Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527981 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Carina
« Válasz #35730 Dátum: 2022.05.15 13:50:58 »
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy (95-os Carina)- hoz...
- Milyen márkájú gyújtógyertya kábelt érdemes venni?
- Milyen márkájú - típusú gyertya legyen?
- Milyen márka legyen a Gyújtáselosztó rotor?
- A hűtőt hogyan érdemes jól átmosni?
- Milyen fagyálló ?
- A vízpumpánál a tűzfal oldalánál levő rövid gumicső milyen hosszú ? Mérete? Mivel lehet kicserélni? mert ilyen csővet sehol sem kapok. picit dundi már!
Előre is köszönöm a segítséget. További szép hétvégét.

« Utoljára szerkesztve: 2022.05.15 14:21:04 írta morph3d73 »

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35731 Dátum: 2022.05.15 16:06:57 »
HeyHo!

Pontosan ezekről van szó, kb 100 hozzászóláson keresztül előtted  ;) [rohog]

A keresőbe ha beírod a kulcsszót , minden info elérhetővé vállikk.

Első és legfontosabb, hogy szegénykeverékes, vagy sima?

Ha ez az első komolyabb csere mindenből, akkor érdemes innen minden infot begyűjteni, vagy Haynes könyv, vagy maga a mindentudó internet.

Első és legfontosabb, hogy olcsó gagyit semmiből sem szabad!
 
Elsőnek nézz körbe a 3legnagyobb autoalkatrész weben, keresgélj, és ha vannak kiszemeltek, akkor már könnyebb lenne. 
Azért írom, mert ez, amiket keresel lehet, hogy kijön 50ből, de 80ba is beleszaladhat.

Szép napot!


morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Carina
« Válasz #35732 Dátum: 2022.05.15 18:18:33 »
Első és legfontosabb, hogy szegénykeverékes, vagy sima?
Ez jó kérdés . Próbálok rájönni, de még nem sikerült. Hogyan lehet megkülönböztetni?

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35733 Dátum: 2022.05.15 19:13:40 »
 [rohog] Üdv a pokolban!

A többiek tudnának mesélni, vagy visszaolvashatod az ezzel szembesült történéseket.

Kerek vagy kocka elosztófedeled van?
Van Platina felirat/matrica a motorblokkon?

Minden másra, ha hozza a toyodiy, hogy Lean Burn, akkor szegény, pár alkatrész más, mint a az erősebb 117Le-nél. Erre rendelésnél érdemes figyelni.

https://www.toyodiy.com/parts/q.html

Pötyögd be az alvázszámot5

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35734 Dátum: 2022.05.15 19:19:54 »
Első és legfontosabb, hogy szegénykeverékes, vagy sima?
Ez jó kérdés . Próbálok rájönni, de még nem sikerült. Hogyan lehet megkülönböztetni?
Szia!
Kis segítség kalapos-tól:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg518125#msg518125

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35735 Dátum: 2022.05.15 19:25:49 »
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy (95-os Carina)- hoz...
- Milyen márkájú gyújtógyertya kábelt érdemes venni?
- Milyen márkájú - típusú gyertya legyen?
- Milyen márka legyen a Gyújtáselosztó rotor?
- A hűtőt hogyan érdemes jól átmosni?
- Milyen fagyálló ?
- A vízpumpánál a tűzfal oldalánál levő rövid gumicső milyen hosszú ? Mérete? Mivel lehet kicserélni? mert ilyen csővet sehol sem kapok. picit dundi már!
Előre is köszönöm a segítséget. További szép hétvégét.
A toyodiy.com-on az alvázszám alapján megtalálod az alkatrészek gyári számait. Ezek alapján alkatrészes oldalak kiadják a termékeket.
Ezek alapján szerintem meglesz a szegénykeverékes válasz is.
Fagyállóból én az Eneos Hyper Cool XLR-t (koncentrátum) használom, nálam hibátlan.
A hűtőt sima vízzel mostam át, bár nekem nem volt koszos. Alul a csap nyitva, felülről be a víz, de biztos vannak jobb módszerek is  :whistling:
A motor hátsó oldalán a gumicsövet szerintem én is kellene majd cseréljem, de azt gyárira szeretném, márkaszerviz biztosan tud szerezni, de szerintem a Szakálban is kaptam rá találatot (eredetire).
Vízpumpánál lehet érdekesség, van alacsony meg magas lapáttal is, nekem anno minta alapján sem tudtak egy helyen jót hozni.

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Carina
« Válasz #35736 Dátum: 2022.05.15 19:34:23 »
https://www.toyodiy.com/parts/g_E_199502_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-AEMDKW_1.html
ez jött ki,de ott nem derül ki,hogy szegénykeverékes.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35737 Dátum: 2022.05.15 20:07:56 »
Nem szegèny, ez a lènyeg

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35738 Dátum: 2022.05.21 10:16:51 »
Szia! Mi lett a döntés?
Az jutott eszembe, hogyha az eredeti hf csavarokkal rögzítették, akkor hiába húzta le nyomatékra, az már nem adott megfelelő kötést. Kérdés, hogy nem kellett volna sikolni is?
Mindenesetre érdemes lenne egy korrekt eljárást végezni vele, a belefektetett munka megérné.

Szia!

Döntés még nincs. Egész biztos, hogy új csavarokkal rakta össze. Láttam az új alkatrészeket a készlethez adott meghúzási nyomatékot alkalmazta gondolom. Síkolás nem volt.
Múlt héten feltöltöttem hűtőfolyadékkal, háromszor indítottam, szépen füstöl.
Ha esetleg tudtok adni szerelő címet, aki már sok ilyet csinált, szívesen elhúznám hozzá.
Nincs semmi sürgősség, ritkán járok az autó közelében, de csak nekem megér még valamennyit, hogy életre keltsem. Hiányzik :)
Balázs

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35739 Dátum: 2022.05.21 13:37:17 »
Sziasztok!

Az autó is, én is kezdünk eredti állapotba kerülni  :)  Rendkívül nagy szerencsém volt, mert az alkatrészbolt visszavette a motyót, így csak a különbözetett kellett kiköhögni. Tehát most bele való Platina, ELLENÁLLÁS KÁBEL ( hogy ez miért nem gyújtókábel???? ), trafó kábel és ha már lúd, akkor új löttyök is.

Most értem vissza a próbakörről, kb 40km-t mentem, és többségében + élményeim vannak.
Az első indításnál hihetetlen büdi jött a kéményből, kicsit dúsnak éreztem. Nem az a könyvbe illő ránézek a kulcsra és indul ( mint a nem belevaló cuccokkal  :hmmmm: ) , hanem picit, tán 1et, max 2-t fordul az önindító és utána kell életre. Picit hangosabb az elején, és minimálisan, mintha lomhább lenne, DE.

Miután megálltam és indultam vissza, jó, nyilván bemelegedett, de drasztikusan jobb lett. Teljesen sima, csendes, nulla benzin szag, és tempóból nagyon jó gyorsulás.

Ugye mi küzdünk a Tetris 8mbit-es ECU áldásos felfogási, és kalkulálási gyorsaságával, így azért gondolom, meg mintha olvastam volna is, hogy azért egy majdnem 100km, mire minden beáll, és megtanulja az újdonságokat. Hétfőn begurulok egy cimbimhez, hogy strobival picit állítsunk az előgyújtáson, mert az az első, és második nagyobb ,,teszteken" is sokat dobott.

Még mindig nem jutottam el, hogy egyáltalán kigondoljam, hogy milyen csövekkel oldjam meg a cold air-t de ami késik nem múlik. Viszont az én így is túl légdús konstrukciómhoz vajon kell-é több oxigén? :hmmmm:

Az biztos, hogy a következő futómű állítás lesz, Denso Hybrid lapátok, és ha lesz időm, akkor a 4-2-1 leömlő, de a katalizátort azért megtartanám. Majd meglátjuk. 

Most, hogy happy minden, leszámítva az óráról órára történő drágulást, remélem lesz Nagy Toyota találkozó, mint tavaly, bár az pótlás volt 2év elmaradása miatt.

Szép napot és balesetmentes közlekedést!

ui. Végre minket is utolért a hónapok óta emlegetett drágulnak a használtautók effektus érzései. Már romot sem lehet 200-300 alatt kapni. Hát még egy épkézláb darabot


Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #35740 Dátum: 2022.05.22 20:41:33 »
Hahó Cartárs!

Mi a tapasztalat ennyi idő után, bevált a nagyobb akksi? Én most állok új akkumulátor vásárlás előtt és bár hajlok a nagyobb kapacitásúra, de kicsit aggódom, hogy az a méret elférne-e? A tálca mélyítése 260mm, ha jól mértem, nem gond, ha a majdnem 2 centivel hosszabb akksi "felül" a peremére? Illetve még egy kérdés: európai sarus kell, vagy az ázsiai?

Mindenkinek javaslom, ha új akkut vesz, akkor a lehető legnagyobb fizikai méretűt fontolja meg beletenni, szerintem nagyon érdemes: ez most egy 74Ah, EN680A-s Szakál saját márkás, teljesen gondozásmentes (nem is gondoztam...), gyakorlatilag Varta Black akku (Johnson Controls). A fizikai méretei 278x175x190mm (hxszxm), J+. Valami 17kg...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35741 Dátum: 2022.05.24 19:10:33 »
Szia!

Döntés még nincs. Egész biztos, hogy új csavarokkal rakta össze. Láttam az új alkatrészeket a készlethez adott meghúzási nyomatékot alkalmazta gondolom. Síkolás nem volt.
Múlt héten feltöltöttem hűtőfolyadékkal, háromszor indítottam, szépen füstöl.
Ha esetleg tudtok adni szerelő címet, aki már sok ilyet csinált, szívesen elhúznám hozzá.
Nincs semmi sürgősség, ritkán járok az autó közelében, de csak nekem megér még valamennyit, hogy életre keltsem. Hiányzik :)
Szia!
Tippem nincs szerelőre, de úgy látszik, hogy egy síkolás hiányzik. Keress gépműhelyt, ahol megcsinálják. Ha az összeszerelés előírások szerint történt, akkor a többit rabizhatod a szerelődre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35742 Dátum: 2022.05.24 19:15:32 »
Sziasztok!

Az autó is, én is kezdünk eredti állapotba kerülni  :)  Rendkívül nagy szerencsém volt, mert az alkatrészbolt visszavette a motyót, így csak a különbözetett kellett kiköhögni. Tehát most bele való Platina, ELLENÁLLÁS KÁBEL ( hogy ez miért nem gyújtókábel???? ), trafó kábel és ha már lúd, akkor új löttyök is.

Most értem vissza a próbakörről, kb 40km-t mentem, és többségében + élményeim vannak.
Az első indításnál hihetetlen büdi jött a kéményből, kicsit dúsnak éreztem. Nem az a könyvbe illő ránézek a kulcsra és indul ( mint a nem belevaló cuccokkal  :hmmmm: ) , hanem picit, tán 1et, max 2-t fordul az önindító és utána kell életre. Picit hangosabb az elején, és minimálisan, mintha lomhább lenne, DE.

Miután megálltam és indultam vissza, jó, nyilván bemelegedett, de drasztikusan jobb lett. Teljesen sima, csendes, nulla benzin szag, és tempóból nagyon jó gyorsulás.

Ugye mi küzdünk a Tetris 8mbit-es ECU áldásos felfogási, és kalkulálási gyorsaságával, így azért gondolom, meg mintha olvastam volna is, hogy azért egy majdnem 100km, mire minden beáll, és megtanulja az újdonságokat. Hétfőn begurulok egy cimbimhez, hogy strobival picit állítsunk az előgyújtáson, mert az az első, és második nagyobb ,,teszteken" is sokat dobott.

Még mindig nem jutottam el, hogy egyáltalán kigondoljam, hogy milyen csövekkel oldjam meg a cold air-t de ami késik nem múlik. Viszont az én így is túl légdús konstrukciómhoz vajon kell-é több oxigén? :hmmmm:

Az biztos, hogy a következő futómű állítás lesz, Denso Hybrid lapátok, és ha lesz időm, akkor a 4-2-1 leömlő, de a katalizátort azért megtartanám. Majd meglátjuk. 

Most, hogy happy minden, leszámítva az óráról órára történő drágulást, remélem lesz Nagy Toyota találkozó, mint tavaly, bár az pótlás volt 2év elmaradása miatt.

Szép napot és balesetmentes közlekedést!

ui. Végre minket is utolért a hónapok óta emlegetett drágulnak a használtautók effektus érzései. Már romot sem lehet 200-300 alatt kapni. Hát még egy épkézláb darabot
Szia!
Örülök, hogy alakul a verda! A CAI beszerelés prrovizórukusan megoldható egy csővel, amit a ködlámpa takaró helyére vezetsz ki. Ha nem javul vele semmi, akkor könnyen visszaalakítható  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35743 Dátum: 2022.05.25 22:12:52 »
Sziasztok!

Hála Istennek ma végre fel tudtam tenni az új nyári szettet a kocsira (15-ös Prius felniken, b.c. kartárs révén).
Sokkal csendesebb a régi télinél (jóhogy...), sokkal könnyebben gurul (kíváncsi vagyok, mi látszik majd a fogyasztáson...), és szerintem sokkal jobban néz ki vele a kocsi  :D Csak lassan tudtam menni vele még (város ugye...), és a rövidebb felnicsavarok is jók lettek egyből. A tehermentesítő méretét nem néztem meg, de Carinán volt amúgy is, rá is ment, szóval csak jó  ::)
Képet remélem majd tudok küldeni róla.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )