Szia Dani!
A gondos gazdáról annyit, hogy tíz évvel ezelőtt pucoltam ki utoljára a rendszert
Most is csak azért, mert korábban már egyszer eltömődött a túlfolyóra menő csövecske. (Annak ellenőrzését szerintem mindenkinek észben kellene tartania, mert ez könnyen hengerfej problémákhoz vezethet). A folyadék nálam is tiszta volt, valószínűleg a tisztító marta fel a blokk járataiból azt a mennyiségű rozsdalerakódást, amit a hűtőközeg nem vesz fel, így egyébként tényleg nem okozna gondot, de jobb tisztának tudni az egész rendszert.
Köszi a tippet a zár motorjáról: idén már nem állok neki szétkapni, de tavasszal megsasolom a tengelyt, ha hozzáférhető.
A szervó megbontásától nem kell félni, időnként úgyis illik cserélni az olajat benne. A légtelenítés is egyszerű: csak járatás közben ütközésig kell kitekerni párszor a kormányt, így lelégteleníti magát. Utána ellenőrizni kell a szintet melegen (teljesen bemelegedett motornál) és hidegen is, a kupakban lévő nívópálcán jelölve van a helyes szint (hideg és meleg állapotban is). Egy liter olaj bőven elég.
Már korábban is írtam, hogy jó ideig jártam felesben etanollal, soha semmi bajom nem volt vele, most is csak annyi az észrevétel, hogy 7.5 alá nem megy a fogyasztásom, úgyhogy legközelebb megint 100-ast fogok tankolni ellenőrzésképp. (viszont tiszta a kipufogóm! )
Sok adalék van már piacon az etanol tartalom semlegesítésére, nem próbáltam ezeket, egyedül a Pro-tecet szoktam belerakni pucolásként rendszeresen évente egyszer tavaszi szezon elején, ez elvileg korróziógátló tulajdonságokkal is bír.
Szia Zoli!
Ez igaz, hála Istennek a hűtőfolyadék cseréjekor eszembe jutott, megnéztem, akkor jó volt a tágulásiba vezető tömlő
A zármotor viszonylag könnyen hozzáférhető, de mielőtt szétveszed a mechanikát, jelölj össze mindent, mert elugrik egy rugó, és lehet, hogy nekem azért nem lett jó a végén, mikor már a motor tengelye könnyen ment
Ahogy kiveszed a motort, a hajtott kerék elugrik. A motort két ráhajtott lemezfül fogja össze, könnyen szétszedhető, kitakarítható (egy pogácsát ki kell venni az útból, , de könnyen megy ki-be, ennyi). Összerakáskor van két furat a műanyagon, abba tettem egy gémkapocs huzalt U alakban, mert a bronzkeféket félre kell tartani, hogy rámenjen a kommutátorra, kis aranyos dolgok, 3 szelet a kommutátor
). Ezekkel az univerzális motorokkal elégedett vagyok, olcsók, megbízhatók, és ha már megvan a helye, akkor könnyen cserélhető. Az eredetinek adtam itt is egy esélyt, de megint kidobott erőfeszítés volt, az utolsónál valószínűleg nem próbálom az eredetit javítgatni, annyi idő alatt megcsinálom ennek a helyét.
A kormánymű kissé ereszt, de nem nagyon fogy a tartályból az anyag. Köszi az infót, akkor ez a légtelenítés nem lesz gond
Most E10-et tankoltam és tettem bele üzemanyagkonzerváló adalékot. Eléggé kicentiztem, 55,5 liter ment bele "kereken"... De legalább 5 forinttal lement hétfő óta a benzin ára, az már majdnem 300 pénz