Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 2581586 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34680 Dátum: 2018.07.11 22:35:20 »
Ugye, hogy ugye?  :hug:

De azért gondolkodtam kicsit ezen. Ha 1000 km-en megy a szívóoldalon 1 liter olaj a benzinhez (mert Carinánál ugye nincs direkt befecskendezés), az átlagosan olyan 70 liter benzinbe 1 liter olaj. Ez pedig már elég horror arány, de még mindig jócskán alatta van a kétüteműek 1:25 - 1:50 keverékarányának, mert ez ugye 1:70. Akkor is, ha ez nem keverékolaj. De! Itt már persze okozhat kokszosodást, de ez a motor valamitől eddigre már elég halott, szóval elég könnyű belátni, hogy nem ettől lett kokszos az a motor, hanem már előtte mástól, ami miatt most már ekkora az olajvisszavezetés szívóoldalra. Arra gondolok, ami az enyémnél is volt, vagyis pl. gyűrűhiba miatt kokszosodik el a dugattyú-gyűrű csoport, furatok lassan eltömődnek, gyűrűk leragadnak - aztán nő a kartergáz rendesen, megy vissza az olaj a PCV felé, kokszosodás már onnan is támogatott. Tehát a klasszikus tyúk-tojás probléma, nem? Rendesen méretezett rendszernél, normális karbantartás mellett a koksz azért letisztul egy-egy hosszabb úton. Csak városban használva, alacsony fordulaton, tartósan alacsony hőmérsékleten persze adódhatnak gondok, és adódnak is.
Ez a bödön megoldás elég korrekt, ez oké. A megnövekedett olajvisszavezetést szünteti meg, meggátolja a felülről kokszosodást, elnyújtja a szenvedést. De a fenti alapproblémát nem fogja meg, mert az alulról jön. Szerintem  :hmmmm:
Aztán mivel a dugattyún keresztül alulról is bejut a hengerbe az olaj, ez az 1 liter nem mind a szívóoldalra kerül. Érdekes lehet, hogy ilyenkor mennyit fogna meg a bödön??

Contitech lesz a vezérlés szett meg a hosszbordás szíjak is. Remélem bírja majd addig, mint az INA meg a Dayco.
Holnap van tervben a bolt. Meg a márkaszerviz, mert a szelepfedéltömítéssel nem kísérletezek.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 22:56:07 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34681 Dátum: 2018.07.12 11:35:19 »
Megvannak a cuccok hála Istennek:


A gyáriak 6030, a többi 14230 pénz volt, utóbbit kedvezménnyel kaptam. Pasztám elvileg van valahol :)
Valószínűleg jövő héten tudom összerakni, kíváncsi vagyok a szíj milyen lett 2012 óta.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2391
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34682 Dátum: 2018.07.12 22:01:15 »
[...]
Aztán mivel a dugattyún keresztül alulról is bejut a hengerbe az olaj, ez az 1 liter nem mind a szívóoldalra kerül. Érdekes lehet, hogy ilyenkor mennyit fogna meg a bödön??

Contitech lesz a vezérlés szett meg a hosszbordás szíjak is. Remélem bírja majd addig, mint az INA meg a Dayco.
Holnap van tervben a bolt. Meg a márkaszerviz, mert a szelepfedéltömítéssel nem kísérletezek.
Szerintem eléggé körbejártuk a témát  :hug:

A vezérléscserére: Contitech volt benne nekem is korábban. Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz az előző állapotával, az enyém rendben volt 7 év ~ 70 ezer km-t  követően. Csak azt nem értem, miért lett nyomatékosabb vezérléscsere után  :hmmmm:
Érzésre valami ilyesmi volt a difi:
www.youtube.com/watch?v=TuiDep0FyfQ

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34683 Dátum: 2018.07.13 15:29:17 »
Sziasztok!

Na, beraktam a spritmonitoros képet.
A fogyasztás csak azért ennyi, mert sok sima országút volt, pont most a regisztráció után. Lesz ez még rosszabb is  :whistling:

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
  • Autó: Carina E 1,6 XLi 94-es Ferdehátú 116 Le Denso
Re:Carina
« Válasz #34684 Dátum: Ma - 01:40:56 »
Sziasztok !
Ajtóhatárolót szeretnék cserélni mind a 4 ajtóba, de sehol nem találok. Tudom, telefonálni, írogatni kell autósboltoknak, de esetleg cserélt valaki mostanában ? Ha igen, hol vette ? Milyen árban vannak ?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34685 Dátum: Ma - 21:19:20 »
Sziasztok!

Kezd lassan bejáródni a motortartó bak. Kevésbé rázza az autót.
Amit most figyeltem meg, az az, hogy a féltengelycsuklók mintha kevésbé kattognának, hála Istennek  :)
Vezérléscserére kell hangolódnom...