Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527387 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34365 Dátum: 2017.03.19 17:54:13 »
Akkor értem már. Újonnan sem drága, vagy bontottan gondoltad? Mert egy bontott is lehet beállt ugye...
Hála Istennek az enyémen nem volt.most műszakin ilyen gond, de hamarosan fékfolyadékot kell cseréltetnem megint.

TtkRN2


FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34366 Dátum: 2017.03.19 22:17:02 »
Akkor értem már. Újonnan sem drága, vagy bontottan gondoltad? Mert egy bontott is lehet beállt ugye...
Hála Istennek az enyémen nem volt.most műszakin ilyen gond, de hamarosan fékfolyadékot kell cseréltetnem megint.

TtkRN2
Enyémmel sincs gond, sosem volt, a versenyautó Corollámmal volt ilyen baj.
Megnéztem a toyodiy.com-on, VALVE ASSY, PROPORTIONING az angol neve, de az én Carinám ugye nem ABS-es, ezért nem tudom ugyan olyan van-e az ABS-es Carinákba is vagy sem, szerintem nagy eséllyel ugyanez van azokban is.
Itt a gyári cikkszáma: 47150-12110 a toyodiy € 213.39 árat ír, azért az nem kevés, én kevesebbre gondoltam...
Szerintem bontottat is meg lehet venni, mert nagyon ritkán romlik el, hiába öreg akkor sem megy tönkre, igen egyébként nagy valószínűséggel összefügghet azzal, hogy gyakran cserélik-e ki a fékfolyadékot a teljes fékrendszerben (max. 2 évente kellene) vagy sem, de Carinánál még nem hallottam hibásról egyébként eddig...
Versenypályán is használom a Carinát ezért Motul DOT 5.1-es fékfolyadékot használok, ez tuti, merem ajánlani mindenkinek, szegény barátom vett egy OFF-os autót (gyári versenyváltozat) és csak a fékfolyadékcsere maradt el az ilyenkor szokásos cserék elvégzésekor a vétel után és az első Hungaroringes nyílt napon beleállt a gumifalba a célegyenes végén. Így a csere ára helyetti több mint 100 szoros javítási költséget fizetett. Egy szép Carina cakkom-pakk kijött volna abból az összegből. Nem szabad elfelejtkezni a fékfolyadék cseréjéről, pláne annak, aki szereti néha kihasználni a lóerőket.
Ez a fékerőelosztó sem játék, ha elromlik, én utólag visszagondolva emiatt a pici alkatrész miatt ütöttem ki a szalagkorlátot 1998-ban a pécsi hegyi versenyen, tehát megfizettem én is a tanulópénzt már régen, előtte vidáman kiadtam volna érte 213.39 EURót elhihetitek ha megúszhattam volna azt!  :D
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.19 22:31:07 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Carina
« Válasz #34367 Dátum: 2017.03.20 12:17:37 »
Enyémmel sincs gond, sosem volt, a versenyautó Corollámmal volt ilyen baj.
Megnéztem a toyodiy.com-on, VALVE ASSY, PROPORTIONING az angol neve, de az én Carinám ugye nem ABS-es, ezért nem tudom ugyan olyan van-e az ABS-es Carinákba is vagy sem, szerintem nagy eséllyel ugyanez van azokban is.
Itt a gyári cikkszáma: 47150-12110 a toyodiy € 213.39 árat ír, azért az nem kevés, én kevesebbre gondoltam...
Szerintem bontottat is meg lehet venni, mert nagyon ritkán romlik el, hiába öreg akkor sem megy tönkre, igen egyébként nagy valószínűséggel összefügghet azzal, hogy gyakran cserélik-e ki a fékfolyadékot a teljes fékrendszerben (max. 2 évente kellene) vagy sem, de Carinánál még nem hallottam hibásról egyébként eddig...
Versenypályán is használom a Carinát ezért Motul DOT 5.1-es fékfolyadékot használok, ez tuti, merem ajánlani mindenkinek, szegény barátom vett egy OFF-os autót (gyári versenyváltozat) és csak a fékfolyadékcsere maradt el az ilyenkor szokásos cserék elvégzésekor a vétel után és az első Hungaroringes nyílt napon beleállt a gumifalba a célegyenes végén. Így a csere ára helyetti több mint 100 szoros javítási költséget fizetett. Egy szép Carina cakkom-pakk kijött volna abból az összegből. Nem szabad elfelejtkezni a fékfolyadék cseréjéről, pláne annak, aki szereti néha kihasználni a lóerőket.
Ez a fékerőelosztó sem játék, ha elromlik, én utólag visszagondolva emiatt a pici alkatrész miatt ütöttem ki a szalagkorlátot 1998-ban a pécsi hegyi versenyen, tehát megfizettem én is a tanulópénzt már régen, előtte vidáman kiadtam volna érte 213.39 EURót elhihetitek ha megúszhattam volna azt!  :D

Tudom, hogy pont nem az ar a lenyeg, de a toyodiy-es arakat azert erdemes fenntartassal. Amayaman nezve 142USD az ara, postaval egyutt kb. 160USD-re jon ki. Egyebkent meg annyi, hogy volt benne nemi valtoztatas, igy gyari helyettesitokent a 47150-12250 cikkszamu is megfelelo, az ara pedig ugyanannyi.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #34368 Dátum: 2017.03.20 18:50:35 »
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy a toyotámat japánban gyártották e. 1997-es Carina E 1.6 sedan. Van tán amit meg kell nézni, vagy bizonyos típusokról, vagy évjáratokról tudni, hogy hol készültek? Köszi a válaszokat.  ::)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Carina
« Válasz #34369 Dátum: 2017.03.20 19:09:32 »
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy a toyotámat japánban gyártották e. 1997-es Carina E 1.6 sedan. Van tán amit meg kell nézni, vagy bizonyos típusokról, vagy évjáratokról tudni, hogy hol készültek? Köszi a válaszokat.  ::)
Az alvazszambol azonnal kiderul. Ha J-vel kezdodik, akkor japan, ha SB-vel, akkor angol. Az evjarat alapjan a tied elvileg mar angol lesz, bar lehetnek meg csodak.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34370 Dátum: 2017.03.20 19:41:38 »
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy a toyotámat japánban gyártották e. 1997-es Carina E 1.6 sedan. Van tán amit meg kell nézni, vagy bizonyos típusokról, vagy évjáratokról tudni, hogy hol készültek? Köszi a válaszokat.  ::)
Üdv!
Toyodiy.com-on beírod az alvázszámot, sok mindent kiad róla ezután.

TtkRN2


dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #34371 Dátum: 2017.03.21 06:26:13 »
Az alvazszambol azonnal kiderul. Ha J-vel kezdodik, akkor japan, ha SB-vel, akkor angol. Az evjarat alapjan a tied elvileg mar angol lesz, bar lehetnek meg csodak.

Igen, angol, de hát nincs mit tenni  :D Köszi a gyors választ!  ::)

dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #34372 Dátum: 2017.03.21 06:27:19 »
Üdv!
Toyodiy.com-on beírod az alvázszámot, sok mindent kiad róla ezután.

TtkRN2

Köszönöm szépen, hasznos link, biztos, hogy segítségemre lesz.  ::) ::)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #34373 Dátum: 2017.03.21 22:51:25 »
Enyémmel sincs gond, sosem volt, a versenyautó Corollámmal volt ilyen baj.
Megnéztem a toyodiy.com-on, VALVE ASSY, PROPORTIONING az angol neve, de az én Carinám ugye nem ABS-es, ezért nem tudom ugyan olyan van-e az ABS-es Carinákba is vagy sem, szerintem nagy eséllyel ugyanez van azokban is.
Itt a gyári cikkszáma: 47150-12110 a toyodiy € 213.39 árat ír, azért az nem kevés, én kevesebbre gondoltam...
Szerintem bontottat is meg lehet venni, mert nagyon ritkán romlik el, hiába öreg akkor sem megy tönkre, igen egyébként nagy valószínűséggel összefügghet azzal, hogy gyakran cserélik-e ki a fékfolyadékot a teljes fékrendszerben (max. 2 évente kellene) vagy sem, de Carinánál még nem hallottam hibásról egyébként eddig...
Versenypályán is használom a Carinát ezért Motul DOT 5.1-es fékfolyadékot használok, ez tuti, merem ajánlani mindenkinek, szegény barátom vett egy OFF-os autót (gyári versenyváltozat) és csak a fékfolyadékcsere maradt el az ilyenkor szokásos cserék elvégzésekor a vétel után és az első Hungaroringes nyílt napon beleállt a gumifalba a célegyenes végén. Így a csere ára helyetti több mint 100 szoros javítási költséget fizetett. Egy szép Carina cakkom-pakk kijött volna abból az összegből. Nem szabad elfelejtkezni a fékfolyadék cseréjéről, pláne annak, aki szereti néha kihasználni a lóerőket.
Ez a fékerőelosztó sem játék, ha elromlik, én utólag visszagondolva emiatt a pici alkatrész miatt ütöttem ki a szalagkorlátot 1998-ban a pécsi hegyi versenyen, tehát megfizettem én is a tanulópénzt már régen, előtte vidáman kiadtam volna érte 213.39 EURót elhihetitek ha megúszhattam volna azt!  :D


Szia Fuba!

Mindenképpen beszerzek egy fékerőelosztót. Köszi a tippet. Beszerelés előtt azért méretek majd valahol fékerőt, bár gondolom csodák nincsenek, magától nem javul a helyzet.
Egyébként 500 km-t mentem azóta az autóval, főleg autópályán. Biztonságosnak érzem a féket, jól adagolható és nem érzem, hogy elhúzna. Kicsit puha a nyomásérzet, de rángatás, berázás nélkül lassít nagy sebességről is. Évek óta nem volt ilyen jó, a fékdob mindig ütött, a bal első tárcsa meg nyár óta akadt és sokszor csúnyán berázta a kormányművet. Ennek most egyenlőre vége...
Talán a kézifék kicsit gyenge, felszabályozták a dobokat. Gondolom egy kis összekopás jót tesz majd neki. Delphi tárcsák és nem tudom milyen betétek kerültek fel előre, majd kiderítem...

Zé Balázsnak ismét köszönet az alkatrészekért! :)

Érdekes teszt egy sokat futott japán 1.6i-ről, sajnos csak hollandul

« Utoljára szerkesztve: 2017.03.21 23:22:33 írta kisbal »
Balázs

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34374 Dátum: 2017.03.22 07:03:54 »
www.youtube.com/watch?v=CIU9oQd6DGI
Bár flamandul sem értek, de ebből az "átvizsgálásból" annyi derült ki, hogy a papa elhanyagolta, a futómű stab. pálcáit már érdemes lett volna cserélni. Engem jobban érdekelt volna egy kompresszió teszt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34375 Dátum: 2017.03.22 18:20:16 »
Üdv!
823.000??? Szép!
Az enyémben most lett meg a 345.000:

Sajnos elrontottam a 60-120 videót, de így érzésre legalább olyan jó volt, mint múltkor :innocent:

TtkRN2


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34376 Dátum: 2017.03.22 19:02:35 »
Na ma megint egy érdekesség. Megyek haza, erre villanyrendőrnél beáll mellém egy tédéí Transporter. Postakocsi. Én a belsőben, ő a külsőben.
Zöldre szép közepes tempóban indulok, erre a tédéí megindul, mint a nyíl. Jól van, padló, kettőben nyikkan a kerék, lemarad. Nézem a tükörben, átjön mögém, és beáll a megnyíló  legbelső kanyarodósávba. Meg  villogtatni nekem.
A külső sáv ugyanis elég ritkásan terhelt sokszor, általában a belső a zsúfolt. Emberünk gondolta átpofátlakodik mindenkin a legbelsőbe.
Hát nem volt elég a nyomaték újra, savanyú volt a szőlő... nyugodtan átszólhatott volna, bocs, átengednél?? Volt ilyenre példa, persze, menjél. De nem, majd megoldjuk nyomatékból, egy rizsrakéta nem akadály...
Hát nem, volt mögöttem hely, átsorolhatott ;)

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.22 19:19:26 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #34377 Dátum: 2017.03.23 12:33:09 »
www.youtube.com/watch?v=CIU9oQd6DGI
Bár flamandul sem értek, de ebből az "átvizsgálásból" annyi derült ki, hogy a papa elhanyagolta, a futómű stab. pálcáit már érdemes lett volna cserélni. Engem jobban érdekelt volna egy kompresszió teszt.

Engem is érdekelne sok minden ami elhangzik a video - ban
Mindenesetre akkor is igen dícséretes futásteljesítmény
Meg lehetne nézni bármely "népautót" gondolok itt a manapság ajnározott, agyonfejlesztett,és persze méregdrága kütyükre,ennyi idő,és futás után ,ha egyáltalán megéli egyik is legalább ennek a felét is :lol:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34378 Dátum: 2017.03.23 13:17:46 »
Dehogyis :)

TtkRN2


dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #34379 Dátum: 2017.03.27 16:56:56 »
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy 1.6-os Carinát érdemes e chipeltetni, vagy sportlégszűrőt tenni rá? Mindenképp csak olyan módosításokat szeretnék rajta elvégezni, amik nincsenek negatív hatással a motorra. Válaszokat előre is köszi!  :clap: