Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3026491 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5355
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Carina
« Válasz #34905 Dátum: 2019.10.07 09:07:38 »
Sziasztok!

Kis tapasztalat.
Lecseréltem a tavaszi Mol Essence 5w40 motorolajat ugyanolyan 5w30-ra, ha már lassan jönnek  a hidegek és lejárt a 6 hónap is.
Eléggé meglepődtem, amikor ma közúton is használtam. Hihetetlen, mennyivel könnyebben ment a motor. Alig  kellett hozzáérnem a gázpedálhoz, és ugyanúgy ment. Pedig elég hideg volt reggel is.
Szerintem elfáradt ez az 5w40, ennyi volt benne. A vége felé már fogyott is, de még így is maradt szépen a 4 literes kannában. Majd figyelem, ezzel fogy-e?
Amúgy meg nem olyan rossz ez az olaj, de szerintem az Eneos PH jobb. Az is fáradt, de nem ennyire.
Remélem hamarosan lesz ez az őszi akció a Szakálnál (és észre is veszem), akkor féláron lehet venni Eneos olajokat, legalábbis eddig ez volt a módi. Akkor jöhet egy 5w40 tavaszra meg egy 5w30 őszre, szűrőkkel. Jó érzés, amikor az embernek van rá érkezése, és nem kell szaladgálni, hanem ott van minden és csak lecseréli az olajat  ;)

Cseréltem a légszűrőt is. Meglepődtem, hogy a légszűrőház aljában volt elég sok üvegszilánk és fényszóró műanyagdarab is a nyári baleset következményeként. Azt persze most kiporszívóztam, de nem gondoltam, hogy ennyi felkerülhetne oda.

A jobb elejének van valami furcsa hangja. Egy kicsit mozog a stabpálca, még jó, hogy kb 1 éven belül cseréltem, ezt lecserélem, hátha. Remélem nem csapágy. Ha az, akkor hó végén van egy szebb szerelésem, de lehet, hogy csak a talpas gömbfej, az meg már be van tárazva a műhelybe hála Istennek  :)



Szerintem az a hidegnek szóló dúsított tüza+levegő keveréknek tudható be. A motorkenő anyagokra jellemző a molekula láncok töredezettsége, a hígulás, "elvékonyodás",  az elhasználódás során, így annak a motor járására kifejtett ellenállása is csökken.
A vasborostás akció a fekete péntek (b.f.) szokott lenni, beharangozzák az oldalukon mindenféleképpen.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 09:10:29 írta micila »
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2548
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34906 Dátum: 2019.10.07 10:22:07 »
Sziasztok!

Kis tapasztalat.
...

Cseréltem a légszűrőt is. Meglepődtem, hogy a légszűrőház aljában volt elég sok üvegszilánk és fényszóró műanyagdarab is a nyári baleset következményeként. Azt persze most kiporszívóztam, de nem gondoltam, hogy ennyi felkerülhetne oda.

A jobb elejének van valami furcsa hangja. Egy kicsit mozog a stabpálca, még jó, hogy kb 1 éven belül cseréltem, ezt lecserélem, hátha. Remélem nem csapágy. Ha az, akkor hó végén van egy szebb szerelésem, de lehet, hogy csak a talpas gömbfej, az meg már be van tárazva a műhelybe hála Istennek  :)
Szia Dani!
Örülök, hogy megosztod a tapasztalatokat, hátha élénkít valmit a döglött oldalon...  :yes: :flowers:

Az üvegszilánkokon nem csodálkozom, a légszívó belépő nyílása gyárilag (nálam már nem) közvetlenül a bal index mögött van.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8333
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34907 Dátum: 2019.10.07 14:33:30 »
Szerintem az a hidegnek szóló dúsított tüza+levegő keveréknek tudható be. A motorkenő anyagokra jellemző a molekula láncok töredezettsége, a hígulás, "elvékonyodás",  az elhasználódás során, így annak a motor járására kifejtett ellenállása is csökken.
A vasborostás akció a fekete péntek (b.f.) szokott lenni, beharangozzák az oldalukon mindenféleképpen.

A hideget azért említettem, mert kb. ugyanolyan környezeti körülmények mellett ment sokkal jobban a motor az olajcsere után, mint előtte, vagyis az is egyezett. A légszűrőt is márciusban cseréltem előtte, így szerintem fél év alatt az sem tömődhetett el annyira, hogy ekkora ugrást okozzon a cseréje.
Ezért vontam le azt a következtetést, hogy a fáradt olaj fogta vissza a motort. A helyzet egyébként a csere óta változatlanul fennáll, a tulajdonos örömére :) Azt a kis kockázatot pedig bevállalom, hogy nem lesz max. 10 fok a hőmérséklet mindig, amí ez az olaj benne lesz (5w30 miatt).
A szakálos oldalt meg nézem, hátha nem maradok le róla. De  jó volt, hogy anno szóltál az akcióról, ha idén is megteszed, megköszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 14:35:15 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8333
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34908 Dátum: 2019.10.07 14:40:18 »
Szia Dani!
Örülök, hogy megosztod a tapasztalatokat, hátha élénkít valmit a döglött oldalon...  :yes: :flowers:

Az üvegszilánkokon nem csodálkozom, a légszívó belépő nyílása gyárilag (nálam már nem) közvetlenül a bal index mögött van.

Szia Zoli!

Hát próbálkozok... tényleg elég kevés a mozgás, mindenki fészbúkon van, vagy nem tudom miért.

Én egyelőre nem merek kísérletezni, mostanában egyrészt nincs sok időm rá, másrészt a pénz is másra megy. A szükségeseken kívül mást nem erőltetek. Jövőre téligumi csere befigyel és valószínűleg karosszériázás szintén, de lehet még egy kupluncsere is, szóval röpködnek majd a százezrek várhatóan...ez van.
De 1-2 nap, és meglesz a 60.000 km közösen, illetve gyűrűzés óta 53.000 km :)

Amúgy meg nagyon tetszik ez a spritmonitoros naplózás :) Amióta vezetem, jobban nyomon tudom követni a költéseket, illetve gyújtógyertyát is kétévente cserélem, nem évente, bár a múltkor majdnem sikerült megint, de most már figyelem :) Mióta elkezdtem, pont akkor kezdődött egy szereléses szakasz, pedig előtte évekig nem sok mindent kért. Azért szerintem még mindig kevéssel beéri, főleg ahhoz képest, hogy 25 éves volt augusztusban  :)
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 14:45:14 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2548
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34909 Dátum: 2019.10.10 16:58:59 »
Szia Zoli!

Hát próbálkozok... tényleg elég kevés a mozgás, mindenki fészbúkon van, vagy nem tudom miért.

Én egyelőre nem merek kísérletezni, mostanában egyrészt nincs sok időm rá, másrészt a pénz is másra megy. A szükségeseken kívül mást nem erőltetek. Jövőre téligumi csere befigyel és valószínűleg karosszériázás szintén, de lehet még egy kupluncsere is, szóval röpködnek majd a százezrek várhatóan...ez van.
De 1-2 nap, és meglesz a 60.000 km közösen, illetve gyűrűzés óta 53.000 km :)

Amúgy meg nagyon tetszik ez a spritmonitoros naplózás :) Amióta vezetem, jobban nyomon tudom követni a költéseket, illetve gyújtógyertyát is kétévente cserélem, nem évente, bár a múltkor majdnem sikerült megint, de most már figyelem :) Mióta elkezdtem, pont akkor kezdődött egy szereléses szakasz, pedig előtte évekig nem sok mindent kért. Azért szerintem még mindig kevéssel beéri, főleg ahhoz képest, hogy 25 éves volt augusztusban  :)
Szia Dani!
Hát, az tény, hogy az én kocsi körüli tevékenységem is gyérül (leszámítva az elmúlt időszak szükségszerű javításait). Ezek nem is annyira költséggel, mint agyalással, vesződséggel, idővel jártak, de erre nekem is egyre kevesebb lehetőségem van.
Azért egy dolgot kipróbáltam még. Valahol olvastam a szélvédő és a műszerfal közötti szigetelésről, kipróbáltam hát egy egyszerű polifoam megoldással. Meglepődtem, hogy mennyit számít, aztán megnéztem a szétvágott Nissan Leaf megoldását, és megerősített, hogy nem egyedi az eset. (8. perc környéke) Tanulni nem szégyen :)

Úgy döntöttem, a 100000. km-hez érkezve megismétlem a Xado kezelést. Ugyan még sem a fogyasztás, sem az olajfogyasztás nem romlott, és messze jobb minden menettulajdonsága, mint előtte, tehát a bizonyíték már rég megvan, ez az ígéret Linának szól...:)

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Carina
« Válasz #34910 Dátum: 2019.10.14 18:41:10 »
Sziasztok,
két év  céges kocsi használat (Skoda Superb kombi) után nálam most kerül ismét napi használatba a Carina...
Most 413000 km-nél tartunk, 15 éve vettem... 14 éve garázsban alszik.
A szervizben mindig megdicsérik, hogy "milyen szép állapotban van", "ezek voltak még az igazi autók" stb.

Amit 15 év és 180000 km alatt muszáj volt cserélni:
- hűtőradiátor,
- fűtőradiátor
- első gátlók
- katalizátor
- flexicső
- az 5. ajtó teleszkópjai
- stabpálcák
- jobb első gömbfej
(+ jó lenne a ködlámpakapcsolót is)

Olyan még nem volt, hogy a közlekedésben akadályozott volna valamilyen hibája, két éve gond nélkül megjártuk vele Görögországot. Szóval meghálálta a törődést.

üdv:
villanó



illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.425e km 10l lpg
Re:Carina
« Válasz #34911 Dátum: 2019.10.17 20:46:44 »
Sziasztok!

A héten első és hátsó motortartó bakot cseréltek. Febest TM-103 és TM-105 került a szétszakadt motortartók helyére.
Kérdésem: Idővel kipuhulnak ezek a gumik és jobban elnyelik a rezgéseket?  Nagyon rezonál főleg hideg motornál. Volt valakinek hasonló tapasztalata? Legyek türelmes és sok ezer km után megszűnhet? Félelmetes, ahogy a hideg motor beindul. Sok-sok éve valami öreg dízel Golfnál tapasztaltam hasonlót. Bemelegedve csökken a rezonancia, a motor hangja is kicsit megváltozott.

Egyébként a hátsó nem csak szakadt volt, de a külső henger, amiben a gumi van valamiért deformálódott. A csere után végre megszűnt a nyár eleje óta tapasztalt kattogás és mintha az első futómű is feszesebb lenne érzetre :), az biztos hogy kisebb a motorblokk holtjátéka.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.17 21:03:07 írta kisbal »
Balázs