Szia Zoli!
Ebben egyetértünk, túl vékony olaj nem jó ide, ez pont igaz egy 5w30 A5/B5 olajra.
Viszont tudjuk, hogy a kopások nagyobb része a hidegindításokkor következik be, ezért döntöttem úgy, hogy amennyire lehet, a legvékonyabb olajat kapja. Ez szerintem nyáron az 5w40 A3/B4, télen pedig ez a 0w30 A3/B4
Az egy dolog, persze igaz, hogy "a legegyszerűbb ásványi olajjal is elmenjen", hiszen a Carinába is mehetne 20w50, viszont a fentiek figyelembe vételével szerintem csökkenteni fogja a motor élettartamát, télen főleg. Szerintem most ezzel az általam bevállalt "legvékonyabb" olajjal is hihetetlenül szépen ketyeg. A sok rövidtáv miatt meg félévente cserélek olajat, akkor meg lehetőségem van télen ilyen-nyáron olajat használni, ki is használom
Egyébként megtanultam, hogy olyan sokat az ember nem spórol meg az olajon, azt kamatostul fizetni meg később
Gyorsan ránéztem, hogy pl. Total Quartz 9000 0w30 2000Ft/liter, az 5w40 1600Ft/liter, a Quartz 7000 10w40 meg 1300/liter. Nekem kb. 3 liter szokott belemenni egy cserekor. Akkor sorban 6000, 4800, 3900 az olaj egy alkalomra. Mennyit spórolok maximum mondjuk télre? 2100 forintot (0w30 vs 10w40): hol van egymástól ez a két olaj technikailag/minőségileg, és mondjuk melyik mennyit koszol pl. a motoron?? Erre nagyon érzékeny vagyok, amióta láttam belülről eldugulva a dolgokat
Most pedig 375000 felett van benne 0w30 olaj, és gyakorlatilag nem igazán fogy hála Istennek, szeretném minél tovább megőrizni ezt az állapotot