Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6526668 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35790 Dátum: 2022.07.14 23:35:34 »
Ebben teljesen igazad van. Az okot is meg kéne találni, főleg azt kéne megtalálni. Én teljesen analfabéta vagyok ehhez, de szerintem ennek kiderítése egy hozzáértőnek sem egyszerű. Nekem ami szembetűnő, az az, hogy szerintem ami az akksira megy testkábel nagyon vékonynak tűnik. Nem tudom ez okozhatott-e ilyen problémát, ha egyáltalán tényleg vékony. Az a baj, hogy én eddig elvittem szerelőhöz ha valamit észrevettem, és hozzátettem, hogy nézze át, és ha valamit lát, csinálja meg. Aztán ilyenek történtek az autóval, hogy teljes elsőfék (tárcsa, betétek) csere után úgy kaptam vissza, hogy folyamatosan fogott a fék, és iszonyatosan melegedett is. Így adta ki a kezéből a "munkát" A fékolaj helyett valami teljesen más olajjal lett feltöltve, ami úgy nézett ki a fékolajtartályba mint amikor a hideg húslevesen úszkál a zsír. Azóta néha beragadnak a munkahengerek. A váltónak semmi baja nem volt, hibátlanul működött, de abba is valami szutyok olajat öntöttek, és most 60-nál nem tudom visszatenni harmadikba, csak gázfröccsel, vagy erőltetve, és síró hangja is van a váltónak. Amikor megvettem az autót, kicseréltettem a komplett vezérlést. Most mondja a szerelő, hogy egy gyári Toyota szíj van rajta, ami hosszában két helyen ketté van szakadva. Emlékszem, én Gates szíjat vettem hozzá. Azt se cserélték ki. Ha egy autónak nincs semmi baja, majd a "szerelő" csinál gondot. Ennél a szerelőnél most van először. 2 éve könyörgök neki, hogy vállalja el, mert tudom, hogy Ő becsületes, ügyes, és tényleg megcsinálja. Annyi melója van, hogy most ajánlotta fel, hogy megcsinálja. Remélem, rendbe tudja szedni a sok (2) hülye kontár után. Köszönöm a segítséget.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35791 Dátum: 2022.07.15 14:47:31 »
Sziasztok!

Hogy hű legyek magamhoz, csak napokkal később, illetve egy mostani hirdetést nézve lenne egy kérdésem. Amikor nem volt fenn a hővédő a leömlőn, nem nagyon tudtam hova tenni, hogy hogyan nézhet ki valami ilyen ,,bután" . Ez ugye 1gen szegénykeverékes  Carina E. Viszont láttam már több 1.6-ost is, ahol vagy bandázzsal, vagy csak csupaszon látszik a leömlő. De azoknak van rendes kanyarulata, cső formája, alakja, nem egy ilyen ,,sablonból sorjásan kiöntött ovis tésztagyurma alak" . Na szóval értitek.   

Kérdés az lenne, hogy csereszabatosak a lemömlők a Carina-kon? Itt persze a lényeg az lenne, hogy minimális dinamikai javulást lehessen elérni.

Köszi!

Kellemes hétvégt!

Ui: Kakucson szeptemberi proginak lesz nagy Toyota tali :tc:

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35792 Dátum: 2022.07.16 00:03:12 »
Üdv a csapatnak!
Múlt héten letámasztottam a hengerfejes autót az előző szerelőnél. Saját motorja vitte kb. 15km-et, nem húztuk. Így betegen is nagyon jó volt vezetni újra, jó a futómű, a kormányzás, a váltó, fékek. A motor bajos. Várom a diagnózist, ráér. Közben gondolkozom, hogy venni másik hengerfejet, síkolni, vagy akár komplett bontott 99LE-s motort bele. 3 barátom mondta, hogy engedjem el végre   ::)
Most, hogy Április vége óta garázsban állt, havonta leszívta teljesen az akkumlátort valami, úgy, hogy a központi zárat, riasztót nem élesítettem. A sok év alatt szinte napi használatban volt, nem tűnt fel, hogy gond lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.16 00:12:07 írta kisbal »
Balázs

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #35793 Dátum: 2022.07.16 07:30:21 »
Sziasztok
Én is gondolkodom rajta, de csatlakozom vd1234 hez
Több infó kellene :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

Remekember

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #35794 Dátum: 2022.07.17 13:23:20 »
Sziasztok! 1.6 Carina E többhetes állás után nehezen indult. Akkumulátor jó. Indítózás közben kattog. Mi lehet a probléma? Sokadszori próbálkozásra sikerült elindítani. Ha leállítom,újra nem akar indítani.

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35795 Dátum: 2022.07.17 13:48:14 »
Sziasztok! 1.6 Carina E többhetes állás után nehezen indult. Akkumulátor jó. Indítózás közben kattog. Mi lehet a probléma? Sokadszori próbálkozásra sikerült elindítani. Ha leállítom,újra nem akar indítani.

Szia! Szívesen segítenék, de nincs ötletem. Akksi biztos jó?
De érdekel, hogy tényleg mi lehet a bibi...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35796 Dátum: 2022.07.17 18:13:27 »
Sziasztok! 1.6 Carina E többhetes állás után nehezen indult. Akkumulátor jó. Indítózás közben kattog. Mi lehet a probléma? Sokadszori próbálkozásra sikerült elindítani. Ha leállítom,újra nem akar indítani.
Szia!
Japán, vagy angol gyártás?
Mi kattog? Az önindító, vagy az egyik relé?
Ez alapján lenne érdemes elkezdeni vizsgálódni (13. oldaltól indul a táblázat, elég részletes!):
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf
Szerintem ennél többet nem nagyon lehet mondani a témában  :hmmmm:
Mondjuk így elsőre a jeladó csatlakozókat igazgatnám/tisztítanám meg, elsőre kontakthiba gyanús a dolog. Az akkut meg biztos ami biztos alapon feltölteném, még ha úgy tűnik is, hogy feltöltött rendesen.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.17 18:17:27 írta vd1234 »

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35797 Dátum: 2022.07.20 20:11:39 »
Szia!
Nálam ez rendben lehet: nem melegszik a felni. Amikor ez volt a gond, az jól érzékelhető volt. Vagy gumiabroncs, vagy felni gond lehet, mert téli gumival nem volt ilyen. Ha lesz rá erőm, akkor még sérelem az első és a hátsó gumikat, hátha segít. Most csak 2.3 bar-os nyomással járok, de így is van remegés (igaz, kisebb :hmmmm:

Szia,
kicseréltem a féktárcsákat és megszűnt a rázás mind gyenge féknél, mind 100 felett. 120-ig próbáltam, szép sima. :)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #35798 Dátum: 2022.07.25 00:07:45 »
Hello mindenki :hug:
Nagy dilemmában vagyok
Mint tudjátok,autót váltottam a szívem lelkem sugallatának ellenére
Szeretem az új autómat,de ti a barátaim vagytok,és megpróbálom leírni a gondomat nektek
Adott Toyota Yaris 2000 1.3 linea Sol (ez van a Carina ) helyett :hmmmm:
A gond a kővetkező:
Szeretném beépíteni a gyári CD tartó helyére a szerett JVC fejegységemet,olyan módon,hogy a gyárilag beépített maszk is műkődjőn
Több forrásból is érdeklódtem,de sajnos azt a választ kaptam,hogy vagy a gyári ,vagy az utólag beépített fejegység fog műkődni :no:
Egyébként maximálisan meg vagyok elégedve az autóval
Azt nyújtja ami kell neki
Today Tomorrow Toyota

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
szelepfedél
« Válasz #35799 Dátum: 2022.08.10 09:11:39 »
Sziasztok,
ma egy új szelepfedél tömítést kap a kocsi, a korábbi úgy látszik megadta magát. Kívülről száraz a motor, de a gyertyapipák olajosak (négyből kettő). Olaj túltöltés okozhatta? valamikor tavasszal a szervizben túl sokat tettek bele.

Mindenki problémamentes? Nagy a csönd itt a fórumon!
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:szelepfedél
« Válasz #35800 Dátum: 2022.08.10 11:32:14 »
Sziasztok,
ma egy új szelepfedél tömítést kap a kocsi, a korábbi úgy látszik megadta magát. Kívülről száraz a motor, de a gyertyapipák olajosak (négyből kettő). Olaj túltöltés okozhatta? valamikor tavasszal a szervizben túl sokat tettek bele.

Mindenki problémamentes? Nagy a csönd itt a fórumon!
üdv:
villanó

Szia!
Ha a gyertyáknál olajos, akkor az ott levő, szimmeringszerű tömítésekkel lehet a gond, nem a szelepfedéltömítéssel. Ha egyben értetted ezeket, akkor jó  :)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35801 Dátum: 2022.08.10 14:33:30 »
Hello(sztok)!

Ha emlékszel, nálam is szelepfedéltömítés után jött az olaj, pedig a cserés tömítések többsége gyári Toyota volt..... A gyertyáknál nem volt, de az elosztófedél környékén azért szivárgott. De a jelek szerint Nálad inkább a szimeringet nézném  én is.  Itt semmi különös. Felszenvedtem egy régebbi nagyon jóféle Sparco pedálsort, eltűntettem az utolsó 2-3 rozsdapöttyöt, kipucoltam az aksi környékét  és egy nagyon jóhangulatú szabadtéri mozi után feltűnt, hogy kancsal a hátsó rendszámtábla pislákom. Nem csak hogy kiégett, nem is volt a lámpa a helyén, fityegett a csomitartó belsejében. A 3. autósboltba tudták, hogy mi ez  :lol:
 
Az ominózus szombaton szembesültem, hogy olcsóbb a 100-as, mint a diesel ( egymás után tankoltam a 2autót). Nem tudom, hova fog ez vezetni.   

Van egy szégyenszemre, általam  csak pár hónapja felfedezett ,,fantasztikus" autós műsor, psycho és wolfman , bár az eredeti címe Öreg autó nagy haszon  [rohog]   Az első gen MR2 és AE86 után megtaláltam a harmadik, bármikor beválalnám Toyota-t. Sera. Sosem láttam még de nagyon izgi. Persze full JDM így azért lenne probléma.

Figyelem a másik oldalt is, azért mindenkinél van gond, kezdeti, vagy haladó szakaszban, de összességében még mindig hiányzik az aurea mediocritas. Vagy eladják a széthasználtat 100-150ért, vagy csak az egy fokkal jobbakat 300-400ért. Meg azt hiszem egy hónap alatt 3 Carina is baleset áldozata lett... Tök fura, hogy azért a ritkábban látottakhoz sorolnám, és mégis van csatt. És vannak ketten, akik agyon reszelik, vagy éppen teljesen újjáépítik a gyöngyszemüket.

Majd a nagy Toyota talin tali!

Minden jót!

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35802 Dátum: 2022.08.10 17:57:29 »
vd1234: Igen, egyben értettem, és a szettben is benne volt. És hát nemigen férni hozzá másképp...

Ryuk: Megnéztem, milyen ez a Toyota Sera...hát elég beteg dizájn, az biztos! Nálunk télen ajtónyitásnál az összes hó beesne az utastérbe szerintem.

Valamelyik törött Carinából nem jutna nekem egy angol, működő ködlámpa-kapcsoló? Vagy azért helyrepofozzák őket?

Ma a Japkernél láttam egy nagyon szép állapotú, pezsgőszínű, japán sedant.

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35803 Dátum: 2022.08.11 14:05:50 »
Egyről tudom, hogy megmentik, de szerintem inkább, ha van rá mód, hely, zseton, akkor inkább készletezésről lehet szó. Nézek majd Neked egy számot, az ilyen pici mütyürökbe szokott tudni segíteni!

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35804 Dátum: 2022.08.15 14:26:24 »
Sziasztok!

Kicsit kezdek elfáradni...... :no:  Hajnalba rám álltak és eléggé kellett sietnem, így  harmadjára használtam az autót, hogy lejussak dolgozni. Ugye volt egy ciripelő hang, amit a motor vezérlés felöli oldaláról hallottam, de szervízbe mire sikerült újra produkáltatni ezt a hangot, már többen is jobbról hallották. Pedig eddig a hallásomra nagyomra büszke voltam. Durr. Ott a kuplungra gyanakodtak de minden eleme új, márkás, és van benne kb 6000km. A legkisebb pöccintésre abbahagyta, így orvosolták egy kis WD-vel a motortéren keresztül. Olvastam, hogy van ott egy lemez, ami levehető, és ott lehetne egy speckó löttyöt, kuplung súrlódás csökkentőt adagolni, de erre nem került sor, és nem is találtam...

A nagyobb baj, hogy a mai oda vissza úton non-stop csinálta. Láttátok  az autó, vérciki így létezni. Ellenben a lehető legkisebb kuplung nem is nyomásra, éppen rátételre abbamarad.... Ergo úgy tudok lopakodni, hogy folyamatosan rajta van a lábam a pedálon és éppen csak érintem.

Létezhet, hogy a bowden pont  most eresztett annyit, hogy ezt produkálja. Hidraulikuson meg egyáltalán hogyan tudnék állítani? Nagyon elszeretném kerülni a váltó levételt, kuplung mókolást, de a jelek szerint nem lehet ez a baj. Remélem.

Köszönöm előre is a segítséget!