Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4092693 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2692
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35265 Dátum: 2021.03.14 22:05:22 »
Szia!
Ha végigolvastad a kommenteket, akkor láttad, hogy a motor pucolása becsípődés nálam, de nem véletlenül. Mire a Maxiflush sorra került, addig már "normalizálódott" a helyzet, nem volt semmi komolyabb lerakódás. Sokféle tisztítást kipróbáltam, de ami igazán bevált, az egy würthös anyag volt, kár, hogy már nem gyártják.
 
A Maxiflusht előírásnak megfelelően használtam, de nálam nem fröcskölt ki komoly mennyiség az átforgatáskor, viszont korom valóban távozott a kipufogón, és érezhetően nőtt a nyomaték is adott fordulathoz viszonyítva. De ilyenkor már a csendesebb motorhangon is érezni a hatást.

Azóta már sokkal olcsóbb és egyszerűbb metódust használok belső tisztításra - ez csak pár perc, kb. félévente a sok városi használat miatt -, de azzal a módszerrel vigyázni kell. Ha valaki ismeri a kocsiját, akkor pontosan érzi, mikor romlik a kompresszió - csökken a motorfék, ilyenkor érdemes megejteni a procedúrát, esetleg épp olajcsere előtt. (Nem reklámozom, mert már meguntam, hogy fogalmatlan emberek belém kössenek emiatt, de van olyan cucc, ami segít megelőzni a komolyabb kokszosodást is.)

Ezek az anyagok segítenek a letapadt gyűrűkön, szeleplerakódásokon, de a felülről, a PCV szelep felől érkező olaj(pára) ellen nem védenek. A lényeg a megelőzés: olajlecsapató beszerelése, ez az alapjárati szelep, fojtószelep tisztán tartására is jó. (Nem tudom, fent van-e még a kép egy szétszerelt szívókamráról, az beszédes, meg az enyémről, amit az olajlecsapató beszerelése után (talán egy évvel?) készítettem.) Évente érdemes a PCV szelepet is kitisztítani, illetve a tömítőgyűrűjét lecserélni, ha már bakelit keménységűvé válik,  úgy már nem tömít rendesen, így a szelep sem működik rendeltetésszerűen, mert azt a vákuum mozgatja.

Lehet, hogy másnak ez szőrözésnek tűnik, de valójában nem kell sok idő s figyelem ahhoz, hogy karbantartott legyen a kocsi.

Van egy újabb anyag tisztításra
Az eljárás ugyanez, mint az előbb érintettnél.

Találtam hozzá videót is, ahol méréssel is szolgálnak:
A procedúrát pedig az olajcseréhez időzítették.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2692
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35266 Dátum: 2021.03.14 22:12:55 »
Aki azt mondja, írja, hogy kihaló félben vagyunk, ma esti cruise-olás , Angyaföldi út, fekete, bordó sedan Gov és Eye +enyém . Kb 50méteres  távolságba. Viva La Carina  :clap:

Fék, tank rendbe, már csak nyári szett beérkezése és ,,indulhat  a banzáj"
Na igen, csak sajnos a legtöbbjükkel, amikkel találkozom, azokkal szemmel láthatólag azt akarják bizonyítani, hogy ezek mindent kibírnak, tisztelet a kivételnek. :innocent:

Bár az is igaz, hogy tizenöt éve még a kortárs japán középkategóriások: Mazda 626-osok, Galantok, Primerák, Carismák többségben voltak vele szemben az utakon, de - errefelé legalábbis - már csak mutatóban maradtak... :hmmmm:

Ryuk

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #35267 Dátum: 2021.03.15 12:46:59 »
Ezek a Xado cuccok tényleg jók! Az elmúlt hónapok alatt legyen az kozmetikai, vagy mechanikus,motorikus tisztitó vegyi cucc, tökéletesen beigazolódott, hogy ami márkás, és valamennyire utána olvasható, az tényleg használ.  Bár nincs bajom a Mannol termékekkel sem, de nem ez a fő csapásirány.

Sajnos ebben javarészt igazad van, hogy aki csak hajtja, az addig amíg csak lehet, de amiket így láttam azokra nem mondanám, hogy 50e.- os kategória.  Sőt, pár napja jött velem egy fehér kombi, ami úgy ragyogott, mintha új lenne. Az meg, hogy a kortársak kipusztultak...hát...nem tudom. Ha látnék valahol VR6 Galant-ot, biztos odarohannék megnézni :)   Az idő viszont egyértelműen a Carina-t ( Corolla-t ?, ami nem AE86, nincs tapasztalatom a kortárs Toyota Corolla változatokkal, ellenben egy 1983-88 1.8D-t nagyon elviselnék  ) igazolja.

Azt már írtam, hogy amikor elkezdtem mi volt a cél, és igazából azért is kezdtem el, mert rettentően lenézett autó, itt viszont mindenki tudja, hogy mit képvisel. 6számjegyű összegnél járok, és még nincs vége, de egy percig sem bántam meg. Nagyon jó dolog, hogy aki kicsit is ért az autókhoz, ( megtörtént esett műhelyben, vizsgán és egyéb benzingőzös helyen) az odajön, megnézi, kérdezget és csodálkozik. Pedig még nem vagyok kész... Minden autómat eddig becézgettem, megbecsültem, (még a CÉGAUTÓT IS ), és hiszem, hogy lelkük van. Carina-nak meg főleg. Szóval aki tudja, igyekezzen vigyázni rá és megőrizni!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2692
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35268 Dátum: 2021.03.24 21:04:29 »
Van egy újabb anyag tisztításra
Az eljárás ugyanez, mint az előbb érintettnél.

Találtam hozzá videót is, ahol méréssel is szolgálnak:
A procedúrát pedig az olajcseréhez időzítették.
Van egy friss feltöltés szonda kamerázássalmég  a végén kedvet kapok rá  :lol:

KamiK

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35269 Dátum: 2021.03.25 23:02:20 »
Van egy újabb anyag tisztításra
Az eljárás ugyanez, mint az előbb érintettnél.

Találtam hozzá videót is, ahol méréssel is szolgálnak:
A procedúrát pedig az olajcseréhez időzítették.

Hopp, de jó! Ezt nézegettem én is, és találgattam, hogy vajon erre gondolt-e Kalapos...
Köszi.

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Re:Carina
« Válasz #35270 Dátum: 2021.03.28 23:02:25 »
Sziszatok,
ma Pusztamaróton (egy hosszú, gödrös, vacak köves úton megközelíthető parkolóban) láttam egy bordó sedan Carinát, nagyon rendben volt, a nem gyári dísztárcsákat leszámítva. Még szárnya is volt. Nem a fórumról? Én nem mertem odáig menni, 5 személlyel néha leért az alja...

üdv:

villanó

illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: suzuki swift
Re:Carina
« Válasz #35271 Dátum: 2021.04.05 18:51:51 »
Üdv srácok.
Rövid és tömör leszek,
Suzuki swiftből ülnék át Carinába, egész sokat olvastam utána, szóval a típusban már biztos vagyok, a motorban is.
Mindkettő kiszemelt 1.6-os.
Az egyik liftback 13 év alatt 38 ezer km-t ment, (ellenőriztem a rendszám alapján, elvileg stimmel), a másik egy kombi, ami pedig másfél évet állt.
A liftbacket garázsban tartották, és elindították és mentek vele néha egy keveset, a másik nem volt garázsban tartva valószínűleg.
Meg merjem venni őket, elvileg egyik sem rozsdás sehol, szóval még az is lehet, hogy a kombi is garázsban volt tartva.
Örülnék, valami hozzáértőnek, hogy mire kell figyeljek, hazatudom-e hozni lábon ezeket az autókat, vagy jobb lenne traileren, és akkor még indítás előtt folyadékokat cserélni ?  nem szeretnék lyukrafutni.
válaszaitokat előre is köszönöm.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2692
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35272 Dátum: 2021.04.05 21:56:07 »
Üdv srácok.
Rövid és tömör leszek,
Suzuki swiftből ülnék át Carinába, egész sokat olvastam utána, szóval a típusban már biztos vagyok, a motorban is.
Mindkettő kiszemelt 1.6-os.
Az egyik liftback 13 év alatt 38 ezer km-t ment, (ellenőriztem a rendszám alapján, elvileg stimmel), a másik egy kombi, ami pedig másfél évet állt.
A liftbacket garázsban tartották, és elindították és mentek vele néha egy keveset, a másik nem volt garázsban tartva valószínűleg.
Meg merjem venni őket, elvileg egyik sem rozsdás sehol, szóval még az is lehet, hogy a kombi is garázsban volt tartva.
Örülnék, valami hozzáértőnek, hogy mire kell figyeljek, hazatudom-e hozni lábon ezeket az autókat, vagy jobb lenne traileren, és akkor még indítás előtt folyadékokat cserélni ?  nem szeretnék lyukrafutni.
válaszaitokat előre is köszönöm.
Szia!
Nyilván azt érdemes venni, amelyik jobb állapotban van. Kérdés, hogy mire használod, és meddig akarod megtartani. Ne várj nagy segítséget: innen a fotelből konkrétumok nélkül csak általánosságokat írhatunk. Pl.: Optimális (ideális) állapotra törekvés:
1., rozsda ne legyen,
2., hajtáslánc elemeit ne kelljen azonnal felújítani.
és ennyi: festés már csak grátisz, ha hibátlan.
Klímát nem említetted, de az is lehet szempont. Nincsen olyan típushiba, amire koncentrálni kelljen. Faceliftes előnye a két légzsák, az eredetié (JT-s alvázszámú) a jobb összerakottsága, egyszerűbb gyújtása (kevesebb hibalehetőség). Mai szemmel faék egyszerűségű konstrukció, és ami nincs széthajtva és volt gazdája, az használati értékben kincs ma is.
Leírás alapján a liftback még jó vásár is lehet. Pakolni abba is jó. A kombik általában szegénykeverékesek (drágább a lambdaszonda, gyertya), de azok is srapabírók.

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: suzuki swift
Re:Carina
« Válasz #35273 Dátum: 2021.04.05 23:30:03 »
Szia!
Nyilván azt érdemes venni, amelyik jobb állapotban van. Kérdés, hogy mire használod, és meddig akarod megtartani. Ne várj nagy segítséget: innen a fotelből konkrétumok nélkül csak általánosságokat írhatunk. Pl.: Optimális (ideális) állapotra törekvés:
1., rozsda ne legyen,
2., hajtáslánc elemeit ne kelljen azonnal felújítani.
és ennyi: festés már csak grátisz, ha hibátlan.
Klímát nem említetted, de az is lehet szempont. Nincsen olyan típushiba, amire koncentrálni kelljen. Faceliftes előnye a két légzsák, az eredetié (JT-s alvázszámú) a jobb összerakottsága, egyszerűbb gyújtása (kevesebb hibalehetőség). Mai szemmel faék egyszerűségű konstrukció, és ami nincs széthajtva és volt gazdája, az használati értékben kincs ma is.
Leírás alapján a liftback még jó vásár is lehet. Pakolni abba is jó. A kombik általában szegénykeverékesek (drágább a lambdaszonda, gyertya), de azok is srapabírók.


Köszönöm a választ, elvileg a liftback szegénykeverékes, tehát a 106 lóerős, angol gyártmány, légzsák és klíma nélküli. Viszont elvileg a képek alapján, plusz a friss képek alapján sincs rozsda, és szép állapotban van. Csak a kevés futás miatt aggódtam. A kombiban 300 ezer van, és 1.6 os motor, nem tudom melyik keverékes, elvileg ott sincs rozsda, de kedden kapok friss képeket, az viszont másfél évet tuti állt indítás nélkül. Ezek miatt aggódom igazából.
A kombiról csak alap adatok vannak és egy rossz minőségű kép. De 90%, hogy az is angol gyártmány.

Ryuk

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #35274 Dátum: 2021.04.06 13:23:06 »
Üdv a Klubban!  :clap:

A kevés km futásos összességében mit jelent? Ha nem sima földes, vizes talajon állt a leállítás alatt és figyelsz a leírtakra, akkor nagy baj nem lehet. Az enyém 4évig pihent, igaz ,,garázsban" de nem volt betonozva.... Viszont annyira jó és segítőkész társaság az itteni, hogy utána olvasással, jó szerelővel és minőségi anyagokkal újra lehet adni Neki hosszú éveket. Ha van szerelő ismerősöd, akkor indítás előtt azért nézzen rá, forgatható-e a motor, milyen benzin van benne ( tankba benézni kb 5perc, én rengeteget szívtam-szívok még 3órát emiatt) olaj és kompresszió. Az egyszerűsége a zsenialitása Carina-nak. Hirtelen most ennyi. Én minden téren maximalista vagyok, így a teljes generált inkább nem összegszerűsíteném, de semmit sem bántam meg.  :tc: :rockon:

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Carina
« Válasz #35275 Dátum: 2021.04.11 12:03:28 »
Sziasztok!
94-es 116 LE JT-s 1,6 Carinába érdekelne óracsoport. Az enyémbe először a ford.szám mérő ment tönkre, most meg a km. óra. Vannak eladók a neten 8.000 ft.-ért, ami szemből nézve az órákat tekintve ugyan olyan mint az enyémben van, de a hátoldalán a nyomtatott áramkör részén vannak nagyon minimális éltérések. Nem tudom, ezeknek a minimális eltérések ellenére jó lehet bele? Ha valaki esetleg tud eladót, azt megköszönöm. Lenne mégegy kérdésem lengéscsillapító felújítás ügyben. A Gödöllői Raj lengéscsillapító felújítóműhelyben 15-25ezer ft./db. árat mondtak. Nem vitatom az árat, és biztosan nagyon jó minőségű a felújítás, de új Japán Kayaba van 23ezerért. Tudtok esetleg valahol megbízható felújítóműhelyt olcsóbban?