Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6528538 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35475 Dátum: 2021.10.09 20:59:45 »
Bele tudsz nézni a vezérműtengelyre? Akár tükörrel vagy telefonnal?
Csak azt tudom elképzelni, hogy beletalál a kiálló lemez közepe, de a széleknél már nem megy tovább: vagy a lemez akad bele a horonyba, vagy pedig mégis kiáll a lemezt fogó csap valamelyik oldalon. Bármelyik okozhat ekkora kiállást. Esetleg a vezérműtengelyen vagy a közepén levő furatában van valami szennyeződés...?
Ha látsz vagy kézzel érzel valami olyan sérülés a lemezen, ami megakadhat, akkor azt tényleg jó lemunkálni óvatosan róla. Túl laza illesztés sem lehet, mert akkor össze-vissza mászhatna el a gyújtás. Ha meg a csap mozogna, akkor meg lehetne próbálni zömíteni kicsit  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.09 21:01:52 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35476 Dátum: 2021.10.09 21:14:11 »
Előre bocsánat az ötletért, de azt nem hiszem, hogy valami a két felület közé került kívül, akár egy benne felejtett csavar... :surrender:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35477 Dátum: 2021.10.09 22:05:58 »
OK, köszönöm az ötleteket!
Honap megnézem figyelmesen a vezérműtengely végét, van e sérülés vagy a próbálkozásoknak nyoma. Belátni oda, de elég mélyen van.
A sorját leszedem, csak nem okozhat problémát. A precizitást gondolom a lemez vastagsága adja, az él csak a megvezetésnél számít.
Illetve még leveszem a felső vezérműszíj fedelet és megnézem, hogy tényleg FHP-n van e ott is (hátha időközben valamit elkevertem és 180 fokkal fordult a dolog).
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.09 22:07:53 írta Kalmi »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35478 Dátum: 2021.10.10 09:38:40 »
Bele tudsz nézni a vezérműtengelyre? Akár tükörrel vagy telefonnal?
Csak azt tudom elképzelni, hogy beletalál a kiálló lemez közepe, de a széleknél már nem megy tovább: vagy a lemez akad bele a horonyba, vagy pedig mégis kiáll a lemezt fogó csap valamelyik oldalon.
Fotózásnál vettem észre, hogy a lemez nem középen van, ugyan tud mozogni a csapon, de szélső helyzetben se ér el középre, hanem határozottan egy oldalon van.

A horony:


A lemezke abban az orientációban, ahogy próbáltam helyére tolni:


Látom is a problémát.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35479 Dátum: 2021.10.10 12:08:11 »
Fotózásnál vettem észre, hogy a lemez nem középen van, ugyan tud mozogni a csapon, de szélső helyzetben se ér el középre, hanem határozottan egy oldalon van.
(...)

Látom is a problémát.
Ha nem tévedek, ez nem pontosan olyan, mint a videón volt, de nem baj, legalább csak egyféleképpen lehet berakni a helyére az aszimmetria miatt.
Össze fog ez menni  :yes:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35480 Dátum: 2021.10.10 12:48:55 »
A talpa tényleg más, de a vezérműtengelybe passzoló résznél nem látok különbséget. Egyébként a 4E-FE kézikönyveben nem ír semmit az aszimmetriáról és a képen is szimmetrikus.

Simán összement...  ;)
Egy stroboszkópos ellenőrzés még hátra van, 1-2 fok pontatlanság benne van, mert a jelölés időközben elmaszatolódott.

Utólag végiggodolva a 180 fok eltérést úgy szedhettem össze:
3/8-os krovával forgattam a főtengelyt elején egész könnyen ment azzal is, aztán egyre inkább gyanúsan nagynak tűnt a "kompresszió", gondoltam idővel lassan majd lecsökken a nyomás, de nem, mindig visszarugózott. Mivel sebességben volt... Vagy amikor beszálltam, vagy amikor kikuplongoltam és üresbe tettem, akkor szerintem elfordult a főtengely. Vissza tettem ugyan jelre de én csak forgásirányba forgattam, az egyseben hátragurulás meg visszafele forgatta.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35481 Dátum: 2021.10.10 13:37:10 »
A talpa tényleg más, de a vezérműtengelybe passzoló résznél nem látok különbséget. Egyébként a 4E-FE kézikönyveben nem ír semmit az aszimmetriáról és a képen is szimmetrikus.

Simán összement...  ;)
Egy stroboszkópos ellenőrzés még hátra van, 1-2 fok pontatlanság benne van, mert a jelölés időközben elmaszatolódott.

Utólag végiggodolva a 180 fok eltérést úgy szedhettem össze:
3/8-os krovával forgattam a főtengelyt elején egész könnyen ment azzal is, aztán egyre inkább gyanúsan nagynak tűnt a "kompresszió", gondoltam idővel lassan majd lecsökken a nyomás, de nem, mindig visszarugózott. Mivel sebességben volt... Vagy amikor beszálltam, vagy amikor kikuplongoltam és üresbe tettem, akkor szerintem elfordult a főtengely. Vissza tettem ugyan jelre de én csak forgásirányba forgattam, az egyseben hátragurulás meg visszafele forgatta.

Tényleg olyan a videón is  ::)
Én a képeiden aszimmetrikusnak látom, gondolom a javításiban nem látszik  :) Nem baj, jól oldották meg. Az enyémnél már nem emlékszem pontosan, hogy szimmetrikus-e, azt tudom, hogy nem kellett erőlködni vele.
Hála Istennek jó lett, ez a lényeg   :clap: Jól tetted, hogy nem erőltetted  :yes:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35482 Dátum: 2021.10.10 13:59:56 »
Én a képeiden aszimmetrikusnak látom, gondolom a javításiban nem látszik  :) Nem baj, jól oldották meg. Az enyémnél már nem emlékszem pontosan, hogy szimmetrikus-e, azt tudom, hogy nem kellett erőlködni vele.
Hála Istennek jó lett, ez a lényeg   :clap: Jól tetted, hogy nem erőltetted  :yes:
A 4E-FE szerelésiben lévő képen tök szimmetrikus, a fényképeket igyekeztem úgy választani, hogy látszódjon a lényeg. Jobb így, hogy nem is lehet fordítva összerakni igazából mindegy is, hogy milyen helyzetben van a motor, csak figyelni kell melyik irányba van eloffszetelve.

A Tiednél is ugyanilyen szerintem:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35483 Dátum: 2021.10.10 14:25:17 »
A 4E-FE szerelésiben lévő képen tök szimmetrikus, a fényképeket igyekeztem úgy választani, hogy látszódjon a lényeg. Jobb így, hogy nem is lehet fordítva összerakni igazából mindegy is, hogy milyen helyzetben van a motor, csak figyelni kell melyik irányba van eloffszetelve.

A Tiednél is ugyanilyen szerintem:


Elismerésem, nem tudom, honnan tudtad előszedni ezt a képet, ezt emlékeim szerint kb. 10 éve csináltam, amikor meg akartam úszni a hengerfej levételt és így cseréltük ki a szelepszárszimmeringeket...
Még ott a célszerszám is, amivel felfújtam a hengert, azt már elhagytam valahol... sok minden történt azóta, de a kocsi még megvan  :D

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35484 Dátum: 2021.10.10 15:50:26 »
2014 körül elmentettem. Hátha én is megcsinálom...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35485 Dátum: 2021.10.10 16:06:43 »
Nálam felesleges volt  :cry: Kb. fél év múlva szét kellett borítani a motort.
Ez akkor jó, ha tényleg csak az a baja.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35486 Dátum: 2021.10.10 16:18:04 »
Igen sajnos...
Ismerek mást is, akinek még a HF-t is levette a szerelő a szelepszár szimmering cseréhez. Aztán szörnyű hangja lett a motornak, mert a vezérműtengelyeknél a rugós foghézag mentesítő szétugrott, vagy rosszul rakta össze. Azt a részét már megcsinálta neki, de hetekig nem volt kocsija. Az olajat meg ugyanúgy eszi a motor...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35487 Dátum: 2021.10.10 16:24:39 »
Akkor ott is a gyűrűknél van a gond, ha nem folyik ki az olaj.
Nem értem ám, mert ebben az egészben a legtöbb idő az, hogy hengerfej le, azt is rendbe tenni, aztán meg vissza.
Ha pedig már lent van, akkor a dugattyúkat kifűzni, átgyűrűzni gyakorlatilag pikk-pakk... szóval már a biztonság kedvéért is érdemes rájuk nézni, de nem. Aztán utána sem néz, ha már nem tudja, mit és hogyan kellene csinálni. Számlát tudna írni, de valószínűleg azt sem írt (bocs a rosszhiszeműségért...), pénzt át tudta venni.
Na ezért mondom, hogy inkább magamnak csinálom, amit (még) tudok.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.10 16:26:53 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35488 Dátum: 2021.10.10 17:54:24 »
Nincs külső olajszivárgás, ami indokolná. Egyébként az a szerelő állítólag ismerte a 4A-FE-t, valamiféle ralis szerelő múltja is van, rutinból csinálta, talán már rég volt nála olyan utoljára és különben se figyelt oda.

Én is úgy vagyok vele, hogy amit tudok megcsinálok. Gumi szereléshez megyek a gumishoz (bár erre is vannak gettó módszerek... :) ), szükség szerint a lakatoshoz (hegeszteni még nem próbáltam, szerintem jó látás kell hozzá, mondjuk ettől még lehet, hogy kipróbálom azt is valamikor).

A hengerfej tömítésnél is tud szivárogni az olaj? Mert úgy látom, abban a magasságban áll a legtöbb olaj, csak remélni tudom, hogy fentről folyt le és ott gyűlt össze.

Morthond

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Carina
« Válasz #35489 Dátum: 2021.10.10 21:56:06 »
Sziasztok!

Autóm 1997-es 1.8-as, szegénykeverékes, 240 e km, kifejezetten jó, karbantartott állapot.
Meglepetésemre olyan műszaki hiba lépett fel, amivel kb. menetképtelen az autó, legalábbis nem szeretnék vele menni.
A váltóból valami daráló hang hallatszik, minden fokozatban. (Akkor is, ha leállított motorral gurulok, illetve ha megemelem, és kézzel átforgatom a kereket - üresben.)
Gyorsításra kicsit változik a hang.
Egyelőre letámasztottam a szerelőnél.
Jövő héten kiveszik a váltót, és meglátjuk, mi ment szét.

Kérdések:
- Járt már valaki így?
- Bontott váltó valakinél esetleg? Illetve az első szériás Avensis váltója ugyanez?

Előre is köszönöm a segítő szándékú válaszokat.

PS: pár hete láttam egy szép eladó GLI-t, de lemaradtam róla. Meg kellett volna venni. :)