Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 2724718 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1257
Re:Carina
« Válasz #34815 Dátum: 2018.11.22 20:37:57 »
Milyen kapcsolónál? Csak a ködzárófény kapcsolóm van, az jól megy. Nálad van ködlámpa kapcsoló?
A kormány mellett, bal oldalon 3 dugó mögött nekem mindhárom csatlakozó ott van.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 K7, Skoda Rapid

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8126
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34816 Dátum: 2018.11.24 16:28:29 »
Üdv!
A szerdai műszakin kiderült, hogy lóg a bal első talpas gömbfej. Tegnap megvettem, gondoltam ma berakom. Vettem egy gömbfej kiütő szettet is az olcsóbbikból, amennyi nekem kell, ki fogja bírni. Ki is bírta, 7000-et megért. 2-3 éve nyáron a jobb oldali kivételénél rengeteget szenvedtem vele, mert akkor ugye nem volt.
Most viszont lett más. A talpas gömbfej koronás anyájába berohadt a sasszeg, ezt kifúrtam, rendben van. Viszont a koronás anyát valami észlény találhatta ki: 19-es kulcs kellett hozzá, ám az alján kiszélesedett, ott simán volt 23-24mm. Persze csak villáskulcs fér oda, le is ugrott. Talán nem fog leesni a körmöm a bal hüvelykujjamról, majd kiderül. Próbáltam megütni az anyát, fagyasztóspray-vel fújni, semmi. Hevíteni lánggal ezt már nem kockáztattam meg, indukciós hevítőm még nincs, lehet csinálok majd egyet. Gondoltam levágom vasfűrésszel vagy sarokcsiszolóval, de egyik sem fért oda. Az lett a vége, hogy az anya oldalát egy függőleges vonalban végigfúrtam, felhasítva azt. Két fúrót törtem el, de ezután kinyílt. Innen már elég hamar megvolt a csere. Külső kormányösszekötő gömbfejet is kicseréltem, bár az még egész jó volt. A végén kipróbáltam, persze a fék porvédőlemezét sikerült úgy elhajlítani, hogy kicsit hozzáért, főleg kanyarban erősödött fel. Ezért még egyszer fel kellett emelni, megigazítottam és jó. Mindent nyomatékoltam, csak a talpas koronás anyáját nem tudtam, mert ugye az villáskulcs, villás nyomatékkulcsom sincs. Az új anya 22-es sima koronás, nem talpas. Meghúztam, amennyire tudtam, hogy a sasszeg is bemenjen, és annyi.
Hála Istennek eddig jónak tűnik.
Nipparts alkatrész ment bele, a kettő 5000 körül volt. Made in China...
Vettem egy FrenKit féknyereg csúszka felújítószettet ide is, de még jó a régi, ezt most nem tettem bele.

TtkXRN2...

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 XLi
Re:Carina
« Válasz #34817 Dátum: 2018.11.25 15:10:48 »
Üdv!
Hogyan állapították ezt meg?
A váltó oldalán kotyognia kell tengelyirányban. Ez a csukló egyenlíti ki a tengely hosszváltozásait. Ezt a kotyogást akkor látod, ha a külső csukló engedi kotyogni, vagy ha kivetted a végét a váltóból, illetve ha mozog a felfüggesztés. Ritkán van vele baj, a belső csukló ki szokott bírni 2-3 külső csuklót. Ha a külső kotyog tengelyirányban 1-2 mm-nél többet, akkor az kopott.
Vagy a féltengely váltóban levő része kotyog a váltóban?

TtkXRN2...

A váltóban lévő résszel van a baj, fel-le-oldalra lehet nagyon mozgatni...

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 XLi
Re:Carina
« Válasz #34818 Dátum: 2018.12.09 10:10:34 »
A váltóban lévő résszel van a baj, fel-le-oldalra lehet nagyon mozgatni...

Megvolt a csere. Szerencsére a régi váltóból (mert ugye mindenkinek akad otthon még egy belőle :)) simán át tudta rakni a szerelő.
A kép nem adja vissza nagyon az állapotot, de valóságban szinte 3-szögre kopott a bal oldali rész ahol a féltengely csatlakozik, valamint a belső részeken is valami kikophatott, mert a szerelő szerint a fogaskerekeknek nem szabadna ennyire mozogni. (a jobb oldalon semmi hiba nem volt)

Viszont a kiinduló "hibajelenséget" nem sikerült megoldani ezzel :(
Bal (majdnem) végállásba tekert állapotban lassú haladásnál (lehet gyorsabbnál is, de ott túl sok a környezeti zaj és nem hallom) ritmikusan surroggó/kattogó hangot ad az eleje.
Felemelve megforgatva a kerekeket nem hallani, kicsit visszább tekerve nem ad hangot, kasztnit, kormányt nem ráz...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2467
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34819 Dátum: 2018.12.10 05:43:47 »
Üdv! Nem lehet, hogy a felni érintkezik valamilyen fék/futómű alkatrésszel?   :hmmmm: Nem tűnik logikusnak, de szezonális kerékcsere után nálam ugyanez van egy darabig, amit írtál, de egy idő után eltűnik, és bevallom, nem mentem utána...még egyben van minden.   :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8126
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34820 Dátum: 2018.12.10 07:57:01 »
Nekem is sikerült kicsit megnyomatni a porvédő lemezt a kiütővillával, kanyarban surrogott rendesen, egyenesben nem. Visszagörbítettem, csendessé vált hála Istennek. Persze ez a külső oldalon szólt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2467
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34821 Dátum: 2018.12.10 17:43:39 »
Én is a porvédő lemezre tippelek. Tény, hogy valóban csak balra teljesen kitekert kormánnyal, és alacsony sebességnél jön elő.