Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 5227925 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35760 Dátum: 2022.06.19 10:21:04 »
Belenyúltam a tutiba, sehol sem tudják mi ez a 3 és 1 villanás. Több oldalon is a fojtószelep szenzort hozza, de ez kötelező cseredarab vajon? Vagy javítható? Illetve mivel lehet helyettesíteni? Mert Denso csak bontóból sanszos, újból meg azért vannak márkák elég nagy szórásba.

Szép napot!

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
Re:Carina
« Válasz #35761 Dátum: 2022.06.19 12:20:54 »
De az autó jól működik, nem?
üdv: villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35762 Dátum: 2022.06.19 12:39:58 »
 :hmmmm:

Megy mint a golyó, de a fogyasztásra adhat okot ez nem? Szegényen azért a 10lityó.....  :lol:  jó, hogy nem ez a mindennapi autó, de kárt meg nem szeretnék tenni a motorban. A diag csatlakozóból olyan masszát szedtem ki, hogy azt hittem Vukozom egyet. Ebből kiindulva a szenzornál is lehet ,,némi" kosz, de a Legfőbbért sem tudom széthúzni. Megvagyok áldva. Amennyit tudtam, annyit lepucoltam, bár nem nagyon volt mint kívülről, a kód még mindig él. Ellenben a tipikus MAP hibákból csak a fogyasztást tudnám megemlíteni, de ezt sem 100%-ig. Nincs bűz, torpanás stb.... Nem lenne drága az új, de Bosch gondolom nem jó, a többi meg kérdéses.  Holnap végre visszatudom rakni a beszakadt csavaros hővédő lemezt is a leömlőhöz, de azon is filóztam, hogy van értelme? Mert a hűtőt annyira nem takarja, hogy releváns legyen, másnál meg okozhat kárt? Mindegy, felpattintom, szebb mint a leömlőm  ::)

Szép napot!

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35763 Dátum: 2022.06.19 12:46:09 »
ja és hogy kerek legyen a story, kiesett a kis biztosíték a diag dobozból. Az baj? Kéne szereznem belőle egy új darabot? Mindent átnéztem, de a földön nincs, a motortérbe, meg szinte mindent bevilágítottam, de nem lelem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35764 Dátum: 2022.06.19 12:46:26 »
Sziasztok!

Megnéztem, de nem mentem vele. Vegyesek az érzések, de az ára egyértelműen magas, bőven kéne rá locsolni....

Megcsináltam életem első diag-ját és szeretnék egy kis segítséget kérni.  Jól értelmezem, hogyha villan 3at, majd szünet után 1-et, akkor 31?  :hmmmm:     ,,Vacum sensor signal"

Gyönyörűséges hétvégét!

Szia!

Szerintem itt rendesen leírták, mit és hogyan értelmezzünk:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiukJHQqrn4AhXH16QKHYORBR0QFnoECAUQAQ&url=http%3A%2F%2Fdiscodan.org%2Fgfx%2Fcelica%2Fservicemanual%2Fengine%2Ffi.pdf&usg=AOvVaw2oFWSTsNLb4I2WYbuX2PnL

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35765 Dátum: 2022.06.19 16:07:04 »
Köszi szépen! Nem találkoztam még ilyen részletes leírással, tanulmányozni fogom!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35766 Dátum: 2022.06.19 16:40:19 »
Köszi szépen! Nem találkoztam még ilyen részletes leírással, tanulmányozni fogom!
Szívesen! Párszor már felraktam az évek során, de gondolom még sor kerülhet rá  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35767 Dátum: 2022.06.22 08:54:21 »
Sziasztok,
Mindenki problémamentes?
júliusban mi Olaszországba megyünk a Carinával, remélem nem lesz gond. Még egy-két apróság javítását és egy olajcserét szeretnék előtte megejteni.
üdv:
villanó
Jó utat, kellemes élményeket kívánok!

Nálam van egy kormányremegés 100-120 között, centrírozás nem kellett neki, oldalütése nincs a felninek, szóval még kutatom. Műszaki most jár le, és egyszerűen nem kaptam időpontot sehol az ismert okok miatti dömpingben, remélem igaz a hír, mindenesetre csak egy hónap múlva tudom vinni.
A nyest(ek) garázdálkodása még hagyján a kocsitetőn, de a sáros nyomuk már a motortérben, a gyújtókábeleken is ott van. A gyárilag a kábeleken lévő gégecsövek nem érnek végig, olyan méretűt (12, 14-es?) nem kaptam, így 16-ossal pótoltam a hiányt. Több mint egy méter kellett ráfűznöm. Már jártam pórul nyestrágás miatt, nem kívánom megismételni. Még a lamdaszonda van hátra, amikor cseréltem anno,  a régin is voltak rágásnyomok.
Ezeken túl minden oké. fogyasztás konstans 7 liter vegyesben, mindenhogy. Volt kevesebb is, de 95-östől ez is jó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35768 Dátum: 2022.06.22 09:16:11 »
:hmmmm:

Megy mint a golyó, de a fogyasztásra adhat okot ez nem? Szegényen azért a 10lityó.....  :lol:  jó, hogy nem ez a mindennapi autó, de kárt meg nem szeretnék tenni a motorban. A diag csatlakozóból olyan masszát szedtem ki, hogy azt hittem Vukozom egyet. Ebből kiindulva a szenzornál is lehet ,,némi" kosz, de a Legfőbbért sem tudom széthúzni. Megvagyok áldva. Amennyit tudtam, annyit lepucoltam, bár nem nagyon volt mint kívülről, a kód még mindig él. Ellenben a tipikus MAP hibákból csak a fogyasztást tudnám megemlíteni, de ezt sem 100%-ig. Nincs bűz, torpanás stb.... Nem lenne drága az új, de Bosch gondolom nem jó, a többi meg kérdéses.  Holnap végre visszatudom rakni a beszakadt csavaros hővédő lemezt is a leömlőhöz, de azon is filóztam, hogy van értelme? Mert a hűtőt annyira nem takarja, hogy releváns legyen, másnál meg okozhat kárt? Mindegy, felpattintom, szebb mint a leömlőm  ::)

Szép napot!
Szia Miki!
31- es kód MAP szenzor hiba (vákuum szenzor mi más lenne ???). A fura, hogy a sárga tengeralattjárónak ilyenkor elvileg világítani kellene. Ritkán elromló alkatrész, és nem is biztos, hogy ez a kínja. Én a pár évenkénti pucolások közé veszem a szenzor gumicsövének, a szívókamrába csatlakozásának pucolását is (ahogy az összes csatlakozó érintkezőjét is volt már olyan esetem, amikor a nem megfelelő kontakt okozta a hibajelzést). A szívókamra belseje a PCV szelepen vissazérkező gázok/olaj miatt az évek során olajos-kokszos bevonatot kap, közte az a parányi lyuk is, ahová a MAP szenzor egy furat és a gumicső segítségével kapcsolódik - nem árt a tisztítás a szenzor helyes működéséhez. Szóval érdemes féktisztítóval/karburátortisztítóval befújkálni a szívókamrába a csatlakozásnál.

Pár éve levettem a hővédőt, mert elvált egymástól a két lemez, és rezonált. Semmire nincs befolyással, se zajra, se fogyasztásra, egyszerűen biztonsági alkatrész (így a lemez éget meg és nem a cső  :whistling: )

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35769 Dátum: 2022.06.22 17:39:12 »
Heelllooo!

De jó látni  :clap: ! Borzalom lehet, hogy az autó kint pihen, és pici négylábú kis csócsálok meg horror kárt bírnak okozni. Van erre egy elektromos, nagyobb, premium minőségű bonbon ( nem, nem a kukába került ,,zenekar  [rohog] ) doboz, ami elriasztja őket. Csak  ha sokat áll az autó, akkor meríti az aksit. A fóka, pingvingyilkos ,,das auto"-m ban van, undormányos látvány, de állítólag ahonnan jött, ott ez úszta meg egyedül a környéken  a kis fogacskákat.

Tudtam, hogy Tőled fogom a legkielégítőbb válaszokat kapni  ::)  Minden ehhez szükséges aeroszolt megvettem, kiszereltem, befújtam, letöröltem, és még a sasszemem, valamint a kezdődő demencia ellenére is megjegyeztem a taliról, hogy lehet fájdalommentesen hibakódot törölni. Van változás, kicsit más hangokat hallok, de eddig jó. 7végén megyek autókázni vele, majd utána tesztelek megint. Biztos, ami biztos gyorsan rákérdeztem a gyári Denso Map-ra......4hét alatt itt van és a legolcsóbb Carina-t kis népmesei túlzással elcserélhetném rá....

És szerinted, hogy a kis biztosítékot elhagytam a dobozból, az lehet valamire hatással? Mert a kódolvasás így is működik. Sokat gondolkodtam a hőpajzson, és tényleg csak a ventilátor és a géptető miatt tartanám meg, de nagyon hasznos info, amit írtál.

A következő kérdés MINDENKIHEZ szól:

Nem kéne alulra kartervédő? Most, hogy napi szinten elég sokat lógok a motortérben, valahogy ,, túl nagy a hely" Vagy ez így lett kitalálva, így a jó? Gondolom már mindenkinek elrohadt és/vagy leszakadt volna minden, ha nem,  de elviekben van rá méretpontos lemez.  Itt is inkább a hőtöbblettől tartok, hogy a legendás Webber Le Mans CLK GTR esetet ne is említsem.

Ahhoz a teljesítményhez és a 95-ös benzinhez zseniális a fogyasztásod.

Örülök, hogy azért minden rendben.  Ebben az évben majd lehet még valami, akár egy nagy Toyota tali is, bár erről semmi info nincs.

Mindenkinek szép napot!


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35770 Dátum: 2022.06.23 20:56:09 »
Szia!
Nem tudom pontosan milyen biztosítékra gondolsz. A diagnosztikai dobozban nincs ilyen nálam.   :?:

"Kartervédő" gyárilag van, csak nem ér végig. Arra utalsz, hogy be kellene fedni alulról az egész motorteret? A levegőnek valahol távoznia kell, és nálam a mocitető  szigetelt, szóval magam részéről nem forszíroznám.
Írd meg majd a fejleményeket!

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35771 Dátum: 2022.06.25 21:31:30 »
Nos.

A beszakadt csavarokból 3at tudtam helyreállítani, kettő felül, 1 alul, DE, az alsó kihagytam, mert nem lenne meg a szimmetria. Nem rezonál, tökéletes a pajzs.

Az lehet, hogy nem biztosíték, de úgy néz ki csak 1:10-hez arányú egy normálhoz képest. Ez ha a vezetőoldalról állsz, és a mosótartályt nézed, akkor balfelső sarokba van/volt bedugva. Mind1, nem lényeges.

Tényleg távoznia kell a hőnek valamerre, de ahol bevétel, ott kiadás is van, csak itt fordítva értettem. Nem vészes az alja, szerintem Nektek sem. Bazsó annak idején az AE86-ra külön gyártatott egy régi versenyautókat idéző mélyített, kivágott géptetőt, ahol a szél befut-hűt-és távozik is. Legalábbis ez volt a fizikai elképzelés. De nagyon vagány.

Bármi amit most kitisztítottam, kb egy zsepinek a felét sem koszolta össze. Amit leszedtem, az inkább a boritásról jött le. DE.

Mentem most 70km-t, eléggé vegyes üzemmódba  :angel: :devil:    Már ott van változás, hogy kevésbé érzek szagokat, már már kellemes mindegyik végén. Ugyanúgy pöccre, nulla reakcióidővel indul, mint amikor a ,, nem bele való " kábel és gyertya volt benne. Ez abszolút meglepett. 1000x leírtam, hogy nekem ez hobbi, mosolycsalogató analóg autó, így kb 1 hónapja áll benne 60lityó benya. Face-en nagyon komoly adok-kapok megy a 100-as, sima között. 2006 óta van jogsim, autóm, sajátba, és amíg lehetett cégesbe sem tankoltam soha alap változatot. Sóval a leállás óta 30km ment ki belőle, meg a mostani 70. A mutató meg sem rezzent. Bár ezzel is akadnak előítéleteim, de próbálok hinni neki. Ezt azért írtam le, mert az autó még mindig hibakódmentes ( gyakorlatilag ugye 2-3 napja csináltam meg ) és félve dugdorásztam most össze, de totális, Holdról is látható siker. Most fogom figyelni a fogyasztást, hogy a pucovának, törlésnek milyen éllettani, mechanikai hatásai lesznek. Dinamikában sem +, sem - hatást nem tapasztaltam, talán icipicit csendesebb.

Komolyan mondom, ha nem tették volna tönkre a Carina-k 90%-át ( szerintem nem túlzok) , akkor ez a divatos, válságautó kifejezés 1az1be rá illik. Amikor 60-70-nel mentem volna, olyan volt, mintha minden ,, szupiszuper és ingyen lenne." Zseniális ez a 90-es évek. Hát még a 80as  :cry:

Agymenéseim:

Elkezdtem az olajlecsapató project-et. Bizonyos szempontól művésznek tartom magam, de ehhez a kézügyességem kevés. Minden TISZTELETEM Kalapos-é! Az elkezdődött azt jelenti, hogy begugliztam és találtam is. Nem drága, jól néz ki, ami a fő szempont  [rohog] , de baráti körbe ( senkinek nincs Toyota-ja, nem tudják mi az a Carina, 1x mutattam képet a popójáról és azt mondták Saab93, ami nagy szó  :eek: ) és ott volt próbálkozás, de vagy CO mérgezés, vagy dadogás és hasonló csupacsupa szép dolog történt. Pedig $$$ akad bőven, nem ők mókolták be, de ott nem vállt be. Ellenbe azt láttam a talin, hogy mitől védené meg a motort. Kérdés, hogy ez km függő, vagy már a kezdetektől alkalmazható? Tehát ugyanúgy hatékony 100ezer km alatt, mint bőven felette?  Semmit nem ,,vesz el" a motortól? Ugye engem a szegénykeverék miatt érdekel.

Most volt Historic kupa budapesti versenye, jövőre elkéne indulni. Elég vegyes a felhozatal. Kellene a Szamuráj vonal oda.

Valaki megvette a piros Carina-t, amit megnéztem. Nagyon kíváncsi leszek rá, hogy látjuk-e itt, vagy ott. Ugyanígy láttam egy nagyon szép zöld lift-et az Élessaroknál, eléggé elhagyatva. Egyre jobban tetszik a zöld ezen árnyalata.

Van egy idősebb MESTER, aki csodát tud tenni jégkáros autókkal. Voltam már ott pár másik autóval, és nagyon szeretném az icipici apró benyomásokat, amikről fogalmam sincs hogy ott voltak, vagy non-stop rám nyitják az üres parkolóba  :lol: , vagy spontán osztódnak és egyre többen lesznek, hogy eltűnjenek. Igen ez 3év múlva Krisztusi kórba lép, kell a history neki, de azért mégis. Villanó autója???? AtyaÉg! Minimum olyat szeretnék.

Egyre többet látok injector hirdetéseket és kérdéseket. Elviekben a sárga a legjobb ugye? A Szent Grál. De mit tud a lill/lél, fekete stb. Azok is gyáriak csak nem olyan hatékonyak? Szabadon cserélhetőek?

Találtam egy antik Hella Pilot-ot. Eléggé idegesít, ha bármi szétvan az autóba, és bár nincs használva, de a rádió alatti kis rést nagyon elszeretném tüntetni valami hasznossal. Ha a gazdaság nem szól bele, a Deagostini Grievous sisakját tervezném oda  :eek: [rohog]
.  Vagy kis Schumi mostani Miami feelinges Schuberth-jét. Na szóval találkoztatok már ilyennel? Videot erről nem találtam, elég alap modell, de ha van tapasztalat, az érdekelne. Gondolom idő, megtett táv és kb hőfok, de mekkora flash egy ilyen? Persze tuti nem passzentos.

Majdnem átmentem Alien királynőbe, amikor megláttam, hogy van itthon Corona/Caldina front-os ,,opsönös" autó. Mármint tudtam, hogy van, el van téve ereklyeként, de felrakva az Eu modellre........ Aaaaaaaaaaaaaaazt akaaaaaaaaaaajooooooooom!  Már csak a telilámpás popó hiányozna.

Vizsga.
Naagggggyon el van ez toszva. Nem látom esélyét, hogyha igazak a számok, hogy mennyit kéne záros határidőn belül aktualizálni. Bár remélem szórják is férgesét is rendeses, minden rossz indulat nélkül Vagy mégsem?  :hmmmm:  Érzek némi mozaikutcai hangulatot majd  a vége fele  ;)  Láttam képet, egy Swiftről, amit kidobtak, mert rozsdás volt a sárvédő-küszöb vége.... :eek:  Vagy rossz a képaláírás, vagy a cikk, de ezt azért túlzásnak tartom. Futárautó , szóval lehet más gond is volt. Mindenesetre minden Dacia-t szigorított KPM-re!!!!! [rohog]   Elnézést ha van itt olyan, aki k&h, otp, rafi és egyéb bankilízingkölcsönbabákat potyizott/potyiztatott, hogy beülhessen egy ilyenbe de számomra ezek lettek az új közellenségek. Pályán nézzétek meg, kik tolnak le!!!????  Nem a BMW lesz a győztes. Bár az octavia még versenybe lehet.
Következő talikór szívesen folytatom ennek a társadalompolitikai elemzését, hatását, de nem szeretném, hogy itt is kizárjanak  ;)  Elég volt ott. Pedig tök pc voltam...  Minden esetre azért vigyázzunk a hybrid autókkal, ez is new wave, hogy milyen pusztítást okoz a legócskább változat is, egy Isten által fosszilisnek teremtettel szemben.


Csodálatos fokozatosan melegedő nyarat Mindenkinek!