Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4591196 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35490 Dátum: 2021.10.11 09:38:07 »
Szia!

Nem bizalomgerjesztő hiba, az biztos  :no:

toyodiy.com-on a váltó száma alapján szerintem nézd meg, milyen típusokba tették még azt a váltót, ami neked kell. Lehet Carinán kívül van Corollában, Avensisben... nagyobb a merítés.

Pécsi bontó számot tudok mondani, kb. 2 éve volt egy Carina váltója. Lehet már nem releváns, de akkor azt mondta jó és 50-et kér érte.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35491 Dátum: 2021.10.11 09:52:00 »
Ma reggel nem jó élményem volt.
A legnagyobb készülődés közben elment az áram. Kimegyek, kismegszakítót lenyomta. Visszanyomtam, ment rendesen.
Közben gondolkodtam, és mire a kocsihoz értem, direkt néztem, mi van  a motormelegítő dugóját mikor kihúzom. Elég rendes szikra volt.
Sietve is éreztem valami égett szagot a kábelen, de gyorsan beraktam a csomagtartóba és indulás. Akkor lett tényleg gyanús a dolog, amikor kinyitva a csomagtartót erős égett szag csapott meg. Nézem a villásdugót, égett az egyik érintkezőnél a műanyag. Másiknál semmi. Kocsi oldali csatlakozónál semmi. Hála Istennek ma később kell mennem. Persze közben csak járt az agyam, aztán hazafelé pont kinyitott már egy villamossági bolt és vettem egy cseppálló lengőaljzatot és egy cseppálló villásdugót is. Védőföldelteket természetesen :)
Itthon nézem a lengőaljzatot, égett ugyanaz a fele. Gyorsan mértem, amit tudtam, galvanikusan minden okés, melegítő 100 Ohm körül.
Villásdugót levágtam, rátettem a szerelhetőt. Kimentem, levettem a lengőaljzatot, beázott rendesen... Hát igen, mikor költöztünk, és kivittem az áramot, gondoltam elég lesz egy akármilyen lengőaljzat, tető alatt van, spóroltam... Hat évig jó is volt, de most valahogy be tudott ázni. Szerintem kialakult egy kúszóáram a védőföld felé, és addig folyt, amíg felmelegítve a dolgokat a védőfölddel ívet húzott és leverte a kismegszakítót. Az égésnyomok ezt mutatják. Mikor visszanyomtam, nem tudott egyből ívet húzni, de szerintem csak idő kérdése lett volna.
Most kipróbáltam, jónak tűnik. Remélem jól okoskodok és tényleg ez volt, vagyis nem a melegítő romlott el, mert az drágább mutatvány lesz. Így most elég pöpecnek tűnik.
Majd persze tesztelem.
Tanulság: ha a költözéskor cseppálló lengőaljzatot veszek, akkor ez most elvileg nincs. Így most dugót is vehettem.
Ez akkor lett volna jó, ha nem csak fedett, hanem zárt helyen van a kocsi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35492 Dátum: 2021.10.11 14:53:18 »
Volt egy 3/4 órás próba, az alatt semmi gondja nem volt  :)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 810
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35493 Dátum: 2021.10.11 17:30:07 »
Amit leírsz: egyik érintkező forrósodott és körülötte olvadt a műanyag, mind a dugón, mind az aljzaton az klasszikus érintkezési hiba miatti melegedés. Nem hiszem, hogy a vízen keresztül akkora áram folyt, hogy megolvadjon (elpárolog a víz a melegtől). Inkább az állandóan nedves környezettől elkorrodált és attól lett érintkezési hibás.

A lényeg, hogy a kocsi és a motormelegítő megúszta!  ;)
(És a házad se lett oda.  :D )

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35494 Dátum: 2021.10.11 20:16:43 »
Ma reggel nem jó élményem volt.
A legnagyobb készülődés közben elment az áram. Kimegyek, kismegszakítót lenyomta. Visszanyomtam, ment rendesen.
Közben gondolkodtam, és mire a kocsihoz értem, direkt néztem, mi van  a motormelegítő dugóját mikor kihúzom. Elég rendes szikra volt.
Sietve is éreztem valami égett szagot a kábelen, de gyorsan beraktam a csomagtartóba és indulás. Akkor lett tényleg gyanús a dolog, amikor kinyitva a csomagtartót erős égett szag csapott meg. Nézem a villásdugót, égett az egyik érintkezőnél a műanyag. Másiknál semmi. Kocsi oldali csatlakozónál semmi. Hála Istennek ma később kell mennem. Persze közben csak járt az agyam, aztán hazafelé pont kinyitott már egy villamossági bolt és vettem egy cseppálló lengőaljzatot és egy cseppálló villásdugót is. Védőföldelteket természetesen :)
Itthon nézem a lengőaljzatot, égett ugyanaz a fele. Gyorsan mértem, amit tudtam, galvanikusan minden okés, melegítő 100 Ohm körül.
Villásdugót levágtam, rátettem a szerelhetőt. Kimentem, levettem a lengőaljzatot, beázott rendesen... Hát igen, mikor költöztünk, és kivittem az áramot, gondoltam elég lesz egy akármilyen lengőaljzat, tető alatt van, spóroltam... Hat évig jó is volt, de most valahogy be tudott ázni. Szerintem kialakult egy kúszóáram a védőföld felé, és addig folyt, amíg felmelegítve a dolgokat a védőfölddel ívet húzott és leverte a kismegszakítót. Az égésnyomok ezt mutatják. Mikor visszanyomtam, nem tudott egyből ívet húzni, de szerintem csak idő kérdése lett volna.
Most kipróbáltam, jónak tűnik. Remélem jól okoskodok és tényleg ez volt, vagyis nem a melegítő romlott el, mert az drágább mutatvány lesz. Így most elég pöpecnek tűnik.
Majd persze tesztelem.
Tanulság: ha a költözéskor cseppálló lengőaljzatot veszek, akkor ez most elvileg nincs. Így most dugót is vehettem.
Ez akkor lett volna jó, ha nem csak fedett, hanem zárt helyen van a kocsi.

Nahát! Ezt jó, hogy mondod, mert nálam ugyanígy van a motormelegító dugalj, sőt szigszalagos már, sőt nem is igazi garázsom van, csak félig nyitott beálló...
Szóval... meg fogom csinálni.

Amúgy olvasok, de nagyon kevés időm van mostanság. Mondják, hogy a baj csőstül jön. Nem alaptalan mondás, nálunk most jött el ez az idő...
Autós témában pl., hogy hengerfejes lett a régi Swiftünk, ami fontos városi jármű... Azért három "hétvégi" nap alatt magam kicseréltem a tömítést, 2e km óta bírja már.. Talán jó lesz.

Carinán pedig a hátsó dobot kellett cserélni. Szerintem 24 évig nem fogja bírni, mint az előző. :)

Ja! És a hengerfej téma kapcsán említeném meg, hogy a kokszoldó Verylube.. szóval, hát.. nem tudom. A Toyotát ugye, kezeltem ezzel a szerrel, de most, hogy lent volt a másik autón a hengerfej, jól megspricceltem a dugattyútetőket, mert elég vastag koromréteg volt rajtuk... meg persze az égésteret is. Jócskán kapott, nagyon jócskán, de a kokszoldás nem volt ötös. Talán kettes. Aztán fizikai tisztítással persze jó lett, de, hogy a Carina motorjában mennyi eredménye lett annakidején, azt nem tudom, de gyanítom, hogy.. ööö nem sok. Sajnos.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35495 Dátum: 2021.10.12 04:48:20 »
Ez lehetne, de nem olvadt el semmi.
Kismegszakítót visszanyomtam, egyből ment is újra.
A dugó inkább hőre keményedő, felszíne kicsit porladt lett.
Az aljzat nem olvadt, csak égésnyom van rajta, ahogy írtam.
Ráadásul az a kivitel, hogy középen a két lyuk között átmegy a védőföld lemeze.
Ez inkább a klasszikus gyűlik a kosz évekig rajta aztán nedves lesz és ívet húz.
Lehet fedeles aljzat kellett volna inkább!
Igen, hála Istennek nem gyulladt ki semmi, valahogy arrébb is kell vigyem a kocsitól...
Amit leírsz: egyik érintkező forrósodott és körülötte olvadt a műanyag, mind a dugón, mind az aljzaton az klasszikus érintkezési hiba miatti melegedés. Nem hiszem, hogy a vízen keresztül akkora áram folyt, hogy megolvadjon (elpárolog a víz a melegtől). Inkább az állandóan nedves környezettől elkorrodált és attól lett érintkezési hibás.

A lényeg, hogy a kocsi és a motormelegítő megúszta!  ;)
(És a házad se lett oda.  :D )
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.12 05:01:05 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35496 Dátum: 2021.10.12 08:22:22 »
Lőttem egy képet a gyári villásdugóról:

https://kepkuldes.com/images/8d46a51fe8958586840999e76113c966.jpg

Egyértelműen látszik az ív két végének a nyoma, tehát nem a rossz érintkezéstől melegedett fel. 2-3 A ilyen csatlakozón amúgy sem csinál hamar ilyet,  azt meg már csak észreveszem, ha annyira lötyögős  :hmmmm:
Ma reggel a melegítő rendesen ment, mikor széthúztam a kábelt, mintha még cuppant is volna  :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.12 08:27:08 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 810
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35497 Dátum: 2021.10.16 12:45:35 »
A héten próbáltan kölcsönkérni stroboszkópot. A vége az lett, hogy egy új készülékkel bővült a "műhelyem". :D

A könyvben így néz ki:


A valóságban pedig ilyen (volt az utolsó vezérlés cserénél 2012-ben), most nem is láttam a jelet, amíg le nem mostam azt a részt:


Szóval nem értem, miért így vannak a jelzések, de jól értelmezem, hogy jobbról balra haladva a vonalak így jönnek?
0 fok
3 fok
10 fok
12 fok
15 fok
18 fok

Van értelme mondjuk 12 fokra növelni az előgyújtást? (fogyasztás és nyomaték javulás szempontjából). A benzin oktánszáma miatti kopogástól annyira nem félek, mert úgyis mindig E5-ös 98-as vagy 100-as benzint tankolok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35498 Dátum: 2021.10.16 20:40:20 »
Szia!

A 4A-FE-nél 10 fokra kell belőni az alapelőgyújtást.
Nálam régen 8 fokon volt, mikor megvettem a stroboszkópot kb. 10 éve, akkor állítottam 10-re, és jobb lett.
Gondolom az ECU arra számít, hogy 10 fokon van, és úgy dolgozik optimálisan.
Azt el tudom képzelni, hogy nagyobb előgyújtásnál jobban fog melegedni a hengerfej. Azt, hogy jobban megy-e tőle, azt esetleg ki lehet próbálni.
Mennyin volt most?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 810
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35499 Dátum: 2021.10.16 21:14:01 »
Szia!

2012-ben, amikor néztem kölcsön stroboszkóppal akkor pontosan 10 fokon állt, ahogy kell. Most valamivel 10 alatt volt kb. 9-en, mert a múlt hétvégén nem tudtam pontosan visszarakni az elosztót (elmosódott az összejelölés így a csavar nyomát néztem + az íves pályán szemre ahogy előtte volt). Azért +/- 1mm-en belül sikerült visszarakni.
Végülis most próbából a 10 és 12 fok közé lőttem be, tehát 11, aztán próbakör. Mivel eszi az olajat (kb 1:250-es keverékkel megy) az olaj pedig lassítja az égést, gondolom jó, ha kicsit nagyobb az előgyújtás.

Semmi különöset nem vettem észre. Talán csendesebben/simábban dolgozik.

Aztán kirándulás... útközben át keresztbe kasul a városon és a budai hegyeken, volt mindenféle üzemviszony, motorfék, padlógáz. Jó a gázreakció, a motorral gond egy szál se. Persze a hegyi utakon érezni, hogy "gyenge", de azokon a részeken a 150 LE-s E36-nál is vissza kellett váltanom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9432
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35500 Dátum: Ma - 13:13:36 »
Szia!

Ennyi olaj (kb. 3000 km után 1 liter, ha jó tévedek) szerintem annyira nem szól bele ebbe.
Egyébként ha választanom kellene, szintén 11-re állítanám 9 helyett  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2793
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35501 Dátum: Ma - 14:00:08 »
Nahát! Ezt jó, hogy mondod, mert nálam ugyanígy van a motormelegító dugalj, sőt szigszalagos már, sőt nem is igazi garázsom van, csak félig nyitott beálló...
Szóval... meg fogom csinálni.

Amúgy olvasok, de nagyon kevés időm van mostanság. Mondják, hogy a baj csőstül jön. Nem alaptalan mondás, nálunk most jött el ez az idő...
Autós témában pl., hogy hengerfejes lett a régi Swiftünk, ami fontos városi jármű... Azért három "hétvégi" nap alatt magam kicseréltem a tömítést, 2e km óta bírja már.. Talán jó lesz.

Carinán pedig a hátsó dobot kellett cserélni. Szerintem 24 évig nem fogja bírni, mint az előző. :)

Ja! És a hengerfej téma kapcsán említeném meg, hogy a kokszoldó Verylube.. szóval, hát.. nem tudom. A Toyotát ugye, kezeltem ezzel a szerrel, de most, hogy lent volt a másik autón a hengerfej, jól megspricceltem a dugattyútetőket, mert elég vastag koromréteg volt rajtuk... meg persze az égésteret is. Jócskán kapott, nagyon jócskán, de a kokszoldás nem volt ötös. Talán kettes. Aztán fizikai tisztítással persze jó lett, de, hogy a Carina motorjában mennyi eredménye lett annakidején, azt nem tudom, de gyanítom, hogy.. ööö nem sok. Sajnos.
Szia!

Gratula a házi műtéthez!

A kipufogó dob cseréről szóló eseteken már évekkel ezelőtt is csodálkoztam, az enyém elég sokat futott, de semmi jele elhasználódásnak (gyorsan lekopogom). Sem az eredeti Walker rendszeren (az majd 400 000 km-t futott), sem a bontott Futabán (ki tudja, menny van benne, de rosszabb állapotú így is) nincs komoly korrózió. Pedig sok a rövid táv.

A dugattyú tetőkön nálam is van rákövült korom, azt semmilyen pucoló nem hozta le, de az nem is számít. Ami beleszól a motor működésébe, az a gyűrűk letapadása, illetve az égéstér komolyabb kokszosodása. Mindkettőt ismerem, utóbbi pl. a sok városi rövidtáv eredménye, onnan tudható a hiba, hogy hidegen, amikor dúsít a rendszer, ahelyett, hogy ugrana a motor, inkább fulladozik. Mindkét probléma esetén eredményes volt a verylube. Igaz, most már olcsóbb, bár sokaknak drasztikusabb módszert használok.