Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3517979 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35055 Dátum: 2020.06.11 18:40:31 »
Az nem lepett meg, hogy a 1.6-os öntöttvas blokk kibír egy turbót (ha jól tudom, a Formula 1-ben anno a Brabham használt, 1.5-ös szívó BMW blokkokat tuningolt turbóssá, így lett világbajnok), inkább az, hogy nem a 4A-GE-t használják, aminek a hengerfej kialakítása alkalmasabb a nagy teljesítményre  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8670
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35056 Dátum: 2020.06.11 19:18:31 »
Szerintem a megrendelőnek ez a motorja volt :)
Úgy mondta a srác, hogy tölteni kell és lesz teljesítmény  :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35057 Dátum: 2020.06.11 19:25:08 »
...A kovácsolt hajtókarokkal  :excl:  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
DIY bak
« Válasz #35058 Dátum: 2020.06.11 19:28:26 »
Teli a net mindenféle furmányos ötletekkel, de ebben a kategóriában (rámpa/bak) ez a nyerő nálam:  egyszerre mindkettő! :otlet:
www.youtube.com/watch?v=NFNTTbxF13A

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8670
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:DIY bak
« Válasz #35059 Dátum: 2020.06.11 22:09:25 »
Teli a net mindenféle furmányos ötletekkel, de ebben a kategóriában (rámpa/bak) ez a nyerő nálam:  egyszerre mindkettő! :otlet:
www.youtube.com/watch?v=NFNTTbxF13A
Akad benne még egy Toyota is erősen lyukas kipufogóval  :clap:
Nálam elég lejtős a hely a ház mögött, ahol áll a kocsi. Ahogy bejövök a kapun, kicsit emelkedik, aztán lejt az udvar.
Azt találtam ki, hogy kb. a tetejétől hátrafelé csinálok neki egy rámpát fából úgy, hogy az is már a féltető alatt legyen.
sajnos még nem jutottam el a megvalósításig... van két hatméteres gerendám a padláson, azokat kicsit sajnálom ide felhasználni, de lehet, hogy mégis az lesz. Legalább fél méterrel lenne magasabban az alja szerintem, az bőven elég kellene legyen, pl. a hátsó bak cseréjéhez.
Azt cserélted már esetleg? Ahogy nézem, nem úszom meg a hidraulika megbontása nélkül...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35060 Dátum: 2020.06.15 08:56:44 »
A stabilizátor rúd gumiperselyeire gondolsz? Vagy a hátsó gátlón lévőre? Én most az első tóstabilizátor rúd gumiszilentjeit akarom cserélni, de nehézkes a hozzáférés, úgy látom  :hmmmm:

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
  • Autó: Toyota Carina E '97 1.6 XLI Sedan
Re:Carina
« Válasz #35061 Dátum: 2020.06.27 19:04:44 »
Jelentem a ringató mozgás jelenség egy injektor tisztítással megoldódott.
Hátsó stab pálca csere.
Üzemanyagszűrő csere.
Váltó még várat magára.
Viszont itt is, és 2 klímásnál is kérdeztem a mennyiséget, de ezt már nem értem. Mindenhol 460at mondtak hogy annyi ment bele. Több nem is tudna, mert letíltana a rendszer.
Na már most, én néztem netről táblázatot, és a T19 Carina E 700-750
A T22 Avensis 410-470
A műszerfalon T22 van, de Carina, nem Avensis.
Létezhet hogy valamilyen úton módon Avensis klíma került az utolsó gyártott Carinába?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8670
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35062 Dátum: 2020.06.28 20:14:39 »
Szia!

Örülök, hogy egy gonddal kevesebb  :yes:

A légkondis kérdésre sajnos nem tudom a választ, az enyémben nincs is ilyesmi sajnos. A toyodiy.com-on ha rákeresel, mekkora az átfedés a T22-vel, az talán ad segítséget.

Nekem is T19, de a műszerfalon T18 van, szóval sanszos, hogy a tiéd már erősen "fészlift"  :hmmmm:

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1267
Re:Carina
« Válasz #35063 Dátum: 2020.07.04 07:21:46 »
Sziasztok!
Belegondoltatok már, hogy lassan a Carina E-k, legalábbis a korai gyártásúak lassan 30 évesek, így veteránosíthatóak lesznek?! Foglalkozott ezzel valaki?
Nekem egy '92-es gyártású van, közel 500 E km-el, de az utóbbi 4-5 évben - amikortól van mellette másik autó - szinte 0 futással.
Most úgy alakul a helyzet, hogy 3. autó kerül a házhoz, s nem tudom mitévő legyek...
Eladni sajnálom a Carinát, mert a mai napig nagyon szeretem, de három autót nem fogunk használni, így még kevesebbet lesz használva, így attól tartok álltában csak romlik. Garázs is csak egy állásos van, így vagy Ő marad a garázsban, a másik kettő meg az udvaron alszik, vagy hazaviszem szüleimhez, ahol lenne helye, de használni ott sem használnák.
Szerintetek?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Rapid 2014

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35064 Dátum: 2020.07.05 21:39:56 »
Szia!
Megértem a dilemmád, ha jól értem: eszmei/használati/érzelmi érték a kérdés. Eszmei értéke: nulla és nem is igen fog nőni (max. a GTI-nek), használati érték nálad szintén ehhez közelít; érzelmi értéknél az a kérdés, hogy neked fontos a megléte, vagy az állapotának megőrzése. Ha eladó, akkor előkerül az első szempont: nemigen akad, aki hosszabb távon áldozna rá...
Nálam más a helyzet: a használati érték dominál, és az nagyon is megfelelő (klímás, ötajtós, a Lancia belső nagyságrendekkel kényelmesebb, mint a legtöbb mai kocsié, és egyáltalán nem érdekel az eredetiség), tehát áldozok a fenntartására.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1267
Re:Carina
« Válasz #35065 Dátum: 2020.07.06 10:13:51 »
Megértem a dilemmád, ha jól értem: eszmei/használati/érzelmi érték a kérdés. Eszmei értéke: nulla és nem is igen fog nőni (max. a GTI-nek), használati érték nálad szintén ehhez közelít; érzelmi értéknél az a kérdés, hogy neked fontos a megléte, vagy az állapotának megőrzése. Ha eladó, akkor előkerül az első szempont: nemigen akad, aki hosszabb távon áldozna rá...
Teljesen jól érted a dilemmát.
Az a "baj" hogy túlságosan kötődöm érzelmileg a tárgyaimhoz (már amelyik megérdemli)...
Igazából teljesen használható állapotban van, minden működik rajta, de azért érződik a közel félmillió km. és a 28 év + azért egy 90-es ével eleji autó nem tudja azt a kényelmi és biztonsági szintet, mint egy 5-6 éves, nem azért mert rossz, egyszerűen akkor mások voltak az elvárások!
Az utóbbi 5-6 évben is alig használtuk, ha meg 3. autó lesz, akkor még ennyit sem fogjuk.
A kérdés csupán az, hogy melyik a jobb, ha eladom és valaki még használja, vagy ha az érzelmi kötődés miatt megtartom, fizetem rá a biztosítást és fenntartás költségeit (műszaki és egyéb vizsgák)???
OT rendszámot intézett már valaki Carinára?
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.06 10:16:47 írta cujethu »
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Rapid 2014

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #35066 Dátum: 2020.07.08 10:12:51 »
Sziasztok,
az én Carinán még csak 23 (24) éves, most éppen mindennapos használatban van és próbálom jó karban tartani. Szép is, jó is...

 Ha elérjük a 30 éves kort, az OT szerintem csak akkor játszik, ha a pénz nem számít, rengeteg mindent kéne cserélni, fényezni stb., mert kicsit "patinás" állapotra valószínűleg nem adják meg. Nemrég láttam egy svájci hirdetést, amiben kevés kilométerrel (~60000) és patika állapotban árultak egy Carinát, ha jól emlékszem 5500 svájci frankért,  azzal egyszerűbb lenne az OT-t elérni.
(Most 423000-nél tartok a saját kocsival.)
üdv:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)