Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 2801976 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2496
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34845 Dátum: 2019.02.07 14:37:52 »
Sziasztok,

Nem tudja valaki,hogy a 3SFE motornál,hogy lehet állítani az alapjárati motort? arra már rájöttem nagy nehezen hogy a fojtószelep házban van, de nem látok semmilyen állítási lehetőséget rajta..
A probléma,hogy az alapjárat így télen 1000-1500-on van hidegen,melegen meg leesik kb 3-400 ra a nulla fölötti csíkig és eléggé remeg a kormány ami nagyon zavaró.
vagy máshol keressem a problémát?
Köszi
Szia
Szerintem uaaz mint az 1.6-osé. Állítani nem lehet, csak pucol
youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2496
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34846 Dátum: 2019.02.07 16:34:40 »
Szia
Szerintem uaaz mint az 1.6-osé. Állítani nem lehet, csak pucol
youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U
..ni
www.youtube.com/watch?v=kDw6lHUsS3U

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
  • Autó: Toyota Carina E '97 1.6 XLI Sedan
Re:Carina
« Válasz #34847 Dátum: 2019.02.09 16:40:07 »
 Sziasztok! Kb. 1 hónapja írtam hogy hidegben nem indul az öreglány, vagy csak nagyon nehezen, melegben meg bármikor, szikra se volt.
A hiba oka főtengely jeladó volt. Hidegben mozgatta a szerelő ami szét is esett.
Szóval akinek ilyen gondja van, az első körben erre gondoljon.

Árpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re:Carina
« Válasz #34848 Dátum: 2019.02.13 16:45:08 »
A Carinámat legutóbb valaki olyan ügyesen rakta össze, hogy párszáz km után az egyik gyertyakábel ki tudott csúszni az elosztófedélből, amikor a fiam hazafelé jött vele. Egyik pillanatról a másikra se kép, se hang. Gyanúm, hogy a gyújtótrafó szállt el, gondolom a szekunder tekercse átütött a túl magas feszültség miatt. Kivettem a trafót, ellenállásmérővel mérve az értékei megfelelőek. Na de! Pár volttal mérve nyilván nem tud átütni ott, ahol 15-20 kV mellett simán elszökik a delej. Próbáltam 12V-ra kötni és megszakítani, hogy úgy ad-e szikrát. Valami nagyon halvány kis sárga szikraféle keletkezik a trafó kimenetén, de az a világon semmit nem gyújtana be.
Kérdésem: tudjátok-e, hogy a Carina (1993, 4A-FE motor, integrált gyújtásrendszer, azaz IIA) trafója 12 V-ról megy, vagy esetleg az elektronika valami nagyobb feszültséggel hajtja meg?
(Nem szívesen vennék potyán másik trafót, ha esetleg nem az a bűnös.)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 761
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34849 Dátum: 2019.02.13 19:30:51 »
12V-ról megy. Elvileg meg is mérheted, mert a tekercs 12V-ra van kötve, ami a gyújtás ráadásakor megjelenik. A tekercs másik kivezetése pedig a gyújtó modulra van kötve, az hol földre húzza, hol elengedi.

Árpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re:Carina
« Válasz #34850 Dátum: 2019.02.13 23:55:04 »
Köszi!
Akkor most már szinte 100%-ig biztos vagyok benne, hogy átütötte a szigetelését valahol a túlfeszültség, és az ment tönkre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8202
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34851 Dátum: 2019.03.13 06:12:01 »
Sziasztok!

Mostanában nálam állandóan az van, hogy az oldal alig elérhető. Kíváncsi vagyok, ez átjut-e?

Remélem senkivel nem történt nagyobb baj  :flowers:

Szóval az utóbbi időben pár dolgot helyre kellett rakni, még az ablakemelő csere után is.
Hátsó stabpálcák, aztán most majd kell az első részen is, de a legdurvább a két külső féltengelycsukló cseréje volt.
Bár megvettem a lehúzót, de egyik sem indult meg vele, úgy kellett sarokcsiszolóval lehámozni mindkettőt a tengelyről.
Hála Istennek a csere óta sokkal komfortosabb lett a kocsi, halkabb, és semmilyen esetben nem kattognak a csuklók :)
Egy-két gond még van sajnos, a múltkori koccanást még nem kalapáltam teljesen helyre, és a kuplung is lassan-lassan megadja magát.
Utóbbival azon gondolkodok, hogy lefelé úgy ki lehet-e venni, hogy leveszem a hossztartót, és kihúzom a váltóból a féltengelyeket, de a lengőkarnál nem bontom meg? Engednek annyit a belső féltengelycsuklók? Ha esetleg van erre valakinek tapasztalata, az jól jönne :) Futóműállításkor a szervizben 6-8 órás munkát becsültek (katalógusban ez 4 óra körüli munka) rá, az óradíj 8 ezer, szóval ja. Ha meg itthon meg tudnám csinálni, akkor kedvezménnyel max. 29 ezerért tudnék szettet venni hozzá (plusz egy központosító), de van 16 ezerért is, utóbbit nem kockáztatnám meg.
Ezen kívül a kasznizás van még. Majd kiderül.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 263
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #34852 Dátum: 2019.03.13 21:25:24 »
Hali!
A csuklókon elszakadtak a porvédők, vagy csak simám elkoptak? Vagy kevés volt benne a zsír?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8202
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34853 Dátum: 2019.03.14 17:26:40 »

Szia!

Az egyik oldalon sértetlen volt a porvédő, az simán elkopott.
A másik oldalon szakadt volt, de úgy, hogy a tengelyen levő oldalán szakadt körbe a bilincs után, nem lehetett észrevenni.
Zsír nem jött ki, de víz jutott be, ez volt rosszabb állapotban.

Hali!
A csuklókon elszakadtak a porvédők, vagy csak simám elkoptak? Vagy kevés volt benne a zsír?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8202
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34854 Dátum: 2019.03.14 20:54:55 »
Sziasztok!

Ma meglettek az első stabpálcák, ahogy tudom, berakom őket. Van még egy új stabilizátor rúd szilent is, ha kell, berakom.
Vettem egy készlet hátsó fékszereléket is, ha kell, legyen majd, 1800 forint volt, rugók, biztosítók, csomó köcöle.

Nagyon jó érzés, hogy sehol nem kattognak a külső csuklók! Többször volt, hogy a megszokás miatt várom, hogy most jön a kattogás - és nem jön :D
Sokkal stabilabb a gép, eléggé jól veszi a fordulókat :)

Ha valaki megnézi a spritmonitoron igyekszem vezetni a kiadásokat. Nagyon tetszik. Pont most kezdtem el vezetni, amikor ennyi mindent kellett cserélni, így  kicsit torzít sajnos. Kb. 2013 óta csak a szükséges karbantartások voltak, 2015 körül volt egy talpas gömbfej csere. Most 2018 júniustól a vezérléscsere óta sok minden utolérte szegényt, tehát torlódtak a dolgok.
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.14 20:56:55 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8202
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34855 Dátum: 2019.03.19 20:41:03 »
Sziasztok!

Nem mintha lenne most rá annyi pénz, de mondtam már, hogy azért tájékozódok,  ha szükséges lenne, milyen autót lenne jó venni majd a Carina után, ha kiütik alólam vagy más ok miatt. Nemrég is belém jöttek hátulról egy zebránál. Tudom, kijelölt gyalogosátkelőhely.
Két szerelő ismerősömtől is kérdeztem, nem adva a választ a szájukba, és mindkettő a Toyota irányában erősített meg. Mikor direkt rákérdeztem a Zafirára, azt mondta egyikük sommásan, hogy "Felejtsd el", és sorolt pár "érdekes" hibát, volt amit neten megtaláltam már előtte.
Plusz persze a saját tapasztalat is a Toyota felé húz. Tudom, hogy a Carina nincs még tele minden olyan dologgal, ami az Euro III-IV-V...stb autókban már benne van, és amik nagyban növelik a hibalehetőségeket, de azért jó észnél lenni.

Most kicsi OFF
Apósom lassan 3 éve vette meg használtan a 2012-es D Corsáját. Előtte egy B Corsája volt, abban kétszer cserélt motort, mondjuk neki is része volt benne.
Szóval ez egy lassan 7 éves autó. Vígan ment vele, erre 20 kilométerre otthonról eldurrant egy termosztátháznak kinéző, valójában egy műanyag elosztó fedél, akkora lyuk lett rajta, mint a fél ujjam. Hűtőfolyadék pánikszerűen elfolyt. Tréler hozta haza. Gyorsan nézek alkatrészt hozzá. Típus alapján egy, Pécsen is fellelhető cég keresője hozta azt, ami tényleg benne volt. Felhívom őket, alvázszám kellene. Jó, megszerzem, megint egyeztetés. Mondom a cikkszámát, amit az oldaluk hoz. Az nem lehet. De, mondom, lehet, ez van benne. Vigyem be. Tegnap este nyomozás, ebay, stb. Van két gyári számom. Mint kiderült, tényleg jók.
Oké, ma szétkaptuk. Félelmetes ez a kocsi. Hozzányúlok egy csatlakozóhoz, porlad szét, letörik a biztosítófül. A lyukas fedélből kiveszek egy vízcsövet, a fele benne marad, nosza azt is lehet venni. Kézzel nem lehet hozzáférni lehúzni egy másik csövet, ami a radiátorra megy. Vegyük le a csatlakozót a tűzfalról, mondja apósom. Mondtam én le nem veszem, az is a kezemben marad a végén. A lyukas fedelet 3 csavar fogja, torx fejjel. Kettőhöz hozzáfér a kulcs, a harmadik előtt egy fém fül van, amit egy váltótartó csavar alá tettek és annyi a dolga, hogy tartja a tolatókapcsoló kábelét!!! Ja meg annyi,  hogy ne lehessen semmihez hozzáférni. A váltócsavarhoz nem ér be a szerszám: hosszabbítóval hosszú, hajtókarral rövid. Huszáros vágás: tartólemez izomból félrehajt. Rögtön hozzá lehetett férni az elérhetetlen csőhöz meg a harmadik csavarhoz is! Majd a végén visszahajlítom.
Apóssal megrendeltük az alkatrészeket, holnapra remélhetőleg meglesz minden. Nem is olyan drága ahhoz képest, 10-12 ezer kedvezménnyel. Plusz a hűtőfolyadék. Meg a tréler.

Szóval gyárilag bele van kódolva a hiba: kb. 1,5mm vastag ez a fedél, műanyag. 100 fok körül, nyomás alatt. Boltban mondom, ez egy 7 éves autó, azért ez durva. Válasz: dehát ez műanyag, ez ilyen. Mondom ja, pont ezt mondom  :censored:

Biztos el vagyok kényeztetve: ha lelkiismeretesen karbantartom a kocsit, akkor nem hagy ott a semmi közepén. De erre nem lehet karbantartani, egy műanyag kapja magát és elereszti a vizet.
Most világosodott meg az a "Felejtsd el". Hát elfelejtem.
Azt lenne jó tudni, hogy ez a kicsit újabb Toyotáknál mennyire van hasonlóan... Remélem nem annyira  :hmmmm:

ON