Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6528693 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34890 Dátum: 2019.08.28 12:53:45 »
Sziasztok,
legutóbbi olajcserém során túltöltötték...kb 1-1,5 cm-rel a max szinten. Mit javasoltok?
(azóta kb 50 km-t mentem a kocsival)

üdv:
villanó
Szia!
Ha nem füstöl a kipuffogó, akkor ez még talán nem kritikus szint. De ha zavar, akkor vagy a nívópálca helyén le tudsz belőle szívni, vagy vidd vissza, eresszék le, töltsék vissza rendesen, elvégre fizettél érte.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34891 Dátum: 2019.08.28 14:03:12 »
 Sziasztok!

Túltöltéskor egyszer azt csináltam, hogy a leeresztőcsavart kitekerve pár decit kiengedtem.

Viszont hiba van a kocsiban: a zöld fogyasztásjelző nem világít.
Mi kapcsolja ezt? Mondjuk szerintem az izzónak lehet baja, mert majdnem mindig csak ez világít.
Nagyon le kell bontani, hogy hozzáférjek? A kormány alatti műanyagot levéve esetleg hátulról kivehető?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34892 Dátum: 2019.08.28 15:59:33 »
Szia!
Egyszerű művelet.
Itt egy valós idejű videó róla.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34893 Dátum: 2019.08.28 17:33:11 »
Köszönöm szépen Zoli!

Ha nem tévedek, akkor még le kell operálni a NYÁK-ot is... gondolom nem LED, mert az pont volna itthon.
Valószínűleg két szétszedés lesz, ha izzó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34894 Dátum: 2019.08.28 17:57:06 »
Nem LED az?  :hmmmm:
Tudom, hogy tudod, de mások is olvassák: a NYÁKkal vigyázz, nagyon sérülékeny. Az enyém is "patkolva" volt már, mikor először kiszedtem a műszeregységet.  :wacko:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34895 Dátum: 2019.08.28 18:35:53 »
Nem LED az?  :hmmmm:
Tudom, hogy tudod, de mások is olvassák: a NYÁKkal vigyázz, nagyon sérülékeny. Az enyém is "patkolva" volt már, mikor először kiszedtem a műszeregységet.  :wacko:

? ? ?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34896 Dátum: 2019.08.29 07:18:31 »
? ? ?
Csak mert tudom, hogy értesz az elektronikai dolgokhoz. De nincs kizárva, hogy a japó alkatrészek itt is strapabíróbbak.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34897 Dátum: 2019.08.29 10:34:24 »
Ne haragudj... nagyon várom már a lehűlést...
Közben gondolkodtam rajta.
Egyelőre nem bontom meg. Elég valószínűtlen, hogy LED lenne ott, mivel annak bírnia kellene ezt szerintem, sőt, amikor kamikaze ledesíteni próbált, utóbb abból is baj lett.
Persze lehet, hogy elengedett valami.
Most egy kicsit ki fogom bírni nélküle, nem hiányzik, hogy újraszerelvényezzek egy (esetleg) porladóban levő alkatrészt  :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34898 Dátum: 2019.08.30 15:32:05 »
Na, kész lett, örülök, hogy ilyen rövid határidőre találtam szervizt. Megadtam neki, ami jár. SKF csapágy, Lemförder stab. pálcák, Mittudomén gumiharang, futóműállítás. Remélem kibír még pár ezret.  :)
Következő műszaki előtt új első fékbetétek tárcsástul, új gátlók, mert azok még eredetiek, amiket régen felújíttattam, így bírtak még több, mint 90 ezret, de itt a vége.
Aláfeküdtem, és kiderült, hogy a tank rozsdásodásának egykori kezelése: Korrant+kerámia spray tökéletesen működik már 10 éve, egy rozsdapötty nincs rajta. Most a küszöb aljának belső fele is ezt kapja, meg egy felújító üregvédelmet a küszöb. Előzzük meg, amit lehet.
Volt még egy h(r)osszabb erdélyi út azóta (összesen egy hónap alatt 3000km-t beleraktam), a gátlók meg a végén ütemes kopogással üzenték, hogy ne várjak a cserével. Így előrehoztam a további felújítást, most oda a sportos ék alak :D, vagy 5 cm-rel emelkedett az eleje....KYB gátlók, TRW féktárcsák, Bosch fékpofák - bízom benne, hogy bírnak annyit, mint az előző garnitúra.
Tény, hogy ötöltem előtte, megnéztem a használt autó kínálatot, de nemigen találtam 1 millió alatt olyan kocsit, ami érdekelt volna (kényelem, praktikum, megbízhatóság), és ne kellett volna ráborítani belátható időn belül ugyanennyit. Ráköltött pénz+piaci értékkel együtt sem jön ki a matek. Egyszerűen racionális alapon sincs alternatívája Linának.
Megnéztem még a javított íveket (szerintem érdemes évente a sárpofozókat levenni, és megerősíteni a korrózióvédelmet),rendben vannak; ismét üregvédőztem a küszöböket.
Idénre (remélem) ennyi a karbantartási rész.

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34899 Dátum: 2019.09.02 22:10:35 »
Tisztelt Carina E tulajok!
Lassan 25. életévébe lépő autómban a nyár folyamán "megjelent" a hátsó részből nem túl intenzív, valami mélyebb, búgó hang 40-50km/h környékén. Ez tartott egy darabig, majd mintha enyhült volna, de egy új(abb) jelenség követte; időnként - talán mintha buckásabb úton, lassabb tempónál - kopogás, kicsit fémszerű zörgés hallatszott hátulról, mintha pl. csavarkulcs hánykolódna valami fémdobozban (nem, nem az :) csak próbálom érzékeltetni az effektust).
Most volt szerelőnél, ki lett takarítva a hátsó fék, aztmondta piszkos volt, de egyébként rendben találta.
A kopogás úgy néz ki megszünt, viszont mintha a morgás "visszajott volna.... :(
Ha úgy anblokk semmi köze az egész jelenségnek a fékhez, mi okozhatta/okozhatja a fentieket?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34900 Dátum: 2019.09.03 14:29:32 »
Tisztelt Carina E tulajok!
Lassan 25. életévébe lépő autómban a nyár folyamán "megjelent" a hátsó részből nem túl intenzív, valami mélyebb, búgó hang 40-50km/h környékén. Ez tartott egy darabig, majd mintha enyhült volna, de egy új(abb) jelenség követte; időnként - talán mintha buckásabb úton, lassabb tempónál - kopogás, kicsit fémszerű zörgés hallatszott hátulról, mintha pl. csavarkulcs hánykolódna valami fémdobozban (nem, nem az :) csak próbálom érzékeltetni az effektust).
Most volt szerelőnél, ki lett takarítva a hátsó fék, aztmondta piszkos volt, de egyébként rendben találta.
A kopogás úgy néz ki megszünt, viszont mintha a morgás "visszajott volna.... :(
Ha úgy anblokk semmi köze az egész jelenségnek a fékhez, mi okozhatta/okozhatja a fentieket?
Szia!
Búgás, morgás kerékcsapágy hang is lehet, de ez kiszűrhető, ha a kocsit felemelve megforgatod a kerekeket. A hang iránya lehet becsapós, mert a kaszni viszi a hangot.
Kopogás lehet csak triviális okból, vagy komolyabb javítást előrejelző is.
Sógorom Corijában is zörgött valami hátul, beültem meghallgatni, a zaj valóban bukkanókon jött elő. Aztán a kerékkulcsot megigazítottam a jobb oldali oldalsó rekeszben, attól elmúlt.  :D Ugyanez lehet, ha a kerékemelő nincs jól beszorítva a tartójába. Ugyanakkor elképzelhető akkor is, ha a gátlók adták meg magukat. Nálam pl. a felütközést gátlók elporladtak elől, és valóban fém koppant a fémhez úthibákon. S mivel az olaj nagy része elfojt, le is volt ülve a kocsi, nem kellett hozzá nagy erőhatás, hogy bekövetkezzen.

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34901 Dátum: 2019.09.03 17:43:27 »
Szia!
Búgás, morgás kerékcsapágy hang is lehet, de ez kiszűrhető, ha a kocsit felemelve megforgatod a kerekeket. A hang iránya lehet becsapós, mert a kaszni viszi a hangot.
Kopogás lehet csak triviális okból, vagy komolyabb javítást előrejelző is.
Sógorom Corijában is zörgött valami hátul, beültem meghallgatni, a zaj valóban bukkanókon jött elő. Aztán a kerékkulcsot megigazítottam a jobb oldali oldalsó rekeszben, attól elmúlt.  :D Ugyanez lehet, ha a kerékemelő nincs jól beszorítva a tartójába. Ugyanakkor elképzelhető akkor is, ha a gátlók adták meg magukat. Nálam pl. a felütközést gátlók elporladtak elől, és valóban fém koppant a fémhez úthibákon. S mivel az olaj nagy része elfojt, le is volt ülve a kocsi, nem kellett hozzá nagy erőhatás, hogy bekövetkezzen.

Szia!
Köszönöm a választ!
Persze, én is rögtön megnéztem a kulcsokat, kerékemelőt, pótkerék és környékét, de nem azok. Sajnos.
Az esetleges kerékcsapágy hibát hogy tudom kiszűrni felemeléskor? Korábban már egy ismerős megemelte, megforgatta, de nem volt hallható semmi rendellenes. Mit kéne hallani/érezni?
Ha a gátlók adták meg magukat, hol tudok ennek is utánanézni? Nincs leülve a kocsi, ránehezedve-bemozgatva (már ha ebből egyáltalán le lehet mérni...) nem hallatszik semmi, nem koppan.
Naná, hogy a szerelő általi hátsófék kitakarítás után persze megjelent egy ss-ss-ss, kerékfordulatra hallatszó csiszatoló hang, amit megpróbálok betudni a dzsuvás-alkatrészek-utáni-tiszta(bb)-felületek-játékának, remélhetőleg.


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34902 Dátum: 2019.09.03 19:02:35 »
Szia!
Köszönöm a választ!
Persze, én is rögtön megnéztem a kulcsokat, kerékemelőt, pótkerék és környékét, de nem azok. Sajnos.
Az esetleges kerékcsapágy hibát hogy tudom kiszűrni felemeléskor? Korábban már egy ismerős megemelte, megforgatta, de nem volt hallható semmi rendellenes. Mit kéne hallani/érezni?
Ha a gátlók adták meg magukat, hol tudok ennek is utánanézni? Nincs leülve a kocsi, ránehezedve-bemozgatva (már ha ebből egyáltalán le lehet mérni...) nem hallatszik semmi, nem koppan.
Naná, hogy a szerelő általi hátsófék kitakarítás után persze megjelent egy ss-ss-ss, kerékfordulatra hallatszó csiszatoló hang, amit megpróbálok betudni a dzsuvás-alkatrészek-utáni-tiszta(bb)-felületek-játékának, remélhetőleg.
Szia!

Nálam nem volt még hangja a kerékcsapágynak, de felemelve függőleges síkban megmozgatva kijött a hiba. NA nem ennyire

Ha  ezt a másik videót megnézed, itt 6.48-nál leengedve mutatja a szerelő. (egyébként a hozzászólások közt sok tipp van a hibalehetőségekre. És a mgoldás). A gátlók hatásfokát csak futóművesnél, mérőpadon lehet mérni. Ezt a hibát nem lehet mérőpadon kiszűrni, de attól még a gátlók szilentjei, toronycsapágy, felütközésgátlók már okozhatják a kopogást. De ha bemozgatva sem jön elő álltában, akkor sajnos így távolról több ötletem nincs.

A végére egy kép arról, hogy hogyan is kellene állnia gyárilag, feszes gátlókon:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34903 Dátum: 2019.10.06 13:05:46 »
Sziasztok!

Kis tapasztalat.
Lecseréltem a tavaszi Mol Essence 5w40 motorolajat ugyanolyan 5w30-ra, ha már lassan jönnek  a hidegek és lejárt a 6 hónap is.
Eléggé meglepődtem, amikor ma közúton is használtam. Hihetetlen, mennyivel könnyebben ment a motor. Alig  kellett hozzáérnem a gázpedálhoz, és ugyanúgy ment. Pedig elég hideg volt reggel is.
Szerintem elfáradt ez az 5w40, ennyi volt benne. A vége felé már fogyott is, de még így is maradt szépen a 4 literes kannában. Majd figyelem, ezzel fogy-e?
Amúgy meg nem olyan rossz ez az olaj, de szerintem az Eneos PH jobb. Az is fáradt, de nem ennyire.
Remélem hamarosan lesz ez az őszi akció a Szakálnál (és észre is veszem), akkor féláron lehet venni Eneos olajokat, legalábbis eddig ez volt a módi. Akkor jöhet egy 5w40 tavaszra meg egy 5w30 őszre, szűrőkkel. Jó érzés, amikor az embernek van rá érkezése, és nem kell szaladgálni, hanem ott van minden és csak lecseréli az olajat  ;)

Cseréltem a légszűrőt is. Meglepődtem, hogy a légszűrőház aljában volt elég sok üvegszilánk és fényszóró műanyagdarab is a nyári baleset következményeként. Azt persze most kiporszívóztam, de nem gondoltam, hogy ennyi felkerülhetne oda.

A jobb elejének van valami furcsa hangja. Egy kicsit mozog a stabpálca, még jó, hogy kb 1 éven belül cseréltem, ezt lecserélem, hátha. Remélem nem csapágy. Ha az, akkor hó végén van egy szebb szerelésem, de lehet, hogy csak a talpas gömbfej, az meg már be van tárazva a műhelybe hála Istennek  :)


dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #34904 Dátum: 2019.10.07 00:35:08 »
Sziasztok!

Kis tapasztalat.
Lecseréltem a tavaszi Mol Essence 5w40 motorolajat ugyanolyan 5w30-ra

Helló!
Ugyan ezt a 2 féle MOL olajat használjuk a családban. Az 5W-40-et a fiam Corollájában, sajnos eszegeti.
1 hete cseréltük le az olajat benne, felvetettem neki hogy meg kellene próbálni valami másikat.
Sajnos az előző gazda 15W-40-el használta.
A dízel Jarisba 7 éve mióta megvettük az 5W-30 MOL Essence kerül, 270e. km van benne óra szerint, egyáltalán nem fogy, szépen jár a motor, olajcsere után egy ideig teljesen tiszta az olaj.
Majd írd meg hogy viselkedik a motor, és az olaj! (Essence 5W-30)
üdv.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D