Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6526521 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #34650 Dátum: 2018.05.27 19:39:30 »
Sziasztok! 94-es JT 1,6  116 LE szeretnék első fékbetéteket cserélni. Sumitomo és Akebono fékrendszer lehetőségeket ad a Bárdi oldalon. Szeretnék AISIN Japán betétet, amit a Bárdi oldal Akebono fékrendszerhez ír. Honnan tudom meg, hogy melyik típusú fékrendszer van az autón ? Vagy van esetleg más fékrendszer is ? Eddig ezt a kettőt láttam.
Kösz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34651 Dátum: 2018.05.27 19:55:30 »
Sziasztok! 94-es JT 1,6  116 LE szeretnék első fékbetéteket cserélni. Sumitomo és Akebono fékrendszer lehetőségeket ad a Bárdi oldalon. Szeretnék AISIN Japán betétet, amit a Bárdi oldal Akebono fékrendszerhez ír. Honnan tudom meg, hogy melyik típusú fékrendszer van az autón ? Vagy van esetleg más fékrendszer is ? Eddig ezt a kettőt láttam.
Kösz.

Szia!

Nekem is 94-es JT-s a kocsi, de forgalmi szerint 107LE.

Ha segít, anno cseréltem első fékbetéteket, itt van róla pár kép (azonosító számok is látszanak szerintem):
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg684580#msg684580

Kicsit feljebb a régieket is láthatod, meg a kibontott féket, hátha hasonlít a tiédhez.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.27 19:59:12 írta vd1234 »

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #34652 Dátum: 2018.05.27 23:41:05 »
Holnap megyek gumishoz, (ha eljutok) úgyis leszedi a kerekeket, megpróbálom gyorsan kideríteni a típusát. Nem hiszem, hogy én fogom csinálni, amiért szégyellem is magam, mert ahogy látom, itt sokan szerelgetik az autójukat. Sokmindent megcsinálok, de az autó és a villanyszerelés nekem valahogy mumus kategória.
Köszönöm a segítséget.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Tyuning
« Válasz #34653 Dátum: 2018.06.04 20:50:18 »
Öreg, de nem vén...Két példa a ruszkiktól:
Nagyothallóknak  :D
www.youtube.com/watch?v=OTCWtDRxj0w

És sosem volt motor készítése (7A-GE= a 7A-FE blokkjának és a a 4A-GE hengerfejeinek és dugattyúinak összefűzésével vegyített erőforrás)
www.youtube.com/watch?v=RqjJL-T4by4

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tyuning
« Válasz #34654 Dátum: 2018.06.05 06:41:19 »
Öreg, de nem vén...Két példa a ruszkiktól:
Nagyothallóknak  :D
www.youtube.com/watch?v=OTCWtDRxj0w


A végeredményről ékesen beszél a narrátor (felső ruházata) 00:23 - 00:47- ig.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34655 Dátum: 2018.06.19 15:41:31 »
Nálam anno egy forszírozott úton (FUBA vezette :)) hirtelen engedett el a generátort tartó csavar..
Még mindig lelkiismeret furdalásom van miatta...  :(
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34656 Dátum: 2018.06.19 15:50:38 »
Helyzetjelentés:
Carina még mindig megvan, bár már csak hobbiautó...
Két hátsó gyári lengéscsillapítót 25 év után végül cserélni kellett (Hungaroringen a Mansell kanyarban 140-nél négy kerékkel keresztbe csúszva megakadt a hátsó kerék a rázókőben és elkezdett folyni a jobb hátsó gátló, meg picit elhajlott a futómű...), ment bele a Kayaba.
Sosem lesz ilyen autónk még egy...
Amit ez kibír az hihetetlen!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34657 Dátum: 2018.06.19 18:39:42 »
Még mindig lelkiismeret furdalásom van miatta...  :(
Ugyan!  :D Fülig ért a szám, hajam lobogott (emlékeimben), gumi sírt, kapaszkodó nyúlott, de Linának semmi baja sem lett, csak kihoztad azt a rejtett hibát, amit az a t.tű "szerelő" belekavart. Könnyen lehet, hogy egy komolyabb baleset lehetőségét előzted meg evvel. Egyébként meg: a maradandó élmény a fontos, nem egy csavar meghúzása  :devil:  :yes:  :clap: :clap: :clap: :hug:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34658 Dátum: 2018.06.19 21:11:24 »
Ugyan!  :D Fülig ért a szám, hajam lobogott (emlékeimben), gumi sírt, kapaszkodó nyúlott, de Linának semmi baja sem lett, csak kihoztad azt a rejtett hibát, amit az a t.tű "szerelő" belekavart. Könnyen lehet, hogy egy komolyabb baleset lehetőségét előzted meg evvel. Egyébként meg: a maradandó élmény a fontos, nem egy csavar meghúzása  :devil:  :yes:  :clap: :clap: :clap: :hug:
Egyszer szívesen viszlek a Hungaroringen az enyémmel... még nagyobb élmény...
Pár éve Kamikaze-nak is tetszett és azóta talán még tovább durvultam... rendezők a végén a boxba menet megint mondták, hogy "sok" volt, de szerintem már megismernek mert nem tiltanak ki, mint 2007-ben pl.
Az új 14 milliós 5.0-ás Ford Mustang-os meg odasétált hozzánk megkérdezni, hogy milyen motor van a Carinában (1.6 széria 115 paci), mivelhogy megelőztem a kanyarban aztán nem is ért utol...  :innocent:   áh, de úgy sem hiszi el aki nem ült még mellettem...

« Utoljára szerkesztve: 2018.06.19 21:14:11 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34659 Dátum: 2018.06.21 11:00:12 »
Egyszer szívesen viszlek a Hungaroringen az enyémmel... még nagyobb élmény...
Pár éve Kamikaze-nak is tetszett és azóta talán még tovább durvultam... rendezők a végén a boxba menet megint mondták, hogy "sok" volt, de szerintem már megismernek mert nem tiltanak ki, mint 2007-ben pl.
Az új 14 milliós 5.0-ás Ford Mustang-os meg odasétált hozzánk megkérdezni, hogy milyen motor van a Carinában (1.6 széria 115 paci), mivelhogy megelőztem a kanyarban aztán nem is ért utol...  :innocent:  áh, de úgy sem hiszi el aki nem ült még mellettem...
Nekem volt szerencsém, mikor még frissen volt betéve az ültetőrugód.  ::) A körforgalomban szinte 0 dőléssel  :eek:  :clap: Jó lenne egyszer egy komolyabb pályán érezni  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34660 Dátum: 2018.06.29 20:32:28 »
Sziasztok!

Kipufogót reparáltam pár napja, hegesztettem itt-ott nagy nehezen.
Saválló pálca nem volt jó, hőálló pálca sem annyira, szóval maradt a rutilos. Ez rozsdálni fog, de vitte, majd leveszem, ha újra bánata lesz, egyelőre jobb lett, ez a lényeg. Most már elég gyorsan megy a le-felszerelése.

Közben meg észrevettem, hogy az első motortartó gumibak elrepedt egy helyen. Ma kicseréltem, hála Istennek jobban ment, mint gondoltam.
Szakálnál kaptam SRL gumibakot, kb. 6000 pénz a 25% kedvezménnyel, nem sokalltam.
A kereszttartóhoz rögzítő csavarokat 77, a motorhoz rögzítő csavart 87 Nm-rel húztam meg, ezt találtam hozzá. Nem mentem vele csak pár métert, ennyiben jobbnak tűnik. Ha valakit érdekel, tudok részletesebben írni róla, még a motor tartását kellett megoldani a csere idejére, nem bonyolult.
Gyertyák 2 év után cserélve, kezdtek kicsit átfújni, sok a rövidtáv. Japán Denso K20RU-k voltak benne, most is Denso K20RU, ám licenszelt indonézek az újak.
Váltóolajszintet ellenőriztem 2 év után, hibátlan.

Ami sürgős, az a vezérléscsere szerintem, a gyűrűzés óta van benne ez az INA szett, vagyis 6 éve illetve kb. 45000 km óta.
Szerintetek is sürgős? Ellenőrzéshez le kellene venni a szelepfedelet, de akkor már szelepfedéltömítés csere. Az meg csak a gyári jött be, szóval ez esetben már cserélem a vezérlést is.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34661 Dátum: 2018.06.29 22:25:45 »
Szia Dániel!

...
Ami sürgős, az a vezérléscsere szerintem, a gyűrűzés óta van benne ez az INA szett, vagyis 6 éve illetve kb. 45000 km óta.
Szerintetek is sürgős?
...

Szerintem nem sürgős, simán elmegy 100e kilométert de 60ezret tuti egy szett, ok gondolom a 6 év miatt aggódsz, nem pedig a km miatt...
Ha meg elszakad az sem nagy baj, mert a 4A-FE motornál nem üti át a szelep a dugókat... Ez a 3S-FE-re már nem igaz.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34662 Dátum: 2018.06.30 07:33:18 »
Szia Dániel!

Szerintem nem sürgős, simán elmegy 100e kilométert de 60ezret tuti egy szett, ok gondolom a 6 év miatt aggódsz, nem pedig a km miatt...
Ha meg elszakad az sem nagy baj, mert a 4A-FE motornál nem üti át a szelep a dugókat... Ez a 3S-FE-re már nem igaz.

Szia Balázs!

Igen, így van, ezek miatt nem aggódom annyira, inkább azért, ha a szakadás mondjuk autópályán történne.
Szóval a tapasztalatok miatt kérdezem, az idő mennyire eszi ezeket a szíjakat, hátha van valakinek.

Olvasom, hogy a játszós autód motorja megviselődött :( Mi a gondja? Hogy haladsz vele?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34663 Dátum: 2018.06.30 09:26:28 »
Közben meg észrevettem, hogy az első motortartó gumibak elrepedt egy helyen. Ma kicseréltem, hála Istennek jobban ment, mint gondoltam.
Szakálnál kaptam SRL gumibakot, kb. 6000 pénz a 25% kedvezménnyel, nem sokalltam.
A kereszttartóhoz rögzítő csavarokat 77, a motorhoz rögzítő csavart 87 Nm-rel húztam meg, ezt találtam hozzá. Nem mentem vele csak pár métert, ennyiben jobbnak tűnik. Ha valakit érdekel, tudok részletesebben írni róla, még a motor tartását kellett megoldani a csere idejére, nem bonyolult.
üdv,

Én azt olvastam, hogy az első és a hátsó motortartó bak cseréjekor nem szükséges alátámasztani a motort.
Amikor lelazítottam, akkor figyeltem és tényleg nem mozdult.
Azért összerakásnál elgondolkodtam, hogy egy kicsit emeljem meg a motor elejét és úgy rögzítsem, hogy legyen valamennyi statikus terhelés az első bakon is. Ha jól emlékszem így tettem.
Erről mi a véleményed?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34664 Dátum: 2018.06.30 10:34:14 »
üdv,

Én azt olvastam, hogy az első és a hátsó motortartó bak cseréjekor nem szükséges alátámasztani a motort.
Amikor lelazítottam, akkor figyeltem és tényleg nem mozdult.
Azért összerakásnál elgondolkodtam, hogy egy kicsit emeljem meg a motor elejét és úgy rögzítsem, hogy legyen valamennyi statikus terhelés az első bakon is. Ha jól emlékszem így tettem.
Erről mi a véleményed?

Szia!

Ebben igazad lehet, mert a motoron én sem vettem észre különösebb mozgolódást, de még azelőtt rögzítettem, mielőtt a csavart kihúztam volna a gumibakból, de rögzítés előtt is tudtam mozgatni a helyén a csavart, szóval nem volt rajta terhelés, vagy nem sok.
A kocsit lejtős helyen tudtam szerelni, előre lejtett az egész autó, és így is ez volt (fedett hely kellett, mert eshetett bármikor, csak ilyenem van).
Egyébként hol olvastál erről? A Haynes-ben nem néztem, de  a szokásos helyeken még a nyomatékot is alig találtam meg.

A csavar helye a motoron (kuplungházon) levő tartóelemen egy ívelt pálya. Gondolkodtam én is azon, hogy kicsit ráemelve rögzíteni, de nem tettem, mert azt gondolom, hogy a többi bakra jutó terhelés is változni fog, főleg a hátsóra, az ívelt pálya miatt meg főleg. Azt a hátsó bakot meg elég nehéz lenne cseréni így ránézésre.

Szóval statikusan maradt ott, ahová a csavar bement :)

Most hála Istennek kevésbé hajlamos induláskor rángatózni, de alapjáraton kissé jobban rázza a kasznit. Gondolom majd bejáródik a gumi és idővel kevésbé fogja.