Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527642 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35565 Dátum: 2022.01.06 20:40:06 »
Legalább a Becsületesnepper jókat mondott...
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35566 Dátum: 2022.01.06 22:39:09 »
Sziasztok!

Eddig két ismerősöm kérdezte, hogy nem ilyen autóval járok-e. Hát hasonló...
Lekérdeztem a "filmsztárt". Rendszám alapján 8 tulajdonosa volt és 2020 májusban még csak 250e km volt az autóban. Km alapján lehetne akár jobb állapotban is, lehet 2-vel szorozva reálisabb a futásteljesítmény.
Nekem talán jövőre meglesz az 500 ezredik km, de nem mernék részt venni egy ilyen TC adásban. Pár éve tervezem, hogy inkognitóban csináltatok egy teljesítmény mérést. Érdekelne, hogy lenne-e különbség benzin és gáz üzemnél.

Végre rendesen működik a bal hátsó ABS jeladó és néhány bilincs meghúzása után a hűtőfolyadék sem csöpög. Hamarosan féltengely csere következik...

Éljenek a "zöldséges" Toyoták ☺️!
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.06 23:05:45 írta kisbal »
Balázs

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35567 Dátum: 2022.01.07 08:55:27 »
Évek óta nem akadt be a biztonsági öv feszítője, ma reggel -8 fokban viszont megtörtént. Nem ajánlott a hirtelen, kapkodó bekötés, sem menetközben, kanyarban.
Idővel ha jól emlékszem  kienged a mechanika a hőtágulás segítségével, de ma találtam egy gyorsabb módszert. Néhány jól irányzott ütés a takarólemezre, ami mögött a csévélő szerkezet rejtőzik és máris kioldott a golyó ☺️.

Egy alapos tisztítás biztos jobb megoldás lenne...
https://m.youtube.com/watch?v=sXQ8AXKccis&t=125
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.07 09:05:45 írta kisbal »
Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35568 Dátum: 2022.01.17 21:09:30 »
Sziasztok!

Állandóan városban járok, a motornak nem sok ideje van üzemmelegen dolgozni.
Most meg eléggé a végét járja a padláson a tágulás tartály, lőttem egy saválló lemezt a neten elfogadható áron hozzá, ezért ma -gyakorlatilag kb. másfél év után- mentem egyet a városon kívül, a szomszéd városba.
Egy hosszabb emelkedő szakasz vezet arra kifelé a városból, mire odaértem, már 10-15 km-t mehettem, kicsit pörgettem is. Belenézek a tükörbe, erre látható füst van mögöttem, és az enyémből jön! Gyorsan félreálltam, tényleg füstölt. Majdnem lehidaltam, gyűrűzés óta ilyen nem volt! mindegy, víz, olaj oké, motor rendesen járt, mentem tovább. Próbálkoztam motorfék után gázadással, semmi füst. Odaértem, néztem a vizet, olajszintet, minden oké. Hazafelé tankoltam Molnál 25 liter prémium 100-ast, mert világított a szegénységjelző, de utána sem láttam füstöt.
Lehetséges, hogy tisztult a motor / katalizátor, nem tudom, hogy ennyire látszott??  :hmmmm: Mondjuk mostani és ezelőtti anyagba is kapott piros Spurit. Nem tudom, kíváncsi vagyok, lesz-e olajfogyás, mindenesetre itthon szépen ketyegett a végére nagyon.
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.17 21:11:15 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35569 Dátum: 2022.01.17 21:34:12 »
Szia! Nem lehet, hogy csak a felgyülemlett kormot égette ki? Sok városi rövid táv után ez normális, még ha nem is dízel  :).
Az más lenne, ha olajos lenne a kipufogó, de gondolom, ilyen nálad sincs. Ha kitisztult, akkor érezhetően elcsöndesedik, de régen tapasztaltad már.   :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35570 Dátum: 2022.01.18 07:52:46 »
Szia Zoli!
Köszönöm!
Azt tudtam, hogy tisztul, és máskor is tapasztaltam, hogy hosszabb táv után érezhetően jobban megy tőle a kocsi, de ahhoz el kellett menni innen Dunaújvárosig, és látni akkor sem láttam ilyet a kocsi mögött. Mondjuk ilyen sem volt, hogy ennyit megyek vele gyakorlatilag csak városban. Tényleg ijesztő volt a füstfelhőt messze magam mögött látni, olyan volt, mintha ömlene a motorba az olaj, vagy ahogy elképzelem a D-Cat motorokat tisztítás közben. Marutin volt, hogy hengerfejes motorba folyt a víz, ott fehér füst jött ezerrel folyamatosan. Az úticélhoz érve hazatelefonáltam, és mondtam, hogy nem tudom, hazaérek-e vele, de hála Istennek semmi probléma nem volt :otlet:
Azt hiszem, néha akkor is meg kell járatnom a kocsit, ha nincs különösebb utam sehova  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35571 Dátum: 2022.01.18 16:44:41 »
Ha csak városban mászkálok, havonta egyszer megyek az elkerülő úton egy 20km-es karikát tempósan. Ha másnak nem használ, legalább az aksi töltődik  :D

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35572 Dátum: 2022.01.18 17:28:08 »
Csak csatlakozni tudok, bár ilyen füstös problémám nem volt soha, de az érezhető nálam is, hogy város-város-leáll-huzamosabb pihi után mások a szagok, hangok és a teljesítmény. Tényleg megéri ez a kicsi ha kell ha nem szabadfutás neki. Sőt ez pont múlt pénteken volt, hogy a fentiek után elmentem este 9 környékén, mert bíztam benne, hogy nem lesz dugó, és haladós tudok lenni. Viszont picit olyan volt, mintha valamiért nem nagyon szeretné az autó azt, amit én. Megérkeztem kb 20km múlva, nem állítottam le, elintéztem ezt azt és irány vissza ugyanazon az útvonalon. Ég és föld volt. Hiszem, hogy minden autónak lelke van ( kivéve párat  :lol: ) és élvezik a szabadságot.


KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35573 Dátum: 2022.01.18 18:16:05 »
Ha csak városban mászkálok, havonta egyszer megyek az elkerülő úton egy 20km-es karikát tempósan. Ha másnak nem használ, legalább az aksi töltődik  :D

Pont ezt csinálom én is! :)

Tetszett a Műhelyprn Carina átvizsgálás múltkor. Főleg az, hogy konstatáltam, mennyire megnyugtatóan sokkal jobb az enyém! Pedig amúgy az se volt annyira rossz szerintem.

További BUÉK! :)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35574 Dátum: 2022.01.18 18:18:52 »
Hoppá!


Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35575 Dátum: 2022.01.18 20:07:58 »
Megelőztél 😊 Tiszta celeb lett  a Carina. Jó lett. Azt hiszem 1-1,5 millióért vihető lett volna, de akik megnézték nem értékelték annyira.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35576 Dátum: 2022.01.18 22:11:06 »
Hoppá!



Hát egy csomó dolgot én nem így tudok, ahogy mondja, de nem néztem végig. Például azt mondja, '92 decemberéig japán gyártásúak a lépcsőshátúak, utána mind angol lett. Az enyém 94 augusztusi, JT-s alvázszámmal, lépcsőshátú, ez pedig japán gyártás  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35577 Dátum: 2022.01.20 17:13:27 »
 Próbált utánanézni, de tényleg katyvasz van. Tény, hogy 95végéig volt japán gyártás. Ráncfelvarrás után értelemszerűen csak angliai. Nem véletlen, hogy csak pár darab eladó, akinek még jó állapotban van, inkább megtartja érthető okokból, amit ő is észrevett.
Említette volna, hogy teljesen galvanizalt a kadznija, hogy a 16szelepes motorok sem voltak akkoriban általánosok, hogy kezdettől katalizátora volt, az Euro2 bevezetékor nem kellett hozzányúlni stb. stb.
Nekem az tűnt fel, hogy amit kifogáolt: ülés, hangszigetelés hiánya, váltószoknya, na ezek azok, amikhez hozzányúltam. :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35578 Dátum: 2022.01.20 18:45:16 »
Próbált utánanézni, de tényleg katyvasz van. Tény, hogy 95végéig volt japán gyártás. Ráncfelvarrás után értelemszerűen csak angliai. Nem véletlen, hogy csak pár darab eladó, akinek még jó állapotban van, inkább megtartja érthető okokból, amit ő is észrevett.
Említette volna, hogy teljesen galvanizalt a kadznija, hogy a 16szelepes motorok sem voltak akkoriban általánosok, hogy kezdettől katalizátora volt, az Euro2 bevezetékor nem kellett hozzányúlni stb. stb.
Nekem az tűnt fel, hogy amit kifogáolt: ülés, hangszigetelés hiánya, váltószoknya, na ezek azok, amikhez hozzányúltam. :)
Még annyit, hogy 25+éves kocsi futóművén rugózni értelmetlen, sose derül ki, hogy milyen volt újonnan. Ki hogy tartotta karban, milyen gátló került bele stb. Inkább hírértékű, hogy mennyit ment el az eredeti. 360ezer körül cseréltem őket, és még az eredetiek voltak, a hátsók még 70% fölött teljesítettek...

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35579 Dátum: 2022.01.22 12:04:34 »
Üdv Mindenkinek!

Adódott egy lehetőség, de mint írtam régebben, nem vagyok híve a mérj 2x, vágj 1x elvnek  :cry:  Mivel gyorsan kellett dönteni, így most szembesültem azzal, hogy bár még van remény, nem úgy megy, ahogy azt gondoltam.

Nagyon régóta kerestem olyan ülést, ami más, mint a Carina lágyan ölelő fotelkái, de a Toyota 2 csúcsa ebben a szegmensben elérhetetlen, megsemmisült, nincs, stb.

Így egy 96 Celica GT4 gyári kamukagylói lettek. Este 8kor érkeztek meg, 1,5 órás takarítás után alig vártam, hogy reggel legyen, és cserélhessek.

Hát nem... [rohog]

Még a síncsere sem menne, mert a mechanika is totálisan más. Jelenleg ott tartok, hogy csak vágni, hegeszteni.

De.

Ha van tapasztalatok, vagy próbáltatok már hasonlót, akkor tennék ezekkel az ötletekkel is próbát. Összehasonlíthatatlan élmény bennük ülni, és jóval a jelenleg forgalomba levő Celica-kon túlmutató az állapotuk, és minimális fantáziával színazonos a belsőmmel.

Szép napos hétvégét!

Köszönöm!