Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 2625024 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34680 Dátum: 2018.07.11 22:35:20 »
Ugye, hogy ugye?  :hug:

De azért gondolkodtam kicsit ezen. Ha 1000 km-en megy a szívóoldalon 1 liter olaj a benzinhez (mert Carinánál ugye nincs direkt befecskendezés), az átlagosan olyan 70 liter benzinbe 1 liter olaj. Ez pedig már elég horror arány, de még mindig jócskán alatta van a kétüteműek 1:25 - 1:50 keverékarányának, mert ez ugye 1:70. Akkor is, ha ez nem keverékolaj. De! Itt már persze okozhat kokszosodást, de ez a motor valamitől eddigre már elég halott, szóval elég könnyű belátni, hogy nem ettől lett kokszos az a motor, hanem már előtte mástól, ami miatt most már ekkora az olajvisszavezetés szívóoldalra. Arra gondolok, ami az enyémnél is volt, vagyis pl. gyűrűhiba miatt kokszosodik el a dugattyú-gyűrű csoport, furatok lassan eltömődnek, gyűrűk leragadnak - aztán nő a kartergáz rendesen, megy vissza az olaj a PCV felé, kokszosodás már onnan is támogatott. Tehát a klasszikus tyúk-tojás probléma, nem? Rendesen méretezett rendszernél, normális karbantartás mellett a koksz azért letisztul egy-egy hosszabb úton. Csak városban használva, alacsony fordulaton, tartósan alacsony hőmérsékleten persze adódhatnak gondok, és adódnak is.
Ez a bödön megoldás elég korrekt, ez oké. A megnövekedett olajvisszavezetést szünteti meg, meggátolja a felülről kokszosodást, elnyújtja a szenvedést. De a fenti alapproblémát nem fogja meg, mert az alulról jön. Szerintem  :hmmmm:
Aztán mivel a dugattyún keresztül alulról is bejut a hengerbe az olaj, ez az 1 liter nem mind a szívóoldalra kerül. Érdekes lehet, hogy ilyenkor mennyit fogna meg a bödön??

Contitech lesz a vezérlés szett meg a hosszbordás szíjak is. Remélem bírja majd addig, mint az INA meg a Dayco.
Holnap van tervben a bolt. Meg a márkaszerviz, mert a szelepfedéltömítéssel nem kísérletezek.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 22:56:07 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34681 Dátum: 2018.07.12 11:35:19 »
Megvannak a cuccok hála Istennek:


A gyáriak 6030, a többi 14230 pénz volt, utóbbit kedvezménnyel kaptam. Pasztám elvileg van valahol :)
Valószínűleg jövő héten tudom összerakni, kíváncsi vagyok a szíj milyen lett 2012 óta.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2425
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34682 Dátum: 2018.07.12 22:01:15 »
[...]
Aztán mivel a dugattyún keresztül alulról is bejut a hengerbe az olaj, ez az 1 liter nem mind a szívóoldalra kerül. Érdekes lehet, hogy ilyenkor mennyit fogna meg a bödön??

Contitech lesz a vezérlés szett meg a hosszbordás szíjak is. Remélem bírja majd addig, mint az INA meg a Dayco.
Holnap van tervben a bolt. Meg a márkaszerviz, mert a szelepfedéltömítéssel nem kísérletezek.
Szerintem eléggé körbejártuk a témát  :hug:

A vezérléscserére: Contitech volt benne nekem is korábban. Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz az előző állapotával, az enyém rendben volt 7 év ~ 70 ezer km-t  követően. Csak azt nem értem, miért lett nyomatékosabb vezérléscsere után  :hmmmm:
Érzésre valami ilyesmi volt a difi:
www.youtube.com/watch?v=TuiDep0FyfQ

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34683 Dátum: 2018.07.13 15:29:17 »
Sziasztok!

Na, beraktam a spritmonitoros képet.
A fogyasztás csak azért ennyi, mert sok sima országút volt, pont most a regisztráció után. Lesz ez még rosszabb is  :whistling:

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
  • Autó: Carina E 1,6 XLi 94-es Ferdehátú 116 Le Denso
Re:Carina
« Válasz #34684 Dátum: 2018.07.15 01:40:56 »
Sziasztok !
Ajtóhatárolót szeretnék cserélni mind a 4 ajtóba, de sehol nem találok. Tudom, telefonálni, írogatni kell autósboltoknak, de esetleg cserélt valaki mostanában ? Ha igen, hol vette ? Milyen árban vannak ?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34685 Dátum: 2018.07.15 21:19:20 »
Sziasztok!

Kezd lassan bejáródni a motortartó bak. Kevésbé rázza az autót.
Amit most figyeltem meg, az az, hogy a féltengelycsuklók mintha kevésbé kattognának, hála Istennek  :)
Vezérléscserére kell hangolódnom...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34686 Dátum: 2018.07.16 15:34:58 »
Sziasztok!

Van két képem a régi meg az új bakról, utóbbi már csak beépítve.
A régi:

Egy tartórész szakadt a négyből.

Az új:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34687 Dátum: 2018.07.24 18:56:41 »
Sziasztok!

Jelentem ráhangolódtam a vezérléscserére. Annyira, hogy kész is van hála Istennek.

Szép lassan, komótosan, megebédelve, Feleségemmel, szomszéddal, apósommal is elbeszélgetve olyan fél 11-től 3/4 6-ig megvolt :)
Nem indítottam be, hadd kössön a paszta.
A régi, 2012-ben beépített szíjaknak semmi bajuk nem volt. A feszítőnek kis holtjátéka volt, oldalra tudtam ide-oda kicsit billegtetni, de könnyen futott, csendben. Azt hiszem, hogy legközelebb 7 év múlva ráérhet a vezérlés cseréje.
Motort átforgattam, minden jelen, ellenőriztem a szelephézagokat, határérték alatt egy sem volt. 7 évig talán ez is kitart majd.
Holnap még megejtek egy alapelőgyújtás ellenőrzést azért.
Van pár kép róla.

Ez az éppen kinyitott motor:


Közelebbről a régi szíj:


Az új szíj:


A szíjgarnitúra:


Adtak matricát is hozzá:
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.24 18:58:36 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2425
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34688 Dátum: 2018.07.24 21:18:12 »
Sziasztok!

Jelentem ráhangolódtam a vezérléscserére. Annyira, hogy kész is van hála Istennek.
:clap:

Azt hiszem, hogy legközelebb 7 év múlva ráérhet a vezérlés cseréje.
:yes:
Holnap még megejtek egy alapelőgyújtás ellenőrzést azért.
Nem hittem, hogy kihagynád...  ;) :) :flowers:

Jó érzés pár évente ránézni, és látni, hogy a vezértengelyek milyen szép állapotban vannak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34689 Dátum: 2018.07.24 22:10:06 »
Nem hagyhatom ki, így van  :D Persze ha elindul!

Koszosabb nem lett, mint volt szerintem, szóval nagyon szuper ;)

Szerintem nem mondtam, el kell meséljem.
OFF
Intéztem itt helyben apósomnak egy kis hibakód kiolvasót, mert kigyulladt a "motorlámpa". Vasárnap bevetettük. 2012 1.2 Opel Corsa D.
Tényleg ki is olvasta, P0302, 2-es henger gyújtás. A kód törlése a gép szerint nem ment, de mégis megszűnt  :hmmmm:
Na mondom, mikor megvette, kicseréltük a gyertyákat, aztán ez van? Kiveszem a gyertyát, legalább 1,5mm, de inkább 2mm szikraköz. Mindegyiknél! Kérdem mennyit ment vele? Azt mondja sokat. Köszi, azt gondoltam, de nem tudja megmondani. Szükséghelyzet volt, a régi  K20TT gyertyákat kicseréltem a pár hete a Carinából kivett kivett K20RU gyertyáimra. Két évesek voltak, nem volt bennük 20 ezer km, tökjól néztek ki. Indítás.
Após: "Hát egész más hangja van, meg nem is durrog!"
Most talán sikerült rábeszélnem egy noteszre, amire beírja, mikor mi volt megcsinálva. Hűtőfolyadékot vásárlás óta sem cseréltette le...

Hihetetlen  :surrender:
ON

kisbal

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.390e km 10l lpg
Re:Carina
« Válasz #34690 Dátum: 2018.07.25 00:06:48 »
Helyzetjelentés:
Carina még mindig megvan, bár már csak hobbiautó...
Két hátsó gyári lengéscsillapítót 25 év után végül cserélni kellett
Helyzetjelentés:
20 év után cseréltem hátsó lengéscsillapítót és rugókat is 389e km. Nagyon lógott már a feneke üresen is. Sokszor megyünk tömött csomagtartóval, lehet ez is kifárasztotta a rugókat. Mértem hasmagasságot előtte, utána. +3cm a hátsó emelési pontnál, ez a hátuljánál még magasabbnak tűnik. Persze stabilabb is lett az egész.

Szombaton elgurultunk Párizsba. Ez olyan 1250 km, az olajszint lement a minimumra, szóval én is töltögetem az 5w40-et. Végig autópálya menet (óra szerint a 145-150-et tartva=135-140 gps, lpg-vel így fogy. 80-90-es tempónál azért nem ég el ennyi olaj.

Valami még minidg rossz a jobb első fékkel, bizonyos fékerőnél sivít is, de ezt a javítást meghagyom a tavaszi vizsga előtti átnézésre.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.25 00:09:53 írta kisbal »
Balázs

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2425
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34691 Dátum: 2018.07.26 00:04:45 »
OFF
[...] Hűtőfolyadékot vásárlás óta sem cseréltette le...

Hihetetlen  :surrender:
ON
OFF
Hasonló szitu: nézem a szép állapotú, megbecsült, új korától óvott E11 Cori motorterét. Ej, de sötét a kuplungfolyadék tartálya. Sapka levesz, folyadék fekete. Kérdem: mikor volt ez cserélve?? Válasz: még sose...  :eek:  :wacko:
ON

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Autó: Toyota Carina E 2.0 GLi 1993-as
Re:Carina
« Válasz #34692 Dátum: 2018.07.30 05:48:30 »
Hali, vd1234 vezérléscseréjére reagálva...
Én is megcsináltam itthon és voltak meglepetések, teljesen más lett vezérlés csere után.
2 fokot kellett állítanom a gyújtáson, mert annyira megnyúlt a szíj. Azért az nem semmi. Mikor megkapta az újat másabb lett a motor működése, gondolom pontosabb a vezérlés az új szíj miatt. Nálam nem volt ismert a régi szíj életkora és futott kilómétre, úgyhogy ideje volt már kicserélni. Nekem nagyon lazának is tünt, de repedezett vagy sérült nem volt.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34693 Dátum: 2018.07.30 20:03:14 »
Hali, vd1234 vezérléscseréjére reagálva...
Én is megcsináltam itthon és voltak meglepetések, teljesen más lett vezérlés csere után.
2 fokot kellett állítanom a gyújtáson, mert annyira megnyúlt a szíj. Azért az nem semmi. Mikor megkapta az újat másabb lett a motor működése, gondolom pontosabb a vezérlés az új szíj miatt. Nálam nem volt ismert a régi szíj életkora és futott kilómétre, úgyhogy ideje volt már kicserélni. Nekem nagyon lazának is tünt, de repedezett vagy sérült nem volt.
Szia!

Szuper!  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34694 Dátum: 2018.07.30 20:05:16 »

Egy dolog nálam lehet nem teljesen jó: a vezérműszíjnál a feszesség talán kicsit több, bár a leírás alapján csináltam. Mintha lenne egy pici sivító hang, de nem zavaró,  kell fülelnem, hogy  meglegyen. A feszesség ellenőrzésekor a hosszabb ág 90 fokos csavarását kifelejtettem, Samaránál írták, előző cserekor csináltam, de most elfelejtettem. Lehet, hogy kicsit nyúlik a szíj majd, de olvastam olyat, hogy ezek nem szoktak  :no: