Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 2978912 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34890 Dátum: 2019.08.28 12:53:45 »
Sziasztok,
legutóbbi olajcserém során túltöltötték...kb 1-1,5 cm-rel a max szinten. Mit javasoltok?
(azóta kb 50 km-t mentem a kocsival)

üdv:
villanó
Szia!
Ha nem füstöl a kipuffogó, akkor ez még talán nem kritikus szint. De ha zavar, akkor vagy a nívópálca helyén le tudsz belőle szívni, vagy vidd vissza, eresszék le, töltsék vissza rendesen, elvégre fizettél érte.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8322
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34891 Dátum: 2019.08.28 14:03:12 »
 Sziasztok!

Túltöltéskor egyszer azt csináltam, hogy a leeresztőcsavart kitekerve pár decit kiengedtem.

Viszont hiba van a kocsiban: a zöld fogyasztásjelző nem világít.
Mi kapcsolja ezt? Mondjuk szerintem az izzónak lehet baja, mert majdnem mindig csak ez világít.
Nagyon le kell bontani, hogy hozzáférjek? A kormány alatti műanyagot levéve esetleg hátulról kivehető?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34892 Dátum: 2019.08.28 15:59:33 »
Szia!
Egyszerű művelet.
Itt egy valós idejű videó róla.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8322
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34893 Dátum: 2019.08.28 17:33:11 »
Köszönöm szépen Zoli!

Ha nem tévedek, akkor még le kell operálni a NYÁK-ot is... gondolom nem LED, mert az pont volna itthon.
Valószínűleg két szétszedés lesz, ha izzó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34894 Dátum: 2019.08.28 17:57:06 »
Nem LED az?  :hmmmm:
Tudom, hogy tudod, de mások is olvassák: a NYÁKkal vigyázz, nagyon sérülékeny. Az enyém is "patkolva" volt már, mikor először kiszedtem a műszeregységet.  :wacko:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8322
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34895 Dátum: 2019.08.28 18:35:53 »
Nem LED az?  :hmmmm:
Tudom, hogy tudod, de mások is olvassák: a NYÁKkal vigyázz, nagyon sérülékeny. Az enyém is "patkolva" volt már, mikor először kiszedtem a műszeregységet.  :wacko:

? ? ?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34896 Dátum: 2019.08.29 07:18:31 »
? ? ?
Csak mert tudom, hogy értesz az elektronikai dolgokhoz. De nincs kizárva, hogy a japó alkatrészek itt is strapabíróbbak.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8322
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34897 Dátum: 2019.08.29 10:34:24 »
Ne haragudj... nagyon várom már a lehűlést...
Közben gondolkodtam rajta.
Egyelőre nem bontom meg. Elég valószínűtlen, hogy LED lenne ott, mivel annak bírnia kellene ezt szerintem, sőt, amikor kamikaze ledesíteni próbált, utóbb abból is baj lett.
Persze lehet, hogy elengedett valami.
Most egy kicsit ki fogom bírni nélküle, nem hiányzik, hogy újraszerelvényezzek egy (esetleg) porladóban levő alkatrészt  :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34898 Dátum: 2019.08.30 15:32:05 »
Na, kész lett, örülök, hogy ilyen rövid határidőre találtam szervizt. Megadtam neki, ami jár. SKF csapágy, Lemförder stab. pálcák, Mittudomén gumiharang, futóműállítás. Remélem kibír még pár ezret.  :)
Következő műszaki előtt új első fékbetétek tárcsástul, új gátlók, mert azok még eredetiek, amiket régen felújíttattam, így bírtak még több, mint 90 ezret, de itt a vége.
Aláfeküdtem, és kiderült, hogy a tank rozsdásodásának egykori kezelése: Korrant+kerámia spray tökéletesen működik már 10 éve, egy rozsdapötty nincs rajta. Most a küszöb aljának belső fele is ezt kapja, meg egy felújító üregvédelmet a küszöb. Előzzük meg, amit lehet.
Volt még egy h(r)osszabb erdélyi út azóta (összesen egy hónap alatt 3000km-t beleraktam), a gátlók meg a végén ütemes kopogással üzenték, hogy ne várjak a cserével. Így előrehoztam a további felújítást, most oda a sportos ék alak :D, vagy 5 cm-rel emelkedett az eleje....KYB gátlók, TRW féktárcsák, Bosch fékpofák - bízom benne, hogy bírnak annyit, mint az előző garnitúra.
Tény, hogy ötöltem előtte, megnéztem a használt autó kínálatot, de nemigen találtam 1 millió alatt olyan kocsit, ami érdekelt volna (kényelem, praktikum, megbízhatóság), és ne kellett volna ráborítani belátható időn belül ugyanennyit. Ráköltött pénz+piaci értékkel együtt sem jön ki a matek. Egyszerűen racionális alapon sincs alternatívája Linának.
Megnéztem még a javított íveket (szerintem érdemes évente a sárpofozókat levenni, és megerősíteni a korrózióvédelmet),rendben vannak; ismét üregvédőztem a küszöböket.
Idénre (remélem) ennyi a karbantartási rész.

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re:Carina
« Válasz #34899 Dátum: 2019.09.02 22:10:35 »
Tisztelt Carina E tulajok!
Lassan 25. életévébe lépő autómban a nyár folyamán "megjelent" a hátsó részből nem túl intenzív, valami mélyebb, búgó hang 40-50km/h környékén. Ez tartott egy darabig, majd mintha enyhült volna, de egy új(abb) jelenség követte; időnként - talán mintha buckásabb úton, lassabb tempónál - kopogás, kicsit fémszerű zörgés hallatszott hátulról, mintha pl. csavarkulcs hánykolódna valami fémdobozban (nem, nem az :) csak próbálom érzékeltetni az effektust).
Most volt szerelőnél, ki lett takarítva a hátsó fék, aztmondta piszkos volt, de egyébként rendben találta.
A kopogás úgy néz ki megszünt, viszont mintha a morgás "visszajott volna.... :(
Ha úgy anblokk semmi köze az egész jelenségnek a fékhez, mi okozhatta/okozhatja a fentieket?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34900 Dátum: 2019.09.03 14:29:32 »
Tisztelt Carina E tulajok!
Lassan 25. életévébe lépő autómban a nyár folyamán "megjelent" a hátsó részből nem túl intenzív, valami mélyebb, búgó hang 40-50km/h környékén. Ez tartott egy darabig, majd mintha enyhült volna, de egy új(abb) jelenség követte; időnként - talán mintha buckásabb úton, lassabb tempónál - kopogás, kicsit fémszerű zörgés hallatszott hátulról, mintha pl. csavarkulcs hánykolódna valami fémdobozban (nem, nem az :) csak próbálom érzékeltetni az effektust).
Most volt szerelőnél, ki lett takarítva a hátsó fék, aztmondta piszkos volt, de egyébként rendben találta.
A kopogás úgy néz ki megszünt, viszont mintha a morgás "visszajott volna.... :(
Ha úgy anblokk semmi köze az egész jelenségnek a fékhez, mi okozhatta/okozhatja a fentieket?
Szia!
Búgás, morgás kerékcsapágy hang is lehet, de ez kiszűrhető, ha a kocsit felemelve megforgatod a kerekeket. A hang iránya lehet becsapós, mert a kaszni viszi a hangot.
Kopogás lehet csak triviális okból, vagy komolyabb javítást előrejelző is.
Sógorom Corijában is zörgött valami hátul, beültem meghallgatni, a zaj valóban bukkanókon jött elő. Aztán a kerékkulcsot megigazítottam a jobb oldali oldalsó rekeszben, attól elmúlt.  :D Ugyanez lehet, ha a kerékemelő nincs jól beszorítva a tartójába. Ugyanakkor elképzelhető akkor is, ha a gátlók adták meg magukat. Nálam pl. a felütközést gátlók elporladtak elől, és valóban fém koppant a fémhez úthibákon. S mivel az olaj nagy része elfojt, le is volt ülve a kocsi, nem kellett hozzá nagy erőhatás, hogy bekövetkezzen.

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re:Carina
« Válasz #34901 Dátum: 2019.09.03 17:43:27 »
Szia!
Búgás, morgás kerékcsapágy hang is lehet, de ez kiszűrhető, ha a kocsit felemelve megforgatod a kerekeket. A hang iránya lehet becsapós, mert a kaszni viszi a hangot.
Kopogás lehet csak triviális okból, vagy komolyabb javítást előrejelző is.
Sógorom Corijában is zörgött valami hátul, beültem meghallgatni, a zaj valóban bukkanókon jött elő. Aztán a kerékkulcsot megigazítottam a jobb oldali oldalsó rekeszben, attól elmúlt.  :D Ugyanez lehet, ha a kerékemelő nincs jól beszorítva a tartójába. Ugyanakkor elképzelhető akkor is, ha a gátlók adták meg magukat. Nálam pl. a felütközést gátlók elporladtak elől, és valóban fém koppant a fémhez úthibákon. S mivel az olaj nagy része elfojt, le is volt ülve a kocsi, nem kellett hozzá nagy erőhatás, hogy bekövetkezzen.

Szia!
Köszönöm a választ!
Persze, én is rögtön megnéztem a kulcsokat, kerékemelőt, pótkerék és környékét, de nem azok. Sajnos.
Az esetleges kerékcsapágy hibát hogy tudom kiszűrni felemeléskor? Korábban már egy ismerős megemelte, megforgatta, de nem volt hallható semmi rendellenes. Mit kéne hallani/érezni?
Ha a gátlók adták meg magukat, hol tudok ennek is utánanézni? Nincs leülve a kocsi, ránehezedve-bemozgatva (már ha ebből egyáltalán le lehet mérni...) nem hallatszik semmi, nem koppan.
Naná, hogy a szerelő általi hátsófék kitakarítás után persze megjelent egy ss-ss-ss, kerékfordulatra hallatszó csiszatoló hang, amit megpróbálok betudni a dzsuvás-alkatrészek-utáni-tiszta(bb)-felületek-játékának, remélhetőleg.


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34902 Dátum: 2019.09.03 19:02:35 »
Szia!
Köszönöm a választ!
Persze, én is rögtön megnéztem a kulcsokat, kerékemelőt, pótkerék és környékét, de nem azok. Sajnos.
Az esetleges kerékcsapágy hibát hogy tudom kiszűrni felemeléskor? Korábban már egy ismerős megemelte, megforgatta, de nem volt hallható semmi rendellenes. Mit kéne hallani/érezni?
Ha a gátlók adták meg magukat, hol tudok ennek is utánanézni? Nincs leülve a kocsi, ránehezedve-bemozgatva (már ha ebből egyáltalán le lehet mérni...) nem hallatszik semmi, nem koppan.
Naná, hogy a szerelő általi hátsófék kitakarítás után persze megjelent egy ss-ss-ss, kerékfordulatra hallatszó csiszatoló hang, amit megpróbálok betudni a dzsuvás-alkatrészek-utáni-tiszta(bb)-felületek-játékának, remélhetőleg.
Szia!

Nálam nem volt még hangja a kerékcsapágynak, de felemelve függőleges síkban megmozgatva kijött a hiba. NA nem ennyire

Ha  ezt a másik videót megnézed, itt 6.48-nál leengedve mutatja a szerelő. (egyébként a hozzászólások közt sok tipp van a hibalehetőségekre. És a mgoldás). A gátlók hatásfokát csak futóművesnél, mérőpadon lehet mérni. Ezt a hibát nem lehet mérőpadon kiszűrni, de attól még a gátlók szilentjei, toronycsapágy, felütközésgátlók már okozhatják a kopogást. De ha bemozgatva sem jön elő álltában, akkor sajnos így távolról több ötletem nincs.

A végére egy kép arról, hogy hogyan is kellene állnia gyárilag, feszes gátlókon: