Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527538 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34695 Dátum: 2018.07.30 20:46:00 »
Egy dolog nálam lehet nem teljesen jó: a vezérműszíjnál a feszesség talán kicsit több, bár a leírás alapján csináltam. Mintha lenne egy pici sivító hang, de nem zavaró,  kell fülelnem, hogy  meglegyen. A feszesség ellenőrzésekor a hosszabb ág 90 fokos csavarását kifelejtettem, Samaránál írták, előző cserekor csináltam, de most elfelejtettem. Lehet, hogy kicsit nyúlik a szíj majd, de olvastam olyat, hogy ezek nem szokta:no:
Ezért nem mertem a múltkor konkrétan leírni, de nem tudom máshogy magyarázni, amit tapasztaltam  :hmmmm:
Hali, vd1234 vezérléscseréjére reagálva...
Én is megcsináltam itthon és voltak meglepetések, teljesen más lett vezérlés csere után.
2 fokot kellett állítanom a gyújtáson, mert annyira megnyúlt a szíj.
Azért az nem semmi. Mikor megkapta az újat másabb lett a motor működése, gondolom pontosabb a vezérlés az új szíj miatt. Nálam nem volt ismert a régi szíj életkora és futott kilómétre, úgyhogy ideje volt már kicserélni. Nekem nagyon lazának is tünt, de repedezett vagy sérült nem volt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34696 Dátum: 2018.07.31 00:30:34 »
Szia Zoli!

Lehet, hogy nem jól értelek. A Contitech nem jó? Múltkor kamikaze ilyet rakott be, és nem emlékszem, hogy rosszat tapasztalt volna vele. Vagy igen? Mostanában nem látom őt mozogni errefelé sajnos.
Azon kívül, amit mondtam, nem tapasztaltam mást, jól megy a motor egyelőre, hála Istennek.
Ezért nem mertem a múltkor konkrétan leírni, de nem tudom máshogy magyarázni, amit tapasztaltam  :hmmmm:

TptkXRN2...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34697 Dátum: 2018.07.31 10:49:19 »
Szia Zoli!

Lehet, hogy nem jól értelek. A Contitech nem jó? Múltkor kamikaze ilyet rakott be, és nem emlékszem, hogy rosszat tapasztalt volna vele. Vagy igen? Mostanában nem látom őt mozogni errefelé sajnos.
Azon kívül, amit mondtam, nem tapasztaltam mást, jól megy a motor egyelőre, hála Istennek.
TptkXRN2...
Szia Dani!

Szerintem én fogalmaztam rosszul. Nem a nevezett szíjjal van gond. Régi történet, nem elevenítettem fel  :surrender: Anno A vásárlás után beszerelt Contitech vez.műszíj szélét hamarosan ledarálta a vízpumpa kiálló csavarja, (bravó szerelő!!  :whistling:) ezért kellett idő előtt cserélnem, és ez az, ami benne volt vagy 70000 km-t. Én is úgy gondoltam, hogy a kompozit szerkezet miatt nem nyúlhatnak, de most utánaolvastam kicsit:
https://www.injektor.hu/13-alapok/21-a-motor-mechanikus-vizsgalata-iii
http://www.autoszektor.hu/hu/content/anyukam-erteni-fogja-vezerlesaldozat-2-resz
http://www.autoszektor.hu/hu/cimkek/vezermu
+ járulékos problémalehetőségek: (hasonlatos az én esetemhez)
http://www.autoszektor.hu/hu/content/anyukam-erteni-fogja-vezerles-csere-mikor-mivel-hogyan

Szóval, korszerű anyagok, eljárások ellenére is számíthatunk rá (pláne én a vezetési stílusommal...).

+1 videó

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #34698 Dátum: 2018.08.08 11:20:53 »
1250 km, az olajszint lement a minimumra, szóval én is töltögetem az 5w40-et. Végig autópálya menet (óra szerint a 145-150-et tartva=135-140 gps, lpg-vel így fogy. 80-90-es tempónál azért nem ég el ennyi olaj.

Vasárnap befejeztünk egy 5000km-es utat. Azért moderált sebességgel elment 2400 km-et a következő olaj utántöltésig.
Sajnos az elmúlt 3000km-et hangos, szétégett rezonátorcsővel tettük meg. Iszonyatos hangja volt és a forró hő sem volt kellemes, ami gondolom melegített mindent a cső környezetében. A zaj miatt nem pörgettem 2000/perc fölött gyorsításoknál és az autópályás tempót is visszavettem. 2 év 50ezer km-et bírt. Már bent van egy új rezonátor, de lehet érdemes lesz egy eredeti gyűrűs, muffos rendszert beszereltetni a hőterhelés miatt?
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.08 11:25:22 írta kisbal »
Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34699 Dátum: 2018.08.13 15:34:14 »
Sziasztok!
Ma beraktam a féknyeregcsúszka javító szettet a jobb elejébe. Csak gumi porvédőt akartam volna, mert az egyik elszakadt, de csak készletben tudtak adni a Szakálnál. Ebben van a két csúszka, két porvédő, két csavar a biztosítással, egy zacskó zsír és egy gumikarika, ezt nem tudom hiva kellene tenni, nem láttam benne ilyent. A készlet egy oldalra 3500 pénz volt. Valami FrenKit, spanyol cucc.
A két porvédő egyik oldala egy mélyhúzott kupakba vulkanizált. A régi kupakokat a féknyeregből ki kellett bányászni: egy szikepengevég és egy kalapács, majd csavarhúzó segítségével kijött. A lyukakat féktisztítóval meg csavarhúzó-rongy kombóval kipucoltam. A csúszkákra rátettem a porvédőt, bezsíroztam alatta is, a csúszkát is, meg a lyukba is tettem kb. a zsír felét. Így összerakva beraktam a helyére, majd egy 22-es hosszított dugókulccsal pont be lehetett ütni a helyére kalapáccsal. Ezt mindkettővel megtettem, majd a csavarokat 39 Nm-rel meghúztam.
A végén vettem észre, hogy a kivett csúszkák nem teljesen egyformák (az egyik végén van egy horony, a másikén meg nincs), az újakat meg nem néztem meg... De ahogy végiggondoltam, szerintem jól raktam vissza.
Összerakás után próba, fék jól fog hála Istennek, vissza is enged, majd még tesztelem.

TptkXRN2...

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34700 Dátum: 2018.08.13 18:55:21 »
... és egy gumikarika, ezt nem tudom hiva kellene tenni, nem láttam benne ilyent...
...A végén vettem észre, hogy a kivett csúszkák nem teljesen egyformák (az egyik végén van egy horony, a másikén meg nincs), az újakat meg nem néztem meg... De ahogy végiggondoltam, szerintem jól raktam vissza.
üdv!

Gyárilag az alsó csapon van a horony és oda való a karika. Bár mintha valami szélesebb gyűrűre emlékeznék:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34701 Dátum: 2018.08.13 19:05:21 »
Szia!

Köszönöm az infót!
Ez így ment szerintem amióta nálam van :(((
Ma már nem tudom belepróbálni. Holnap megyek pár kilométert vele, de utána bele kell tennem.
Köszi még egyszer!

TptkXRN2...


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34702 Dátum: 2018.08.14 12:39:01 »
Jelentem benne a karika is.
Most már egész gyorsan ment hála Istennek :)
Úgy volt, ahogy reméltem, az alsónak tettem ezt a hornyos csaposat ;)

TptkXRN2...


kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Balázs

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Carina
« Válasz #34704 Dátum: 2018.08.20 11:17:07 »
Sziasztok!

Rég jártam már a topikban de sajnos most egy aktuális probléma merült fel szeretett Carinánkkal kapcsolatban.
Kb másfél hónapot töltött Carinánk egy Toyota márkaszervízben. Kormányszervó szivattyú olajfolyással vuttük be.
Szétszedték a szervízben, nem csak tömítéseket kellett cserélni a szivattyúban hanem a komplett belsőt fel kellett újítani ezért elküldték egy felújítással foglalkozó céghez. Telt múlt az idő mire nagy nehezen visszakaptam a kocsit de sajnos továbbra is rossz volt mert ugyan az olajfolyás megszűnt de amikor elfordítottam a kormányt hangosan búgott a szervó, rezonált a kormánykerék. Visszavittem a szervízbe, hogy nem jó, ezt elismerte a szervíz és újra elküldték a fejújító céghez a szivattyút. Cég azt mondja, hogy a szivattyú jó, letesztelték, szervíz is azt mondja, hogy ők is jól szerelték be a szivattyút. Mivel “megsajnált” a cég.... küldtek egy másik teljesen felújított szivattyút. Kb másfél hónapig tartott ez az egész bohóckódás de még mindig azt hallom ha elfordítom a kormánykereket, hogy búg a szivattyú. Igaz nem annyira hangosan és nem rezonál már a kormánykerék de búg. Sőt, amikor elindítom a motort már akkor megjön a szivattyúnak a búgó hangja. Ha gázt adunk akkor erősebb lesz a búgó hang. Nem is lehet hallani a motornak azt a szép csenges hangját mert elnyomja a szivattyú vinyógása. Elvittem egy másik autószerelőhöz, h hallgassa meg, hogy szerinte ez ok vagy velem van a baj.  Azt mondta, hogy ő nem hall semmi különöset. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy most mit tegyünk mert nem ilyen hangja volt a szervónak. Olyan gyönyörű sejmes csendes hangja volt a motornak, most meg.... Szervíz azt mondja, hogy ez jó, ez ilyen. Ne várjak csodát egy 20 éves autótól...
Nem tudom, szerintem nem normális, hogy a szervónak hangja van ha elindítják a motort és elkezdi forgatni az ember a kormányt. Szerintetek mit tegyek? 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34705 Dátum: 2018.08.20 15:23:37 »
Szia!

Ilyen tapasztalatom nem volt még hála Istennek. Gondolom a folyadékot cserélték benne (automata váltóolaj, azt hiszem Dexron II) és a szintet is jól beállították, de azért nézz rá.
A szíjfeszesség jó? Felül középen megnyomva olyan 6-8mm-t mehetne lejjebb (normális erővel, ujjal). Ha nagyon feszes, az zajonghat is, és sokat árt, a vízpumpának is. Szíjat fellazítva, megforgatva a tárcsát milyen? Simán fut? Van tengelyre merőleges holtjáték/ütés?? Tengelyirányú holtjáték az enyémben is van, de nem zajong.
Egyébként ha ez jó, és akkor is zúg, akkor bontott szivattyút raknék bele. Rögtön egy:
https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz-kormanymu-szervo/toyota-carina-e-szervoszivattyu-1.6i

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34706 Dátum: 2018.08.20 15:39:56 »
Sziasztok!

Rég jártam már a topikban de sajnos most egy aktuális probléma merült fel szeretett Carinánkkal kapcsolatban.
Kb másfél hónapot töltött Carinánk egy Toyota márkaszervízben. Kormányszervó szivattyú olajfolyással vuttük be.
Szétszedték a szervízben, nem csak tömítéseket kellett cserélni a szivattyúban hanem a komplett belsőt fel kellett újítani ezért elküldték egy felújítással foglalkozó céghez. Telt múlt az idő mire nagy nehezen visszakaptam a kocsit de sajnos továbbra is rossz volt mert ugyan az olajfolyás megszűnt de amikor elfordítottam a kormányt hangosan búgott a szervó, rezonált a kormánykerék. Visszavittem a szervízbe, hogy nem jó, ezt elismerte a szervíz és újra elküldték a fejújító céghez a szivattyút. Cég azt mondja, hogy a szivattyú jó, letesztelték, szervíz is azt mondja, hogy ők is jól szerelték be a szivattyút. Mivel “megsajnált” a cég.... küldtek egy másik teljesen felújított szivattyút. Kb másfél hónapig tartott ez az egész bohóckódás de még mindig azt hallom ha elfordítom a kormánykereket, hogy búg a szivattyú. Igaz nem annyira hangosan és nem rezonál már a kormánykerék de búg. Sőt, amikor elindítom a motort már akkor megjön a szivattyúnak a búgó hangja. Ha gázt adunk akkor erősebb lesz a búgó hang. Nem is lehet hallani a motornak azt a szép csenges hangját mert elnyomja a szivattyú vinyógása. Elvittem egy másik autószerelőhöz, h hallgassa meg, hogy szerinte ez ok vagy velem van a baj.  Azt mondta, hogy ő nem hall semmi különöset. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy most mit tegyünk mert nem ilyen hangja volt a szervónak. Olyan gyönyörű sejmes csendes hangja volt a motornak, most meg.... Szervíz azt mondja, hogy ez jó, ez ilyen. Ne várjak csodát egy 20 éves autótól...
Nem tudom, szerintem nem normális, hogy a szervónak hangja van ha elindítják a motort és elkezdi forgatni az ember a kormányt. Szerintetek mit tegyek?
Szia!
Ha mindent jól raktak össze, és a szíj is feszes, akkor én is a szervóolaj (csere)után néznék. Tudtommal kamikazénak és Máténak van tapasztalata kormányműcseréről. Esetleg keresd őket privátban.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Carina
« Válasz #34707 Dátum: 2018.08.20 19:20:47 »
Szia!

Ilyen tapasztalatom nem volt még hála Istennek. Gondolom a folyadékot cserélték benne (automata váltóolaj, azt hiszem Dexron II) és a szintet is jól beállították, de azért nézz rá.
A szíjfeszesség jó? Felül középen megnyomva olyan 6-8mm-t mehetne lejjebb (normális erővel, ujjal). Ha nagyon feszes, az zajonghat is, és sokat árt, a vízpumpának is. Szíjat fellazítva, megforgatva a tárcsát milyen? Simán fut? Van tengelyre merőleges holtjáték/ütés?? Tengelyirányú holtjáték az enyémben is van, de nem zajong.
Egyébként ha ez jó, és akkor is zúg, akkor bontott szivattyút raknék bele. Rögtön egy:
https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz-kormanymu-szervo/toyota-carina-e-szervoszivattyu-1.6i

Nem szívesen költenék rá megint, így is több mint 100e-be van már a történet. Garanciális a történet csakhát ha ők szerintük jó akkor nem tudom mit tudnék tenni. Elég szubjektív a dolog, hogy ki mit hall. De az biztos, hogy nem ilyen volt előtte. Ha meg bárhova máshova mennék el újra röpködnének a 10ezrek... 
A mi Carinánk nem 1.6-os hanem 2.0. Kíváncsiságból bementem az Unixba, van kb 2-3 fajta szivattyú, alvázszám alapján nem tudják megmondani melyik való bele... Látni kell nekik milyen van benne.. Mindegyikre min. 1 hónapot várni kellene, azok is felújítottak csak és az enyémet oda kell adni.  Az is lehet, hogy nem jó típust tettek bele? Én már semmit nem tudok...
De elég szomorú, hogy egy márkaszervíz majdnem 2 hónap alatt ilyet munkát ad ki a kezéből és még nekik áll feljebb, hogy ők mindent megtettek és csak sziveseget tettek, hogy ők intézték a felújítást is... és örüljek, hogy ilyen hamar megvolt... no comment

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34708 Dátum: 2018.08.20 20:07:49 »
Szia!

Ne haragudj, nem láttam utalást, hogy milyen a tiéd  :no:
A Haynes szerint a szervószivattyút hajtó szíjat 10-13mm mélyen lehet benyomni, amikor jól van beállítva (3S-FE motornál). Sajnos nem tudom, hogy az pontosan hol van, és mit hajt még, de a leghosszabb ágra szokták megadni az értéket.
Ha mást is hajt a szíj (nálam a vízpumpa megy vele együtt), akkor lehet, hogy az zajos. Vedd le a szíjat esetleg, hogy a szervó ne menjen és akkor milyen zaj van, ha ez megoldható (1.6-nál megoldható). Annak idején nekem is nagy bajom volt, hogy mi zajong, aztán a vízpumpa volt halálán.
A szervóolajat meg szerintem ellenőrizd, hogy mennyi van benne.

Amúgy elég drága volt (lassan GTK), persze értem, hogy márkaszerviz. Én csak a máshol nem beszerezhető alkatrészekért megyek hozzájuk.
A hozzáállásukról meg nem nagyon lehet mit mondani. Esetleg elgondolkodnék első körben egy békéltető eljáráson.
Itt Pécsen múltkor ajándékba adták a sárfogó műanyag csavarjait tartó patenteket. Szerintem tetszik nekik, hogy még üzemben tartanak Carinákat... reklámnak sem utolsó.

Az nem lehet, hogy a szíj laza és az vinnyog???
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.20 20:27:04 írta vd1234 »

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Carina
« Válasz #34709 Dátum: 2018.08.20 21:13:37 »
Ugyan, én nem írtam meg, hogy milyen motorról van szó, nem tudhattad.

Vízpumpát is cseréltek, vadi új van benne, új vezérműszíj is. Szervószivattyútól függetlenül cseréltettük azokat.
Hát jgen, mi is tudjuk, hogy nem éri meg ennyit rákölteni egy ennyi éves autóra, amúgy 200 körüli volt a végösszeg mindennel együtt. Csak a szivattyú rész volt 100 feletti összeg. De úgy voltunk vele, mivel motorikusan megbízható volt az autó, meg amúgy is egyben van minden téren, hogy megcsináltatjuk még. Ezért bosszant a dolog nagyon, hogy ez lett a végeredmény egy ekorra összegű javításnál...
Szervízben annyit mondtak flegmán, hogy vonattal is le lehet menni a Balatonra ha annyira le akar menni az ember... Erre inkább nem mondtam semmit mert nem lett volna köszönet benne. Ez volt a szervíz reakciója amikor azt mondtam, hogy az ember egész nyarát tönkreteszik, nem lehet sehova sem menni. Eddig elégedett voltam velük, mindig hozzájuk mentük szervízbe, ezek után nem valószínű. Csereautót is kérdeztem, hogy ennyi idő után sem biztosítanak. Tudom, hogy alapból nem járna, de ha már törzsvásárló az ember meg ha már márkaszervízbe vissz az ember egy 20 éves autót, meg hogy bénázgattak nem kicsit, alapból fel kellett volna ajánlani sztem méltányoságból. De nem tették, sőt. Még ők osztotttak ki, hogy örüljek annak ami van...


Amikor hozzáér az ember a kormánykerékhez és elkezdi forgatni akkor erősődik fel a búgó hang, sztem ezt nem a vizpumpa okozza, a szivattyú okozza.
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.20 21:18:23 írta KZoli »