Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3827117 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3624
  • a versenyző
  • Autó: Carina-E 1.6 XLi Sedan '93 Miénk új korától fogva
Re:Carina
« Válasz #35085 Dátum: 2020.09.16 20:28:49 »
Sziasztok!

Az új benzinbeöntő cső megérkezett! Kipufogó rendszerrel együtt lesz majd cserélve javítva. Ennyi baja van már csak, persze nem szép az autó, tele van foltokkal hibával de én akkor is szeretem, szerkezetileg nemsokára hibátlan lesz, nekem az a fontos, meg az, hogy élmény legyen vezetni.
A nagy Avensis T25-ös fékek szuperek elől, hátsó T20 Celica tárcsafékek is fel lettek teljesen újítva és kapott Motul Rbf 660 teljesen szintetikus fékfolyadékot aminek nagyon magas a forráspontja, kimondottan versenyautókhoz van, de nekem a Carina is az mint tudjátok...
Kapott két új gumit előre 205/40R17, kivételesen váltóméretet tettem fel ;)
Ismét napi szinten lesz használva a kicsikém!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1274
Re:Carina
« Válasz #35086 Dátum: 2020.09.22 15:28:55 »
Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a Carina kuplungja (esetleg maga a pedál) állítható?
Azt szeretném elérni, hogy jobban kiemeljen.

Előre is köszi.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35087 Dátum: 2020.09.22 17:21:36 »
Szia!

Szerintem lehet.
Ezt érdemes megnézni szerintem, a 3. oldaltól főleg.
A munkahenger rúdjának hosszát próbáld meg meg növelni egy kicsit szerintem. Ha nem jön be, akkor csökkenteni ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35088 Dátum: 2020.10.03 16:13:38 »
Sziasztok!

Ma sikerült sort keríteni a jobb hátsó ajtó központizár motorjának "megpatkolására".
Nem nagyon hagyhattam így, mert az iskolánál a gyerekek azon a járdára tudnak kiszállni, az utca felé kevésbé biztonságos, szóval kissé kényszerhelyzet is volt emiatt.
Próbáltam kipucolni, jobb is lett, de sajnos nem lett tökéletes, ezért beépítettem egy univerzális kétvezetékes motort (kb. 1000 HUF).
Kis módosítás után az ablak is gond nélkül megy, nem is ér össze semmi, mint a múltkor a másik hátsó ajtónál először, ez most hála Istennek rendben nyit-zár :)
Már csak a jobb első ajtónál van a gyári motor, de annak is itt figyel a kétvezetékes univerzális, illetve egy tartalék ötvezetékes, ha a pár éve lecserélt vezetőoldali bemondaná az unalmast.
Egy ajtó motorjának a meghibásodása is eléggé rontja a komfortérzetet, hát még az ötvezetékesé  :wacko: A végére az lesz a jó, ha bármelyik meghibásodik, akkor már készen van a helye, és töredék idő lesz a javítása. Annyi még, hogy kicsit nehezebb az autó tőlük, cserébe én próbálok fogyni   :D
A hátsó motortartó bak cseréjét nem fogom megúszni, de nem tudom, mikor tudom rászánni magam  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.03 16:15:36 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35089 Dátum: 2020.10.13 17:58:05 »
Sziasztok!

Ma sikerült sort keríteni a jobb hátsó ajtó központizár motorjának "megpatkolására".
Nem nagyon hagyhattam így, mert az iskolánál a gyerekek azon a járdára tudnak kiszállni, az utca felé kevésbé biztonságos, szóval kissé kényszerhelyzet is volt emiatt.
Próbáltam kipucolni, jobb is lett, de sajnos nem lett tökéletes, ezért beépítettem egy univerzális kétvezetékes motort (kb. 1000 HUF).
Kis módosítás után az ablak is gond nélkül megy, nem is ér össze semmi, mint a múltkor a másik hátsó ajtónál először, ez most hála Istennek rendben nyit-zár :)
Már csak a jobb első ajtónál van a gyári motor, de annak is itt figyel a kétvezetékes univerzális, illetve egy tartalék ötvezetékes, ha a pár éve lecserélt vezetőoldali bemondaná az unalmast.
Egy ajtó motorjának a meghibásodása is eléggé rontja a komfortérzetet, hát még az ötvezetékesé  :wacko: A végére az lesz a jó, ha bármelyik meghibásodik, akkor már készen van a helye, és töredék idő lesz a javítása. Annyi még, hogy kicsit nehezebb az autó tőlük, cserébe én próbálok fogyni   :D
A hátsó motortartó bak cseréjét nem fogom megúszni, de nem tudom, mikor tudom rászánni magam  :hmmmm:
Szia Dani!
Én most végeztem a hűtőfolyadék cseréjével, kicsit elhúzódott: 10-szer öblítettem át a rendszert. Igen, egyszerűbb lett volna kivenni a termosztátot, úgy hamarabb végzek, utólag már látom, de nem hittem volna, hogy a hűtőtisztító ennyi rozsdát felold a blokkról. Előtte a folyadék színe tökéletes rózsaszín volt, azt hittem, egyszerűbben megúszom, de ez lett.
A jobb hátsó ajtó központi zárja nekem is vacakol, de nem mindig. Nem tudok rájönni a logikájára, lehet hogy elég lenne megpucolni a csatlakozásokat?  :?:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35090 Dátum: 2020.10.15 09:00:44 »
Szia Dani!
Én most végeztem a hűtőfolyadék cseréjével, kicsit elhúzódott: 10-szer öblítettem át a rendszert. Igen, egyszerűbb lett volna kivenni a termosztátot, úgy hamarabb végzek, utólag már látom, de nem hittem volna, hogy a hűtőtisztító ennyi rozsdát felold a blokkról. Előtte a folyadék színe tökéletes rózsaszín volt, azt hittem, egyszerűbben megúszom, de ez lett.
A jobb hátsó ajtó központi zárja nekem is vacakol, de nem mindig. Nem tudok rájönni a logikájára, lehet hogy elég lenne megpucolni a csatlakozásokat?  :?:
Szia Zoli!

Ez igen, gondos gazdája vagy nagyon  :clap: én is gondolkodtam valami átöblítésen, mert a blokkon láttam még a melegítő beépítésekor, hogy kissé nyálkás a felülete, aztán nem foglalkoztam vele. Szerintem műszakilag elhanyagolható a lerakódás ilyen kis mértéke, a hőátadást annyira nem rontja le szerintem, hogy abból gond lehetne. A folyadék most is tiszta volt, amikor cseréltem, ezért gondolom, hogy a vízpumpának sem lesz gondja miatta.
A központi zár motorja az, ami nálam a baj volt kb. mindig: negyed évszázad alatt vízpára-kosz-stb. kombó miatt beáll vagy szorul a tengely, nálam nem az érintkezőkkel volt a baj. Esetleg próbáld meg, hátha nálad az. Nekem már van itthon mindig egy tartalék 5 vezetékes és egy kétvezetékes univerzális motor. Ha valamelyik elkezdi a hülyeséget, akkor itt a csere, hamar beépíthető és olcsó  ;)

Van két gyors kérdésem, hátha erre jársz mostanában:
Ezen a hátsó bak cserén még rugózok: ha meg kell bontani a szervó olajkört, akkor elég feltölteni a tartályt a végén, légteleníti ez magát, vagy külön kell még azt is?
E10 benzinnel nincs gondja a kocsinak? Vettem üzemanyag konzerválót, ki tudja alapon, és lehet, hogy én is azt tankolok majd, bár ez a legutóbbi fogyasztási adatom még nincsen meg.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35091 Dátum: 2020.10.15 21:35:49 »
Szia Zoli!

Ez igen, gondos gazdája vagy nagyon  :clap: én is gondolkodtam valami átöblítésen, mert a blokkon láttam még a melegítő beépítésekor, hogy kissé nyálkás a felülete, aztán nem foglalkoztam vele. Szerintem műszakilag elhanyagolható a lerakódás ilyen kis mértéke, a hőátadást annyira nem rontja le szerintem, hogy abból gond lehetne. A folyadék most is tiszta volt, amikor cseréltem, ezért gondolom, hogy a vízpumpának sem lesz gondja miatta.
A központi zár motorja az, ami nálam a baj volt kb. mindig: negyed évszázad alatt vízpára-kosz-stb. kombó miatt beáll vagy szorul a tengely, nálam nem az érintkezőkkel volt a baj. Esetleg próbáld meg, hátha nálad az. Nekem már van itthon mindig egy tartalék 5 vezetékes és egy kétvezetékes univerzális motor. Ha valamelyik elkezdi a hülyeséget, akkor itt a csere, hamar beépíthető és olcsó  ;)

Van két gyors kérdésem, hátha erre jársz mostanában:
Ezen a hátsó bak cserén még rugózok: ha meg kell bontani a szervó olajkört, akkor elég feltölteni a tartályt a végén, légteleníti ez magát, vagy külön kell még azt is?
E10 benzinnel nincs gondja a kocsinak? Vettem üzemanyag konzerválót, ki tudja alapon, és lehet, hogy én is azt tankolok majd, bár ez a legutóbbi fogyasztási adatom még nincsen meg.
Szia Dani!
A gondos gazdáról annyit, hogy tíz évvel ezelőtt pucoltam ki utoljára a rendszert :whistling:
Most is csak azért, mert korábban már egyszer eltömődött a túlfolyóra menő csövecske. (Annak ellenőrzését szerintem mindenkinek észben kellene tartania, mert ez könnyen hengerfej problémákhoz vezethet). A folyadék nálam is tiszta volt, valószínűleg a tisztító marta fel a blokk járataiból azt a mennyiségű rozsdalerakódást, amit a hűtőközeg nem vesz fel, így egyébként tényleg nem okozna gondot, de jobb tisztának tudni az egész rendszert.

Köszi a tippet a zár motorjáról: idén már nem állok neki szétkapni, de tavasszal megsasolom a tengelyt, ha hozzáférhető.  :yes:

A szervó megbontásától nem kell félni, időnként úgyis illik cserélni az olajat benne. A légtelenítés is egyszerű: csak járatás közben ütközésig kell kitekerni párszor a kormányt, így lelégteleníti magát. Utána ellenőrizni kell a szintet melegen (teljesen bemelegedett motornál) és hidegen is, a kupakban lévő nívópálcán jelölve van a helyes szint (hideg és meleg állapotban is). Egy liter olaj bőven elég.

Már korábban is írtam, hogy jó ideig jártam felesben etanollal, soha semmi bajom nem volt vele, most is csak annyi az észrevétel, hogy 7.5 alá nem megy a fogyasztásom, úgyhogy legközelebb megint 100-ast fogok tankolni ellenőrzésképp. (viszont tiszta a kipufogóm!  :D)
Sok adalék van már piacon az etanol tartalom semlegesítésére, nem próbáltam ezeket, egyedül a Pro-tecet szoktam belerakni pucolásként rendszeresen évente egyszer tavaszi szezon elején, ez elvileg korróziógátló tulajdonságokkal is bír.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35092 Dátum: 2020.10.17 09:14:22 »
Szia Dani!
A gondos gazdáról annyit, hogy tíz évvel ezelőtt pucoltam ki utoljára a rendszert :whistling:
Most is csak azért, mert korábban már egyszer eltömődött a túlfolyóra menő csövecske. (Annak ellenőrzését szerintem mindenkinek észben kellene tartania, mert ez könnyen hengerfej problémákhoz vezethet). A folyadék nálam is tiszta volt, valószínűleg a tisztító marta fel a blokk járataiból azt a mennyiségű rozsdalerakódást, amit a hűtőközeg nem vesz fel, így egyébként tényleg nem okozna gondot, de jobb tisztának tudni az egész rendszert.

Köszi a tippet a zár motorjáról: idén már nem állok neki szétkapni, de tavasszal megsasolom a tengelyt, ha hozzáférhető.  :yes:

A szervó megbontásától nem kell félni, időnként úgyis illik cserélni az olajat benne. A légtelenítés is egyszerű: csak járatás közben ütközésig kell kitekerni párszor a kormányt, így lelégteleníti magát. Utána ellenőrizni kell a szintet melegen (teljesen bemelegedett motornál) és hidegen is, a kupakban lévő nívópálcán jelölve van a helyes szint (hideg és meleg állapotban is). Egy liter olaj bőven elég.

Már korábban is írtam, hogy jó ideig jártam felesben etanollal, soha semmi bajom nem volt vele, most is csak annyi az észrevétel, hogy 7.5 alá nem megy a fogyasztásom, úgyhogy legközelebb megint 100-ast fogok tankolni ellenőrzésképp. (viszont tiszta a kipufogóm!  :D)
Sok adalék van már piacon az etanol tartalom semlegesítésére, nem próbáltam ezeket, egyedül a Pro-tecet szoktam belerakni pucolásként rendszeresen évente egyszer tavaszi szezon elején, ez elvileg korróziógátló tulajdonságokkal is bír.
Szia Zoli!
Ez igaz, hála Istennek a hűtőfolyadék cseréjekor eszembe jutott, megnéztem, akkor jó volt a tágulásiba vezető tömlő :yes:
A zármotor viszonylag könnyen hozzáférhető, de mielőtt szétveszed a mechanikát, jelölj össze mindent, mert elugrik egy rugó, és lehet, hogy nekem azért nem lett jó a végén, mikor már a motor tengelye könnyen ment  :cry: Ahogy kiveszed a motort, a hajtott kerék elugrik. A motort két ráhajtott lemezfül fogja össze, könnyen szétszedhető, kitakarítható (egy pogácsát ki kell venni az útból, , de könnyen megy ki-be, ennyi). Összerakáskor van két furat a műanyagon, abba tettem egy gémkapocs huzalt U alakban, mert a bronzkeféket félre kell tartani, hogy rámenjen a kommutátorra, kis aranyos dolgok, 3 szelet a kommutátor :) ). Ezekkel az univerzális motorokkal elégedett vagyok, olcsók, megbízhatók, és ha már megvan a helye, akkor könnyen cserélhető. Az eredetinek adtam itt is egy esélyt, de megint kidobott erőfeszítés volt, az utolsónál valószínűleg nem próbálom az eredetit javítgatni, annyi idő alatt megcsinálom ennek a helyét.
A kormánymű kissé ereszt, de nem nagyon fogy a tartályból az anyag. Köszi az infót, akkor ez a légtelenítés nem lesz gond  :clap:
Most E10-et tankoltam és tettem bele üzemanyagkonzerváló adalékot. Eléggé kicentiztem, 55,5 liter ment bele "kereken"... De legalább 5 forinttal lement hétfő óta a benzin ára, az már majdnem 300 pénz   :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.17 09:16:46 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35093 Dátum: 2020.10.19 07:43:48 »
Sziasztok!

Most reggel munkába menet érdekes jelenségre lettem figyelmes.
Mindkét fogyasztásjelző lámpa jól működik (a zöld sokáig nem jelzett, most meggyógyult...), viszont a sebességmérő nem működik. Menet közben történt.
Most elkezdtem nézni a Haynes-ben, hátha találok valamit rá, nem szeretnék műszercsoportot cserélni.
Ledesítés itt nem volt, háttérvilágítás is működik, ahogy a fordulatszámmérő is. Még mindent nem tudtam átnézni, hogy valami elszállt-e még esetleg.
Esetleg valakinek volt ilyen gond már és megtalálta, mi volt a baja?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35094 Dátum: 2020.10.19 17:09:07 »
Szia Dani
A fogyasztásmérőid produkációjára nincs tippem,viszont a sebességmérő órám nekem is pont így adta be az unalmast  :hmmmm:
Ránéztem mi lehet a baj,és gyorsan meg is találtam
Az óracsoportom fóliájában elégett egy szál,megpatkoltam hátha és azóta is mér
A jóisten tudja mitől szállhatott ily duván el :?:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35095 Dátum: 2020.10.19 17:41:16 »
Szia Zsolt!

Köszönöm a tippet, várhatóan pénteken tudom megsasolni.
A váltón levő érzékelőn megmozgattam a csatlakozót, de nem változott. Mivel semmi átmenet nem volt, előtte is szépen mért, ezért gondolom, hogy nem az érzékelővel lesz gond, hanem tényleg valami  más az oka.
Simán lehetett forrasztani, vagy másképp csináltad?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35096 Dátum: 2020.10.19 19:18:40 »
Szia
Igen simán forrasztottam

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3624
  • a versenyző
  • Autó: Carina-E 1.6 XLi Sedan '93 Miénk új korától fogva
Re:Carina
« Válasz #35097 Dátum: 2020.10.20 00:44:59 »
Szia Dani
A fogyasztásmérőid produkációjára nincs tippem,viszont a sebességmérő órám nekem is pont így adta be az unalmast  :hmmmm:
Ránéztem mi lehet a baj,és gyorsan meg is találtam
Az óracsoportom fóliájában elégett egy szál,megpatkoltam hátha és azóta is mér
A jóisten tudja mitől szállhatott ily duván el :?:
Szia Zsolt!
Ugyanez volt nálam is.
Zé Balázstól kaptam egy angol óracsoportot tesztelni amit be is tettem és az működik, így tudtam hogy nem bowden hiba, ez volt már vagy öt éve, de azután tüzetesebben megnéztem a régi eredetit és hátul azonnal látszik, hogy egy két millimétert elégett a vezeték, ha simán megpatkolnám, mehetne vissza az eredeti sebességmérő óra, de már úgy megszoktam az mph-sat... ; ) Így, ha a rendőr kérdezi mennyivel mentem a városba akkor ha mondom max 50nel, akkor talán nem hazudok...  :D
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.20 00:55:07 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3624
  • a versenyző
  • Autó: Carina-E 1.6 XLi Sedan '93 Miénk új korától fogva
Re:Carina
« Válasz #35098 Dátum: 2020.10.20 01:01:07 »
@Matenak látom nem írt ide már kb. egy éve de ha Máté olvasod akkor gratula a cikkedhez meg a legújabb szerzeményedhez (LS400), remélem a Carinádtól sem váltál meg!

https://totalcar.hu/tesztek/2020/10/19/lexus_ls400_ucf10_4_0_v8_1991/
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35099 Dátum: 2020.10.20 14:48:22 »
Sziasztok!
Ez csupán közvetett bizonyíték, de amikor (más okból) átszereltem az óracsoportot, kiderült, hogy meg volt patkolva az eredeti, ha jól emlékszem a NYÁK felső részén. Nem biztos, hogy pont a kilométeróra volt érintett, de ezek szerint nem csak a ráncfelvarrás előtt fordult elő ilyen hiba. Mátét néha látom a városban a LS-ben, tényleg gyönyörű (mármint a Lexus  ;))