Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 2770055 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2486
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34845 Dátum: 2019.02.07 14:37:52 »
Sziasztok,

Nem tudja valaki,hogy a 3SFE motornál,hogy lehet állítani az alapjárati motort? arra már rájöttem nagy nehezen hogy a fojtószelep házban van, de nem látok semmilyen állítási lehetőséget rajta..
A probléma,hogy az alapjárat így télen 1000-1500-on van hidegen,melegen meg leesik kb 3-400 ra a nulla fölötti csíkig és eléggé remeg a kormány ami nagyon zavaró.
vagy máshol keressem a problémát?
Köszi
Szia
Szerintem uaaz mint az 1.6-osé. Állítani nem lehet, csak pucol
youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2486
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34846 Dátum: 2019.02.07 16:34:40 »
Szia
Szerintem uaaz mint az 1.6-osé. Állítani nem lehet, csak pucol
youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U
..ni
www.youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
  • Autó: Toyota Carina E '97 1.6 XLI Sedan
Re:Carina
« Válasz #34847 Dátum: 2019.02.09 16:40:07 »
 Sziasztok! Kb. 1 hónapja írtam hogy hidegben nem indul az öreglány, vagy csak nagyon nehezen, melegben meg bármikor, szikra se volt.
A hiba oka főtengely jeladó volt. Hidegben mozgatta a szerelő ami szét is esett.
Szóval akinek ilyen gondja van, az első körben erre gondoljon.

Árpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re:Carina
« Válasz #34848 Dátum: 2019.02.13 16:45:08 »
A Carinámat legutóbb valaki olyan ügyesen rakta össze, hogy párszáz km után az egyik gyertyakábel ki tudott csúszni az elosztófedélből, amikor a fiam hazafelé jött vele. Egyik pillanatról a másikra se kép, se hang. Gyanúm, hogy a gyújtótrafó szállt el, gondolom a szekunder tekercse átütött a túl magas feszültség miatt. Kivettem a trafót, ellenállásmérővel mérve az értékei megfelelőek. Na de! Pár volttal mérve nyilván nem tud átütni ott, ahol 15-20 kV mellett simán elszökik a delej. Próbáltam 12V-ra kötni és megszakítani, hogy úgy ad-e szikrát. Valami nagyon halvány kis sárga szikraféle keletkezik a trafó kimenetén, de az a világon semmit nem gyújtana be.
Kérdésem: tudjátok-e, hogy a Carina (1993, 4A-FE motor, integrált gyújtásrendszer, azaz IIA) trafója 12 V-ról megy, vagy esetleg az elektronika valami nagyobb feszültséggel hajtja meg?
(Nem szívesen vennék potyán másik trafót, ha esetleg nem az a bűnös.)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 759
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34849 Dátum: 2019.02.13 19:30:51 »
12V-ról megy. Elvileg meg is mérheted, mert a tekercs 12V-ra van kötve, ami a gyújtás ráadásakor megjelenik. A tekercs másik kivezetése pedig a gyújtó modulra van kötve, az hol földre húzza, hol elengedi.

Árpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re:Carina
« Válasz #34850 Dátum: 2019.02.13 23:55:04 »
Köszi!
Akkor most már szinte 100%-ig biztos vagyok benne, hogy átütötte a szigetelését valahol a túlfeszültség, és az ment tönkre.