Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4515907 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 787
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35430 Dátum: 2021.09.05 21:35:15 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2778
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35431 Dátum: 2021.09.11 08:17:50 »
 :hmmmm: A kerékfordulathoz van köze, olyan, mintha a tárcsafék porvédőjéhez érne valami.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 787
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35432 Dátum: 2021.09.11 21:01:58 »
:hmmmm: A kerékfordulathoz van köze, olyan, mintha a tárcsafék porvédőjéhez érne valami.
Viszont egyenesben nem csinálja. A csapágy jónak tűnik, nem morog és nem lötyög. Arra gondolok még (utólag), hogy ott a féltengelycsukló porvédője találkozhat a csonkállványnál valamivel, amikor balkanyaros terhelés van?

Visszajött a járgány a lakatostól. A jobb oldali küszöb külsőrész kb. az első emelési pontig cserélve lett. Nem volt jó a javítóelem így hajlítani kellett. Egész jó lett, de azért jobban örültem volna, ha kívül belül horganyzott vagy inox.

Kicseréltem a gumiharangokat és a külső csuklót.
Szétszedésnél a sasszeggel szívtam sokat, meg se akart mozdulni. Végülis oldalcsípővel mm-enként jött ki.
A tengely könnyen kijött váltóból (véső-kalapács a kijelölt helyre) második nekifutásra. Ha nem megy érdemes forgatni rajta, mert akkor enged a legkönnyebben, ha a gyűrű üres része alul van,  ilyenkor a felső része eltűnik a horonyban és két oldalt csak egy kicsi lóg ki. Ugyanez igaz az összerakásra is.
A váltóból sacc/kb. 0.5l olaj jött ki a tengely helyén, nem engedtem le, mert nem tudtam volna most cserélni, pedig remek alkalom lett volna. Volt nálam 3-4dl maradék olaj, de azt inkább nem pótoltam, úgyis cserélem jövőhéten, 7 év és 30e km van benne. Úgy emlékeztem nem olyan rég volt és csak tegnap néztem meg.

A külső csukló jónak tűnt, a tengely mozgott eléggé a csillagban, maga a csukló egyben volt. Saját súlyától mindig lefittyedt, de érzésre semmi recsegés ropogás kotyogás.
A gumiharangon belül a tengely körül találtam egy extra kis gyári bilincset. :) A kis bilincs pedig másmilyen volt. A gumiharangon nem találtam gyári cikkszámot, ezekszerint már cserélték és újrahasznosították a nagyobbik a bilincset a kicsit meg elvesztették a zsírban. A belső csukló érintetlen volt, minimális szivárgás a tengelynél, állapota újszerű.
Szóval sajnáltam a külső csuklót, mert... de az 5 évvel ezelőtti hang felvétel alapján jobbról jön a hang és azóta se javult meg.

Az új csukló (SKF) csillag része fele annyit se lötyög tengely irányba, a belső csuklónál megszűnt a radiális mozgás, nem tudom mitől. Jobban megfogja a külső csukló? Vagy mert másképp tettem vissza a váltóba? A belső csuklót összejelöltem és ugyanúgy raktam össze.
A hangra nem tudok mit mondani, mert kímélem a váltót az olajhiány miatt, a futúműkopogás továbbra is zavaró és továbbra se tudom honnan jön.

Előtte:


Közben pihenő:


Tájkép csata után:


Összeszerelés előtt:

Jók ezek a méretre gyártott bilincsek.
Meglepő módon mindkét zsír sárga volt, de más gyártmány... A 130grammost tettem a külsőbe. Eleve az a kisebb és az SKF-hez 90g-t a GSP-hez meg 80g-t adnak. A 180-190g-s ment a belsőbe.

Utána:

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35433 Dátum: 2021.09.13 23:38:33 »
Sziasztok!
A motorjavítási projektnek vége, az autó visszakerült a gazdihoz.
Összességében úgy gondolom jól sikerült, nem folyik semmi sehol, motornak szép hangja van, nem rángat.
Az alapjárattal még foglalkozni kell, egyenlőre melegen 1000 alá nem csökken le, és azt is lassan éri el.
A fojtószelep házat le fogom szerelni, és újra leellenőrzöm a helyzetérzékelőt, és az alapjárati rendszert. A termosztátházban a 2 pólusú hőmérséklet érzékelő értékei megfelelőek, a szivattyúnál lévőről nem találtam adatokat. Falslevegőt nem szív.
Majd írok egy összefoglalót a beépített alkatrészekről, és hogy milyen hibákat találtam.
Üdv.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2778
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35434 Dátum: 2021.09.15 09:30:41 »
Viszont egyenesben nem csinálja. A csapágy jónak tűnik, nem morog és nem lötyög. Arra gondolok még (utólag), hogy ott a féltengelycsukló porvédője találkozhat a csonkállványnál valamivel, amikor balkanyaros terhelés van?

Visszajött a járgány a lakatostól. A jobb oldali küszöb külsőrész kb. az első emelési pontig cserélve lett. Nem volt jó a javítóelem így hajlítani kellett. Egész jó lett, de azért jobban örültem volna, ha kívül belül horganyzott vagy inox.
....
Köszönjük az informatív beszámolót!  ::) :yes:
Lehet, fura ötlet, de esetleg egy gopro kamerát felerősíteni a taposólemezre, hogy meg lehessen figyelni a mozgást?  :otlet:
Egy-két videó a hibakereséséhez:
www.youtube.com/watch?v=Q7m-hGSYIdM
www.youtube.com/watch?v=rZGpjvjaoJA
www.youtube.com/watch?v=2xvpkIy8hxk

Ha még nem volt, feltétlen csinálj üregvédelmet, amíg meleg az idő. (Jobban terül - én a palackot is megmelegíteném kicsit) :excl: Leghamarabb a hegesztési varrat fog megindulni, ezért tk. mindegy, hogy galvanizált-e az elem. (ja, és nem a szerelő roppantotta meg a küszöböt, hanem az idő...)
Egy jónak ígérkező opció

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2778
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35435 Dátum: 2021.09.15 09:36:22 »
Sziasztok!
A motorjavítási projektnek vége, az autó visszakerült a gazdihoz.
Összességében úgy gondolom jól sikerült, nem folyik semmi sehol, motornak szép hangja van, nem rángat.
Az alapjárattal még foglalkozni kell, egyenlőre melegen 1000 alá nem csökken le, és azt is lassan éri el.
A fojtószelep házat le fogom szerelni, és újra leellenőrzöm a helyzetérzékelőt, és az alapjárati rendszert. A termosztátházban a 2 pólusú hőmérséklet érzékelő értékei megfelelőek, a szivattyúnál lévőről nem találtam adatokat. Falslevegőt nem szív.
Majd írok egy összefoglalót a beépített alkatrészekről, és hogy milyen hibákat találtam.
Üdv.
Szia!
Gratulálok a műtéthez! Alapjáratot javítását helyen keresgéled (egy pontosítás: három vízhőmérséklet érzékelő/jeladó van, de csak a termosztátháznál lévő befolyásolja az ECUt). Ha minden okés, akkor próbáld meg az állítócsavart használni a gázkar alatt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35436 Dátum: 2021.09.15 09:39:59 »
Örülök, hogy ilyen jól haladtok a szerelésekkel, minden elismerésem  :yes:   :clap:  :flowers:

Bocsánat, nem kötekedek, de azért nekem is a szerelők nemtörődömsége miatt van szétnyomorgatva az alja, ahol a csápost szakszerűtlenül használják  :censored:
Beszéltünk is róla, hogy egy megfelelően elkészített fa közdarabbal még korrodált állapotban is elosztható a terhelés annyira, hogy ne roppanjon meg az emelési pontnál.
Szóval azt gondolom, hogy azért nem csak az idő tette azt tönkre  :surrender:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2778
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35437 Dátum: 2021.09.15 10:33:14 »
Értem, Dani, de én arra gondolok, hogy az emelési pont a küszöb belsejében porlad el, és ez kívülről nem látszik, nem pedig arra, hogy gumipogácsát sem használva szétlapítják a küszöbnyúlványt (ahogy nálam is van..).
Más: korábban filóztam már, hogy csinálok magamnak rámpát, hogy aláfeküdhessek rendesen, ezt szeretném kivitelezni, illetve szerkesztek olyan alátámasztást a bakokra, amire felfeküdhet a küszöb, eloszlatva a súlyt. Sajnos a bak tartójának kiképzése
 megnehezíti, hogy stabilan ráaplikálhassam.  :hmmmm:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 787
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35438 Dátum: 2021.09.15 18:08:19 »
Lehet, fura ötlet, de esetleg egy gopro kamerát felerősíteni a taposólemezre, hogy meg lehessen figyelni a mozgást?  :otlet:

Ha még nem volt, feltétlen csinálj üregvédelmet, amíg meleg az idő. (Jobban terül - én a palackot is megmelegíteném kicsit) :excl: Leghamarabb a hegesztési varrat fog megindulni, ezért tk. mindegy, hogy galvanizált-e az elem. (ja, és nem a szerelő roppantotta meg a küszöböt, hanem az idő...)
Egy jónak ígérkező opció
A kamerás ötlet szerintem jó, hasznos lenne látni valamit. Az még nem tiszta hova is rögzítsem, ahol megmarad és lát is valamit, ja és a kamera, ami van az sem egy GoPro. 3e Ft-s kocka SQ8 "menetrögzítő".

Üregvédelmet csinált a lakatos, mondta + lehetett érezni a szagát. Ettől függetlenül vettem két fajta 500ml-es viaszos sprayt (SIKA 6220S és 6250). Nem tudom mennyire jók, mert direkt kérdeztem a lakatost, hogy mit látott a múltkoriból, mert utoljára 2 éve bőségesen használtam, azt mondja kb. semmi, kiszáradt teljesen. Fekete küszöb, déli oldalról süti a nap egész hétvégén.
A jobb oldal pöpecül nézett ki, a festék se volt sérülve rajta, mert nem a küszöbnél szoktam emelni, hanem 5cm-el beljebb a hossz stab pálca bekötésipontjánál. Talán két éve lett rendberakva (akkor a gumis nyomta meg... oda is csak defekt esetén megyek...)

Úgy kaptam vissza a kocsit az "átvizsgálás" után, hogy be volt nyomva kb. 5cm mélyre, 30cm szakaszon elterülő horpadás, az alsó függőleges része az emelési pontnál oldalra behajolva. A benyomódás miatt pedig a doblemez-küszöbvég találkozásnál a két lemez eltávolodott egymástól. Semmi sem volt beszakadva, törve, átrohadva, én csak deformációt láttam. Az viszont tény, hogy a küszöb hátsó fele javított volt.
Talán nem volt megfelelően teherbíró... vagyis rosszul volt javítva az lehet. Én nem használtam sose az emelési pontot, a hossz stab. kar bekötési pontjánál szoktam emelni, ami ott van mellette.
A szerelőnek viszont látnia kellett volna, hogy gond van. Én ha látom, akkor megállok 2-3 max 5mm benyomódás után. Nem kezdem el az egy ponton megemelt kocsi felfüggesztését rugdosni, hogy hol a hiba.

A lakatos most valami perforált lemezt tett bele belső megerősítésnek. Az nem tudom milyen, de egyszer kipróbálom kontrollált körülmények között az emelhetőséget. :)
Ez a rozsdagátló olaj érdekes dolog, erre utána tényleg rá lehet festeni? Beszívódik a rozsdába, aztán megszárad?

Örülök, hogy ilyen jól haladtok a szerelésekkel, minden elismerésem  :yes:   :clap:  :flowers:
Köszönhetően a részletes leírásodnak, sok meglepetés nem ért.  ;)
Csak az ért felkészületlenül, hogy a felújító készletben mindkét zsír sárga volt, az egyiknek feketét vártam... :)
Szerencsére sikerült eltalálni:
https://hie-hatenablog-jp.translate.goog/entry/20111113/1321189055?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=nui,elem
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.15 18:17:34 írta Kalmi »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2778
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35439 Dátum: 2021.09.18 19:01:04 »
A kamerás ötlet szerintem jó, hasznos lenne látni valamit. Az még nem tiszta hova is rögzítsem, ahol megmarad és lát is valamit, ja és a kamera, ami van az sem egy GoPro. 3e Ft-s kocka SQ8 "menetrögzítő".
....
Ez a rozsdagátló olaj érdekes dolog, erre utána tényleg rá lehet festeni? Beszívódik a rozsdába, aztán megszárad?
...
Szia!

Szerintem nem kell nagy sebességgel hajtanod, hogy előjöjjön a hang, ez azért könyít a helyzeten.

Sok tapasztalatom még nincs az olajjal, a korlátot kentem át, kemény, áttetsző réteg alakult ki felette, esőben szépen gyöngyözik a felülete. A teszt majd a tél lesz.
Igen, át lehet kenni festékkel:
www.youtube.com/watch?v=mn9eQrMW4qU
Profik is használják az aláz elemeinek kezelésére:
www.youtube.com/watch?v=e8aqrESsGmE
Rozsda stabilizálása:
www.youtube.com/watch?v=bWo-L4qgXlk
www.youtube.com/watch?v=jVFUBG3mIxE
Utánanéztem, és a hajóépítésben is használják régóta.
Lakatosmunka után a küszöbökbe töltöttem belőle pár decit, majd kanyargós lejtős-emelkedős úton meghajtottam, hogy terüljön. Még napokig bent volt a kocsiban a szaga, ami az üregvédő viaszéra hasonlít. Még át fogom kenni a küszöbnyúlványt kívül-belül, mert a javítóív csere után pár évvel belül a hegesztésnél kikezdte a rozsda, meg  akarom fogni. Lehet, hogy a futómű is kap belőle, jól terül, kiadós.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 787
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35440 Dátum: 2021.09.19 17:45:58 »
Szia!

Valóban nem kell gyorsan menni és erőltetni se kell semmit.
Két dolgot figyeltem meg:
Reggel hidegen kevésbé csinálja.
Kanyarodáskor / ívben haladáskor jobban csinálja. Majd célzottan figyelni fogom, hogy a hátsó kerekek mozgásával van e összefüggésben.

Lehet, hogy érdemes lenne kipróbálni ezt a rozsdagátló olajat a motor alatti kereszt tartó belsejében? A jobb oldalon sajnos már átlyukadt és lemezes rozsdás a belseje. A közepe és a hossz tartó az védett a korróziótól, mondjuk tegnap pont takarítottam, és a váltót is, hogy látszódjon, ha szivárog a váltóolaj.



Balkanyarban megszűnt az a hang, ami a felvételen hallható. Minden jó is lenne, de tegnap a váltóolaj cserekor vettem észre, hogy kb. 4mm-t mozog ki-be a bal belső csukló a váltóban, nem is értem, hogy lehet? Annak a rugós gyűrűnek ennyit nem kéne engednie... Szerintem ott lehet a probléma. Próbáltam párszor lendületből kintről 4mm-ről ütközésig visszanyomni, de semmi sem változott. Radiális mozgása is van.

A bal tengelyt is ki kellene szedni és felújítani, újra zsírozni és akkor már gumiharang csere, de minimum azt a rögzítőgyűrűt lecserélni rajta, ami a váltóban van.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.19 17:47:44 írta Kalmi »