Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527810 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35445 Dátum: 2021.09.27 18:14:16 »
Sziasztok!

Tudja valaki esetleg, hogy a külső levegő hőmérsékletmérő hibája milyen hibajelenséget okoz?
üdv,

Talán a nehezebb indíthatóság a tünete és addig okozhat gondot a keverékképzésben, amíg el nem indul a lambda szabályzás. Az ECU beszívott légmennyiség becsléshez használja (hőmérséklet, szívócső nyomás, fordulatszám, folytószelepállás alapján), a hőmérséklet "csak" korrekció. Illetve indításkor megnézi, hogy a levegő és víz hőmérséklete kb. egyforma e.

Szia!
Ha levelesre rohadt a lemez, akkor már inkább csere a megoldás, talán bontott is van használható. De ha nem gyengült meg a lemez, akkor is előbb RO-55-tel mosnám át, és csak utána az olajjal, ami lezárja a felületet.
Futóművel ilyen tapasztalatom nincs, de a 4mm nem tűnik normálisnak. Kérdés, hogy a záró gyűrű esetleges hibája ezt magyarázza-e.

Szia!

Igen, lyukas már jobb oldalon és ott belenézve eléggé leveles.

A gyűrűt lecseréltem. Mondjuk a régi is jól ellátta a funkcióját... Nem igazán változott semmi, talán nem 4mm, hanem 3mm axiálisan, de inkább a csukló radiális mozgása, ami zavar. Olajfolyást nem láttam (egy hét után), de azért kicseréltem a szimeringet.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.27 18:17:22 írta Kalmi »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35446 Dátum: 2021.09.27 18:22:01 »
Sziasztok!

Tudja valaki esetleg, hogy a külső levegő hőmérsékletmérő hibája milyen hibajelenséget okoz?
Szia Dani!
Indításnál nem okoz gondot (az inkább a vízhőfok jeladtól függ), hanem durván elszáll a fogyasztás, és cserébe nem gyorsul jól. Nekem volt vele gondom tavasszal, elszakadt az egyik vezetéke. Márciusban írtam erről neked privátban.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35447 Dátum: 2021.09.27 18:51:37 »
Tudja valaki esetleg, hogy a külső levegő hőmérsékletmérő hibája milyen hibajelenséget okoz?

Egyébként egyszerű kimérni. A szenzort ellenállás méréssel. A kábelezést pedig feszültségméréssel. A csatlakozón kb. 5V kell legyen széthúzott állapotban.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35448 Dátum: 2021.09.27 19:26:30 »
...

Más: A hasznaltauto.hu-n 81000 db személyautós hirdetésből 11 volt Carinás.

üdv: villanó
Hiába, elfogyunk...bontó, Afrika; akinek pedig jó kondícióban van, az meg inkább megtartja. Azért látni még ilyeneket.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35449 Dátum: 2021.09.27 19:38:53 »
Szia Dani!
Indításnál nem okoz gondot (az inkább a vízhőfok jeladtól függ), hanem durván elszáll a fogyasztás, és cserébe nem gyorsul jól. Nekem volt vele gondom tavasszal, elszakadt az egyik vezetéke. Márciusban írtam erről neked privátban.

Szia Zoli!
Köszönöm! Ilyen nincs, hanem hidegebb időben rezonál, elég sokáig. Ma pár fokkal melegebb volt, és hidegen-melegen nem volt rezonálás. Ezért gondolom, hogy ettől lehet esetleg.
Megrendeltem egyet, elvileg holnap meglesz, kipróbálom.

Egyébként egyszerű kimérni. A szenzort ellenállás méréssel. A kábelezést pedig feszültségméréssel. A csatlakozón kb. 5V kell legyen széthúzott állapotban.

Neked is köszönöm! Az 5V gyújtás ráadás mellett kell meglegyen igaz? Akkor megint lesz egy hibakód, de majd elmúlik. Azt tudom elképzelni, hogy hidegebb levegőnél krepál be (akár kontaktos lesz a szenzor), melegebbnél rendesen megy.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35450 Dátum: 2021.09.27 19:45:04 »
Hiába, elfogyunk...bontó, Afrika; akinek pedig jó kondícióban van, az meg inkább megtartja. Azért látni még ilyeneket.
Én próbálom elhúzni vele, amíg csak lehet. Gyerekek is nagyon szeretik. Feleségem is  :wub:
Ma reggel láttunk egy liftback-et. Eléggé traktorhangja volt már szegénynek :(
Arra gondoltam, hogy ha lesz rá mód, ezután rögtön villamos autót kellene venni: nagyrészt városban megyek pár kilométereket, arra az tökéletes. Ha pedig a hatótáv 200-250 km, akkor annál többet úgysem nagyon megyünk egyhuzamban soha.

A téligumik miatt hívtam gumist, Hankook érdekelt volna, az nem volt neki, de ajánlott drágábbért azonnal Vredestein SnowTrack 5-öt, de az nem szimpatikus nekem. Szerintem a Hankook jobb, szerintetek? 6 éves távlatban havi szintre vetítettem két garnitúrát, kb. 2000 a bálás kínai, 3000 a középkategória, 4000 a prémium... Komolyan mondom, már kezdek prémiumot nézni  :hmmmm:
Rendbe rakattam a a 14-es alufelniket, arra szeretném ezeket. Belefáradtam az acélfelnik rozsdásodásába. Nagyon rossz ötlet?
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.27 19:51:52 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #35451 Dátum: 2021.09.29 16:20:30 »
Szia!

Nincs személyes tapasztalatom a nevezett gumikkal, de a Vredestein jól szerepel a téli gumi teszteken, Hankook csak apám Coriján volt, négy évszakos, az nagyon hamar elöregedett. Ha nem mész vele nagy távokat pályán, akkor szerintem középkategóriánál érdemes maradni. A Barum pl. sok barátomnak, ismerősömnek bevált. Magam ugyan prémiumokkal járok (Continental, Goodyear), de más a használati mód.
Az alufelnit kikezdi a sózás, nem tudom, ez ellen van-e előzetes kezelési mód, vagy csak sűrűbben kell mosni? (találtam erről valamit, meg mást is)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35452 Dátum: 2021.09.29 17:51:53 »
Huh van mit bepótolnom.  Mindenkinek gratula, aki megtudta otthon csinálni a javításokat. Azért ez nagyon irigylésre méltó.... ;) Csomó olyat csináltatok meg, amin nekem is átkellett esni. Hihetetlen, hogy aktív használat/ 4év állás kb ugyanazt eredményezi.

Féken, üzemanyagon és gumin nem szabad spórolni. Főleg, ha tényleg úgy oszlik meg, hogy város, és hosszú távok is. (Főleg Családdal)
A prémium nem feltétlenül csak a név miatt drágább. Cégen belül sok vitám volt ebből anno, de mondjuk én nem ,,polgári módban" közlekedem. Amit akár egy Kleber-rel simán megmerek tenni, azt egy Laufen-nel, vagy valami optimal-la ( már nem is tudom, de vmi hasonló volt a neve) ott ügyeskedni kellett. Főleg, hogy maradtál a ,,14"-nél. Ott summa 80-90 környékén nagyon jók vannak, amikben nem fogsz csalódni. Véletlenül amit írtál, az a Vred pont azon a mezsgyén mozog, amit szokni kell, nem rossz, de van jobb is. Nyugodtan keress a BHP-nél vagy a diosgumi-nál.  ;)

Azt hiszem anno írtam, hogy egy kerületen belül és 5percen belül egyszer láttam 3vagy4 Carina-t. És írtátok, hogy igen, de nézzem meg milyenek  :lol:

Szoktam figyelgetni, és tényleg elég megosztott az állapotukat illetően. Kevés a top. Viszont bont belefutottam múlt7en 3olyanba, hogy szívem szakadt.... Mentek Kakucsra. Feketét ráadásul még sosem láttam  :eek:  .  Sajnos kimaradt a Toyota találkozó, de majd jövőre.

Balesetmentes utakat!


kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35453 Dátum: 2021.09.30 02:23:48 »
Sziasztok,

Lassan valóban elfogyunk... Nyáron jártam a Japkerben, ott fotóztam néhány Carinát.
Nem működött a duda egy ideje, egy szerelő a kormányban lévő átvezető szalagkábel szakadást diagnosztizált, de végül a motorházban a biztosíték doboza alatt korrodálódott el a kábel. Sok éve ott javitották.

Egyébként 2 hete vezérlés, vízpumpa és bal hátsó kerék agy csere volt. Sajnos azóta 120-140 körül felvillan az ABS hiba lámpa. Egyszer már kitisztították, de a hiba maradt. Állítólag a jeladó tárcsa elhajlott, azt megcsinálták, hát nem jó.
Másik gond 1000 km után elfolyt a hűtő folyadék. Elrepedt, elérett egy cső az elosztó fedél alatt. Félek szerelői gondatlanság áldozata lettem. A vezérlés csere után rögtön egy 350km-es útra mentem. A generátoron nem volt meghúzva egy rögzítő anya, így a töltés sem volt folyamatos, izgalmas út volt, néhányszor rángató motorral, kihagyó sebességmérővel.
Balázs

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35454 Dátum: 2021.10.02 22:07:49 »
Sziasztok!

Úgy tűnik elmúlt a koppanás, ami gyorsításkor, lassításkor, kanyarodáskor volt hallható, de göröngyös úton egyenesen haladva nem kopogott...
Nem tudom pontosan mi volt az oka, mert két dolgot csináltam:

1. Kicseréltem az első stabrúd szilentjeit. Gyári fajta volt benne és az is került a helyére. Állapota jó volt. Nem láttam rajta kitágulást, keményedést se.
Azt akartam megnézni mennyire van megkopva a szilenten belül a rúd, mert hátul eléggé. (A két hátaó stabrúd szilentet is ki fogom cserélni, harmadszor is. Mostmár új gyárira, csak még tanakodok rajta, hogy mivel pótoljam fel azt a sacc/kb. 1-2mm átmérő hiányt, vagy ne is törődjek vele. Legközelebb szétszedem, megmérem hány mm és majd eldöntöm.)

Gyárilag végig azonos az átmérő és végig festve van? Mert nálam a szilenten belül vékonyabb és fényes fémes volt a hátsónál.

Na szóval az első stabrúd a várakozásommal ellentétben a szilenten belül vastagabb is volt, de ilyen göröngyös, mintha ráhegesztettek volna körben, eléggé durva és egyenetlen, sokkal durvább, mint a rúd többi része, de ugyanúgy fekete, (szóval rá is festettek?). A bal oldali szilentnél jobb volt a helyzet kevésbé voltak kiálló részek.
Reszelővel nem készültem, és gondolom így tönkre fogja tenni az új szilentet idővel... Dehát végülis arra jutottam, hogy 13 éve van nálam a kocsi és idén jött elő a kopogás.

2. A korrodált bölcső, vagyis kereszt tartó. Eléggé gáz a jobb vége oldalt. 2cm lyuk van és körülötte is recseg-ropog, ha ujjal benyomom...
Ha már ott jártam, próbából megnéztem tudok e húzni a két nagy csavaron, ami a lengőkar tövénél van és a kasztnihoz rögzíti a bölcsőt. Hát tudtam. Kb. 20Nm-re lazult jobb oldalon (225Nm helyett), már elejétől kezdve valami rozsdás cucc recsegő hangját lehetett halllani. Jópár 60 fokos fogásváltás után kezdett nehezedni. 225Nm-t meg se próbáltam elérni, mondjuk semmi látványosat nem láttam csavarozás közben, de érzésre nem akartam tovább, mert félek szétlapulna vagy beszakadna az egész. :(

Szóval ez így nem maradhat. Nézek bontottat és újat is.

Szerintem inkább ezt hallhattam, ott mozdult meg valami a laza csavarok miatt.

Más:
Találtam egy ilyen alkatrészt a kipufogócsövön kb. a kormánymú alatt:


Kézzel el tudtam fordítani és arrébb tolni és végülis kézzel lejött. Csak a rugalmassága tartotta.

A flexibilis cső és a lambdaszonda/katalizátor között itt volt:


Jól gondolom, hogy ennek a flexicső fölötti hővédőnek lehetett a bilincse?


https://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_TOYOTA_COROLLA_EE101L-AHMDKW_1702.html
Ez lehet a bilincs? 90461-23057
Ez meg a csavarja? 91511-60830
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.02 22:18:11 írta Kalmi »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35455 Dátum: 2021.10.04 20:37:02 »
A gyújtáselosztó ház tömítését ki akarom cserélni, szerintem az a legmagasabb pont, ahonnan szivárog az olaj.
Az elosztó tengelyének is van gondolom tömítése, de ahhoz nem találok gyári cikkszámot, (ami remélhetőleg még nem szivárog), azt cserélte már valaki, mennyire macerás?

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #35456 Dátum: 2021.10.05 08:56:30 »
Nincs (még) tapasztalatom vele, de van egy ilyen kanadai kit, kifejezetten gyújtáselosztó tömítés szett, felújításhoz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35457 Dátum: 2021.10.05 10:37:40 »
Nálam annyi volt, hogy a hengerfejben levő o-gyűrűt kellett cserélni, az elosztóban levők tudtommal tömítenek hála Istennek.
De ha jól látom, akkor belül szimmering van. Hacsak nem valami spec méret, akkor elvileg egy normális csapágyboltban kellene kapni minta alapján  :hmmmm:

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35458 Dátum: 2021.10.05 13:12:50 »
Balázs

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35459 Dátum: 2021.10.05 13:21:10 »
Sziasztok!

Vezérlés csere után 2 hete elengedett egy hűtőcső. Ma reggel nézem, hogy kb 1000km után ismét eldurrant egy másik.
Lehet összefüggés esetleg a vízpumpa túl nagy nyomást csinál a rendszerben (esetleg nem kompatibilis), vagy a feltöltött hűtőfolyadék tönkre teszi a csöveket, vagy kontár feltöltés?
Fura, hogy most jönnek elő ezek...lassan nem merek hosszabb útra indulni... A ventilátor vastag csöveit kicserélték néhány éve, a többiről nem tudok. Lehet ennyit bírtak, jobb lenne, ha nem forgatnám 5000-es fordulatszám felett?

https://drive.google.com/file/d/1wMLKYBI7M4-mPABzCGrvsiPWcKCM0J-G/view?usp=sharing
most maga fölé spriccelt, remélem az akadozás alacsony fordulatszámon a nedvességnek köszönhető és nem annak, hogy esetleg összeégett, szorul valami
https://drive.google.com/file/d/1dyZLZqEA6eeMQOwZfzcBTxaziLzLh5vP/view?usp=sharing
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.05 13:34:57 írta kisbal »
Balázs