkozni. Tényleg vesztettem a vmax-ból, és az emelkedőn vígan 5.-ben gyorsító életérzésből. Ellenben városban, és 140ig sokkal de sokkal dinamikusabb és jobbak a reakciók is. A pár sorral feljebbi sebességet+10-et sikerült megfutni, de többet nem bántom. Az eredmény hitelességéről várom a dokumentumot  [rohog]  hát csak nem...

Ígértem egy pados mérést, de egy rám egyáltalán nem jellemző józan döntést követően nem fizettem ki a kért összeget ( kb egy tank 100as) , de majd nézek egy olcsóbb verziót. Meg eleve a vonal másik azt éreztem, hogy eeeezt???? Padra????? Na mind1.

Olvasom a többi topic-os hozzászólást, hihetetlen tudást lehet összeszedni. Főleg olaj téren  ;)

Balesetmentes és hibamentes élményekben gazdag közlekedést!

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35901 Dátum: 2022.11.12 22:44:17 »
Küldök én is két képet. Az egyik ma délelőtt, a másik este készült.

https://drive.google.com/file/d/1goGHOCudyw6y_vwMip0W_OYUVa8IpsTw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1AzRhIDxZl-ZoFrJz-LTTVbTgcH7UwxDv/view?usp=sharing

Sajnos én sem szoktam 1000 km-t elmenni egy tank benzinnel, de azért jól néz ki... Valószínűleg az is számít, hogy csak 14-es kerekeim vannak.

Útközben útépítésből kifolyólag (szó szerint...) csupa bitumenes lett a kerékdob belülről, meg a küszöb. Eddig még megúsztam egy-egy pöttyel, de ez masszív. (Az egyik sávot aszfaltozták, a másikat meg már kellősítővel bőven meglocsolták, na azon kellett menni.)
Ti mivel szednétek le?

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35902 Dátum: 2022.11.12 23:26:10 »
Küldök én is két képet. Az egyik ma délelőtt, a másik este készült.

https://drive.google.com/file/d/1goGHOCudyw6y_vwMip0W_OYUVa8IpsTw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1AzRhIDxZl-ZoFrJz-LTTVbTgcH7UwxDv/view?usp=sharing

Sajnos én sem szoktam 1000 km-t elmenni egy tank benzinnel, de azért jól néz ki... Valószínűleg az is számít, hogy csak 14-es kerekeim vannak.

Útközben útépítésből kifolyólag (szó szerint...) csupa bitumenes lett a kerékdob belülről, meg a küszöb. Eddig még megúsztam egy-egy pöttyel, de ez masszív. (Az egyik sávot aszfaltozták, a másikat meg már kellősítővel bőven meglocsolták, na azon kellett menni.)
Ti mivel szednétek le?

üdv:
villanó
Ez csúcs!  :clap: Eszméletlen jó állapotban van a kocsid motorikusan is!  :yes: A futásteljesítményt egyszerűen negligálja...
 Biztosan befolyásolja a fogyasztást a kerékméret/súly is. Egyszer kiszámoltam a különbséget a 14 és 15 collos acélfelni+gumi súlyát, és valami két kiló (!) jött ki, az már számottevő  :hmmmm:

Vannak kátrányeltávolítók, gondolom, hogy azzal működik, bár én a kerékdobokat direkt kifújtam alvázvédővel...

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35903 Dátum: 2022.11.13 11:41:50 »
Köszi, és főleg, hogy tanácsoltad a cserét  ;)  Én is csináltam súlyozást, így állunk most a kezdetektől:

Gyári botrány 14. Barum Brillantis . 185-65. 14,95kg.

Borbet Vintage 14 ( ez volt a talin) Vredestein Sport. 186-65.  14,45kg

Gyári 14 Toyota Celica T16 ( 1986, origi kupakokkal !!! ,)  Kleber KrisalpHP3 . 195-65.  :eek: Nagy büszkeség, de 18,40kg. Én anno a téli apokalipszisre készültem  [rohog].

Most, hogy minden a helyére került, ezt a 200-as skálát én is figyelni fogom, hogy merre áll a mutató. Azért 1000km-t még a Caddy sem megy el. Talán 900, de akkor nulla meggondolatlan gázadás :)


Találtam egy olyan amerikai műszert, amit a szívargyújtóa kell bedugni, és onnan nyerne infot  :hmmmm: Ez létezhet? Mert én egy erős nemet mondanék látatlanba, de elviekben meg nem csal. Fordulatot, Le-t, nyomatékot, és gyorsulást mér, tárol, alanalizál. Egy ilyen régebbi GPS-re hasonlít.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35904 Dátum: 2022.11.13 18:46:00 »
Az átmérő fontosabb szerintem:

 - 185/65 r14, átmérő: 596 mm, kerület: d*Pi = 1871mm
 - 195/65 r15, átmérő: 634 mm, kerület: d*Pi = 1991 mm

csak ebből fakadóan (látszólag) most 6%-kal többet fogyaszt a Ryuk autója, mint a korábbi gumival.
 
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35906 Dátum: 2022.11.13 19:05:21 »
Az átmérő fontosabb szerintem:

 - 185/65 r14, átmérő: 596 mm, kerület: d*Pi = 1871mm
 - 195/65 r15, átmérő: 634 mm, kerület: d*Pi = 1991 mm

csak ebből fakadóan (látszólag) most 6%-kal többet fogyaszt a Ryuk autója, mint a korábbi gumival.
 
üdv:
villanó

Én úgy értettem, hogy az 195/65 R14, 15-ösön az messze nem váltóméret, ahogy emlékszem  :hmmmm:
Ha sikerül, majd én is mérek kerékcsere alkalmával tömeget, 15 vs. 14.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35908 Dátum: 2022.11.15 17:55:29 »
Bizony nagyon szép!! Eszeveszett jó állapotban van, és menni is nagyon jól ment. Nem hittem el, hogy ilyen futásteljesítmény ilyen külső/belsőhöz társul. Bárcsak többen lennének ilyenek az autójukkal.
Anno megnéztem, és a +3%-os megengedett eltérésen bőven belül vagyok, ezért csaptam le anno erre a gumira. Írtam, hogy nézem a többi topic-ot is, elolvastam a Winkler féle gumibeszámolót. Hát nem tudom. Világ életembe úgy tanultam, hogy alap a pénztárcához mérten lehető legjobb nyári is, és téli is. Szerintem nagyon kevesen lakunk , mozgunk olyan helyen, ahol elég lenne a kémiai tapadás, és nem kéne a sózástól, szennytől tartani.

Az adalékos forum is hozott érdekességeket egy másik autó kapcsán.

Nálatok nincs olyan jelenség, hogy a féklámpa egy icipici fáziskéséssel villan fel? Gondolok itt arra, hogy nem tudok ,,vészfékvillogást" imitálni ( ne is legyen rá szükség) , mert nem a legkisebb pöckölésre gyullad ki. Rendeltem egy Philips +60%-os készletet, elviekben rekord idő alatt felizzik. Kíváncsi leszek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35909 Dátum: 2022.11.19 07:53:09 »
Sziasztok!

Bizony az üzemanyagszintmérő jelzése alapján nem lehet adekvát következtetést levonni  ::)
Nem pánikkeltés, csak elgondolkodtam, hogy az a benzin a tuti, ami már a kocsiban van, így ma dugig tankoltam prémium 100-assal (ha már lement literje 30 forinttal a héten), és 8,48-as átlag jött ki. Továbbra is full város és full rövidtáv: a tankolás és még két bolt után mentem 11 km-t, összesen azt is négy részletben... Hála Istennek ez nem rossz, főleg úgy, hogy már nincs meleg, és az előzőnél is jobb, de a műszer alapján még jobbat gondoltam volna. A teletank utáni mérés a legpontosabb  :yes: