Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6575688 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35535 Dátum: 2021.11.25 19:50:01 »
Szia!
Én se foglalkoznék vele, ha annyit enne, mint a tied!  :D
Tegnap volt pl. egy 300 km-es pályázás telepakolva, teljes terhelésen. Nem szeretem a km/h-kat írni, mert félrevezető az óra csalása miatt, azt meg uncsi mindig hangsúlyozni, hogy "valós". Inkább fordulatszámot írok: az út 3/4-e 3300-3400-as konstans fordulaton (oké: 110 fölött valamivel), de az M7-esen már sietősebbre vettem. Summa summárum: két és fél óra alatt tettük meg az utat két megállással. Ebből jó megközelítéssel kilogikázható a vége tempója.  ;)
És itt az eredmény:
https://kepkuldes.com/image/ufTJt5
Nem tankolok rá, de tapasztalat szerint negyed állásnál még nem megy bele 20 liter, szóval 7 liter alatt a fogyasztás, amivel teljesen elégedett vagyok. Rövidesen azonban drasztikusan romlani fog a városi közlekedés miatt. Miért? Mert a 195-ös gumik ide feleslegesek, mert a gyárinál nagyobb, nehezebb kerekek vannak rajta, mert a szimultán befecskendezésnek (minden második főtengelyfordulaton megtörténik, nem a munkavégzéshez igazodik) bizonyos fordulatszám alatt inkább pazarló hatása van, mint teljesítménynövelő, mert ez a kocsi csak a sofőrrel is már 1,4 tonna, mert haladás helyett dugóban araszolás jön, mert nem melegszik be, nincs motor előmelegítőm... Elég ennyi?
Hogy a tiéd miért ennyire patent?  :?: Inkább csak örülj!  :)
Nos, nem lett annyira vészes a fogyi: 660 km után a második kattanásig 47,2 L ment bele. 200 km város, 160 km országút (ez már téli gumin), 300 km autópályára nem rossz. Lehet, hogy megérte előtte a pucolás.

Hanem: egyik reggel indítanám: se kép, se hang: lejött a saru a pozitívról. Nem értem, hogyan lazult le, nyáron tettem vissza legutróbb, elvileg rendesen megszorítva, de most a negatív csatlakozáson is tudtam húzni. A rossz érintkezés okozhatta vajon az ízzók kiégését?

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35536 Dátum: 2021.12.01 21:27:24 »
Szia!

Pár éve nekem is lerázódott az akkumlátorról.  Nem érintkezett teljesen a saruval, úgy tűnt, hiába húztam meg jól, csak néhány ponton fogta. Fogóval kicsit alakítottam a saru alakján, azóta stabil. Engem úgy is megviccelt ez a kontakthiba, hogy a riasztó letiltotta a motorindítást, szerencsére eszembe jutott, hogy van egy kulcs hozzá, amivel újra engedélyezhető.

Beszereltem a tajvani ablakemelőt, szépen működik, de sajnos a pólusokat felcserélték, így fordított irányban működött, át kellett kötnöm.
Múlt héten egy bontott hátsó kerékagyat ABS tárcsával rakott be a szerelő, azóta nincs ABS hibajelzés nagy sebességnél. Szóval az előző ABS jeladó tárcsa rossz. Valamikor megpróbálja ezt a jó tárcsát összerakni az új kerékaggyal, bár a bontott is jónak tűnik...részemről mindegy.

Egyszer talán majd összeszerkesztem néhány videóból, amikor 2 éve a Garda-tónál kanyarogtunk a James Bond film nyitójelenetének forgatási helyszínén is.
Ez egy felpörgetett felvétel részlet érdekes hanggal:


Ez pedig a filmrészlet:


Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35537 Dátum: 2021.12.11 18:55:35 »
Sziasztok!

Most két tejfölös vödör segítségével próbálom meg, mit csinál a kalapos által javasolt kálcium-kloridos páramentesítő módszer :)
Az Aldiban adtak 3x450 grammos anyagot egy ezresért, ennyit megér a dolog ;)

Egyébként meg eszembe jutott, hogy vajon mikor vettem az akkut a kocsiba, és kiderült, hogy hat éve. Hála Istennek még mindig jól megy, pedig rengeteget indítok és nem sok ideje van visszatölteni. Lehet, hogy a biztonság kedvéért egyszer rárakom a töltőt is. Mindenkinek javaslom, ha új akkut vesz, akkor a lehető legnagyobb fizikai méretűt fontolja meg beletenni, szerintem nagyon érdemes: ez most egy 74Ah, EN680A-s Szakál saját márkás, teljesen gondozásmentes (nem is gondoztam...), gyakorlatilag Varta Black akku (Johnson Controls). A fizikai méretei 278x175x190mm (hxszxm), J+. Valami 17kg, és most már 28 ezer lenne (kedvezménnyel). Akkor nagyon kicsivel 20 alatt volt  :1eye:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35538 Dátum: 2021.12.16 21:31:52 »
Sziasztok!

Sajnos mostanában itt sincs nagy mozgás  :no:
Remélem azért, mert mindenkinél rendben vannak a dolgok  ;)
Megvan közösen a 70.000 km 11 év alatt. Gondolkodtam, ha lenne új autóm, 11 év alatt 100.000 km menne bele - mivel pár évig egy Marutit is nyúztam :otlet:
Ma pedig lecseréltem az augusztusi olajat, olajszűrőt és légszűrőt is. 11 év után lecseréltem az olajleeresztő csavart (Febi-Bilstein-re). Eddig még alátétet sem cseréltem rajta; nem is tudom miért vettem egyet pár száz forintért, a régi most is jó volt még... ez fényesebb kicsit, ennyi  ::)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35539 Dátum: 2021.12.23 14:28:19 »
..
Egyszer talán majd összeszerkesztem néhány videóból, amikor 2 éve a Garda-tónál kanyarogtunk a James Bond film nyitójelenetének forgatási helyszínén is.
Ez egy felpörgetett felvétel részlet érdekes hanggal:


Ez pedig a filmrészlet:

Szia! Látványnak nem rossz, de eredeti sebességben is csodás!  ;) Van néhány szép emlékem gyönyörű utakról, sajnos nincs (még) menetrögzítőm, pedig élvezettel nézném vissza az erdélyi, boszniai, montenegrói utakat. 

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35540 Dátum: 2021.12.23 14:47:28 »
Sziasztok!

Most két tejfölös vödör segítségével próbálom meg, mit csinál a kalapos által javasolt kálcium-kloridos páramentesítő módszer :)
Az Aldiban adtak 3x450 grammos anyagot egy ezresért, ennyit megér a dolog ;)

Egyébként meg eszembe jutott, hogy vajon mikor vettem az akkut a kocsiba, és kiderült, hogy hat éve. Hála Istennek még mindig jól megy, pedig rengeteget indítok és nem sok ideje van visszatölteni. Lehet, hogy a biztonság kedvéért egyszer rárakom a töltőt is. Mindenkinek javaslom, ha új akkut vesz, akkor a lehető legnagyobb fizikai méretűt fontolja meg beletenni, szerintem nagyon érdemes: ez most egy 74Ah, EN680A-s Szakál saját márkás, teljesen gondozásmentes (nem is gondoztam...), gyakorlatilag Varta Black akku (Johnson Controls). A fizikai méretei 278x175x190mm (hxszxm), J+. Valami 17kg, és most már 28 ezer lenne (kedvezménnyel). Akkor nagyon kicsivel 20 alatt volt  :1eye:
Szia! Az jó ár  :yes: Mi neten szoktunk rendelni nagyobb tételben, mert a lakásban is jó hasznát venni. De szezon elejére elfogyott, úh. kipróbáltam, hogy alapos takarítás után a szélvédőt és az első oldalablakokat belülről le is waxoltam - remélvén, hogy a pára kevésbé képződik/könnyebben eltűnik sima felületen. Eddig bejött, de azzal számolni kell, hogy jobban tükröződik is az üveg. Mivel egy matt fekete anyaggal borítottam a műszerfal tetejét, így nem zavaró, de ezzel számolni kell.

Az előző Banner aksit 3 és fél év után nyugdíjaztam (működött még, de a kapacitása már elég gyengus volt), most Exide van bent (62 kontra 60 Ah), remélem ez tovább húzza: a korábbi noname 55 Ah-ás több, mint 6 évet bírt...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35541 Dátum: 2021.12.23 20:30:32 »
Az a kálcium klorid most van Aldiban, a napokban is láttam ezt a hármas csomagot egy ezresért.
Kicsit OFF:
Az utóbbi időben komolyan elgondolkodtam, hogy amire én használom a Carinát, arra tökéletes lenne pl. egy Citroen C-Zero  :otlet:
Reggel két gyereket iskolába vinni, onnan dolgozni, aztán hazavinni őket, naponta olyan 15 km. 60-70 km hatótávolságot elvileg tudnak ezek, egy héten max. 2x kellene tölteni. Városi sebességtartományban meg elég dinamikus is  :D
2,5 - 3 misiért már vállalható darabok vannak szerintem. Kb. 5 Ft / km a töltése, a Carina most meg 35...
Azok az elektromos autók, amik meg hosszabb távokat is tudnak, még elég horror áron vannak. A Carina tehát lehetne messze levő célokra használni, amúgy is arra találták ki inkább, mint városra  :hmmmm:

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35542 Dátum: 2021.12.26 16:32:54 »
Sziasztok!

Jó látni, hogy azért bármilyen is a probléma, azt megoldjátok  :clap:  Ez nagyon irigylésre méltó dolog. Na meg persze, hogy azért még mindig mozognak a vasak.
Szerencsémre, bár azért a karácsonyi hangulatot feldobta volna, se hó, se só, se fagy, de azért hideg van a fővárosban. Nem tudom, hogy ehhez kapcsolódik-e, de ugye adott azért a 5 foknál hidegebb idő, hajnalban belebele csúszunk a -2-3 ba. Mai napig nem napi szinten használom az autót, de takarításnál feltűnt, hogy valami szivárog belőle. Ezt kb November közepén láttam, ekkor lehetett benne 84-85e km. Ugye 4év állás után repült bele mára lassan 5000km, de a mostoha körülmények/tárolás miatt szinte minden ki lett cserélve, átnézve stb. Menetteljesítménybe a mókoknak köszönhetően nagyon mosolyogtató, de a szelepfedéltömítés valahogy kimaradt.  Ez december elején megtörtént, az elosztófej O gyűrűjével egyetemben, letörölgettem, letisztítottam, erre megint ott van.
Ez sajnos a japán széria, ami olajevős, de nem hiányzik belőle, és a teljesítmény, hang, szag, stb sem romlott.

Tudtok segíteni, vagy tippet adni, hogy 94 japó 117le cirka 86e km-rel miért ereszthet?  Sem tócsát nem hagy maga alatt, és még a motortartóra sem ér el, de nagyon zavaró.

Balesetmentes közlekedést!

Köszönöm!

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35544 Dátum: 2021.12.27 11:06:06 »
Egész éjjel hengerfejtömítéseket, hibákat, jeleket kerestem, plusz a hold is az arcomba világított végig, így nulla alvás után reggel rögtön lementem újabb mustrára. A szelepfedél tömítés alsó része pasztával lett rögzítve, a teteje nem...  Azt mondta a szaki, felesleges. Nagyon halvány, finom olajfilm van a tömítés, fej és a hengerfej között, de nem láttam, hogy ez valami kacifántos úton letudna a csatolt képeken látható helyre folyni.

Holnap teszek egy próbát, és a tömítés felső részére is kerül paszta, aztán sikamika, és ima.

Ti sokkal tapasztaltabbak vagytok, így minden meghallgatok.



vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35545 Dátum: 2021.12.27 12:13:31 »
Szia!
A képek alapján viszonylag jelentős mennyiségű olaj folyhat ki :( A meleg blokkon elillan annyira, hogy alul már nem csöpög.
Sajnos nem tudom eldönteni, honnan jön, de már láttam olyat (nem Carinán, de mégis), hogy a hengerfejtömítés engedte át. Ez a rosszabbik eset, mert akkor sajnos le kell venni a hengerfejet  :cry: Ha viszont a szelepfedéltől jön, akkor tapintható kell legyen, honnan folyik, illetve akkor a hengerfej is olajos, hengerfejtömítés hiba esetén meg az nem. Az utolsó kép alapján nekem úgy tűnik, hogy a hengerfej alól jön, de a többi alapján annyira nem egyértelmű, inkább ne legyen igazam  :otlet:
Milyen szelepfedéltömítésed van? Nekem gyárin kívül egyik sem jött be, és mindig cserélem a tömítőalátéteket is. Valóban elég a hengerfejet pasztázni vékonyan - a sarkas részeknél különösen ,  a szelepfedélben nútos az alak, az jól tömít.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35546 Dátum: 2021.12.27 12:53:15 »
Szia!

Gyárit nem találtam, de az Elring-ről jókat hallottam, olvastam, így abból lett a szett hozzá. Mennyiség még mindig nem hiányzik, nem füstöl, nem büdös és fűteni is tudok....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35547 Dátum: 2021.12.27 13:57:34 »
Elringet is próbáltam, nagyon felejthető minőség volt, szerintem a gyárit meglátva egyet fogsz érteni velem.
Márkaszervizben lehet kapni eredetit, rendelős tétel.
A fűtés hogy jön ide, nem értem: nem hűtőfolyadék az, vagy félreértettem valamit?

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35548 Dátum: 2021.12.27 15:58:21 »
Legközelebb biztos az lesz! Csak azért írtam a fűtést, mert elviekben ha már nagy lenne a baj és olajban úszna minden aminek nem kéne , akkor a fűtés teljesítménye csökkenne (?)

Nagyon elkeserítő dolog ez. Mert januárig a Toyota szervizek zárva, és ha kell szelepfedéltömítés, akkor utángyártott horror áron nem biztos hogy játszik. Meg így használni sem merem, pedig végre lenne időm rá. És akkor ott a nagy dilemma, hogy egyúttal a gyári hibáját is lehetne orvosolni, bár a 200-300e km még messze van, hogy érett legyen az olajlehúzó gyűrű mizéria. Valahonnan jó lenne kideríteni, hogy az, hogy echte svájci piacra készült, mentesítené-e ez alól..

Soha nem tudtam teljesen azonosulni az ,,állapotot veszünk, nem kilométert" bölcsességgel, erre bumm. Mondjuk az idő az idő, ahol meg állt, az hatványozottan tett tönkre mindent.
Na mindegy.

Köszi!

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35549 Dátum: 2021.12.27 16:18:40 »
De vajon az olajszinten miért nem látszik? :hmmmm: