Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4286724 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2725
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35340 Dátum: 2021.06.01 19:49:56 »
Sziasztok!

Ma csak úgy beütöttem a Carinát az Eneos amerikai keresőjébe:
https://eneos.lubricantadvisor.com/eng/Recommendation/532109045fe40b7fa7011c2bdac52f35

Érdekeset találtam! Az 5w40-et -10 fok felett ajánlja, egész évben(!) viszont az 5w30-at, aminek a melegoldali viszkozitása csak 10-es, ami eléggé vékony, annál jóval vastagabb a most használt Total 0w30  :eek:

Szerintetek? Félreértek valamit? Való igaz, hogy ezzel a 0w30-cal nagyon szépen jár a motor még ebben a melegben is és nagyon könnyen fut  :hmmmm:
Sőt, nagyobb terheléskor sem panaszkodik...oké, nem egy API SP olaj, mint a fenti Eneos, de nem is évente cserélem, bár ők is 6 havonta írnak cserét. Lehet, hogy benne maradhatna egész évben is?
Én is körülnéztem: Mobil1, Liqui: 0W30/40-től 5W30/40/50-en át 15/20W50-ig mindent hoznak.. kinek mi ingere, jó tapasztalata.  :otlet: Ha jónak érzed a 0W30-at, használd nyugodtan szerintem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9195
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35341 Dátum: 2021.06.01 20:10:56 »
Én is körülnéztem: Mobil1, Liqui: 0W30/40-től 5W30/40/50-en át 15/20W50-ig mindent hoznak.. kinek mi ingere, jó tapasztalata.  :otlet: Ha jónak érzed a 0W30-at, használd nyugodtan szerintem.
Szia Zoli!

Köszönöm szépen!
Úgy látom, hogy jó ez az olaj egyelőre, csak megvan a nyári 5w40, most lecserélem hamarosan arra, aztán ősszel vissza a 0w30, és lehet, hogy utána csak az lesz  :hmmmm:
Vagy megnézem, pontosan milyen 0w40-et írtál, és még gondolkodok jövő nyárig, ha élek ;)
A fogyasztás a mérő szerint elég jó lesz hála Istennek, ráadásul téli gumik vannak még rajta és egyik kicsit lapos is, ezeken is változtatok majd, de egyelőre nem tudok foglalkozni vele, pár hét múlva lesz rá érkezésem :(  De azt hiszem, hogy a könnyűfutású olajnak van mérhető eredménye is, nemcsak szubjektív dolog...
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.01 20:24:15 írta vd1234 »

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35342 Dátum: 2021.06.02 10:58:42 »
Na, ezt megírom, mondom magamban, mikor meglátom a számológép kijelzőjét tankolás után. Kevés város, több hosszútáv, de nem kényeskedve.
5,7 !
Ilyen jó autót! Hát...
Az előző adat több várossal 6,38 volt. Az sem falrengető, sőt. Milyen jó, hogy Ákos eladta nekem ezt a pátyolgatott kincsét! :)

Ja és akartam kérdezni! Már majdnem megrendeltem az adalékokat... Bocsánat, de kissé óvatos vagyok, amellett persze, hogy maximálisan hiszek neked, Kalapos! Szóvalhogy a kátrányoldó szernek a jó hatásai mellett biztos, hogy nincs valami negatívabb következménye valahogy akárhogy akármire?
Egyes autós újságírók meg szerelők néha nagyon ellenségesen tudnak fogalmazni az adalékok-szerek témában...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2725
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35343 Dátum: 2021.06.02 13:10:50 »
Na, ezt megírom, mondom magamban, mikor meglátom a számológép kijelzőjét tankolás után. Kevés város, több hosszútáv, de nem kényeskedve.
5,7 !
Ilyen jó autót! Hát...
Az előző adat több várossal 6,38 volt. Az sem falrengető, sőt. Milyen jó, hogy Ákos eladta nekem ezt a pátyolgatott kincsét! :)

Ja és akartam kérdezni! Már majdnem megrendeltem az adalékokat... Bocsánat, de kissé óvatos vagyok, amellett persze, hogy maximálisan hiszek neked, Kalapos! Szóvalhogy a kátrányoldó szernek a jó hatásai mellett biztos, hogy nincs valami negatívabb következménye valahogy akárhogy akármire?
Egyes autós újságírók meg szerelők néha nagyon ellenségesen tudnak fogalmazni az adalékok-szerek témában...
Szia!
Az nagyon jó kondícióban lévő kocsi, jól jártál vele!  :yes:

Tökéletesen megértelek az óvatossággal. A "szerelők intelmei" - amire az újságírók hivatkoznak - az olajrendszer tisztítására vonatkoznak. Arra konkrétan, hogyha egy komoly mértékű szennyeződést agresszív oldószerrel pucolnak, akkor egyben leválhat egy ilyen tömb, ami az olajrendszer kis járatait eltömítheti, és megszűnik a kenés. Ilyen szereket soha nem használtam, mindig csak olyat, ami fokozatosan hat, akár több száz km-t is benne lehet hagyni a kocsiban. Ilyen szereket rendszeresen használok olajcsere előtt, és nincs is gondom velük. :)
 Ez esetben a hengertérről van szó, és ilyen jellegű fatális hibát ezek a szerek nem tudnak okozni. Azt viszont már olvastam (dízeles motornál), hogy olyan komoly koromlerakódás képződött a dugattyú tetején, ami egy hosszú menet közben felizzott, és átégette a dugótetőt.
Egyébként ha segítség kell, vagy csak kíváncsi vagy az adalékok hatására, szívesen látlak. :)

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
Re:Carina
« Válasz #35344 Dátum: 2021.06.03 21:18:04 »
Sziasztok,
tegnap egy régi adósságomat törlesztettem... a vezetőülés támla kifeslett oldalkárpit részét és a kopott ülőlapot cserélte egy kárpitos mester. A donor egy bontott Carina még hamvas hátsó ülése volt (ugyanolyan mintázattal), amit Japker-ben vettem. Már bánom, hogy nem az összes szövetet cseréltettem...
Gyorsan le is mostam a kocsit ennek örömére.

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2725
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35345 Dátum: 2021.06.05 09:59:46 »
Az angol youtuber csatornáján folytatódik a Carina helyreállítása: beltér, ajtók, esőcsatorna stb.
Hátha hasznát veszi valaki:
www.youtube.com/watch?v=WRrsD72SORQ
www.youtube.com/watch?v=Hvf16_gyl9g

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2725
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35346 Dátum: 2021.06.05 16:19:41 »
Sziasztok,
tegnap egy régi adósságomat törlesztettem... a vezetőülés támla kifeslett oldalkárpit részét és a kopott ülőlapot cserélte egy kárpitos mester. A donor egy bontott Carina még hamvas hátsó ülése volt (ugyanolyan mintázattal), amit Japker-ben vettem. Már bánom, hogy nem az összes szövetet cseréltettem...
Gyorsan le is mostam a kocsit ennek örömére.

üdv:
villanó
Szia!
Derék dolog!  :yes: Anno egy anyósülés huzatára cseréltem a kopott, feslett eredetit, a szivacsot is abból pótoltam, illetve így lett normális könyöklőm a középbox fedelére.

Kihasználtam ez első nyári napot: kisikáltam a biztonsági öveket, két óra alatt megszáradtak, most megint normális sebességgel tekeri vissza a rugó!  :D

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35347 Dátum: 2021.06.09 17:28:32 »
Tökéletesen megértelek az óvatossággal. A "szerelők intelmei" - amire az újságírók hivatkoznak - az olajrendszer tisztítására vonatkoznak. Arra konkrétan, hogyha egy komoly mértékű szennyeződést agresszív oldószerrel pucolnak, akkor egyben leválhat egy ilyen tömb, ami az olajrendszer kis járatait eltömítheti, és megszűnik a kenés. Ilyen szereket soha nem használtam, mindig csak olyat, ami fokozatosan hat, akár több száz km-t is benne lehet hagyni a kocsiban. Ilyen szereket rendszeresen használok olajcsere előtt, és nincs is gondom velük. :)
 Ez esetben a hengertérről van szó, és ilyen jellegű fatális hibát ezek a szerek nem tudnak okozni. Azt viszont már olvastam (dízeles motornál), hogy olyan komoly koromlerakódás képződött a dugattyú tetején, ami egy hosszú menet közben felizzott, és átégette a dugótetőt.
Egyébként ha segítség kell, vagy csak kíváncsi vagy az adalékok hatására, szívesen látlak. :)

Köszönöm a szívesen látást! :) Melyik országrészben vagy? Nem emlékszem.

Megjött ma a Xado ex120 cucc és a Verylube micsoda is...
Azon gondolkodom, hogy meg kéne emeljem a kocsi elejét, hogy ne folyjon vissza az olajjal együtt...
Vagy mintha rémlene, hogy valaki írta már, hogy máshol is lehet bemenetet találni a sebváltóházon... de nemléxem...

A koromoldónak elég egyértelműnek tűnik a használata... jövő héten lesz időm puceválni...

És köszi a jutyubos linkeket! :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2725
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35348 Dátum: 2021.06.10 22:28:17 »
Köszönöm a szívesen látást! :) Melyik országrészben vagy? Nem emlékszem.

Megjött ma a Xado ex120 cucc és a Verylube micsoda is...
Azon gondolkodom, hogy meg kéne emeljem a kocsi elejét, hogy ne folyjon vissza az olajjal együtt...
Vagy mintha rémlene, hogy valaki írta már, hogy máshol is lehet bemenetet találni a sebváltóházon... de nemléxem...

A koromoldónak elég egyértelműnek tűnik a használata... jövő héten lesz időm puceválni...

És köszi a jutyubos linkeket! :)
Szia!
Valóban van egy szuszogó a váltó tetején, ahol betölthető (talán 24-es kulcsnyílású), de nem kell nagyon megemelni a normál feltöltő csavar használatához, elég egy enyhe emelkedőn parkolni, illetve felállni egy téglára akár.

Fehérvári vagyok, szóval Dunántúl. Jó munkát, kíváncsi vagyok a fejleményekre. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9195
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35349 Dátum: 2021.06.11 10:10:39 »
Szia!
Valóban van egy szuszogó a váltó tetején, ahol betölthető (talán 24-es kulcsnyílású), de nem kell nagyon megemelni a normál feltöltő csavar használatához, elég egy enyhe emelkedőn parkolni, illetve felállni egy téglára akár.

Fehérvári vagyok, szóval Dunántúl. Jó munkát, kíváncsi vagyok a fejleményekre. :)
Így van  :clap:
Én is emelkedőre állok a kocsival. Veszek egy kb. méteres átlátszó tömlődarabot a boltban, amit rá tudok húzni a castrolos flakon vékony csövére (ezt utána ledugózva elteszem, 4 év múlva is jó lesz). A tömlő másik végét betolom a töltőnyílásba, ha ügyes az ember, akkor ki sem fordul, hanem óvatosan befeszítve ott tartható, de kézzel is ott lehet tartani. A flakont fejtetőre fordítom, egy késsel kiszúrom az alját és gyorsan le is folyik akkor. Az utolsóét nyilván nem  ::)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35350 Dátum: 2021.06.11 16:19:12 »
Sziasztok!

Nos, sikerült beöntést adnom a váltónak, megtaláltam Ákos egy régi beírását, ahol leírja, hogy a váltó tetején van egy-két hely, ahol be lehet tölteni, pl. tolatólámpa kapcsoló, és hogy milyen jó, itt bele lehet rakni a 2,6 litert... :)
Szóval a kapcsolótól jobbra van egy 17-es csavar, ott belenyomtam neki a zöld löttyöt.

Egyébiránt a váltó sokkal jobb, mint az előző olajjal, sőt, mintha kicsit egyre jobb lenne. Ha még javul, az már elég szuper lesz asszem..

Ja! Fehérvár útba esik nekem Martonvásárra menet (ott laknak a lányomék), szóval lehet, hogy tényleg találkozhatunk a közel-távol-jövőben vmikor. :)

A kormolást még halasztom... Megnéztem, jó mélyen vannak a gyertyák! Jövő hétre gyűjtök egy kis bátorságot és azt is megcsinálom.

Köszi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9195
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35351 Dátum: 2021.06.11 16:40:11 »
Nem nézted meg a Haynes könyvben a tippet, mi?   :lol:
Bár általában az ilyen méretű gyertyakulcsokban van gumibetét, de nálam egy sem volt nyerő.
A meglazított gyertya pólusára egy passzentos vákuumcsődarabot kell rányomni, amivel ki lehet venni és biztonságosan vissza is lehet tenni. Kicsit még forgatni is lehet vele a gyertyát. Olyasmi kell, mint ami a szelepfedélen is van, nálam is bevált  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2725
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35352 Dátum: 2021.06.11 17:34:37 »
Úgy-úgy, azzal gyerekjáték a gyertyacsere.  :yes: Ha nincs kéznél más, a PCV szelepen lévővel is meg lehet próbálni. :otlet:
Ha tervezed az utat valamikor arrafelé, és belefér a találka, írj privát üzenetet.  ::)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35353 Dátum: 2021.06.11 18:32:20 »
Nem nézted meg a Haynes könyvben a tippet, mi?   :lol:
Bár általában az ilyen méretű gyertyakulcsokban van gumibetét, de nálam egy sem volt nyerő.
A meglazított gyertya pólusára egy passzentos vákuumcsődarabot kell rányomni, amivel ki lehet venni és biztonságosan vissza is lehet tenni. Kicsit még forgatni is lehet vele a gyertyát. Olyasmi kell, mint ami a szelepfedélen is van, nálam is bevált  :yes:

Haynes nincs nekem... de van egy dugókulcs készletem, amiben van gyertyakulcs és hosszabbító szár, talán azzal majd sikerül, ha meg nem, akkor köszi a tippet! :) De, ha sikerül is, köszi!  :clap:

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35354 Dátum: 2021.06.11 18:37:55 »
Úgy-úgy, azzal gyerekjáték a gyertyacsere.  :yes: Ha nincs kéznél más, a PCV szelepen lévővel is meg lehet próbálni. :otlet:
Ha tervezed az utat valamikor arrafelé, és belefér a találka, írj privát üzenetet.  ::)

A PCV tippet is kösssz! :)
OK, privát vivát!  :clap: