Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4700451 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9455
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35520 Dátum: 2021.10.30 17:45:58 »
Rémlik, hogy egyszer egy régi, évekkel ezelőtti hozzászólásban mintha valaki utalt volna olyasmire, hogy a motormelegítés ártana a hűtőfolyadéknak? Nem találom már ezt. (Egyébként nagyon sajnálom, hogy nehézkesen lehet keresni a fórumban, pedig sok értékes tapasztalat gyűlt össze, olvastam is sok mindent, de könnyen felejtek, mióta nem fiatalodom többé :) )
Nem tudjátok, mi ezzel a dologgal a helyzet?
Nálam úgy megy, hogy 5 évig bírná az Eneos hűtőfolyadék, és 4 évente cserélem.

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35521 Dátum: 2021.10.31 10:46:28 »
Nálam úgy megy, hogy 5 évig bírná az Eneos hűtőfolyadék, és 4 évente cserélem.

Köszi, ez bíztató!  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9455
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35522 Dátum: 2021.10.31 18:36:43 »
Köszi, ez bíztató!  :clap:

Ezt a fajtát használom. Fele-fele arányban keverem desztillált vízzel (-40oC), de lehet 60% koncentrátum és 40% víz is, akkor -54oC-ot tud.

Szakálnál van is, hasonló áron.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2807
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35523 Dátum: 2021.11.01 08:40:26 »
Az nem rossz tényleg, de amúgy nem érterm ezt a fogyasztás témát... Nekem túl keveset fogyaszt. Igaz, hasonló stílusban hajtok, mint az előző gazda, viszont az előző fogyasztásom azt gondoltam több lesz, mint eddig, mert volt benne párszáz km, amikor gyaorsan kellett mennem német autópályán... (140-160)
És 6,08 lett. Pedig sok városi út is van benne, napi használós lett. Igaz, kisváros, nem Fehérvár, de akkor is.

Miért.
Szia!
Én se foglalkoznék vele, ha annyit enne, mint a tied!  :D
Tegnap volt pl. egy 300 km-es pályázás telepakolva, teljes terhelésen. Nem szeretem a km/h-kat írni, mert félrevezető az óra csalása miatt, azt meg uncsi mindig hangsúlyozni, hogy "valós". Inkább fordulatszámot írok: az út 3/4-e 3300-3400-as konstans fordulaton (oké: 110 fölött valamivel), de az M7-esen már sietősebbre vettem. Summa summárum: két és fél óra alatt tettük meg az utat két megállással. Ebből jó megközelítéssel kilogikázható a vége tempója.  ;)
És itt az eredmény:
https://kepkuldes.com/image/ufTJt5
Nem tankolok rá, de tapasztalat szerint negyed állásnál még nem megy bele 20 liter, szóval 7 liter alatt a fogyasztás, amivel teljesen elégedett vagyok. Rövidesen azonban drasztikusan romlani fog a városi közlekedés miatt. Miért? Mert a 195-ös gumik ide feleslegesek, mert a gyárinál nagyobb, nehezebb kerekek vannak rajta, mert a szimultán befecskendezésnek (minden második főtengelyfordulaton megtörténik, nem a munkavégzéshez igazodik) bizonyos fordulatszám alatt inkább pazarló hatása van, mint teljesítménynövelő, mert ez a kocsi csak a sofőrrel is már 1,4 tonna, mert haladás helyett dugóban araszolás jön, mert nem melegszik be, nincs motor előmelegítőm... Elég ennyi?
Hogy a tiéd miért ennyire patent?  :?: Inkább csak örülj!  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2807
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35524 Dátum: 2021.11.01 09:38:56 »
Szia!

Köszi! Még mindig jó. :)

Lehet, hoghy a japán dobok jobbak? Bár ez is Walker volt. A dob még viszonylag egyben, a bemenő csőnél és a merevítőnél volt kirohadva. Nem dobtam el. Hiába dob. :)

Igen, mióta kivakartam a kisautó motorját a koromból, sokkal jobban ugrik és nem is csörög be, mint eddig.
Viszont a Carina is "mintha" beciripelgetne kétezres fordulat alatt, ha kissé nagyobb gázt adok neki.

Erre a drasztikusolcsó módszerre kiváncsi lennék. Mert már szövögettem a terveket, hogy a Toyotát is ki kéne dzsuvázni... :)
Nem tudom, hogy jobbak-e, nekem a Walker csöndesebb volt és nem rohadt sehol az sem. Ezzel a legnagyobb bajom, hogy szerintem a katalizátora már nincs a helyzet magaslatán: soha nem csöpög a víz a kipufogó végéből, szinte mindig van egy vékony koromréteg.

A pucolás egyszerű: ha rákeresel a Youtube-on, akkor meghallgathatod a fotelfizikusoktól, hogy miért hülyeség, és megnézhetsz néhány gyakorlati példát azoktól, akik valóban próbálták, hogy miért jó, és hogyan működik biztonságosan. Találhatsz előtte-utána videókat is Innentől kezdve mindenki a saját felelősségére csinálja, ha akarja a gőztisztítást  :)

Szóval a lényeg a járó motornál való tisztítás. Kellékek: egy méretes gumicső, egy pumpás palack vízzel, egy flakon karburátortisztító.

A motor legyen bemelegedve. Én úgy csinálom, hogy a légszívókamra PCV bemenetére csatlakoztatok egy méteres csövet (nem szeretek hajolgatni), mert ez kb. középen van a légszívó csövekhez képest, tehát nagyobb a valószínűsége, hogy minden hengerhez eljut az anyag. A cső végének befogásával (hüvelykujj) biztosítani lehet, hogy ne túrázzon a motor a fals levegőtől, illetve ne fulladozzon a bevitt anyagoktól). Második lépésben megemelem az alapjáratot 1500-2000 környékére (papír darabbal a fojtószelep állítócsavarja alá), ezután pár spriccelés a karburátortisztítóból a csőbe (lehet féktisztító is, de az előbbi hatásosabb), majd, mikor látom, hogy elindul a füst a kipufogón, hagyom kicsit (esetleg még néhány löket a tisztítóból - nem kell sok), majd jön a "gőztisztítás" a bespriccelt vízzel. A kis adag víz gőzzé válik a hengertérben, ami nagyon jól pucol nem csak bent, de a kipufogó és a katalizátor területén is. Nem önteni kell bele, elég néhány fújás 8-10 másodpercenként, közben a többletlevegőt úgy adagolni nyílással, hogy, hogy ne túrázzon a motor, és ne is fulladjon. Látványos a gőz, ami megjelenik a kipufogó végén. Két deci víz elég. A végén vagy megemeled az alapjáratot, és hagyod járni kb. negyedórát, amíg távozik az összes korom-pára, vagy mész vele egy kört 3000 fordulaton járatva a motort.

Az egész procedúra 20 perc alatt megvan. Lehet csak karburátortisztítóval, vagy csak vízzel dolgozni, nálam ez a kombinált módszer vált be. Nem csupán a szelepeket pucolja le a gőz, hanem a kompressziógyűrűt is kimozgatja. A motor elhalkul, a motorfék és a nyomaték megnő. Ha megnézed az olaj színét előtte-utána, onnan látszik a pucolás gyűrűket is érintő hatása. Én akkor csinálom, amikor már nem, vagy alig hallom az injektorok tik-tikjét, vagy érzem lustulni.

Hogy kárt tud-e okozni? Karburátortisztítóval járás közben pucolják az injektorokat, ha így adagolod a vizet, akkor a gőz feszítő ereje nem okoz kárt. A karburátortisztító befecskendezése pedig a lambdaszondát is pucolja

Nem véletlenül nem tettem ezt eddig közzé: aki nem hisz benne, ne foglalkozzon vele, akit érdekel, hogyan működik, annak akár megmutatom.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6041
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Carina
« Válasz #35525 Dátum: 2021.11.01 10:31:19 »
Nem tudom, hogy jobbak-e, nekem a Walker csöndesebb volt és nem rohadt sehol az sem. Ezzel a legnagyobb bajom, hogy szerintem a katalizátora már nincs a helyzet magaslatán: soha nem csöpög a víz a kipufogó végéből, szinte mindig van egy vékony koromréteg.

A pucolás egyszerű: ha rákeresel a Youtube-on, akkor meghallgathatod a fotelfizikusoktól, hogy miért hülyeség, és megnézhetsz néhány gyakorlati példát azoktól, akik valóban próbálták, hogy miért jó, és hogyan működik biztonságosan. Találhatsz előtte-utána videókat is Innentől kezdve mindenki a saját felelősségére csinálja, ha akarja a gőztisztítást  :)

Szóval a lényeg a járó motornál való tisztítás. Kellékek: egy méretes gumicső, egy pumpás palack vízzel, egy flakon karburátortisztító.

A motor legyen bemelegedve. Én úgy csinálom, hogy a légszívókamra PCV bemenetére csatlakoztatok egy méteres csövet (nem szeretek hajolgatni), mert ez kb. középen van a légszívó csövekhez képest, tehát nagyobb a valószínűsége, hogy minden hengerhez eljut az anyag. A cső végének befogásával (hüvelykujj) biztosítani lehet, hogy ne túrázzon a motor a fals levegőtől, illetve ne fulladozzon a bevitt anyagoktól). Második lépésben megemelem az alapjáratot 1500-2000 környékére (papír darabbal a fojtószelep állítócsavarja alá), ezután pár spriccelés a karburátortisztítóból a csőbe (lehet féktisztító is, de az előbbi hatásosabb), majd, mikor látom, hogy elindul a füst a kipufogón, hagyom kicsit (esetleg még néhány löket a tisztítóból - nem kell sok), majd jön a "gőztisztítás" a bespriccelt vízzel. A kis adag víz gőzzé válik a hengertérben, ami nagyon jól pucol nem csak bent, de a kipufogó és a katalizátor területén is. Nem önteni kell bele, elég néhány fújás 8-10 másodpercenként, közben a többletlevegőt úgy adagolni nyílással, hogy, hogy ne túrázzon a motor, és ne is fulladjon. Látványos a gőz, ami megjelenik a kipufogó végén. Két deci víz elég. A végén vagy megemeled az alapjáratot, és hagyod járni kb. negyedórát, amíg távozik az összes korom-pára, vagy mész vele egy kört 3000 fordulaton járatva a motort.

Az egész procedúra 20 perc alatt megvan. Lehet csak karburátortisztítóval, vagy csak vízzel dolgozni, nálam ez a kombinált módszer vált be. Nem csupán a szelepeket pucolja le a gőz, hanem a kompressziógyűrűt is kimozgatja. A motor elhalkul, a motorfék és a nyomaték megnő. Ha megnézed az olaj színét előtte-utána, onnan látszik a pucolás gyűrűket is érintő hatása. Én akkor csinálom, amikor már nem, vagy alig hallom az injektorok tik-tikjét, vagy érzem lustulni.

Hogy kárt tud-e okozni? Karburátortisztítóval járás közben pucolják az injektorokat, ha így adagolod a vizet, akkor a gőz feszítő ereje nem okoz kárt. A karburátortisztító befecskendezése pedig a lambdaszondát is pucolja

Nem véletlenül nem tettem ezt eddig közzé: aki nem hisz benne, ne foglalkozzon vele, akit érdekel, hogyan működik, annak akár megmutatom.

Mikor volna rá időd? Minden megoldáshoz/időponthoz tudok alkalmazkodni(vélem)! Lehetőleg nappali fény mellet kellene végezni. Tényleg érdekel!!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:Carina
« Válasz #35526 Dátum: 2021.11.01 16:08:57 »
Én is szívesen csatlakoznék!  Üdv:
Villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2807
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35527 Dátum: 2021.11.01 19:10:20 »
Sziasztok!
Részemről oké. Helyszín Fehérvár, mivel hamar sötétedik, ezért vagy péntek kora délután, vagy hétvégén. Küldjetek majd privátot ez ügyben, hogy megbeszéljük.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9455
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35528 Dátum: 2021.11.02 10:56:49 »
Sziasztok!

Zoli, engem is érdekel, és ha már ennyien lesztek, javaslom, hogy csináljatok egy videót róla (és tegyétek is közzé ;) ), hátha megjön a kedve másoknak ehhez!

A nálam tapasztalható rezonanciához pedig: észrevettem a múltkor a PCV szelep környékén a szelepfedélen egy foltot. Úgy tűnik, hogy a tömítés már nem olyan jó, pedig nem eredeti, mert pár éve cseréltem a szelepet és a tömítést is gyárira. A szelepre tettem pár menet teflonszalagot, hogy jobban szoruljon. Egyelőre úgy tűnik, hogy jobb lett hála Istennek. Lehet ennek is köze volt a fogyasztás növekedéséhez, hogy itt kapott kis falsot. Most már kezdem kissé unni, hogy állandóan találok valami rejtettebb árulást, úgy látszik ez most ilyen időszak  :wacko:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2807
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35529 Dátum: 2021.11.06 09:20:21 »
Szia Dani!

Hát én nem vagyok videótartalom készítő, persze nem akadályozom meg, ha valaki rögzíteni akarná, csak ne nekem kelljen.  :)

Más: egyszerre köszönt el a két tompítottam  :eek: (lehet, hogy a pályázáskor az egyik pihenőben nem kapcsoltam le, és úgy indítottam? - mindenesetre ez nekem új). A normál tartalék izzók viszont azonnal arra ösztönöztek, hogy ismét beruházzak egy nagyobb fényerejűre. Miután az előző Tungsramok így is tovább bírták, mint az előtte használt Osramok, maradtam a márkánál, és +120-asról +150 esre léptem. A tompítottja nem sokkal gyengébb, és ugyanolyan fehér fényű, mint a normál refije  :D
Újólag látom, hogy ez a lámpatest csak emelt fényű ízzóval bocsát ki elegendő fényt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2807
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35530 Dátum: 2021.11.06 09:41:04 »
Sziasztok!

hengerfej tömítés témában:
Sikeres volt a hosszú út, max. 80km/ó, több megállással, nem mertem gyorsabban jönni. Első ránézésre a termosztát, hűtő zárókupak vagy egyéb dugulás miatt lett a baj. A hűtőhöz menő felső cső kemény, forró, az alsó alig langyos volt. Én a vízpumpára is gyanakszom, amint azt Kalapos is írta. A szerelő nem hiszi, hogy az lenne a baja. Jó jel, hogy a motorolaj tiszta, nincs habosodás az olajbetöltőnél sem.

A héten megbontotta a motort. A tömítés nem volt átégve, viszont a szelepszár szimeringek is csereérettek, kemények. Valószínű az LPG (száraz, kenés nélküli) üzemanyag használat miatt 190e km mentek tönkre, hiába a felső kenő, csöpögtető. Már egy ideje látványos fehér füstöt okádott hosszabb lejtő, motorfék használat után gázadásra. Lehet volt az már kék, szürke is, az nem volt látványos.
Láttam egy nagy rakás alkatrészt, új csavarok, termosztát, kupak, iridiumos Denso gyertyák stb. Folyt. köv...talán jövő héten...

Itt egy adag fotó, nem szép, nem láttam még ilyet. Gondolom vannak kevésbé kormos motorok, mint az enyém  :)
https://drive.google.com/drive/folders/1T8csuEjyA5dzH21FB0v-75q0IEa3xGQ0?usp=sharing
Szia! Van már valami fejlemény?

kisbal

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.464e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35531 Dátum: 2021.11.10 12:29:11 »
Sziasztok!

Múlt hét óta járok az autóval. Még mindig az olajpálca felső végén áll a szint és a hűtőfolyadék szintje sem csökkent a tartályban, bizakodom. Eddig 900km-et mentem, ebből kb. 500 volt autópálya, ami tartós 4200-4400 fordulatszám és hétvégén volt egy rövidebb 50km-es 4500 fordulaton. Várom mi lesz 5-10 ezer kilométer múlva...remélem biztonságos autózás...
Ezt a szelepszár szimering cserét valószínűleg évekkel ezelőtt meg kellett volna ejteni, amikor megugrott az olajfogyasztásom.
Egyébként alapjáraton hallható kicsit valami hasonló hang, mint amit a gáz injektorok csinálnak. A szerelő mondta, hogy elképzelhető, hogy később megszűnik, de egyáltalán nem zavaró duruzsolás.

A gyűrűket végül nem cseréltük, mikor felvetettem, akkor már egyben volt a motor.

A radiátorban lévő folyadék sajnos nem tiszta, szóval nem sikerült a rendszert kitisztítani teljesen. Talán többször idővel cserélni kellene majd a hűtőfolyadékot, illetve amit valaki ajánlott a hűtőradiátort.
Felraktuk az új Bosal hátsó dobot is, amit postaköltséggel együtt sikerült 15ezer forintért megvásárolnom.

Közben a bal első ablakemelő szerkezet megadta magát, talán elérte a tervezett elavulás. A felső görgő tört szét. A közeli bontóban nem találtam (jobb első ABS-es féltengelyt sem...).  Láttam Budapesten javítanak ilyet, de nem akartam várni, így rendeltem tajvani egységet 2 év garanciával.
Lehet a generator/alternátor is lassan csapágyas lesz. Hidegen kicsit ciripel.
Balázs

kisbal

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.464e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35532 Dátum: 2021.11.10 13:24:57 »
https://youtu.be/2UM0gW4hpUE
Lendület autózás.
Balázs

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2807
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35533 Dátum: 2021.11.11 20:11:41 »
Sziasztok!

Múlt hét óta járok az autóval. Még mindig az olajpálca felső végén áll a szint és a hűtőfolyadék szintje sem csökkent a tartályban, bizakodom. Eddig 900km-et mentem, ebből kb. 500 volt autópálya, ami tartós 4200-4400 fordulatszám és hétvégén volt egy rövidebb 50km-es 4500 fordulaton. Várom mi lesz 5-10 ezer kilométer múlva...remélem biztonságos autózás...
Ezt a szelepszár szimering cserét valószínűleg évekkel ezelőtt meg kellett volna ejteni, amikor megugrott az olajfogyasztásom.
Egyébként alapjáraton hallható kicsit valami hasonló hang, mint amit a gáz injektorok csinálnak. A szerelő mondta, hogy elképzelhető, hogy később megszűnik, de egyáltalán nem zavaró duruzsolás.

A gyűrűket végül nem cseréltük, mikor felvetettem, akkor már egyben volt a motor.

A radiátorban lévő folyadék sajnos nem tiszta, szóval nem sikerült a rendszert kitisztítani teljesen. Talán többször idővel cserélni kellene majd a hűtőfolyadékot, illetve amit valaki ajánlott a hűtőradiátort.
Felraktuk az új Bosal hátsó dobot is, amit postaköltséggel együtt sikerült 15ezer forintért megvásárolnom.

Közben a bal első ablakemelő szerkezet megadta magát, talán elérte a tervezett elavulás. A felső görgő tört szét. A közeli bontóban nem találtam (jobb első ABS-es féltengelyt sem...).  Láttam Budapesten javítanak ilyet, de nem akartam várni, így rendeltem tajvani egységet 2 év garanciával.
Lehet a generator/alternátor is lassan csapágyas lesz. Hidegen kicsit ciripel.
Szia!
Örülök, hogy újra fut a verda!  :clap: Sok km-t még együtt!  :sorcerer:

Hűtőtisztítást megpróbálhatod trisós átmosással vagy ecetes áztatással is. Nekem is egyszerűbbb  lett volna, mint tízszer átmosni vízzel.

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:Carina
« Válasz #35534 Dátum: 2021.11.11 20:16:27 »
A tréler még rövíd útra is drágább mint egy új hűtő...szóval inkább ezt javaslom!
Nem nagyon figyelünk a hűtőkörre, pedig nagyon fontos része a motornak.

üdv:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)