Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527173 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35805 Dátum: 2022.08.15 22:08:39 »
Szia!

Mielőtt megőrülnél, vagy egy rakás pénzt elköltenél feleslegesen:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg711766#msg711766
A kinyomó villa:
http://bontoplaza.hu/bontott-alkatresz-kepek/toyota-auris-1.4-vvti-kuplung-kiemelo-villa_A276458F-98D1-49A9-B306-EC8605F41EC8_MEDIUM.jpg

ez épp egy aurisé, de jól látszik a rugóacél, amivel rögzül a szerkezet. Ennek a kenetlensége okozza a cicergő zajt. Húzd el a porvédő gumiharmonikát, és valamilyen vékony szerszámmal juttass a rugó és a villa közé zsírt. A WD 40 csak rövid ideig segít.
Megértem a gondod, de valójában semmiség. Általában kuplungcsere után jelentkezik, mert elfelejtik megkenni a rugót. Ennyi az egész.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35806 Dátum: 2022.08.15 22:11:53 »
Sziasztok!

Hogy hű legyek magamhoz, csak napokkal később, illetve egy mostani hirdetést nézve lenne egy kérdésem. Amikor nem volt fenn a hővédő a leömlőn, nem nagyon tudtam hova tenni, hogy hogyan nézhet ki valami ilyen ,,bután" . Ez ugye 1gen szegénykeverékes  Carina E. Viszont láttam már több 1.6-ost is, ahol vagy bandázzsal, vagy csak csupaszon látszik a leömlő. De azoknak van rendes kanyarulata, cső formája, alakja, nem egy ilyen ,,sablonból sorjásan kiöntött ovis tésztagyurma alak" . Na szóval értitek.   

Kérdés az lenne, hogy csereszabatosak a lemömlők a Carina-kon? Itt persze a lényeg az lenne, hogy minimális dinamikai javulást lehessen elérni.


Köszi!

Kellemes hétvégt!

Ui: Kakucson szeptemberi proginak lesz nagy Toyota tali :tc:

Röviden: igen, azonos a motortömb, csereszabatosak. És mivel az 4-2-1-es megoldású, jobb nyomatékot ad elvileg.
 Majd írok még, csak át kell olvassam a történéseket  ::)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35807 Dátum: 2022.08.16 14:25:20 »
Nagyon szépen Köszönöm Kalapos!

Hajnalig néztem és meg is találtam a 4-5 évvel ezelőtti, szintén Te általad javaltakat! Szerzek valami megfelelő kenőanyagot és a héten megpróbálom orvosolni. El nem tudom mondani, milyen megalázó érzés volt menni vele. Barátom lassan két éve cserélte a kuplungot, nem emlékszik, hogy ,,hibázott" volna, a másik helyen az állapota ellenére azt mondták, hogy én sem, ő sem, senki sem lesz fiatalabb és jobb állapotú. Attól, hogy karban tartom, sok mindenre nincs ráhatásom.... Azért ezzel vitatkoznék, de mivel a WD után javult, így nem agyaltam ezen.

Nagyon jól megismertél, tényleg tomboltam és tombolni is  tudtam volna hosszú ideig.

Keresek majd jó állapotú leömlőt, mert erre nagyon kíváncsi vagyok.

Köszi még 1x!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35808 Dátum: 2022.08.16 19:56:12 »
Sziasztok!

2018 november elején cseréltem utoljára fékfolyadékot a szembe szomszéd aknájában. Apósom jóbarátja volt, aki sajnos következő év elején meghalt. Aztán covid meg miegymás, és már lassan 4 éve ugyanaz van benne  :wacko: Öcsémnek viszont van aknája, és arra jártam, gondoltam gyors' kicseréljük. Ideje is volt, nagyon látszott a csereérettség rajta. Vettem két éve már egy liter fémtartályos Ate SL DOT4 fékfolyadékot, nekem szimpatikusabb a műanyag flakonnál. Lehet nem igaz, de állítólag ott a műanyagon keresztül is képes vizet felvenni a fékfolyadék  :hmmmm: De ha nem is, akkor is jobban tetszik. Amúgy kiönteni nehéz lett volna, de pont ma tettem bele egy "kis" Pro-Tec Oxicat 3 adalékot, és annak a kitöltő csőre rámegy ennek a szájára, és nagyon kényelmessé teszi a munkát  :cool2:
Szóval ma lecseréltük a fékfolyadékot és a kuplungfolyadékot is. Azért írom le, mert hátha valakinek jól jön.
A fékfolyadékot a bal elsővel kezdtem. Miért? Nem tudom, az volt szimpatikus  :) Simán elindult a légtelenítőszelep, de nem akart kifolyni rajta a folyadék annak ellenére sem, hogy először nyomás nélkül is folyt. Mindegy, átmentem a jobb elsőre. Ezt előtte kis kalapáccsal óvatosan megkopogtattam, aztán a balt is, hátha. A jobb gond nélkül elindult, lehetett pumpálni. Egyszerre azt veszem észre, hogy levegő jön a tömlőn, apró buborékok  :eek:  A baj az volt, hogy bár néztük, de a tartályból szerintem két kifolyó van, és a hátsónál már leürült a szint, az elsőnél még volt. Gyorsan töltöttem, mondom ha levegős lett az ABS kocka, akkor baj lehet, itt régebben azt olvastam, hogy akkor azt külön lehet légteleníteni, mondom akkor nem indulok el... de hála Istennek további gyors pumpálással kijött a levegő belőle!  Mikor már azt gondoltam, hogy ez kész, akkor elkezdett valami apró homokszerű trutyi kijönni a tömlőn! Párat még nyomtunk, akkor már tiszta jött, lezártam. Ezután a bal is elindult.
Szóval arra jó figyelni, hogy nem kell nullára lefogyasztani a tartályt, amikor minimum alatt van olyan 1 centivel, akkor már lehet tölteni az új folyadékot bele, és figyelni, tölteni utána, hogy ne levegősödjön be. Eddig úgy néz ki, hogy nem túl sok levegőnél még ki lehet pumpálni az ABS-ből is a levegőt, legalábbis majdnem 40 km-t mentem utána, és szerintem jó, bár az ABS-t külön nem próbáltam.
A kuplungnál is sikerült kis levegőt beleterelni, de az jóval egyszerűbb. Itt az volt az érdekes, hogy utána nagyon ki kellett nyomni a kuplungot, illetve alig felengedve már fogott. Kicsit nyújtottam a kinyomórúd hosszán, és szerintem most jobb lett, mint volt  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.16 20:01:07 írta vd1234 »

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35809 Dátum: 2022.08.17 16:39:39 »
10percig nagy volt az öröm. Mondjuk már az elérés és a teszetoszaság, hogy vajon elég ennyi, vagy sok lesz, de kenegettem. Kb 3pici ujjnyit, de lehet nem jutottam a villa végpontjáig. Majd mindent vissza ( az a gumivédő eltávolítás, visszapozicionálás egy rémálom) és 10 percig tádáááááá. Aztán a 11ik percben tádáááá :cry:  Holnap újra próbálom, most már gyorsabban fog menni.

Milyen érdekes, hogy nekem is a minimum környékén van a kuplung szintjelzője, jó hogy leírtad a tapasztalatokat. És nálam is lassan 2évesek lesznek ezek a folyadékok :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35810 Dátum: 2022.08.17 16:51:00 »
Szia!

Mielőtt megőrülnél, vagy egy rakás pénzt elköltenél feleslegesen:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg711766#msg711766
A kinyomó villa:
http://bontoplaza.hu/bontott-alkatresz-kepek/toyota-auris-1.4-vvti-kuplung-kiemelo-villa_A276458F-98D1-49A9-B306-EC8605F41EC8_MEDIUM.jpg

ez épp egy aurisé, de jól látszik a rugóacél, amivel rögzül a szerkezet. Ennek a kenetlensége okozza a cicergő zajt. Húzd el a porvédő gumiharmonikát, és valamilyen vékony szerszámmal juttass a rugó és a villa közé zsírt. A WD 40 csak rövid ideig segít.
Megértem a gondod, de valójában semmiség. Általában kuplungcsere után jelentkezik, mert elfelejtik megkenni a rugót. Ennyi az egész.

Szia Zoli!

Ne haragudj, de nem értem ennek a hibának a megoldását, és lehet, hogy magát a hibát sem. Mi cicereg, és mit kell megzsírozni, hogy abbamaradjon? Miért adna hangot a rugó a villán? Azt tudnám elképzelni, ha a kinyomóvilla és a kuplung kinyomószerkezete között adna valami hangot, de ezt nem  :no:
Azt tudom, hogy nekem a kuplung működtetésekor volt hang, de akkor a középső csap és a villa közötti részt kellett zsírozni, azt értem, hogy miért. Ezt nem egészen  :hmmmm: Segítenél megérteni?

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35811 Dátum: 2022.08.17 17:19:00 »
Kell okának lenni, mert amatőr létemre, ha keveset is kentem, de jó volt 10percig. Eddig non-stop hallható volt. Nem mentem vele, csak járattam és ahogy bemelegedett, előjött a hang. Ellenben most a nyomkodásra sem fejezte be.  Amikor kerestem ennek a hibának a megoldását, előjött Kalapos régi kommentje, és egy MX5 forum is hozta szóról szóra. Érteni én sem értem, de remélem holnap bátrabb és sikeresebb leszek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35812 Dátum: 2022.08.19 19:54:46 »
Szia Zoli!

Ne haragudj, de nem értem ennek a hibának a megoldását, és lehet, hogy magát a hibát sem. Mi cicereg, és mit kell megzsírozni, hogy abbamaradjon? Miért adna hangot a rugó a villán? Azt tudnám elképzelni, ha a kinyomóvilla és a kuplung kinyomószerkezete között adna valami hangot, de ezt nem  :no:
Azt tudom, hogy nekem a kuplung működtetésekor volt hang, de akkor a középső csap és a villa közötti részt kellett zsírozni, azt értem, hogy miért. Ezt nem egészen  :hmmmm: Segítenél megérteni?

Szia Dani!

https://kepkuldes.com/image/U7ifBQ

A képen megjelöltem a rugót, ahol a villával találkozik. Miközben  jár a motor, ezek surlódnak fém a fémen, és ez adja a cicergő hangot. Anno én is a csapot zsíroztam, erre gyanakodtam, de aztán újrakezdte. Amióta ezeket a pontokat megkentem, csöndben van évek óta. Annyit még, hogyha WD40-el lett előtte kezelve, azt féktisztítóval lemosnám, mert kenni éppen nem tud, de síkosítja  a fémet, és ezért a zsír nem tapad rá jól. Rézpasztát használtam, emlékeim szerint egy  vékony ecsettel tudtam bekenni.
De a csap megkenése sem árt, itt is fém a fémen surlódik. Nálad ez volt a hunyó, nálam a rugó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35813 Dátum: 2022.08.19 20:15:22 »
Szia Dani!

https://kepkuldes.com/image/U7ifBQ

A képen megjelöltem a rugót, ahol a villával találkozik. Miközben  jár a motor, ezek surlódnak fém a fémen, és ez adja a cicergő hangot. Anno én is a csapot zsíroztam, erre gyanakodtam, de aztán újrakezdte. Amióta ezeket a pontokat megkentem, csöndben van évek óta. Annyit még, hogyha WD40-el lett előtte kezelve, azt féktisztítóval lemosnám, mert kenni éppen nem tud, de síkosítja  a fémet, és ezért a zsír nem tapad rá jól. Rézpasztát használtam, emlékeim szerint egy  vékony ecsettel tudtam bekenni.
De a csap megkenése sem árt, itt is fém a fémen surlódik. Nálad ez volt a hunyó, nálam a rugó.

Szia Zoli!

Köszönöm a leírást, viszont még mindig nem értem ezt :no:
Mi ennek a rugónak a dolga, és mi súrlódik rajta, amikor forog a főtengely?  A kinyomócsapágyhoz van köze? Annak a villa végéhez kellene köze legyen...

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35814 Dátum: 2022.08.20 20:01:12 »
Urak (és remélem sutyiban olvasgató Hölgyek ) !

A ,,cicergés" ( amire lassan a Carina forum-ot dobj majd a gugli) megszűntetésének leghatékonyabb módja Kalapos képi, és írásbeli beszámolójának követése!!! Ergo, azoknak a ny..r....t, kibeb&@{  és a többi és a többi  kis kampóknak a  zsírozása. Nem szerettem volna elkajabálni, már tegnapelőtt szinte minden mozgó, súlódó részt kezelésbe vettem ( most rimánkodom, hogy nem vittem-e túlzásba és csöpi csöpi a kuplungra ) kezekkel, újakkal, ecsettel, húrkapálcával és szép irodalmi nyelvezettel.

Az tény, hogy némi koszon kívül semmi sem volt a villán és környékén.... Azt én sem értem, hogy miért lassan 2év, ~5000km után jött elő, de ahogy játszottam és mozgattam, lehetett hallani azt a förtelem hangot, de persze más amplitúdóval. Kezelgetés alatt lett egyre tompább, majd hallhatatlan. Tegnap nagyon hulla voltam, most értem vissza egy 50km-es abszolute vegyes felhasználású karikából és full csend. Indítás, alapjárat, terhelés.
Ha újra előjön, akkor legalább már mindent tudok, és eggyel többen vagyunk, akik segíthetnek  :angel:

Szép hétvégét!




cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #35815 Dátum: 2022.09.01 08:08:56 »
Sziasztok!
Sajnos rajta felejtődött a gyújtás az autón, amit csak arról vettünk észre, hogy teljesen lemerítette az akksit. Feltöltés után indult rendesen, viszont kicsit zakatolós lett a járása a motornak. A gyertyákat egyenként lehúzogattam, mindegyikre reagált, tehát szerintem nem hagy ki egyik sem. Azt olvastam, hogy ilyen "baleset" a gyújtótekercset viselheti meg. Ez produkálhat ilyen jelenséget?
Tippeket, tanácsot előre is köszönöm!
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35816 Dátum: 2022.09.01 20:55:31 »
Sziasztok!
Sajnos rajta felejtődött a gyújtás az autón, amit csak arról vettünk észre, hogy teljesen lemerítette az akksit. Feltöltés után indult rendesen, viszont kicsit zakatolós lett a járása a motornak. A gyertyákat egyenként lehúzogattam, mindegyikre reagált, tehát szerintem nem hagy ki egyik sem. Azt olvastam, hogy ilyen "baleset" a gyújtótekercset viselheti meg. Ez produkálhat ilyen jelenséget?
Tippeket, tanácsot előre is köszönöm!

Szia!

Ha nem javulna, akkor itt egy leírás a 8. oldalon:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/ig.pdf
Ha angol, akkor nem tudom, milyen értékek a jók. A primernél vond le a műszer belső ellenállását a mért értékből. Ezt úgy kapod meg, hogy legalacsonyabb méréshatárnál rövidre zárod a mérőcsúcsokat, és akkor a belső ellenállást látod a műszeren.
Ha nem a jó érték van (menetzárlat, szakadás, stb.), akkor kuka :(

Frankensteinx

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Carina
« Válasz #35817 Dátum: 2022.09.03 19:09:33 »
Sziasztok, van egy 1996-os TOYOTA Carina-E Sedan 1.6 GLi-om. Jelenleg E5-ös benzint töltök bele de erősen gondolkozom, hogy még az árak nem normalizálódnak E10-esre váltok. Ti mit használtok? Mik a tapasztalatok? Előre is köszi a segítséget!  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2022.09.03 19:30:11 írta Frankensteinx »

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #35818 Dátum: 2022.09.05 12:59:39 »
Ha nem javulna...
Úgy tűnik normalizálódott a dolog egy hosszabb út után.  :clap:
Akku azonban lehet cserés lesz, még adok neki esélyt, de ha pár nap alatt elejti a feszültséget, akkor csere.
Mindenesetre köszönöm a segítséget!
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35819 Dátum: 2022.09.05 20:52:38 »
Úgy tűnik normalizálódott a dolog egy hosszabb út után.  :clap:
Akku azonban lehet cserés lesz, még adok neki esélyt, de ha pár nap alatt elejti a feszültséget, akkor csere.
Mindenesetre köszönöm a segítséget!
Szuper, örülök neki  :clap:
Ha akku kell, akkor tudom javasolni, amit csinálok: a lehető legnagyobbat tedd bele, ami belefér. Nekem egy 74 Ah-s Szakálmetál teljesen gondozásmentes van benne (gyakorlatilag fekete Varta). Most decemberben lesz 7 (hét) éve, hogy belekerült, és hála Istennek eddig semmi problémája. Igaz, van rajta egy akku regeneráló, de szerintem bírja úgy is :)