Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527388 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35160 Dátum: 2020.11.21 17:48:20 »
Sziasztok!

No, nem sok új hozzászólás készült mostanában, akkor legyen egy ;)

Ma gondoltam beépíteni a rugókat, de tegnap szinte egész nap esett, ma reggel meg fagyott, és egyáltalán nem tudtam rávenni magam  :no:
Azért meg szerettem volna állapítani, hogy egyáltalán bemenne-e a helyére az új rugó? Megvannak a régi lengéscsillapítók, és Madmisitől van egy hátsó toronyszilent: szuper módon illik mindegyikhez hála Istennek  :yes:
Kb. 5-6 centit kell összehúzni rajta, ahogy nézem, annyit talán fog majd a két összehúzó.
A rugók egyébként magasabbak 350mm-nél, a legmagasabb pont megvan 358mm is, viszont az anyag tényleg 12mm feletti vastagságú.
Kíváncsi vagyok, mennyit fog ténylegesen emelni a kocsin, mert padkán elég hamar húzom a sárfogókat, és ez is zavar, nemcsak a fekvőrendőrök.
Utóbbiakon máris sokkal jobban átvészeli az alja, hát ha még a hátsók is elkészülnek! Aztán ami várható macera lesz nekem, az a hátsó motortartó bak cseréje. Viszont a kuplung már tényleg eléggé fent fog, és lehet, hogy hamarosan cserés lesz, akkor meg gyorsabban kicserélik a szervizben a kuplunggal együtt a bakot is - mert kuplungot földön fekve nem nagyon szeretném cserélni...

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Carina
« Válasz #35161 Dátum: 2020.11.29 09:55:19 »
Kezdem azzal, hogy már nincs Toyotám, mert tavaly hátul összetörték és eladtam. Írni akartam egy utolsó bejegyzést, de eddig lusta voltam. Viszont nem tudok elmenni úgy, hogy ne emlékeznék meg a Carináról és erről a csoportról.

Nagyon szerettem ezt az autót. Angol, 1.6 XL, 1996, 4 ajtós volt. Kétszer hagyott az úton, de volt mentsége.
-A vásárlás után szétment a kuplung. Nem az autó volt a hibás, hanem a szervizes, aki azt mondta, „Uram, a Toyota nem romlik el, mindig haza viszi!”. Tovább használtam, aztán az összes ferrodol lehullott a kuplungtárcsáról. Megállt. Trailer lett a vége.
-A másik esetről sem az autó tehet, hanem a noname, lengyel, felírat nélküli dobozban szállított, 30.000 Ft-os (németországban vettem Denso-t 50 euróért, kb 16.000 Ft-ért) főtengely jeladó, a rosszalkodó régit, kicseréltem otthon, kényelmesen, de 6 hónap után, az új is elromlott (Németországban) és jobban, mint a 20 éves (40x idősebb) gyári Denso (!!!). Itt sem az autóra haragudtam.
-Sokat kínlódtam a Bosch injektorokkal. 4 év alatt 5 durrant el. Volt, hogy napokig használtam úgy, hogy 3 hengerre váltott, ha felmelegedett. De, ment. Az utolsó meghibásodásnál, amikor közölte a hirdető, hogy „15.000 az ára, mert tudom, hogy másnak nincs”, vettem régi öreg Denso-kat. Láttam, elektromos csatlakozó, befogatás ugyan az. Próbáljuk meg! Működött. Soha többet nem volt gondom az injektorokkal. Németországba jártam ki vele, 4 fővel, tetőig pakolva, fogyasztott 7,2 L-t. Sokáig büszke voltam, hogy bele mertem rakni a Densot, de a FB csoportban láttam, hogy mások is meg tették.
Ezeket leszámítva kisebb hibák voltak, amiket megoldott a szerelő vagy én, mert szerettem szerelni. Szóval, az autó egy megbízható konstrukció volt. Azt mondom, hogy egy 14-23 éves autótól kiváló. 9 év alatt 134.000 km használtam. El mertem vele indulni Bielefeld-be, ami 1.200 km. Több autó is elromlott alattunk menet közben. A Carina nem. Annal a főtengely jeladó hibánál is a kaputó néhány méterre adta meg magát. Mintha tudta volna, hogy nem hagyhat minket ott külföldön, nyelvtudás nélkül.

A szerelésben sokat segített a csoport. Bármilyen probléma volt, órák alatt meg volt a megoldás. Pl. a főtengely jeladó problémát nem tudtam volna megoldani ennyire gyorsan „Kalapos” segítsége nélkül. Mert, német országban a magyar autószerelő nem tudta kiolvasni a hibakódot, utána pedig simán nem foglalkozott az autómmal. Összehasonlítás képpen, mivel most Mazdám van, benne vagyok a FB csoportban. Nem lehet úgy kérdezni, (nekem legalább is nem sikerült) hogy ne b…ák fel az agyam. A kérdést sem értik, de beszólogatnak, figyelmeztetnek, hogy „olvass vissza!”, amikor visszaolvasok, semmit nem találok, kirakják a „kukoricát zabáló fekagyerek” GIF-et, minek hatására le kell oltanom a szemtelenkedő fiatalokat. Aztán csend lesz, de fél napig idegbeteg vagyok. Szóval eddig semmit nem segítettek. Troll játszótérnek tekintik a csoportot. Ennek a bejegyzésemnek is az az apropója, hogy valaki megkérdezte ma (a Mazda csoportban), miért nem megy fel a vízhőmérséklet mutató a megszokott szintre? Egyik Troll válasza: „Bejön a tél és indul a termosztát szezon”. Utalva arra, hogy már nagyon unja a visszatérő kérdéseket. Bravó! Ezzel sokat segített, viszont már mindenki tudja mekkora bunkó. Az én Mazdám 14 éves. A Carina is 14 volt, amikor vettem. Előjönnek a hibák, amikhez nem értünk, mert nemrég vettük az autót. Kérdezünk, erre gúnyos válaszokat kapunk, segítség helyett. Az ilyen nem fórum, vagy FB csoport!
Szóval, minden elismerésem és köszönöm a sok segítséget ennek a csoportnak! Ezúton köszönöm Kalaposnak, Kamikazenak, carina_97_...-nak és a többieknek! Maradjatok ilyennek! Sziasztok!
A következő is Toyota lesz.

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35162 Dátum: 2020.12.03 23:29:15 »
Sziasztok!
Carina E 97' 2.0 TD kombi. Meg lett hozzá véve a féltengelycsukló, és nem passzol a féltengelyhez. A Toyota gyári szervízbe azt mondták, hogy a csukló az autóba való, tehát a feltengely a bűnös, az nem belevaló. Eddig ezzel a féltengellyel ment az autó. Nem tudom lehetséges-e ez, de ezek szerint igen. A kérdésem először is az lenne, hogy mik a fogszámok? Külső, belső, és valami 56 mm. de nem tudom mi, én nem értek hozzá, nem is láttam még ilyet. Esetleg ha valakinek lenne ilyen féltengelye, az is érdekelne. A benzinesekbe ugyan ilyen féltengely lehet? Az autó nem az enyém. Előre is köszönöm.

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35163 Dátum: 2020.12.03 23:41:40 »
Az előzőekhez.... Annyit derítettem ki, hogy a vásárolt féltengelycsukló, ami a Toyota szerviz szerint jónak kell lennie bele.
26-24-56 méretűek. A féltengelyhez, ami az autóba van, 32 bordás (vagy fogas?) belső méretű csukló lenne jó. Bocs ha hülyeséget írok. Tényleg nem értek hozzá. Nem a Toyota szerviz szerelné, ott csak meg lett kérdezve.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35164 Dátum: 2020.12.04 06:20:09 »
Szia!
Konkrétumot sajnos csak az enyémről tudok mondani, ennek az adatait képként csatolom.
Ilyen adatokkal vettem tavaly februárban és bele is lehetett rakni, hála Istennek.
Külső fogszám az, ami a kerékagyba menő tengelyvég bordaszáma, belső fogszám meg a bordás hüvely fogszáma, amibe a belső, vékony hajtótengely ül bele. Remélem jól írtam. 32 az elég nagy eltérés, mert nálam az 23, vagy elírtad?
Tehát nem 26-24-56, hanem 26-23-56, vagyis: 26 külső fogszám, 23 belső fogszám, 56mm átmérő.
Ha ABS is van, arra is figyelj, kell rajta legyen ABS gyűrű, az nálam 48 fogas.

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35165 Dátum: 2020.12.04 09:26:00 »
vd1234 Köszönöm.
A 32 nem a vásárolt csukló mérete, hanem ami most az autóban van féltengely bordaszáma. Erre mondták, hogy az a féltengely nem az autóba való, ezért nem lehet beszerelni az amúgy belevaló csuklót. Akkor ezek szerint az 1,6 benzines Carinádba is ugyan az a csukló való, mint a 2.0 TD-be. (???) Elküldöm ezt a képet a tulajnak. Így könnyebb féltengelyt keresni, ha tudjuk, hogy a benzinesé is jó bele, mert biztosan kell bele egy másik féltengely. ABS van az autóban, a vásárolt csukló ABS-es autóhoz való. Köszönöm.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35166 Dátum: 2020.12.04 11:12:23 »
vd1234 Köszönöm.
A 32 nem a vásárolt csukló mérete, hanem ami most az autóban van féltengely bordaszáma. Erre mondták, hogy az a féltengely nem az autóba való, ezért nem lehet beszerelni az amúgy belevaló csuklót. Akkor ezek szerint az 1,6 benzines Carinádba is ugyan az a csukló való, mint a 2.0 TD-be. (???) Elküldöm ezt a képet a tulajnak. Így könnyebb féltengelyt keresni, ha tudjuk, hogy a benzinesé is jó bele, mert biztosan kell bele egy másik féltengely. ABS van az autóban, a vásárolt csukló ABS-es autóhoz való. Köszönöm.
Most ránéztem a TD-kre, nem ennyire egyszerű...
Ami érdekes, hogy van 23-as és 24-es belső fogszámú is, az 1.6-nál csak 23-as belső fogszámút találtam. A 24-es fogszámú 1.6-ba nem építhető be.
Komplett féltengely kapható 2.0 dízelhez, de ez sem építhető be 1.6-ba. Az 1.6 komplett féltengely sem jó a 2.0 dízelbe.

Szóval szerintem egy 1.6 bontott féltengely nem lesz jó, ha jól néztem, rövidebb. Jól  meg kell mérni mindent, mielőtt vesztek valamit.


LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35167 Dátum: 2020.12.04 12:06:40 »
Pontosan ugyan ezt mondtam a tulajnak, amit leírtál. Szerintem se jó bele a benzinesé, pedig azt hamarabb találni, már lenne is eladó 1,6 féltengely. Tényleg nem egyszerű. A TD bolti ára 130e utángyártott, és 160-170e gyári. És ez X2. Szerintem TD-hez bontottat szinte lehetetlen szerezni.

Ha már itt vagyok megkérdezem. Nekem 94'-es 1,6 117 Le 5 ajtósom van JT alvázszámmal, és nekem meg ablakmosó tartály kellene, de az sincs. A gyárija már lyukas a tetején, ami nem volna olyan nagy gond, de az egész már porlik szét. A 4 ajtósé nem jó bele, mert sokkal kisebb, és más az alakja is. Japánból tudnának rendelni gyárit, de úgy kell gyártatni + posta. Csak érdekességképpen mondom, egyszer megkérdeztem az ajtóhatárolót, az sincs utángyártottban, a gyári 50.000 Ft./db.  :eek: :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35168 Dátum: 2020.12.04 13:00:55 »
Hát Szakálnál van jobbos komplett féltengely, 955mm hosszú, Spidan, csak a dízelekhez hozza. Kedvezménnyel 47000 körül,meg írnak valami 8653 Ft-os betétdíjat, tehát cseredarabot kérnek. a képen van ABS gyűrű is rajta. Persze ki tudja, hogy ezt a fajtát, amit visztek, elfogadják-e?  :hmmmm:
A balos az elég drága listaáron, de amiatt érdeklődni kellene. Azon is az az elvarázsolt bordaszám van? Lehet egyszerűbb volna gyártatni hozzá egy tengelyt, ami passzolna  :hmmmm:

Ajtóhatárolót meg múltkor írta valaki, utángyártottban nem is volt túl drága.
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.04 13:05:41 írta vd1234 »

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35169 Dátum: 2020.12.04 14:46:44 »
Közbe kiderült, hogy raktak ebbe a típusba gyárilag 32 fogszámú féltengelyt, de ehhez sehol nem árulnak csuklót. Állítólag megoldódott a dolog, nem tudom pontosan, hogy hogyan. Azt az ajtóhatárolós dolgot megkeresem, mert idegesítő, hogy szél lobogtatja az ajtót. Nagyon Köszönöm a segítséget.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35170 Dátum: 2020.12.04 16:32:24 »
Szívesen. Nem gyakori fajta, ritkán futhat bele az ember.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Carina
« Válasz #35171 Dátum: 2020.12.06 23:09:49 »
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35172 Dátum: 2020.12.12 00:22:27 »

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #35173 Dátum: 2020.12.12 00:34:44 »
Villanó
Megvettem. Mégsem 50ezer/db.  :yes: Szerintem már csak jövőre lesz beszerelve. Megírom ha jó, hátha kell valaki másnak is. Gyújtáskapcsolóm is Lengyelországból van, (tudom, ez Orosz) tökéltesen működik vagy 3-4 éve.
Köszöntem.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 199
Re:Carina
« Válasz #35174 Dátum: 2020.12.22 13:24:53 »
Üdv Mindenkinek!

Pár hónapja tudom, hogyha vállalom, akkor tulajdonosa lehetnék egy 1.6 4AFE echte svájci Carina-nak. Nos, a pillanat és a szabadidő, illetve a számos írásotok olvasása meggyőzött, hogy vágjak bele. Nálam ez nagy szó, mert egy 95Aero-t utasított maga mögé  [rohog] Az autó 4éve áll garázsban, jövő7en hozom el. Első blikkre semmi baja, de tényleg, leszámítva a port kívül belül, de azért az évek azok évek. Lenne egy jól bevált receptetek, hogy egy nagy újra forgalomba állítós, csak a legjobb gyártóktól miket érdemes (olajok, szűrő, akksi, gyertyák, fékek stb) beszerezni? Semmi nagyképűség, de az élet és a tudat, hogy üzem/bombabiztos megfizethetetlen, szóval az összeg ebben az esetben nem számít.

Lassan veterán, de inkább egy teljesen egyedi darabot építenék, így nagyon szívesen fogadok ötleteket márkaidegen típus, alkatrész cserékre. Gondolok itt kicsit sportosabb üléspárra, 16 coll-os biztos, hogy elfér és nem üt felnikre és hasonlóakra.

Köszönöm!