Üdv!
Uraim, nagy élményem van.
Ma volt alkalmam középtávon autózni. Hát légszűrőcsere után hihetetlen, mit csinál ez az autó! Szokott útvonalon az emelkedőkön sokkal később vált a fogyasztásjelző, és persze nagyobb emelkedőn is még durvább. Egy Nissan Patrol GR TD valami még egy Ford Ranger úgy maradtak le egy komoly emelkedőn, ahogy illik, nem hittem el. Pedig nyomták rendesen. Nem volt lendület, jött a kapaszkodósáv, háromban erőből 140, aztán négyben húzott felfelé már 160, simán ment, kérte volna még, de vissza kellett venni... Kellene csináljak még egy 60-120 próbát... Hiába, a könnyű doboz nem hazudik
De legalább kikormoltam kicsit
Hála Istennek nagyon kemény na, ennél több már felesleges
...
TtkRN2
üdv Dani!
Örülök, hogy te is érzed a rejtett tartalékokat!
Nem tudom mit értesz középtávon, de én hasonlót pl. légszűrő miatt nem éreztem, ilyen különbséghez már nagyon elpiszkolódott légszűrőt kellene kicserélni!
Viszont tavaly télen enyhébb időben mentünk Ausztriába, a túlsó felébe ráadásul, voltak autópályán olyan szakaszok ahol párás, ködös idő volt, ott érezhetően jobban húzott a kicsike.
Amúgy elég nagy távnak mondanám, ~880 km, egy hidegindítással, odaérve sem hűl ki a motor, mert kipakolunk és jövünk is vissza, erre az időre ~15 percre van leállítva.
A legutolsó alkalommal nem volt túl nagy kedvem autózni, de menni kellett, gondoltam úgyis fizetik az utat, nem spórolgatok, a megengedettel jöttem, ahol nem volt kamera meg 130-160.
Többször voltam már kinnt, az út átlagban 2x5 óra szokott lenni, de utoljára nem érdekelt, jöttem visszafelé ahogy engedte a forgalom. Vannak az osztrákoknál ezek a 100-as korlátozó táblák, amik az autópálya felett jelennek meg kijelzőkön, na azt mondják az valami környezetvédelmi limit, nagyon büntetnek érte, ott tényleg 100-ra áll be a BMW, a Porsche, az Audi stb is!
Na ott is csorogtam el mellettük 105-110-el
, annyira haza akartam már érni.
Volt egy kis vetélytárs is, Audi A4, 1.9 TDI, jött hátulról, kihúzódtam és hadd szóljon alapon, nem engedtem elmenni, de szerintem nem is tudott volna..
Szóval a kiégetésre akartam rávilágítani, hogy nem 10-20 km autópálya volt 130-150-es tempóval, hanem legalább 200.
Utána a kipufogóból nem az a városi, helyközi lerakódásos benzindús szag jött, hanem egy teljesen más, tiszta vízpárára hasonlító gáz. Egyébként a legjobban nekem a C51-es váltóval a ~4000-res fordulatról érezhetően húz még 130-ról is, gondolom ez másnál is így van!
Odafelé csomagtartó rakottan, 3 személy, visszafelé 2-en jöttünk, nem finomkodva 4.5 óra volt az út (az 5 helyett), ami 90-es átlagot adott GPS szerint. Na, mondom most végre lesz fogyasztás! 6.4 lett...