Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6526786 alkalommal)

1 tag és 7 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #34920 Dátum: 2019.10.28 08:51:11 »
Szia!
Nem tudom, milyen izzót használsz, nekem a Tungsram Megalight és az Osram Night Breaker beváltak. Tény, hogy az izzók öregedésével a fényerejük is csökken, de ha koszos a fényszóród üvege belül, akkor szét kell szedni, és megpucolni. Sokat számít. Nekem anno simán levehető volt a búra, de állítólag sütőben felmelegítve a ragaszkodóbbak is elválaszthatóak. A rögzítéshez elasztikus ragasztó a legjobb vagy az[http://material.hu/fbs-extra-eros-szilikon-ragaszto-tomito/=] F.BS[/url] Talán érdemes az elektromos csatlakozókat is megtisztítani. Néhány évente az összesnél megteszem, hátha nem árt alapon.
Már nem a gyári lámpák vannak benne. Kaptam anno egy kavicsot az egyik búrába és akkor párban cserélve lett. DEPO utángyártott. Kis idő múlva vettem észre, hogy leesett mindkettőben a hővédő lemezke az izzó felett. Ez vissza lett ragasztva. Én ettől az időponttól datálom a világítás romlását. Lehet, hogy a ragasztó a hő hatására gőzölt kicsit és az belülről mattította be a búrát? Azt vettem bele Osram NightBreaker-t azzal valóban jobb lett.
Igazából már nem nagyon használjuk a a kocsit, az izzó csere után úgy tűnt javult a helyzet. Tegnap éjszaka viszont megint azzal mentem (nem is emlékszem mikor mentem utoljára sötétben vele), s a másik autóból átülve tűnt fel, hogy nagyon gyenge. És foltos is a vetített kép.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34921 Dátum: 2019.10.28 09:00:34 »
Már nem a gyári lámpák vannak benne. Kaptam anno egy kavicsot az egyik búrába és akkor párban cserélve lett. DEPO utángyártott. Kis idő múlva vettem észre, hogy leesett mindkettőben a hővédő lemezke az izzó felett. Ez vissza lett ragasztva. Én ettől az időponttól datálom a világítás romlását. Lehet, hogy a ragasztó a hő hatására gőzölt kicsit és az belülről mattította be a búrát? Azt vettem bele Osram NightBreaker-t azzal valóban jobb lett.
Igazából már nem nagyon használjuk a a kocsit, az izzó csere után úgy tűnt javult a helyzet. Tegnap éjszaka viszont megint azzal mentem (nem is emlékszem mikor mentem utoljára sötétben vele), s a másik autóból átülve tűnt fel, hogy nagyon gyenge. És foltos is a vetített kép.
Újabb kocsiból átülve mindenképp visszalépést érzel. A foltos vetített kép viszont valóban foncsor hibát jelez. Akkor viszont a csere a legjobb. Az egyik nekem is utángyártott (azt hiszem, Tico), és nem volt vele gondom.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #34922 Dátum: 2019.10.28 09:23:39 »
... Nekem anno simán levehető volt a búra, de állítólag sütőben felmelegítve a ragaszkodóbbak is elválaszthatóak. ...
Mi pontosan ez a sütős eljárás?
Mit ír a "szakácskönyv", milyen hőmérsékleten kell kisütni?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34923 Dátum: 2019.10.28 12:26:27 »
Mi pontosan ez a sütős eljárás?
Mit ír a "szakácskönyv", milyen hőmérsékleten kell kisütni?
Itt van két recept, pontos leírással:
http://bmw.e39.hu/lampaszetszedes.htm

https://hyundaicoupeblog.wordpress.com/2016/08/21/lampafestes-otthon-gk/

Annyi megjegyzéssel, hogy ezek műanyag búrásak, nálunk összeragasztáskor nem kell melegíteni már.
A hőlégfúvós alternatíva is felbukkan.


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Páramentesítés
« Válasz #34924 Dátum: 2019.10.30 16:12:30 »
Sziasztok!
Talán a már zsugorodott tömítések miatt esős időben, hidegben nálam mindig jelentkezett a párásodás, ami ellen tavaly kipróbáltam egy házi barkács megoldást, ami bevált.
Adódna páramentesítő "készülék", de az elhelyezése problémás. Lehetne macskaalommal töltött zoknit is használni, de a "szilikagél" nem bizalomgerjesztő (lásd a videón 2.50-nél) ez ugyanis szilicium-dioxid, a szilikózis okozója. Szóval zárt térben ezt inkább hanyagolnám. Elgondolkodtató, hogy neves gyártók inkább kalcium kloridot használnak, de ez is veszélyes anyag bőrrel érintkezve. Talán ezért is legújabban aktívszén granulátumra váltottak (ez utóbbi szagmentesítésre is jobb).
Ja, a tavalyi tapasztalat: két üres margarinos dobozt egymásba raktam, a felső alján kis lyukakat fúrva, ebbe kalcium kloriddal töltött zoknit tettem. Az egész pedig pont elfér az első ülés alatti két merevítő borda között. Az idény alatt kb. 2 deci vizet kötött meg. Az, hogy ilyen alulra került, nem volt hátrány: a szélvédő páramentesítésére szolgáló törlőpárna egész időn át a kesztyűtartóban maradt. :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Carina
« Válasz #34925 Dátum: 2019.10.31 14:42:02 »
Sziasztok!
Talán a már zsugorodott tömítések miatt esős időben, hidegben nálam mindig jelentkezett a párásodás, ami ellen tavaly kipróbáltam egy házi barkács megoldást, ami bevált.
Adódna páramentesítő "készülék", de az elhelyezése problémás. Lehetne macskaalommal töltött zoknit is használni, de a "szilikagél" nem bizalomgerjesztő (lásd a videón 2.50-nél) ez ugyanis szilicium-dioxid, a szilikózis okozója. Szóval zárt térben ezt inkább hanyagolnám. Elgondolkodtató, hogy neves gyártók inkább kalcium kloridot használnak, de ez is veszélyes anyag bőrrel érintkezve. Talán ezért is legújabban aktívszén granulátumra váltottak (ez utóbbi szagmentesítésre is jobb).
Ja, a tavalyi tapasztalat: két üres margarinos dobozt egymásba raktam, a felső alján kis lyukakat fúrva, ebbe kalcium kloriddal töltött zoknit tettem. Az egész pedig pont elfér az első ülés alatti két merevítő borda között. Az idény alatt kb. 2 deci vizet kötött meg. Az, hogy ilyen alulra került, nem volt hátrány: a szélvédő páramentesítésére szolgáló törlőpárna egész időn át a kesztyűtartóban maradt. :)

Az a doboz amibe a töltött zokni ("kalcium kloriddal töltött zoknit tettem.) volt nem deformálódott el?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34926 Dátum: 2019.10.31 15:52:11 »
Az a doboz amibe a töltött zokni ("kalcium kloriddal töltött zoknit tettem.) volt nem deformálódott el?
Nem, semmi baja. A műanyagot nem oldja. A melegedés nem éri el a kritikus szintet. A legtöbb páramentesítő kütyüben ezt használják, mert olcsó és hatékony. Azok a"készülékek" is műanyagok. Kilós csomagolásban a kalcium-kloridot is olcsóbb megvenni és így utántölteni, mint a gyártótól megvenni.  ;)
De a biztonsági előírásokra itt is figyelni kell.

kdani1100

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Carina
« Válasz #34927 Dátum: 2019.11.17 07:59:03 »
Sziasztok!

Ebben a részben is bejelentkeznék. Sikerült vásárolnunk egy 97-es, 98.000km-es Carina e-t. Végig vezetett szervízkönyve van, viszont az utolsó 2009-ben volt (90000). Vásárláskor elvittük a csoportban sokat dicsért Ürömi Toyota szervízbe (Supratrend Kft.), ott átvizsgálták és gratuláltak is hozzá. Szóvla szeretném a kötelezően cserélendő dolgokat cserélni. Viszont segítség kellene, itt a fórumban valahova le volt írva, de nem találom.
Amikre én gondolok:
-vezérműszíj+görgő +szíjjak
-váltóműolaj (milyen legyen egy ilyen kevés km-es autóba?)
-olaj + szűrő (ezt sem tudom, milyen legyen, szerintem mindenképp 5w)
-fékolaj, szervóolaj (erre is ajánlhattok valamit)
-üzemanyagszűrő
-pollenszűrő
-levegőszűrő
+fékek kitakarítása
Esetleg tudtok még valamit ajánlani?
A facebook csoportban bent vagytok? Nemsokára teszek fel képeket :)
Köszönöm előre is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34928 Dátum: 2019.11.17 13:15:04 »
Szia!

Gratulálok a kocsihoz! Azt lenne érdemes tudni, nem szegénykeverékes-e??

Vezérműszíj nekem volt benne INA, most Contitech van benne, szerintem nagyon jók. Leírások vannak fent, én a discodan-os Celicas javításit szoktam első körben nézni, aztán a Haynes könyvet. Ha gondolod, át tudom küldeni. Aszerint cseréltem én is a vezérműszíjat. A szettben egy feszítőgörgő van, ennyi. Jó ránézni a szelephézagokra is. Gyújtógyertyák (Denso K20-RU sztem), rotor, elosztófedél mindenképpen ellenőrizendő.

Váltóolaj nekem a Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 bevált. GL5 olajat elvileg lehet tenni bele, nekem annyira nem jött be.
Motorolaj nekem nyáron 5w40, télen 5w30 (A3/B4). Általában Eneos, de most éppen Mol Essence. Ha lesz hó végén Eneos akció, akkor vissza akarok térni arra, az jobb volt.

Szervóolaj nekem most éppen Shell, autósboltban az volt, szerintem jó.
Fékfolyadék Ferodo DOT4, ha jól emlékszem.
Érdemes még a hűtőfolyadékot normálisra cserélni, és megnézni a vízpumpát is. Ugyan lehet külön is cserélni, de ha a vezérlést cseréled, akkor sokkal könnyebb azt is cserélni. Ránézni a blokk mögött levő rámenő csőre is, bírja-e még. Rendes karbantartással egy darabig nem lesz vele bajod akkor.

Légszűrőt általában max. évente cserélem, Blue Print szokott lenni, mint az olajszűrő is.

Facebookon pedig egyáltalán nem vagyok, és nem is tervezem ;)

kdani1100

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Carina
« Válasz #34929 Dátum: 2019.11.17 13:35:12 »
Szia!

Gratulálok a kocsihoz! Azt lenne érdemes tudni, nem szegénykeverékes-e??

Vezérműszíj nekem volt benne INA, most Contitech van benne, szerintem nagyon jók. Leírások vannak fent, én a discodan-os Celicas javításit szoktam első körben nézni, aztán a Haynes könyvet. Ha gondolod, át tudom küldeni. Aszerint cseréltem én is a vezérműszíjat. A szettben egy feszítőgörgő van, ennyi. Jó ránézni a szelephézagokra is. Gyújtógyertyák (Denso K20-RU sztem), rotor, elosztófedél mindenképpen ellenőrizendő.

Váltóolaj nekem a Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 bevált. GL5 olajat elvileg lehet tenni bele, nekem annyira nem jött be.
Motorolaj nekem nyáron 5w40, télen 5w30 (A3/B4). Általában Eneos, de most éppen Mol Essence. Ha lesz hó végén Eneos akció, akkor vissza akarok térni arra, az jobb volt.

Szervóolaj nekem most éppen Shell, autósboltban az volt, szerintem jó.
Fékfolyadék Ferodo DOT4, ha jól emlékszem.
Érdemes még a hűtőfolyadékot normálisra cserélni, és megnézni a vízpumpát is. Ugyan lehet külön is cserélni, de ha a vezérlést cseréled, akkor sokkal könnyebb azt is cserélni. Ránézni a blokk mögött levő rámenő csőre is, bírja-e még. Rendes karbantartással egy darabig nem lesz vele bajod akkor.

Légszűrőt általában max. évente cserélem, Blue Print szokott lenni, mint az olajszűrő is.

Facebookon pedig egyáltalán nem vagyok, és nem is tervezem ;)


Rendben, köszönöm a segítséget. Nem szegénykeverékes.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34930 Dátum: 2019.11.17 14:43:21 »
Szia!

Gratulálok a kocsihoz! Azt lenne érdemes tudni, nem szegénykeverékes-e??

Vezérműszíj nekem volt benne INA, most Contitech van benne, szerintem nagyon jók. Leírások vannak fent, én a discodan-os Celicas javításit szoktam első körben nézni, aztán a Haynes könyvet. Ha gondolod, át tudom küldeni. Aszerint cseréltem én is a vezérműszíjat. A szettben egy feszítőgörgő van, ennyi. Jó ránézni a szelephézagokra is. Gyújtógyertyák (Denso K20-RU sztem), rotor, elosztófedél mindenképpen ellenőrizendő.

Váltóolaj nekem a Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 bevált. GL5 olajat elvileg lehet tenni bele, nekem annyira nem jött be.
Motorolaj nekem nyáron 5w40, télen 5w30 (A3/B4). Általában Eneos, de most éppen Mol Essence. Ha lesz hó végén Eneos akció, akkor vissza akarok térni arra, az jobb volt.

Szervóolaj nekem most éppen Shell, autósboltban az volt, szerintem jó.
Fékfolyadék Ferodo DOT4, ha jól emlékszem.
Érdemes még a hűtőfolyadékot normálisra cserélni, és megnézni a vízpumpát is. Ugyan lehet külön is cserélni, de ha a vezérlést cseréled, akkor sokkal könnyebb azt is cserélni. Ránézni a blokk mögött levő rámenő csőre is, bírja-e még. Rendes karbantartással egy darabig nem lesz vele bajod akkor.

Légszűrőt általában max. évente cserélem, Blue Print szokott lenni, mint az olajszűrő is.

Facebookon pedig egyáltalán nem vagyok, és nem is tervezem ;)
+ Megerősítés, kiegészítés:
Igen, DOT 4, és ne feledd egyúttal a kuplungfolyadékot is cserélni uarra.
Méretpontos légszűrő Müller filter, Unixban van.
GL 5 valóban nem jó. A fl-es váltókba már csak 1.9 liter kell.
Kerékjárati ívek belső örömét ellenőrizd, szedd ki a sarat, port, ez fontos a rozsda megelőzésére.
Gyertyából én Denso TT 20-ast használok, bevált.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34931 Dátum: 2019.11.17 19:23:37 »
+ Megerősítés, kiegészítés:
Igen, DOT 4, és ne feledd egyúttal a kuplungfolyadékot is cserélni uarra.
Méretpontos légszűrő Müller filter, Unixban van.
GL 5 valóban nem jó. A fl-es váltókba már csak 1.9 liter kell.
Kerékjárati ívek belső örömét ellenőrizd, szedd ki a sarat, port, ez fontos a rozsda megelőzésére.
Gyertyából én Denso TT 20-ast használok, bevált.
[rohog] [rohog] imádom az automatikus szövegbevitelt  [rohog]
Jut eszembe: ha sokat állt a kocsi, érdemes az elektromos érintkezők ez, testpontokat megtisztítani.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34932 Dátum: 2019.11.17 19:29:10 »
[rohog] [rohog] imádom az automatikus szövegbevitelt  [rohog]
Jut eszembe: ha sokat állt a kocsi, érdemes az elektromos érintkezők ez, testpontokat megtisztítani.
Szerintem tiltsd le, én azt tettem :) Bár amennyire lehet, PC-ről írok  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34933 Dátum: 2019.11.17 20:00:16 »
Szerintem tiltsd le, én azt tettem :) Bár amennyire lehet, PC-ről írok  :yes:
:lol:
De így viccesebb.  ::) Adjunk témát az unatkozóknak is :excl:  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34934 Dátum: 2019.11.17 20:10:31 »
:lol:
De így viccesebb.  ::) Adjunk témát az unatkozóknak is :excl:  ;)

Az igaz  :D

Mondjuk annyira nem unatkozom, el kellene intéznem az acélfelniket. Mechanikus rozsdaeltávolítás sarokcsiszolóval,  fúrógéppel, rafinált korongokkal. Aztán homokfúvás. Azért csak a végén, mert a kölcsönkompresszor nem tud sok levegőt termelni  :whistling:
Azon agyalok, hogy mivel és milyen sorrendben lenne jó festeni? Van esetleg valami ötleted erre?